(geen ondernemer hier, het zweet breekt me al uit bij de gedachte aan het bijbehorende papierwerk!)
Ik weet wel wat "onbelaste" tabak ongeveer kost: reken grofweg tussen de € 1,75 en € 2,- per 50 gram (€35 tot €40 per kg). Om jouw rekenwerk te volgen op basis van een pakje van 50 gram. Dus zo'n € 4,- accijns, dan de BTW, de verpakking, en de kosten van het bedrijf terugverdienen (gebouw, salarissen, transportkosten, enz.). Dan pas winst maken, wat ga je dan als consumentenprijs rekenen voor jouw pakje van 50 gram tabak? Geloof me, het is als startend importeur geen sinecure om hierin te beginnen. Hier is door Rudi en mij al uitvoerig naar gekeken en reken maar dat Rudi de weg weet in dit wereldje.janneman schreef:Nu heb ik geen idee voor wat voor prijs je 'onbelaste' tabak kunt inkopen, en het gedoe met verpakken en banderollen gaat vast ook niet meevallen.
Ik had het inderdaad over de "normale" mixtures die wij hier roken. Dus een gemiddelde van (pak 'm beet) een gewoon assortiment van een tabakswinkel. "Kanthooi"Turin schreef:Het was meer een reactie op WC die zij onbelaste tabak kost 1,75 tot 2 euro voor 50 gram.
Maar de prijs is, al is hjet voor waarschijnlijk kwalitatief niet zo goede tabak veel minder.
En hoeveel procent van de pakjes beplakt met het predikaat 'hobby supplies' bevatten een lading pijptabak? Hoeveel van die pakjes komen uberhaupt langs? Zal de douane nu ineens deze pakjes allemaal open gaan snijden?Arno schreef:Maar hoeveel van die kleine pakjes tabak komen er dagelijks door de douane? Zou de dienstklopper dan bij ieder pakje "niet moeilijk moeten doen"? We kunnen beter het zekere voor het onzekere nemen
Grrrrr.... Bij pijptabak in blik is het juist fijn om de oude goedkope voorraad te kopen. Wat jaren ouderdom doet een tabak juist goed!Winslow Collector schreef:Nieuw in de wetgeving is, dat je bij prijsverhogingen (= staatsgedwongen accijnsverhogingen) niet meer jouw voorraad geprijsde tabakken nog mag uitverkopen. Je moet die voorzien van nieuwe banderollen/prijzen.
Tsja, heleboel rompslomp.Arno schreef:Bij Hajenius hebben ze plannen om een "meng-bar" te maken waar je je tabakken kan laten mengen. Hoe lossen ze het daar dan op als je 50 gram van zo'n vers gemengde tabak wil?
Als je sigaren ook tot tabak rekent (en dat is het natuurlijk WEL): jawel.Mus schreef:Zijn er überhaupt PRF-leden die ooit hun bestelde tabak in beslag genomen zagen worden door de douane?
Aiiii....Winslow Collector schreef:Als je sigaren ook tot tabak rekent (en dat is het natuurlijk WEL): jawel.Mus schreef:Zijn er überhaupt PRF-leden die ooit hun bestelde tabak in beslag genomen zagen worden door de douane?
Twee weken geleden een brief van PostNL ontvangen, dat mijn zending van 50 sigaren met een waarde van 378 euro (normaal in de winkel ruim € 750) van Cigar Terminal in Zwitserland na 4 weken bij de douane gelegen te hebben "onder ambtelijk toezicht wordt vernietigd". Ja ja, in de kroeg zeker, één voor één door een stel douanekleautzakken, zeker. Dus een flinke strop.
Pakket was zonder herkenbare afzender verzonden. Ik wist het risico, natuurlijk, maar je mag wél tot 50 sigaren per persoon mee de grens over nemen, in je auto of onder je arm. Bewust niet meer dan 2 kisten van 25 stuks besteld. Maar via post bestellen? Dan gelden er andere regels. Dan opent men JOUW post en snuffelt men daarin.
Geld weg, ikke pissig, weer een ervaring rijker. Grmbl![]()
(Fijn hè? Die "vrije markt economie" en dat we in vrije landen wonen? Puur communisme is het: handel verstoren en mensen onderdrukken!!!)
Ik maak trouwens het inkoppertje niet (die is voor Robvoorburg) dat je nu de sigaar bent..Arno schreef:Aiiii....Winslow Collector schreef:Als je sigaren ook tot tabak rekent (en dat is het natuurlijk WEL): jawel.Mus schreef:Zijn er überhaupt PRF-leden die ooit hun bestelde tabak in beslag genomen zagen worden door de douane?
Twee weken geleden een brief van PostNL ontvangen, dat mijn zending van 50 sigaren met een waarde van 378 euro (normaal in de winkel ruim € 750) van Cigar Terminal in Zwitserland na 4 weken bij de douane gelegen te hebben "onder ambtelijk toezicht wordt vernietigd". Ja ja, in de kroeg zeker, één voor één door een stel douanekleautzakken, zeker. Dus een flinke strop.
Pakket was zonder herkenbare afzender verzonden. Ik wist het risico, natuurlijk, maar je mag wél tot 50 sigaren per persoon mee de grens over nemen, in je auto of onder je arm. Bewust niet meer dan 2 kisten van 25 stuks besteld. Maar via post bestellen? Dan gelden er andere regels. Dan opent men JOUW post en snuffelt men daarin.
Geld weg, ikke pissig, weer een ervaring rijker. Grmbl![]()
(Fijn hè? Die "vrije markt economie" en dat we in vrije landen wonen? Puur communisme is het: handel verstoren en mensen onderdrukken!!!)
ERG zuur!!! Je weet natuurlijk ook niet of ze een beetje luchtdicht verzonden waren? Misschien heeft de douane letterlijk onraad geroken.. Dat is het voordeel van mijn latakia: "Gatverrrrdamme!! Wat is DIT voor stinkspul?? Hector de speurhond ruikt opeens zelfs geen loopse teef meer! Laat maar door, laat maar door!!"
![]()
Nee maar, ik kan me er ook vreselijk pissig om maken.. Hoezo vernietigen??? Ik heb er verdomme toch al belasting over betaald in het land waar ik het gekocht heb?? Dat jullie zo'n idioot hoge heffingen hebben is jullie fout..
Of ze zijn zo stom geweest om de inhoud op de douaneverklaring te vermelden. :SArno schreef:Aiiii....ERG zuur!!! Je weet natuurlijk ook niet of ze een beetje luchtdicht verzonden waren? Misschien heeft de douane letterlijk onraad geroken.
De sigaar...??? zeg maar gewoon de sjaak (maar dan in een woord met 3 letters)... Ik herken dit probleem als geen ander, nee gelukkig wonen wij in een democratisch land. Je mag alleen zelf geen reet meer bepalen wat dat doen anderen wel voor je... en dan bepalen ze idd ook nog ff dat je toch nog wel een beetje extra voor de bestelling mag betalen, want ja: ze mochten eens niet naar Lech op wintersport kunnen... Dan ga je toch lekker naar Winterberg ipv Lech of blijf je lekker thuis, zoals het gross van het land.... GrrrrrArno schreef: Aiiii....ERG zuur!!! ...//... dat je nu de sigaar bent..
Tja Mus, die keuze bieden ze niet eens. Wel een "waarschuwing" (dreigement?) dat "het hier waarschijnlijk bij zal blijven". Dus geen verdere vervolging of boete.Mus schreef:Wat ik niet snap is waarom ze de boel in beslag nemen en niet gewoon doorsturen met een rekening erbij voor de accijns over het hele spul.
Betekent dit dat de tabakken die het bekende kanaal importeert duurder worden?Winslow Collector schreef:Dit betekent, dat het bekende kanaal voor o.a. DTM tabakken momenteel even "droog" staat. Rudi werkt hard aan zijn accijnsnummer.
Dat niet direct, alleen de voorraad wordt momenteel even niet aangevuld. Dus tijdelijk bepaalde tabakjes niet voorradig (alle Nederlandse tabakken overigens wel gewoon verkrijgbaar), totdat één en ander geregeld is via douane en accijns.Arno schreef:Betekent dit dat de tabakken die het bekende kanaal importeert duurder worden?Winslow Collector schreef:Dit betekent, dat het bekende kanaal voor o.a. DTM tabakken momenteel even "droog" staat. Rudi werkt hard aan zijn accijnsnummer.
Partagas Lusitanias - 25 cigars $269.00superpelic schreef:WC...mag ik vragen welke sigaren je besteld had?
superpelic schreef:Ja...Dat zijn stevige kerels