Show hier je nieuwe aanwinsten

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Zo eentje zou ik ook heel erg graag willen! *vraagt het voor kerstmis*

Maar uh, hoe betaal je naar Turkije toe? Gewoon een IBAN o.i.d. nummer? Credit card?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Gewoon paypal of creditcard, no problemo.

stoffel

Bericht door stoffel »

mooi hoor, het doet me wat denken aan de pijp van de kapitein op de vliegende hollander in "pirates of the carribean2"
heil Donar god van de donder!

drfretboard

Nieuwe aanwinsten

Heren van de grijze dampen,

Vandaag ben ik met een maat op excursie geweest naar http://www.hansvanwervencigars.nl/ in Apeldoorn.
In de eerste plaats omdat dit op een wat bereisbare afstand is.

Ik bellen om even 100% zeker te stellen dat ik niet voor niets naar Apeldoorn rijd.

"Parkeer maar naast de zaak", sprak de eigenaar in zijn beste hofleveranciers-accent. Apeldoorns neem ik aan.

Nou, dat ging me een beetje te ver, kon me daar geen voorstelling bij maken. Ik kijk sowieso graag eerst de kat uit de boom. Dus maar gewoon in de parkeergarage.

De zaak is gemakkelijk te spotten, dus al gauw waren we binnen in het huis vol lekkernij. Het doet klein maar fijn aan zou ik zeggen. Een -in mijn ogen- enoooooorme collectie pijpen! Ook al meer richting formaat Hummer, wat me beduidend meer aanspreekt dan de vullingen aan een stokje wat ook voor pijp door moet gaan.

"Wat rookt u gewoonlijk zoal?" Nou, eh... sigaren en pijp.. (meneer?)
"Welke soort sigaren bijvoorbeeld?" (dat accent!) Nu ja, eh, Oud Kampen, Balmoral, Dominicaanse Longfillers...
(hoofdschuddend) "Ik hoor het al, da's allemaal niks! Kom maar eens even mee. Zo, ja. Neem daar maar eens even plaats, dan gaan we eerst eens even roken."

En vervolgens werden we 'on the house' voorzien van 'handgemaakte sigaren van eigen merk'. Sigaren, want uiteindelijk zaten we beide met 2 sigaren in de fauteuil. En erg plezierig mag ik wel zeggen. Het is natuurlijk allemaal een beetje drukdoenerij, maar wel een erg leuke zaak, en een meneer met niet geringe know-how.

Uiteindelijk ook een hele verzameling pijpen bezichtigd, maar helaas liet m'n portomonnee niet toe dat ik zo'n big-bowl geval zou meenemen. Maar wat een inventaris hebben ze daar!

Uiteindelijk heb ik deze pipe reamer meegenomen:
Afbeelding

En de volgende twee tabakken:
Afbeelding

Ik moest eindelijk gewoon eens wat met Latakia nemen. Dan ben ik ook wel weer zo dat ik dan een blik pure Latakia neem... :roll:

Alleen nu aarzel ik om er aan te beginnen :oops:

Ik kijk naar de blikken. :D
Ik ruik. :shock: :?:
Ik twijfel. :?

Omdat ik wil weten wat pure Latakia is, zal ik hier eerst aan beginnen. Maar dan neem ik maar es m'n vertrouwde corncob met een bescheiden beetje.

Meer hierover, later! Je hoort 't als ik omgevallen ben van de Latakia.

drfretboard

Update op de Robert McConnell 100% Latakia die ik op dit moment in m'n CornCob aan't roken ben:

Spicey is het juiste woord, en dat op een aparte manier, maar eerlijk gezegd in the best possible way!

Geen bezwaar tegen pure latakia hiero!

stoffel

Bericht door stoffel »

dat ziet er een zeer gezellig winkeltje uit!
heil Donar god van de donder!

drfretboard

drfretboard schreef:Update op de Robert McConnell 100% Latakia die ik op dit moment in m'n CornCob aan't roken ben:

Spicey is het juiste woord, en dat op een aparte manier, maar eerlijk gezegd in the best possible way!

Laatste update: Wierook is het eerste waaraan ik hierbij moet denken. Ik kon het hele pijpje niet oproken, zo nadrukkelijk was de kruidigheid van de smaak!
Dit moet ik echt even op me laten inwerken. :shock:
Maar ik kan goed begrijpen dat MENGEN zinvol is met deze tabak. :idea:

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Ik kan helaas geen foto vinden, maar ik heb gisteren bij Hajenius te Amsterdam een schitterende gezandstraalde Chacom billiard gekocht. En een blikje MacBaren Navy Flake om eens te kijken of dat bevalt. De pijp bevatte wel zo'n stalen frutsel, die ik er gelijk uit heb gemikt. Daarna was het heerlijk roken. Ook de flake bevalt erg goed. Het enige nadeel dat ik gemerkt heb is dat het rookkanaal van de pijp aan de smalle kant is, waardoor het een beetje stroef gaat wanneer je er een pijprager doorheen haalt. Maar dat is in feite verwaarloosbaar.

De Hajenius winkel is trouwens prachtig, de mooiste tabakzaak die ik ooit heb gezien. Ook de aanwezige heren waren zeer behulpzaam. Ik kreeg nog een stel pijpestandaartjes mee van de verkoper, en toen ik naar dummy filters/adapters vroeg kreeg ik de laatste twee die hij had ook gratis mee. Ik verliet dus in een tevreden waas de tabakzaak en stak dezelfde avond genoegzaam m'n nieuwe pijpje op. Die heren gaan mij zeker nog terug zien.

Overigens was ik eerder nog in een heel klein zaakje van een oude heer die al zijn pijpen weg deed. Verder verkocht hij onderhand meer tijdschriften en kauwgom. Ik zag daar een Peterson canadian in de etalage liggen dus ik dacht, daar ga ik eens even naar vragen. De pijp bleek 175 euro te zijn, maar de baas in kwestie wilde er de helft af doen. Op zich een aardig aanbod, maar toen ik de pijp inspecteerde zag ik een flink aantal kleine gaatjes en duidelijke vullingen. De pijp was vuil en plakkerig en aan de onderkant van de steel zat ook nog eens een kras alsof iemand er een mes in had gezet. Toen ik de heer in kwestie liet merken dat 88 euro me toch wat te gortig was voor een pijp in die staat liep hij boos terug naar z'n balie en wilde me ook geen informatie meer geven over z'n andere pijpen. Helaas.

edit:

Ha, pijp gevonden. Weliswaar niet de rechte billiard versie, en tevens geen mooie foto, maar je krijgt toch een idee. Ook is de mijne geen filterpijp, trouwens.

Afbeelding

Victor Baarn

Bericht door Victor Baarn »

Leuke beschrijving! Die eigenaar Van Werven is zelfs lid van die gerenomeerde Fransen pijprokersclub waar ook Prins Bernhard lid van was (kan je niet worden, moet je voor gevraagd worden).

Brutale vraag: wat koste die pijpenruimer?

AlbertE

Bericht door AlbertE »

drfretboard schreef:
drfretboard schreef:Update op de Robert McConnell 100% Latakia die ik op dit moment in m'n CornCob aan't roken ben:

Laatste update: Wierook is het eerste waaraan ik hierbij moet denken. Ik kon het hele pijpje niet oproken, zo nadrukkelijk was de kruidigheid van de smaak!
Dit moet ik echt even op me laten inwerken. :shock:
Maar ik kan goed begrijpen dat MENGEN zinvol is met deze tabak.
:idea:
Pure Latakia...brrrr....ik weet het echte kerels roken dat bij het ontbijt en doen het daarbij ook nog op de boterham...maar eh...ik zou het gebruiken om te mengen. Eigenlijk wel een idee om wat flauwe tabak een beetje te kruiden. Toch eens zo'n blikje op de kop tikken.

Wel een mooi verhaal over die winkel. Als ik ooit eens in de buurt van Apeldoorn ben (is beetje uit de buurt voor mij) dan ga ik er toch eens langs.

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

Pure Lakatia .... mmm
na een paar trekken komt er langs mijn luchtwegen een smaak naar boven die me aan gerookte long doet denken ...
verdunnen met Skandinavik Regular, of, voor wie reeds in het oudemannenhuis zit, Semois Coupe fine/grove snede.
@Kynikos : een pijp met een kras is als een knappe vrouw met een snor. Het eerste dat je elke keer doet voor je de pijp begint te stoppen, is ze omdraaien en kijken of die kras nu zó erg is en die pijp zò hard ontsiert.
Een dan denk je natuurlijk even aan de gunstige prijs. Maar lang nadat de winst in andere projecten opgesoupeerd is, zit je nog opgescheept met een onvolmaakte pijp, met verkleurende vullingen én een kras.
Terwijl het anders kon zijn.
Je tracht jezelf te sussen, je denkt: 't is een Peterson, mijn Peterson, maar je krijgt hartkloppingen, oorsuizingen, adervernauwingen, je wankelt en zwijmelt en, 't allerergste : de pijp smaakt niet.
Voor je het weet heb je een stent nodig, lig je aan nicotinebaxters en zit je tussen de oude mannetjes in 't gesticht.
En daar rookt iedereen ... Semois, en hebben de nonnen ... 'n snor.
Een pijp met geschiedenis mag er gebruikt uitzien, maar een nieuwe moet nieuw zijn.
Zelfs voor een kwart van de prijs zou ik nog geen snor nemen, laat staan iets werkelijk belangrijk zoals een kras.
Je hebt de enige juiste keuze gemaakt.
Om het melodieus af te sluiten citeer ik een reclameslogan :
" Onze kwaliteit wordt gewaardeerd lang nadat de prijs vergeten is"

S

dr. Watson

Bericht door dr. Watson »

Een erg mooi verhaal over Van Werven Dfretboard. Ik kom er ook regelmatig en vind het altijd wel weer leuk om terug te komen daar. Mooi om te zien dat hij nu Squadron Leader heeft. De laatste keer dat ik er was heb ik er namelijk naar gevraagd en had hij hem niet! De squadron leader is een Engelse blend die je misschien eerst een beetje droog moet laten worden voordat je hem rookt. Met name in Engeland en Amerika wordt hij goed verkocht. De laatste keer dat ik er was had hij Comoys Irish blend in de zaak. Het waren oude blikjes want er stonden geen waarschuwingsstickers op. Voor beginnende pijprokers is het een heel goede zaak om bij hem langs te gaan omdat hij zeer bruikbare tips geeft in de keuze van de juiste beginnerstabak en het roken van de pijp.
Als ik bij Van Werven langs ga heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik terug keer in de tijd. Toen een man een heer kon zijn en een vrouw een dame was....en pijprokers niet zeldzaam waren!!!

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

" Als ik bij Van Werven langs ga heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik terug keer in de tijd. Toen een man een heer kon zijn en een vrouw een dame was....en pijprokers niet zeldzaam waren!!! "
Mooi verwoord, dokter ...
'k Denk trouwens dat "Van Werven" op de sigarenkisten van m'n opa zaliger stond

S

dr. Watson

Bericht door dr. Watson »

Hier nog een link naar Van Werven uit Apeldoorn.

http://www.stadinbedrijf.nl/content/ape ... /05/30.pdf

Hij verkoopt inderdaad kistjes sigaren met een foto van hemzelf er op.

Victor Baarn

Mn nieuwe aanwinst waar ik erg blij mee ben:

Afbeelding

Tsja, zult u zeggen, een algemeen verkrijgbare Sunset Breeze. Ja precies maar wat missen we op de verpakking!??!!!!

AlbertE

Bericht door AlbertE »

Victor Baarn schreef:Mn nieuwe aanwinst waar ik erg blij mee ben:

Tsja, zult u zeggen, een algemeen verkrijgbare Sunset Breeze. Ja precies maar wat missen we op de verpakking!??!!!!
Nou, Sunset Breeze is toch wel iets om vrolijk van te worden en het is me ook gelukt die sticker er af te peuteren :D

drfretboard

Haha! Hoe :?: :idea:

AlbertE

Bericht door AlbertE »

drfretboard schreef:Haha! Hoe :?: :idea:
Gewoon voorzichtig peuteren en wat geduld.

Victor Baarn

AlbertE schreef:
drfretboard schreef:Haha! Hoe :?: :idea:
Gewoon voorzichtig peuteren en wat geduld.
+ wat geluk. Mn vorige blik Sunset Breeze ging mn halve etiket mee. Operatie mislukt dus. Nu dus eindelijk een goed blik.
drfretboard schreef: Uiteindelijk heb ik deze pipe reamer meegenomen:
Afbeelding
Zag m vandeweek liggen voor 32 euro zoveel. Is dat een beetje de richtprijs?

drfretboard

Dat klopt wel zo'n beetje. Ik kocht 'm geloof ik voor 29 nogwat...

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Ik had laatst dezelfde in m'n handen bij de tabakszaak. Ben benieuwd hoe hij bevalt, want ik zal ergens in de nabije toekomst vast ook zo'n ding nodig hebben.

Victor Baarn

De naam doet trouwens vermoeden dat er ook een junior is. Ik vind het voor mezelf overdreven een dergelijk apparaat aan te schaffen. Rook niet zo heel veel dus eens in de tich jaar dat een pijp geruimd moet worden. Dan ga ik wel een keer een avondje op visite bij iemand die m heeft :lol:

drfretboard

Victor Baarn schreef:De naam doet trouwens vermoeden dat er ook een junior is. Ik vind het voor mezelf overdreven een dergelijk apparaat aan te schaffen. Rook niet zo heel veel dus eens in de tich jaar dat een pijp geruimd moet worden. Dan ga ik wel een keer een avondje op visite bij iemand die m heeft :lol:
Wel verdraaid handig voor 2e hands exemplaren.

Victor Baarn

Ja, daar heb je gelijk in natuurlijk. Zal eens bij Boels langsgaan, die verhuren toch alles :-)

Bommel

Bericht door Bommel »

Reeds geruime tijd in mijn bezit doch toch nog een recente aanschaf te noemen daar het kopen van een pijp niet dagelijks bij mijn boodschappen zit.

http://www.bigben.nl/BigBen/LeftNavigat ... ilter.aspx

Ga naar de Nautic black 542

Hij heeft een mooie ronde kop dat goed in de hand ligt.
Ondanks dat hij redelijk groot genoemd kan worden is hij toch goed in de mond en tussen de tanden te houden.
Voor mij een welkome aanwinst.
Afbeelding

Klaas

Bericht door Klaas »

Hallo, ben net nieuw hier, rook al weer een tijdje pijp, heb de shag gelaten en weer terug bij mijn oude geliefde pijpen.
Dank voor de beschrijving van het boek Pijpenbrevier, was er al naar op zoek, en zojuist besteld voor € 3,- bij boekwinkeljes.nl
Groet, Klaas

AlbertE

Bericht door AlbertE »

Moest vandaag voor werk in Rijswijk zijn en in de pauze maar even langs de Oude Leeuw gereden:

Afbeelding

Die heeft een mooie verzameling pijptabak en een bescheiden wandje met pijpen. Helaas had ik niet al teveel tijd voor een praatje maar het was duidelijk dat men daar pijprokers een warm hart toedraagt. Hij had ook net Davidoff tabak binnen dus gelijk maar een blikje blue mixture meegenomen (en de sticker eraf gepeuterd). Verder meegenomen:
Mac Baren Vanilla Cream (blikje genomen want die gaat hard hier)
Reiner Long Golden Flake
WO Larsen Signature (de verderfelijke invloed van dit forum :P )

Ik kan weer even vooruit

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Davidoff Blue zal je zeker bevallen. Een van mijn favorieten. Subtiel aroma, superb tabakken...
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Rob

Bericht door Rob »

Klaas schreef:Hallo, ben net nieuw hier, rook al weer een tijdje pijp, heb de shag gelaten en weer terug bij mijn oude geliefde pijpen.
Dank voor de beschrijving van het boek Pijpenbrevier, was er al naar op zoek, en zojuist besteld voor € 3,- bij boekwinkeljes.nl
Groet, Klaas
Hallo Klaas, welkom hier en veel plezier!

Tati60

Bericht door Tati60 »

AlbertE schreef:Hij had ook net Davidoff tabak binnen dus gelijk maar een blikje blue mixture meegenomen (en de sticker eraf gepeuterd). Verder meegenomen:
Mac Baren Vanilla Cream (blikje genomen want die gaat hard hier)
Reiner Long Golden Flake
WO Larsen Signature (de verderfelijke invloed van dit forum :P )
Ik kan weer even vooruit
Die Davidoff is een topper: ik rook hem al jaren en hij bevalt nog steeds. Ook de Vanilla Cream is een van mijn favorieten...
Van de twee andere kijk met belangstelling uit naar je bevindingen. De Signature had ik sinds de lovende besprekingen op dit forum ook al genoteerd. De Reiner Long Golden Flake ken ik nog helemaal niet.
Vriendelijke groet,
B.

Gesloten