Later als student een Amphora met zo'n luchtschuif (geen idee waar die ooit is gebleven).
Daarna een Falcon en een Big Ben met filter, beiden nog in regelmatige roulatie.
en binnenkort een Winslow, Yesssss

Vreemd dat je die weggeeft, ik vind het een erg mooie pijp!
Nee man! Gewoon lekker eruit doorroken! Blij om te horen dat de pijp goed gebruikt wordtEliminator schreef:En is hier één van m'n vaste doordeweekse wandelpijpjes geworden![]()
*mocht je overigens heel veel spijt hebben Arno, ik rook hem met plezier, maar no prob om hem weer terug te laten gaan naar het oude nest hoor*
Tsja, ik had er geen klik mee toen.. Ik zat net in mijn Peterson fase en wilde mijn collectie klein houden. Helaas kan ik nu concluderen dat ik daarin niet geslaagd ben.. -_-'Nekker schreef:Vreemd dat je die weggeeft, ik vind het een erg mooie pijp!
*Niet dat ik ze Eli niet gun hoor, integendeel!*
Ha ja, mn slaapkamervloer. Eikenhouten vloer die ik zelf gelegd heb op alledrie de slaapkamers.Dremel schreef:En de ondergrond in straight grainDat moet haast wel 'aanstekelijk' werken, Victor.
Ik kon mijn verhaal zo kopieren en plakken vanuit mijn collectie... Aanvullen hoeft niet, ik denk dat dit verhaal eigenlijk wel mijn pijprokers-carrière heeft aangezwengeld.Mijn Chacom Bruyere Brun 31 (€39.95, Havana House Haarlem):
Deze pijp was een "toevalstreffer" en tegelijk mijn allereerste échte pijp. Niet eens zozeer gespitst op het kopen van een pijp liep ik mijn favoriete tabakszaak in Haarlem binnen, en mijn oog viel op deze Chacom. Nu wist ik dat Mus mij hier al eens op gewezen had (het forum), en zodoende dat ik de verkoper vroeg om deze pijp eens wat fysieker te mogen aanschouwen. Ik had de pijp nog niet in mijn handen of er was een "klik". De manier waarop de pijp in de hand lag was alsof hij voor me gemaakt was. Alsof ik een goede vriend een hand gaf. Ik heb de pijp dus eigenlijk niet meer "losgelaten" anders dan om deze in te laten pakken en als begin van mijn collectie te doen gelden. Ik ben deze nu nog aan het inroken, maar hij rookt subliem. Ik gebruik deze pijp nu voornamelijk voor licht gesausde tabakken, en hij zit permanent in mijn collectie.
Ik ben begonnen met pijp- en sigaarroken omdat mijn grootvader dat altijd rookte, en ik raakte er gefascineerd door, die geur, het stoppen van de pijp,... Ook wilde ik origineel zijn. Heel veel van mijn leeftijdsgenoten rookten sigaretten, maar niemand pijp of sigaar. Mijn eerste pijp heb ik gekocht toen ik 16 of 17 jaar was, toen wist ik nog nauwelijks van pijp- en tabakssoorten af. Die pijp heb ik enkele jaren later weggedaan. Toen mijn grootvader overleden was, heb ik enkele van zijn pijpen een paar jaar gebruikt. Daarna ging ik verder met sigaarroken. Op een keer schold iemand mijn sigaar voor sigaret uit, het gaat dus al zo ver dat sommige mensen niet eens meer het verschil zien tussen een sigaar en een sigaret.Nekker schreef:Omdat ik verbaasd was dat op dit forum dit onderwerp nog niet de revue is gepasseerd (verbeter me indien ik fout zit). Heb ik besloten dat het wel eens leuk kan zijn om eens te horen hoe jullie aan het roken zijn geraakt en welk model jullie meteen verliefd heeft gemaakt op onze oeroude bezigheid: het pijp roken.