Beste Paul.Winslow Collector schreef:Dank je voor het compliment, maar ik mag mijn voorraad dan toch zeker nog RUIM VERDUBBELEN, hoor.The_Undertaker schreef: WC zit daar wel zowat aan![]()
Heb op mijn zolder een kast ingeruimd voor mijn voorraad (zat allemaal in die plastic RUB-boxen) en meteen een voorraadlijst met aantallen en gewichten aangelegd.
Op een kilootje of 3-3½ in allemaal openstaande blikken en vershouddozen na (die zich beneden in de woonkamer bevinden), bedraagt de voorraad in de kast net geen 60 kg, om precies te zijn:
143 verschillende tabakken in 929 verpakkingen, zijnde 10 pakjes van 40 gram, 689 (voornamelijk eigen gevacumeerde) blikjes van 50 gram en 230 verpakkingen van 100 gram, waarmee de inhoud van de voorraadkast op zolder op 57,85 kg komt.
Met nog wat in bestelling bij DTM zal ik richting de 65 kg tabak gaan. En daar stopt het dan voorlopig met "het grote hamsteren" voor mij en zal er incidenteel nog wat extra's gekocht worden (jaartabakken bijvoorbeeld). Reden van niet verder groot inslaan: kast is bijna vol.![]()
(deze laatste alinea in gedachte houden als ik weer naar Peter Heinrichs ga, verdikkeme![]()
)
Ik ben vandaag bij onze fabriek op visite geweest, en deze hebben nieuw in het programma schuifdeurkasten opgenomen.
Dit zijn kasten van 1 meter breed per schuifdeur, en je mag er hiervan zoveel naast elkaar bouwen als je zelf wilt.
Kosten ongeveer 800 euro per meter schuifdeur, dus je kan deze zo groot maken als je zelf wilt.
Dus indien je door wilt hamsteren, houd je niet in, tegen betaling kan ik altijd zorg dragen voor extra kastruimte.
Het zal je toch niet overkomen dat je over een jaar of 10 door je voorraad heen zit, en vervolgens blikjes van 50 gram moet gaan kopen voor 30 euro per blikje.