Ook zo'n last van PKZ?

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
maboc

Re: Ook zo'n last van PKZ?

Bericht door maboc »

Wowbagger schreef:Mijne heeren van de PKZ-hulpgroep,

Ik heb nu de afgelopen week iedere dag minstens een half uur naar de Aragorn-pijp van Vauen zitten staren op plaatjes van het net.
In den beginne heb ik mezelf steeds voorgehouden dat het gekkenwerk is om ruim 200 pietenmannen aan een 2e pijp in je leven uit te geven, maar er dringen zich steeds meer excuusjes in mijn hoofd om het toch te doen.
Idealiter spaar ik nog even door en koop 'm met de kerst, maar ik ben zo bang dat er dan geen meer te verkrijgen is.

Heb ik nu een probleem?
JA!!!!
--
Cheers maboc

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ik heb nu de afgelopen week iedere dag minstens een half uur naar de Aragorn-pijp van Vauen zitten staren op plaatjes van het net.
In den beginne heb ik mezelf steeds voorgehouden dat het gekkenwerk is om ruim 200 pietenmannen aan een 2e pijp in je leven uit te geven, maar er dringen zich steeds meer excuusjes in mijn hoofd om het toch te doen.
Idealiter spaar ik nog even door en koop 'm met de kerst, maar ik ben zo bang dat er dan geen meer te verkrijgen is.

Heb ik nu een probleem?
Inderdaad: JA!!!
Elke dag, een week lang een half uur naar de pijp kijken?
Dat is 7 dagen x ½ uur x een tarief van minstens € 50,-/uur = € 175,-.
Ja had dus beter elke dag ergens een half uurtje kunnen gaan (zwart)werken. Had je hem al bij elkaar verdiend.
:mrgreen: 8) :mrgreen:

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Verpletterend terechte analyse, WC.... :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Dat is allemaal wel zo, maar er steken helaas toch nog wel een paar haken en ogen aan.

Ten eerste weet u allen net zo goed als ik dat zwartwerken verboden is. Dus vadertje staat wil de helft.
Vervolgens ben ik helaas van een generatie die huizen tegen exorbitant hoge prijzen heeft moeten kopen van de baby-boom generatie, gevolg: iedere maand gaat er weer een vette bijdrage richting hypotheek-verstrekker. Tel daarbij op een opgroeiend kind, een (terecht) parttime werkende vrouw en de kosten van vervoer van en naar het werk (300 km per week), en u zult net zoals ik tot de conclusie komen dat een dergelijke financiële uitspatting eigenlijk niet te verantwoorden is. Zoveel beter dan een pijp van de halve waarde zal 'ie niet roken, en de enige die er de artistieke waarde aan afziet ben ikzelf.

Maar hij blijft mooi! :wink:

maboc

Bericht door maboc »

Wowbagger schreef:Dat is allemaal wel zo, maar er steken helaas toch nog wel een paar haken en ogen aan.

Ten eerste weet u allen net zo goed als ik dat zwartwerken verboden is. Dus vadertje staat wil de helft.
Vervolgens ben ik helaas van een generatie die huizen tegen exorbitant hoge prijzen heeft moeten kopen van de baby-boom generatie, gevolg: iedere maand gaat er weer een vette bijdrage richting hypotheek-verstrekker. Tel daarbij op een opgroeiend kind, een (terecht) parttime werkende vrouw en de kosten van vervoer van en naar het werk (300 km per week), en u zult net zoals ik tot de conclusie komen dat een dergelijke financiële uitspatting eigenlijk niet te verantwoorden is. Zoveel beter dan een pijp van de halve waarde zal 'ie niet roken, en de enige die er de artistieke waarde aan afziet ben ikzelf.

Maar hij blijft mooi! :wink:
Als je echt even snel van deze specifieke instance van de PKZ af wil, stel ik voor dat je je plan even aan mevr. Wowbagger voorlegt. Ik stel me zo voor dat je, nadat ze tot bedaren is gekomen, vrij gemakkelijk afziet van de potentiele aanschaf.
--
Cheers maboc

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

En als dat niet werkt kan een nachtje op de zetel ook al wonderen doen... :wink: :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

:lol: (T)

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Rond de kerst verschijnt 'The Hobbit'. Ik verwacht dat de populariteit van deze pijpen rond die tijd wel weer zal gaan toenemen. De pijpen worden niet meer geproduceerd en de prijzen op het net zie ik alsmaar stijgen. Op de Amerikaanse ebay zie ik al prijzen van 599 dollar voor de Aragorn pijp (http://www.ebay.com/itm/VAUEN-Original- ... 5ae4dd4be6 ). Het aantal websites waar de pijpen voor de 'normale' prijs te koop zijn slinkt in rap tempo.

Wat was dat gezegde ook alweer *kijkt met een schuin oog naar Eli en Hagar*

Je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan dingen die je nooit gedaan hebt.

Ofzoiets :wink:

edit: tolkienwinkel.nl heeft de Gimli nog liggen voor de winkelprijs (199)
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Plaats reactie