model tulp,heeft een diepe smalle ketel,ideaal voor flakes van troost

het schijnt dat deze pijp door gubbels is gemaakt maar er staat alleen maar de letters mcm op
gr antonius
Hallo Antonius.
Ter info (ik weet niet of iedereen dit weet): Cumberland is een bruin-zwarte soort eboniet met de typische karamelachtige draaivormen erin. Dus het is inderdaad eboniet.Huub schreef:Hallo,Laafke schreef:Van welk materiaal is het mondstuk gemaakt Huub?? Voor de kop is neem ik aan gewoon bruyere gebruikt??
Ps: Hij heeft een website http://www.kapipes.gr/index.html
Ik lees op de website dat het mondstuk is gemaakt van cumberland. Ik denk zelf dat het gemaakt is van Eboniet van de bekende Duitse GEM-fabriek.
Het mondstuk van mijn Larrysson heeft nagenoeg dezelfde kleur en dat is van GEM-eboniet.
Goed om te horen! Toch altijd spannend lijkt me.Winslow Collector schreef:Ter info en update: het "Russisch avontuur" is positief afgelopen.
Ik zou me denk ik niet kunnen bedwingen om er toch een keer uit te roken. Moet toch wel bijzonder zijn!Winslow Collector schreef:Deze gaan ongerookt blijven...
Die zijn er genoeg denk ik.Winslow Collector schreef:Voor de nieuwsgierigen zal ik ze meenemen naar Wuustwezel.
Da's altijd beter dan Wilders' Midden- en Oost-Europeanen Meldpunt.Winslow Collector schreef:Ik zal PipesHouse.com meteen toevoegen aan de "white list" van verkopers...
Hallo Massis,Massis schreef:Huub schreef:Hallo,Laafke schreef:Van welk materiaal is het mondstuk gemaakt Huub?? Voor de kop is neem ik aan gewoon bruyere gebruikt??
Ps: Hij heeft een website http://www.kapipes.gr/index.html
Ik lees op de website dat het mondstuk is gemaakt van cumberland. Ik denk zelf dat het gemaakt is van Eboniet van de bekende Duitse GEM-fabriek.
Het mondstuk van mijn Larrysson heeft nagenoeg dezelfde kleur en dat is van GEM-eboniet.
Ter info (ik weet niet of iedereen dit weet): Cumberland is een bruin-zwarte soort eboniet met de typische karamelachtige draaivormen erin. Dus het is inderdaad eboniet.
Zou het kunnen dat je je vergist mbt GEM en dat je SEM bedoelt? Ik ken namelijk maar 3 eboniet fabrikanten: SEM (http://www.sem-ebonite.com) en NYH uit Duitsland (veruit de 2 grootsten), en Nikko uit Japan
dat zijn goudkleurige ruiten die de kop en het mondstuk sieren huub.Huub schreef:Hallo Antonius.
Ik vind het model van deze pijp erg mooi. Wat zijn die zilveren ( ? ) versierselen op de kop en op de ring tussen steel en mondstuk.
Een tiental jaren geleden had je in Italie een forum voor pijprokers met de naam mcm. Als ik me goed herinneren liet men daar ook jaarlijks een pijp voor de leden van het forum maken.
Ha, schitterend, zo heeft het forum weer eens wat moois tot stand gebracht, gefeliciteerd WC!Winslow Collector schreef:Ter info en update: het "Russisch avontuur" is positief afgelopen. Een half uurtje geleden heb ik de 2 "schoenen" van Armen Aivasovsky in prima staat mogen ontvangen.
Proficiat WC met het goed afronden van deze Russische missie.janneman schreef:Ha, schitterend, zo heeft het forum weer eens wat moois tot stand gebracht, gefeliciteerd WC!Winslow Collector schreef:Ter info en update: het "Russisch avontuur" is positief afgelopen. Een half uurtje geleden heb ik de 2 "schoenen" van Armen Aivasovsky in prima staat mogen ontvangen.
Dank Janneman en Bommel, maar dan ook wel met een dankjewel naar Huub, die dit gebeuren heeft warm gemaakt in dit topic.Bommel schreef:Proficiat WC met het goed afronden van deze Russische missie.janneman schreef:Ha, schitterend, zo heeft het forum weer eens wat moois tot stand gebracht, gefeliciteerd WC!Winslow Collector schreef:Ter info en update: het "Russisch avontuur" is positief afgelopen. Een half uurtje geleden heb ik de 2 "schoenen" van Armen Aivasovsky in prima staat mogen ontvangen.
Hallo WC,Winslow Collector schreef:Dank Janneman en Bommel, maar dan ook wel met een dankjewel naar Huub, die dit gebeuren heeft warm gemaakt in dit topic.Bommel schreef:Proficiat WC met het goed afronden van deze Russische missie.janneman schreef:Ha, schitterend, zo heeft het forum weer eens wat moois tot stand gebracht, gefeliciteerd WC!Winslow Collector schreef:Ter info en update: het "Russisch avontuur" is positief afgelopen. Een half uurtje geleden heb ik de 2 "schoenen" van Armen Aivasovsky in prima staat mogen ontvangen.
Pijp kunst dus.Huub schreef:Hallo WC,Winslow Collector schreef:Dank Janneman en Bommel, maar dan ook wel met een dankjewel naar Huub, die dit gebeuren heeft warm gemaakt in dit topic.Bommel schreef:Proficiat WC met het goed afronden van deze Russische missie.janneman schreef: Ha, schitterend, zo heeft het forum weer eens wat moois tot stand gebracht, gefeliciteerd WC!
Fantastisch dat het zo goed gegaan is met de afhandeling van je order. Als ik zie dat iemand blij is maak mij dat ook blij omdat ik heb bijgedragen aan de aanschaf van deze fantastische pijpen.
Overigens zou ik ze ook niet gaan roken. Daar zijn het mijns inziens te mooie kunst voorwerpen voor.
Inderdaad Huub, ze blijven ongerookt.Huub schreef:Overigens zou ik ze ook niet gaan roken. Daar zijn het mijns inziens te mooie kunst voorwerpen voor.
Huub schreef:Hallo,
Ik zag onderstaande bijzondere pijp op Ebay. De pijp is niet gerookt en vermoedelijk in de eerste helft van de 20ste eeuw gemaakt in Jeruzalem.
Hij is gemaakt van olijfbomen hout met een metalen top.
De linkerfoto toont de vorm van een fles die uit elkaar gedraaid kan worden. Het onderste gedeelte vormt dan de kop.
De steel kan worden opgeborgen in de fles.
Zoiets bijzonders heb ik nooit eerder gezien. Dit is toch echt iets voor verzamelaars.