Faillissement en doorstart Gubbels Pijpenfabriek

Alles over de pijp zelf...
Toon

Re: Alarm, alarm!!!! Pijpenfabriek Roermond failliet?

Bericht door Toon »

Bart Iron schreef: Toch denk ik, vooruitlopend op de zaken, dat bijvoorbeeld machines en gereedschappen minder gevoelig liggen en juist wenselijk bij nieuwe pijpmakers terecht komen.
Daar zou ik veel minder problemen mee hebben. Juist voor het behoud van het vakmanschap.
Denk ik ook, maar ik blijf hopen dat die bij een doorstart gewoon weer gebruikt gaan worden :D
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

multiballs

Bericht door multiballs »

Erg triest nieuws,
het is hopen op een doorstart...
Zelf zie ik niet,dat de pijpen snel in de handel zouden komen,
Het zijn kwalitatief fijne en goede pijpen,
En die behouden de waarde wel,
denk dat ze eerder bij een internethandelaar terechtkomen,
zoals oa esterval e.d....
Die had toevallig gisteren ook diverse big ben online staan op ebay....
En er was nog geen waardedaling tezien....

Mocht er geen doorstart komen,
dan gaat er iets heel moois verdwijnen....
WINSLOW Waarom niet ?

Victor Baarn

Bericht door Victor Baarn »

multiballs schreef:Mocht er geen doorstart komen,
dan gaat er iets heel moois verdwijnen....
Inderdaad en zullen de prijzen van de Big Bens die nog te koop zijn flink gaan stijgen lijkt me.

Mus

Bericht door Mus »

Dit is op zijn zachtst gezegd erg vervelend, vooral voor de familie Gubbels en de werknemers. Ik hoop dat de doorstart slaagt en dat er snel betere tijden komen!

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik lees het nu pas, en het raakt me echt. Ik heb sterk het gevoel dat het bedrijf wat wij bezocht hebben al een soort van doorstart was, en dat heeft dus helaas niet genoeg resultaten kunnen boeken. We zijn er geweest, het lag niet aan de mensen, hun inzet, hun betrokkenheid of de kwaliteit van hun werk. Het is gewoon pech, domme, botte pech. Dit is geen tijd voor een fabrikant van rookwaar vrees ik, zelfs als het over zoiets mooi als hun pijpen gaat.

Ik ben blij dat het forum gereageerd heeft, ik zou wel naar hen toe willen reageren, maar ik heb geen idee hoe. Ik ben blij dat mensen hier daar beter in zijn.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

hagar666

Bericht door hagar666 »

Net weer even de docu van tvzender L1 gekeken..... zo jammer allemaal....net een nieuw pand en dan dit...
Vind het echt doodzonde.....

Hoop echt op een doorstart!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*

Rob

Bericht door Rob »

janneman schreef:Ik lees het nu pas, en het raakt me echt.
Mij ook! Ik lees het ook nu pas. Mijn Big Ben kalebas en vooral Barbados zijn mijn meest favoriete pijpen. Onbegrijpelijk dat ze niet meer gemaakt zullen worden... Ik wens ze een doorstart toe en dat het dan maar wel mag lukken!

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Er overvalt me zo de sadistische neiging om in het wilde weg overal gestopte pijpen tussen de kaken van mensen te gaan rammen. Misschien moeten wij onze onafhankelijkheid maar eens uitroepen en een soort van Gestapo inrichten die mensen verplicht te pijproken. Een win-win situatie, heren. Big Ben gaat niet failliet, wordt daarentegen een multinational en de mensen roken terug pijp. :mrgreen:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ik zie een lilliputter 'boss, boss, the plane' (*) roepen in m'n gedachten nu,.... maar ik snap wat je bedoelt Nekker, en het komt uit een goed hart,... maar ik voorzie hier niet dé oplossing :(

(*) = Fantasy Island :mrgreen:
Afbeelding

Henk de Jong

Bericht door Henk de Jong »

Eliminator schreef:
Victor Baarn schreef:Wat ik her en der lees is dat de financiele crisis de vraag naar luxe pijpen zeer drastisch heeft doen dalen.

http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/275 ... -meer.html

Fijn :shock: :oops: Nu niet alleen m'n zenuwachtige kop, ver van huis, op een Limburgse regionale zender te zien, maar ook landelijk op nu.nl :evil:
Je deed 't prima in dat interview Eli!

Greep vandaag niet toevallig weer eens naar een Big Ben in mijn pijpenrek. Hoop dat ze op één of andere manier kunnen doorgaan en de mensen die ontslagen worden zo goed mogelijk terechtkomen.

hagar666

Bericht door hagar666 »

Henk de Jong schreef:
Eliminator schreef:
Victor Baarn schreef:Wat ik her en der lees is dat de financiele crisis de vraag naar luxe pijpen zeer drastisch heeft doen dalen.

http://www.nuzakelijk.nl/ondernemen/275 ... -meer.html

Fijn :shock: :oops: Nu niet alleen m'n zenuwachtige kop, ver van huis, op een Limburgse regionale zender te zien, maar ook landelijk op nu.nl :evil:
Je deed 't prima in dat interview Eli!

Greep vandaag niet toevallig weer eens naar een Big Ben in mijn pijpenrek. Hoop dat ze op één of andere manier kunnen doorgaan en de mensen die ontslagen worden zo goed mogelijk terechtkomen.
Ik had het wel fijner gevonden als omroep L1 de 'forum-nicknamen' van de geïntervieuwden had gebruikt. Nu weet ik nog steeds niet wie wie is. :mrgreen:

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Pfoe, ik ben ook weer eens 2 dagen het land uit en dan gebeurt er dit...

Vreselijk nieuws, ik hoopte - net zoals iedereen hier - dat Gubbels met het nieuwe pand een mooie toekomst tegemoet ging!

Nekker, mooi berichtje heb je hun gestuurd, ik beaam elk woord ervan.

Het is te hopen dat ze de doorstart kunnen maken met wat minder volk.
Zo niet hoop ik dat hun machines e.d. een goede nieuwe thuis kunnen vinden binnen de pijpmakerswereld, gegadigden genoeg zou ik zo denken.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

hagar666 schreef: Ik had het wel fijner gevonden als omroep L1 de 'forum-nicknamen' van de geïntervieuwden had gebruikt. Nu weet ik nog steeds niet wie wie is. :mrgreen:
Wellicht kan iemand die handig is met filmpjes bewerken er wat nicknames aan toevoegen?

Wellicht ook nuttig om dit een beetje in de gaten te houden: http://www.insolvensys.nl/Failliet/Konf ... s-En-Zn-BV
Via deze link kan je o.a. nagaan of er een doorstart gemaakt word/is (er zijn meer van dit soort faillissements-informatie sites). 'k Weet niet hoe actueel dit gehouden word, maar hopelijk komt er spoedig info over een doorstart op te staan!
Pijproker des forums

Toon

Bericht door Toon »

Wel heel verleidelijk om op de groen knop te drukken, als je een doorstart wilt maken :-D
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Nekker schreef:Er overvalt me zo de sadistische neiging om in het wilde weg overal gestopte pijpen tussen de kaken van mensen te gaan rammen. Misschien moeten wij onze onafhankelijkheid maar eens uitroepen en een soort van Gestapo inrichten die mensen verplicht te pijproken. Een win-win situatie, heren. Big Ben gaat niet failliet, wordt daarentegen een multinational en de mensen roken terug pijp. :mrgreen:
Gutes idee. Ich bin dann das kopf von den abteiling! :mrgreen:
The eagle flies alone!

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

pijpliefhebberrobin schreef:
Nekker schreef:Er overvalt me zo de sadistische neiging om in het wilde weg overal gestopte pijpen tussen de kaken van mensen te gaan rammen. Misschien moeten wij onze onafhankelijkheid maar eens uitroepen en een soort van Gestapo inrichten die mensen verplicht te pijproken. Een win-win situatie, heren. Big Ben gaat niet failliet, wordt daarentegen een multinational en de mensen roken terug pijp. :mrgreen:
Gutes idee. Ich bin dann das kopf von den abteiling! :mrgreen:

Aan een einsatzgruppe heb ik hier niet zoveel behoefte. :roll:

Burrey

Bericht door Burrey »

Verdikke, wat lees ik nou! Ik duim voor een doorstart met een gezond bedrijf tot gevolg.

AlbertE

Bericht door AlbertE »

Jammer. Ik hoop op een doorstart. De BB's die ik heb stellen me nooit teleur en het zou zonde zijn als die nieuw Hilson/Barbi lijn nu alweer van de markt zou verdwijnen.

Pieter

Bericht door Pieter »

Inmiddels heb ik ook een bericht gestuurd aan de mensen van pipesmagazine.com:

http://pipesmagazine.com/blog/pipe-news ... ankruptcy/
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Erg slim, Pieter! Hopelijk geven ze aandacht aan het onderwerp.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

hagar666

Bericht door hagar666 »

Nekker schreef:Erg slim, Pieter! Hopelijk geven ze aandacht aan het onderwerp.
Wel weer typerende reacties van de lezers aldaar. :cry:

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pieter schreef:Inmiddels heb ik ook een bericht gestuurd aan de mensen van pipesmagazine.com:

Al gezien:

Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter »

hagar666 schreef:
Nekker schreef:Erg slim, Pieter! Hopelijk geven ze aandacht aan het onderwerp.
Wel weer typerende reacties van de lezers aldaar. :cry:
Tja. Gubbels was ook niet bepaald groot buiten Europa. Maar goed, men probeert hier een fabrikant te typeren door naar zijn duurste product te kijken. Dat is vaak een prima optie, alleen bij Gubbels helaas niet zo.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Beetje jammer inderdaad, tuurlijk zaten er uitschieters bij,.. waar niet,.. maar als Gubbels ergens bekend om staat/stond (en gaat staan, beetje positief blijven) zijn het juiste de pijpen uit het betaalbare segment met toch prima rookeigenschappen,... vreemde jongens die Amerikanen !
Afbeelding

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Typische dikke nekkerij van die hillbilly's. Maar we zullen maar zwijgen over de kinderlijke simpelheid waarmee ze dom worden gehouden in hun eigen land. Op dat vlak voel ik me toch verheven.
Groet, Nekker

Burrey

Bericht door Burrey »

Nekker schreef:Typische dikke nekkerij van die hillbilly's. Maar we zullen maar zwijgen over de kinderlijke simpelheid waarmee ze dom worden gehouden in hun eigen land. Op dat vlak voel ik me toch verheven.
:lol:

Typisch geval van Europa horen luiden, maar niet weten waar Nederland hangt....

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Zij kennen dat ook niet volgens mij. Een binding met hun historie en bedrijven die meer dan 100 jaar oud zijn.

Ik heb een keer gehoord in een programma dat al hun archeologie voor 95% in de bovenste 5-10 cm van de bodem ligt. Terwijl hier onze historie teruggaat tot enkele meters.
(Vandaar dat zij niet happig zijn op graven met een graafmachine, iets waar hier eerst maar eens mee begonnen wordt om op een laag te komen).
Dit zegt wel iets over hoeveel en hoelang zij een historie hebben en ook waarom ze een 'whatever' attitude hebben als het om hun geschiedenis gaat volgens mij.

Het kan ook te maken hebben met dat het een diep van binnen een pioniersvolk is. Als iets over de kop gaat, jammer dan. Dan begin je iets nieuws.
Minder behoudend en gehecht aan traditie.

pijpliefhebberrobin

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Bart Iron schreef:Zij kennen dat ook niet volgens mij. Een binding met hun historie en bedrijven die meer dan 100 jaar oud zijn.

Ik heb een keer gehoord in een programma dat al hun archeologie voor 95% in de bovenste 5-10 cm van de bodem ligt. Terwijl hier onze historie teruggaat tot enkele meters.
(Vandaar dat zij niet happig zijn op graven met een graafmachine, iets waar hier eerst maar eens mee begonnen wordt om op een laag te komen).
Dit zegt wel iets over hoeveel en hoelang zij een historie hebben en ook waarom ze een 'whatever' attitude hebben als het om hun geschiedenis gaat volgens mij.

Het kan ook te maken hebben met dat het een diep van binnen een pioniersvolk is. Als iets over de kop gaat, jammer dan. Dan begin je iets nieuws.
Ze zijn wel weer heel erg gehecht aan hun schiet en miliaire traditie.
The eagle flies alone!

Rob

Bericht door Rob »

pijpliefhebberrobin schreef:
Bart Iron schreef:Zij kennen dat ook niet volgens mij. Een binding met hun historie en bedrijven die meer dan 100 jaar oud zijn.

Ze zijn wel weer heel erg gehecht aan hun schiet en miliaire traditie.
Heeft volgens mij te maken met grotere score op Masculiniteit (volgens theorie van Hofstede over cultuurverschillen), niet zozeer traditie an sich.

Pieter

Bericht door Pieter »

Waar je weinig van heb, moet je extra zuinig op zijn.

Plaats reactie