Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
dinck

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door dinck »

Gisteren mijn Sasieni's opgehaald bij het postkantoor en ik was lichtjes teleurgesteld. De verkoper had twee 'Buckinghams' te koop aangeboden, beide in de originele doos en met de sok. Een was een 'natural' met een prachtige birdseye links en rechts op de kop:

Afbeelding

en de ander een veel donkerdere 'walnut' met zadelmondstuk:

Afbeelding.

Ik had bewust op de eerste geboden (en het winnende bod uitgebracht, hoewel eigenlijk boven mijn gebruikelijke maximum), maar helaas heeft de verkoper bij de afhandeling van zijn verkopen beide pijpen verwisseld. De verkoper gaat nu bij de andere koper proberen een ruil te bewerkstelligen, ik ben benieuwd.

Huub

Bericht door Huub »

Dat is verdomd jammer, Franz. Zeker voor jou als verzamelaar van Sasieni's

Ik hoop van harte dat het lukt.

Fijne zondag verder.

Huub

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Hopelijk komt het goed Franz! Enorm jammer dat dit moet gebeuren ...
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

dinck

Bericht door dinck »

Ach ja, er zit geen kwade opzet in het spel en de verkoper lijkt er net zo ontdaan over te zijn als ik. We komen er wel uit.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Zo las het al niet, toch kan ik mij de teleurstelling
goed begrijpen.

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Nu ff heel iets anders uit onze Jumbo supermarket :
ImageUploadedByTapatalk1437328324.174859.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Sweet :grin:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

Kees Flake schreef:Vandaag mijn betere helft meegenomen naar Zutphen en even bij Willem Schimmel binnen gekeken.
Ben niet zo moeilijk dus zeg tegen mijn vrouw je hebt al zoveel sierraden misschien is het goed om dit in een sierraden kistje te doen.
Dus ik niet te beroerd en voor mijn vrouw een mooi kistje gekocht waar ze haar sieraden in kan doen.(zie foto 1 )
Sinds ik weer werk heb en veel werk lange dagen maak zei mijn vrouw dan krijg jij de inhoud van dat kistje (zie foto 2)
Helaas was de batterij van mijn fototoestel leeg dus even deze twee foto's betere foto's volgen nog.
Afbeelding

Afbeelding

Wil er wel even bij vertellen dat we gastvrij zijn ontvangen door Willem Schimmel en we hebben lange tijd over alles wat met pijproken en pijptabak te maken heeft.
Die man sleurt je gewoon mee in zijn passie en die van mij geweldig om dit mee te hebben gemaakt zelfs mijn vrouw was onder de indruk van de passie van Willem.
Om een lang verhaal kort te maken een geweldige dag gehad en moet zeggen Zutphen is een heel mooi plaatsje en we gaan zeker nog een keer terug.
Nog een kleine tip lees heel vaak heb gekocht bij Willem Schimmel want stond niet sterk genoeg in mijn schoenen.
Dan is hier de oplossing ik ben op blote voeten naar binnen gegaan en maakt de keuze stuk gemakkelijker .
mooie aankoop Kees , veel plezier in het roken er mee ;)
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

dinck schreef:Gisteren mijn Sasieni's opgehaald bij het postkantoor en ik was lichtjes teleurgesteld. De verkoper had twee 'Buckinghams' te koop aangeboden, beide in de originele doos en met de sok. Een was een 'natural' met een prachtige birdseye links en rechts op de kop:

Afbeelding

en de ander een veel donkerdere 'walnut' met zadelmondstuk:

Afbeelding.

Ik had bewust op de eerste geboden (en het winnende bod uitgebracht, hoewel eigenlijk boven mijn gebruikelijke maximum), maar helaas heeft de verkoper bij de afhandeling van zijn verkopen beide pijpen verwisseld. De verkoper gaat nu bij de andere koper proberen een ruil te bewerkstelligen, ik ben benieuwd.
hopelijk komt het als nog in orde voor jou , zal zeker duimen ;)

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Kees Flake schreef: Nog een kleine tip lees heel vaak heb gekocht bij Willem Schimmel want stond niet sterk genoeg in mijn schoenen.
Dan is hier de oplossing ik ben op blote voeten naar binnen gegaan en maakt de keuze stuk gemakkelijker .
Dat heb ik nou nog nooit gehoord over Willem. Ik loop er 2, 3x per maand binnen voor een bak koffie/thee/whisky/water en een praatje, en hoewel de man enthousiast is in zijn verhaal, heb ik hem, of de andere medewerkers, werkelijk nog nooit opdringerig zien zijn, of mensen proberen over te halen tot aankoop als ze aangeven het niet te willen doen. Sterker nog, wetende hoe vrijgevig de man is, verbaas ik me er soms over dat hij winst draait.

Een zakenman is het zeker, maar wel een met passie voor de klant en het vak, niet voor de portomonee.
Groet, Mark

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Deadl0ck schreef:
Kees Flake schreef: Nog een kleine tip lees heel vaak heb gekocht bij Willem Schimmel want stond niet sterk genoeg in mijn schoenen.
Dat heb ik nou nog nooit gehoord over Willem. Ik loop er 2, 3x per maand binnen voor een bak koffie/thee/whisky/water en een praatje, en hoewel de man enthousiast is in zijn verhaal, heb ik hem, of de andere medewerkers, werkelijk nog nooit opdringerig zien zijn, of mensen proberen over te halen tot aankoop als ze aangeven het niet te willen doen. Sterker nog, wetende hoe vrijgevig de man is, verbaas ik me er soms over dat hij winst draait.

Een zakenman is het zeker, maar wel een met passie voor de klant en het vak, niet voor de portomonee.
Kees bedoelt de spreekwoordelijke ruggegraat van een weekdier dat de meeste pijprokers in Willem's winkel overvalt denk ik.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

rivulus

Bericht door rivulus »

Deadl0ck schreef:

Dat kan ik alleen maar beamen. Hij pushed niet. Maar wat ik daar wel heb: als hij me dingen laat zien weet hij feilloos net die ene pijp te vinden die mijn pkz genadeloos triggered. In die zin is een bezoek gevaarlijk :D
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik denk dat het enthousiastme en de passie van Willem hier gekenschetst wordt als zijnde zo krachtig dat de toehoorder zich niet kan bedwingen mee te gaan in die enthousiasme en zodoende tot aanschaf van het een of ander of allebei overgaat.
En erna bij thuiskomst nog steeds heel blij en gelukkig mee is.
Hier wordt geenszins de indruk gewekt dat Willem enkel en alleen erop uit is klanten een poot uit te draaien.
In tegendeel zelfs.
Afbeelding

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Ik zie het dus gewoon als vakmanschap
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

robvoorburg

Verkopen is een kunstje en Willem begrijpt hoe dat werkt. Een soortgelijke
aanpak had De Graaff sr.

De Graaff verhief het zelfs tot een soort van kunst, hij gaf je het gevoel dat
je welkom was en dat je naar zijn waar mocht kijken, aan de andere kant
deed hij er liever geen afstand van en daar word je hebberig van.
Aangezien ik nogal onder de indruk was van deze aanpak vertelde ik het
anderen en op die subtiele wijze bereikte hij precies datgene wat zijn
bedoeling was.

Het maakte dat je graag terugkwam en je steeds welkom voelde, het kwam
wel eens voor dat je niet iets van je gading kon vinden, ogenschijnlijk zat
hij daar niet mee.
Het vergt een beetje geduld, maar op termijn werpt zoiets steeds zijn
vruchten af.

Vergeet niet dat zowel Willem als De Graaff destijds richting pensioen liepen
en zich zo'n houding makkelijker konden permitteren dan iemand dienet begint.

Stap maar eens bij De Oude Leeuw binnen en je ervaart al snel dat er druk
op de ketel staat. Een gemiddelde pijproker heeft zoiets snel in de gaten en
de zin iets te kopen loopt terug, althans bij mij dan.
Teveel je best doen werkt dus tegen je, een pijproker is niet blind wanneer
hij een winkel binnenstapt.

Ik herinner me met een nieuwe Big Ben in de hand te staan, een dure pijp.
(de Bentley) Ik zeg moeite te hebben zo'n bedrag neer te leggen voor een
Big Ben met een metalen bovenkant, nog niet eens uit zilver.
Ja maar, deze pijpen worden computergestuurd gemaakt, ik haak dan af.
(recht lullen wat krom is werkt bij mij averechts)
Koop net zo lief, nee liever een handgemaakte Deen waar er niet op een
paar millimeter is gekeken.

Bob van Renssen heeft ook zo'n handige wijze van verkopen, hij duwt het je
niet door de strot, maar net als Willem op gemoedelijke wijze, soepel en houdt
van een praatje.
Wanneer er toevallig koffie aankomt, dan doe je gewoon mee.

Verkopen is leuk en onderschat werk.

Huub

Bericht door Huub »

Hallo.

Ik ben van mening dat we zulke gepassioneerde winkeliers moeten koesteren, temeer omdat ze over grote kennis beschikken.
Er bestaan er niet meer zoveel in dit land.

Ik zou zeggen ga eens bij Hajenius kijken. Daar staan een aantal dames in de verkoop, die van toeten noch blazen weten.
Kunnen net zo goed ergens kleding of iets dergelijks gaan verkopen.

Fijne avond verder,

Huub

robvoorburg

Precies Huub een zekere bevlogenheid is niet weg. Deze dames
zullen H. op jaarbasis een hoop geld schelen en zijn zij dus zelf
de sigaar.

robvoorburg

Iets waar vaak aan voorbij wordt gegaan is inkopen, dat is een
andere tak van sport en een voor mij een redelijk onbetreden
terrein.
Ook hiervoor moet je een beetje een neus hebben, kan uit ervaring
bestaan, voorgevoel, kwaliteit, prijs, omzetsnelheid.

Je zal maar teveel hebben en het niet kwijtraken, of nog tragischer
te weinig en "nee" moeten verkopen.

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

hoi hoi , bij mij druk zetten om iets aan de man te brengen werkt niet .
dat is het zelfde voor mij , als zeggen je koop hier iets of zie je liever nooit meer terug ( zo komt dit over )
dan heb ik het gevoel van , ok
die ziet me nooit meer terug wat voor goeds ze ook zeggen dit is te laat !
heb hier een mening over , en die is .
ik wil iet kopen , dus het zijn mijn centen , en als ik het wil moet je me niets anders aansmeren , en als men budget tot daar is is het er niet over ;) dus ik ben baas , niet de verkoper die moet van mij leven ik niet van hem .

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

smidje schreef:hoi hoi , bij mij druk zetten om iets aan de man te brengen werkt niet .
dat is het zelfde voor mij , als zeggen je koop hier iets of zie je liever nooit meer terug ( zo komt dit over )
ik wil iet kopen , dus het zijn mijn centen , en als ik het wil moet je me niets anders aansmeren , en als men budget tot daar is is het er niet over ;) dus ik ben baas , niet de verkoper die moet van mij leven ik niet van hem .
Een goeie verkoper zorgt er dus voor dat je net ff wat meer uitgeeft dan je van plan was. Met het idee dat je dat graag wil hebben. En dat lukt niet als ze opdringerig zijn. Verkopers hebben veel liever klanten die binnen komen, iets pakken of erom vragen, afrekenen en weer weg gaan. Die leveren veel meer op dan de klant die binnenkomt en veel tijd opeist om vervolgens met niks weg te gaan. Bob en Willem lullen met je over van alles en daardoor ontstaat er een band waardoor je bijv. al je tabak daar haalt. Als er een ander de winkel overneemt komt die dat niet doet dan ben ik iig snel pleite. Tabak kan ik overal halen, ook thuis in mijn luie stoel.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

schreef:
smidje schreef:hoi hoi , bij mij druk zetten om iets aan de man te brengen werkt niet .
Een goeie verkoper zorgt er dus voor dat je net ff wat meer uitgeeft dan je van plan was. Met het idee dat je dat graag wil hebben. En dat lukt niet als ze opdringerig zijn. Verkopers hebben veel liever klanten die binnen komen, iets pakken of erom vragen, afrekenen en weer weg gaan. Die leveren veel meer op dan de klant die binnenkomt en veel tijd opeist om vervolgens met niks weg te gaan. Bob en Willem lullen met je over van alles en daardoor ontstaat er een band waardoor je bijv. al je tabak daar haalt. Als er een ander de winkel overneemt komt die dat niet doet dan ben ik iig snel pleite. Tabak kan ik overal halen, ook thuis in mijn luie stoel.
Sidekickelvis hellemaal juist ;)
tabak kan je overal halen ;) een pijpje die heb ik eerder eerst eens in men handen , want zo blind kopen levert soms niet de gewenste droom op :)

rivulus

Bericht door rivulus »

En je weet nooit wie je daar tegen het lijf loopt...
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

rivulus schreef:En je weet nooit wie je daar tegen het lijf loopt...
oei :( hebben we mekaar mislopen dan ???

rivulus

Bericht door rivulus »

smidje schreef:
Niet dat ik weet :D Maar er is een redelijke kans dat je bij Schimmel een ander PRF lid tegenkomt.
Robert W. Service

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

rivulus schreef:
smidje schreef:
Niet dat ik weet :D Maar er is een redelijke kans dat je bij Schimmel een ander PRF lid tegenkomt.
dan zou ik graag een keertje zijn adres willen en wie weet op een dag kom ik er dan wel eens iemand tegen ;)
altijd leuk niet ? :)

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Excuus als ik het verkeerd begrepen heb, maar voor mij betekend niet sterk in je schoenen staan je laten ompraten tot iets wat je eigenlijk niet wilt.
Groet, Mark

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Deadl0ck schreef:Excuus als ik het verkeerd begrepen heb, maar voor mij betekend niet sterk in je schoenen staan je laten ompraten tot iets wat je eigenlijk niet wilt.
Het zou ook kunnen betekenen dat je slechts enkel en alleen al de verleiding van een mooie pijp niet kunt weerstaan ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Jos

Bericht door Jos »

Het Troost Recognized Retailer bordje zit al jaren op de deur. Vorig jaar is er smoking area bijgekomen.
Maar toch was ik er niet helemaal gerust op. Als ik rustig een pijp rook wil ik geen politie invallen.
Dus voor alle zekerheid vandaag ook het bordje tabaksvergunning erbij.
tabaksvergunning_zps3uezhkew.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Jos op 02 aug 2017 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
spuit elf des forumsdoctorate of pipe smoking - Pipe Smoking Universityzwembadpas specialist
correcte zwembadpas met pijp: http://www.youtube.com/watch?v=SgZJkgP90uI
wegens mijn immuniteit op dit forum is het Heren Moderators niet toegestaan mijn berichten te wijzigen of te verwijderen

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

:lol: Mooi bordje! (T)
Afbeelding

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

als je bij Jos komt weet je waar je mag roken ;)

Plaats reactie