Wat een mooie pijpen zeg. Schitterend.Nekker schreef:Wow, wat een mooi materiaal komt hier weer voorbij... Ook ik heb de laatste maanden enkele aankopen en aanwinsten.
Het is normaal niet mijn gewoonte, maar ik ben zo tevreden van Annie zijn werk wat betreft het opknappen van mijn laatste opkoop, dat ik jullie deze beelden niet kan onthouden.
Plaatje
Plaatje
Deze prachtige bijna perfecte straight grain heb ik gekocht voor het belachelijke bedrag van ongeveer 1 euro. Hij van een mysterieuze pijpenmaker K. Johansen, het design doet denken aan Deense makelij. Hij is dan ook handgemaakt uit Denemarken. Benieuwd of ik er een klik mee krijg. Maar enkel om te bekijken is hij het al meer dan waard. Ik heb zelden zulke mooie grain gezien in mijn leven.
Plaatje
Naamloze meerschuimer, nooit gerookt. Gekocht voor enkele 2 euro.
Plaatje
Plaatje
Dunhill Root briar 746 F/T Made in England 3r3(laatste 3 in cirkeltje). Dunhill met fishtail mondstuk en Group 3 size. Komt uit 1963.
Plaatje
Plaatje
6R F/T Dunhill Made in England
Shell Briar° 4 (in cirkeltje) S
Productie jaar: 1955 - 1960
Plaatje
Plaatje
Een originele BC - Origine Metz, deze pijp is wat het merk Butz-Choquin groot heeft gemaakt. Het been dat je ziet verkleurd mettertijd, en is gemaakt uit het bot van een Albatros. Iets wat tegenwoordig niet meer mag. Deze pijp komt uit het begin van de eeuwwisseling. De allereerste werd gemaakt in 1858. Ook Janneman heeft zo'n pijp, en ik werd er meteen verliefd op. Toen ik deze zag liggen bij een opkoop, kon ik het niet laten. Deze werd dan ook toegevoegd aan mijn privé collectie. Gekocht voor 55 euro, was zijn prijs meer dan waard naar mijn mening, aangezien het echt wel een originele weinig gerookt exemplaar is.
Plaatje
Tamper gemaakt door Dolledokus. Prachtig vakwerk!
Die eerste pijp zou niet voor mij zijn. De grain is werkelijk schitterend, maar de vormgeving is 't 'm net niet voor mij.
Anyway...heel veel plezier ervan.