janneman schreef:Ook ik rook
a: alles dat branden wil, en
b: overal waar het mag.
Pijp is vooral iets voor thuis en een zeker terrasje geworden...
zo zou iedereen moeten zijn
janneman schreef:Ook ik rook
a: alles dat branden wil, en
b: overal waar het mag.
Pijp is vooral iets voor thuis en een zeker terrasje geworden...
Voor alle duidelijkheid: dus ook niet 's nachts in bed.Ik schreef:De hele dag en overal. Echter nooit op het toilet (zittend) en onder de douche.
Graag wil ik deze vraag toch weer even onder de aandacht brengen.jarnogab schreef: Bestaat er eigenlijk een website met horecazaken met rookruimte, in Vlaanderen - en voor de Nederlanders een Nederlandse versie ?
Ik zou dat wel handig vinden als ik zo op een kaartje kan zien waar men dat heeft. Als ik dan zo'n stad bezoek, of een uitje maak, weet ik waar ik moet toeven.
Ja die zijn er! Bijvoorbeeld deze (voor NL):jarnogab schreef:Graag wil ik deze vraag toch weer even onder de aandacht brengen.jarnogab schreef: Bestaat er eigenlijk een website met horecazaken met rookruimte, in Vlaanderen - en voor de Nederlanders een Nederlandse versie ?
Ik zou dat wel handig vinden als ik zo op een kaartje kan zien waar men dat heeft. Als ik dan zo'n stad bezoek, of een uitje maak, weet ik waar ik moet toeven.
Ik rook voornamelijk buiten. Of bij slecht weer in mijn tuihuisje. Ik kan daar rustig met een boek enkele uurtjes slijten.jarnogab schreef:Graag wil ik deze vraag toch weer even onder de aandacht brengen.jarnogab schreef: Bestaat er eigenlijk een website met horecazaken met rookruimte, in Vlaanderen - en voor de Nederlanders een Nederlandse versie ?
Nog nooit geweest in Turnhout, maar als ik aan die kanten moet zijn, dan zal ik deze tip zeker meenemen, waarvoor dank!Geoff schreef:Ik rook voornamelijk buiten. Of bij slecht weer in mijn tuihuisje. Ik kan daar rustig met een boek enkele uurtjes slijten.jarnogab schreef:Graag wil ik deze vraag toch weer even onder de aandacht brengen.jarnogab schreef: Bestaat er eigenlijk een website met horecazaken met rookruimte, in Vlaanderen - en voor de Nederlanders een Nederlandse versie ?
Echter een zaak die ik ook frequent bezoek is Huis Verbaendert/Anilla Lounge in Turnhout.
Zij zijn pas verhuist en begonnen met deze lounge. Het is eigenlijk een privaatclub, waar je rustig kan roken bij een koffie, whiskey of iets anders. Je hebt de keuze om per keer dat je bezoekt 1 euro te betalen of een jaarlidmaatschap te nemen. Dit kost je 15 euro, maar is tevens goed voor een waardebon van 10 euro én 5 dagpasjes om eens iemand uit te nodigen. Maw, je hebt je 15 euro zo terug. Voor mij was dat uiteraard geen moeilijke keuze![]()
Zeker een aanrader moest je eens Turnhout bezoeken.
Weet wat je vraagt, want hier in de omgeving van Rotterdam zijn dat er al tientallen. In de Randstad Holland (Van Amsterdam via Utrecht, naar Den Haag / Rotterdam) zijn dat er honderden.Nekker schreef:Voor wie een lijst wil met een overzicht van alle horeca zaken in de BENELUX waar er een rooklounge is of gerookt mag worden, gelieve mij te PB'en.

Lijkt me prachtig! Rustig een pijpje en dan de Maas in het decor.Pieter schreef: En anders bij mijn ouders op de veranda, met uitzicht op de Maas.
Hahaha Tati60, in jou omgeving kan het enkel maar de demer zijn! En die stroomt ook hier door Bilzen.Tati60 schreef:Lijkt me prachtig! Rustig een pijpje en dan de Maas in het decor.Pieter schreef: En anders bij mijn ouders op de veranda, met uitzicht op de Maas.
Een kleine correctie, de lijst die ik in mijn bezit heb is enkel geldig voor België en Luxemburg.Nekker schreef:Voor wie een lijst wil met een overzicht van alle horeca zaken in de BENELUX waar er een rooklounge is of gerookt mag worden, gelieve mij te PB'en.
Beste stadsgenoot, helaas weet ik deze niet zo direct, wel buiten op 't terras, chopin ea gelegenheden.Massis schreef:Die lijst mag je me altijd bezorgen Nekker!
Generaal: weet jij misschien plaatsen in Bilzen waar er nog gerookt mag/kan worden?
Hallo,Winslow Collector schreef:Buiten alleen als ik uit de wind zit/loop of bij nagenoeg windstilte.
Verder gewoon binnen in huis (woonkamer, mijn "hok" op zolder). Niet op de slaapkamer of badkamer.
Op mijn werk niet.
Oh ja, in de auto, daar rook ik ook.
Hey Lucas, welkom op ons forum! Stel je anders even voor in ons forumonderdeel: "Stel je even voor". Verder ken ik de Semois carte d'or niet. Maar indien je graag terug een degelijke Semois wil roken uit het Belgenland, kan ik je de Val Ardanais - Semois van Vincent Manil erg warm aanbevelen. Voor verdere details rond deze tabak kan google en ons Merken - Recensies pagina je wel verder helpen.lucas schreef:
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Ik had mijn eerste pijp gekocht in 1969... Heel lang geleden.
Ik rook ook nooit binnen, maar wel op wandel, in de zon, nooit in de voormiddag, en regelmatig in mijn auto.
Vroeger rookte ik de Semois carte d'or, maar die bestaat niet meer![]()
Ik word dus nu verplicht "Florina" te roken.
Het is dat ik een beetje weet wat je doet voor werk, anders had ik hier hele rare dingen bij gedacht...Alvader schreef:als ik op het werk de clienten naar bed heb, steek Ik ook maar al te graag een heerlijke pijp op.
Deadl0ck schreef:Het is dat ik een beetje weet wat je doet voor werk, anders had ik hier hele rare dingen bij gedacht...Alvader schreef:als ik op het werk de clienten naar bed heb, steek Ik ook maar al te graag een heerlijke pijp op.
Valt wel mee.Alvader schreef:Deadl0ck schreef:Het is dat ik een beetje weet wat je doet voor werk, anders had ik hier hele rare dingen bij gedacht...Alvader schreef:als ik op het werk de clienten naar bed heb, steek Ik ook maar al te graag een heerlijke pijp op.
Haha ja nu ik het zo nalees besef ik me dat het idd vreemd over aan komen.