Vandaag zelf ook een nieuwe aanwinst, een Lorenzo Skyscraper.
De verkoper had er ook een oud tasje en aansteker bij gedaan.

Lorenzo pijpen bevallen me wel, qua vorm maar ook qua rook genot, deze heeft een klein beetje TLC nodig voor ik hem ga roken.
Arno schreef:Dankjewel Huub! Shajar ad-Durr.. Zal het proberen te onthoudenHuub schreef:Hallo Arno,
Gefeliciteerd met deze aankoop, die in mijn ogen wel heel bijzonder is. Zo'n model zag ik nooit eerder.
Ik zou haar de bijnaam sultanin Shajar ad-Durr geven, naar de Egyptische sultanin uit de 13e eeuw. Dat schijnt ook een schoonheid geweest te zijn.
Ik hoop dat de beauty je veel rookplezier brengt.
Fijne dag verder,
Huub![]()
Enne, ik wist wel dat ik ergens de pijp eerder had gezien: http://www.pipemuseum.nl/index.php?hm=4 ... &id=6484#7
Hallo Jan,janneman schreef:Mooi Arno! Dat model was ooit mijn meest favoriete zenith, veel gerookt. Helaas is me op gegeven moment de bodem uit de ketel gebroken. Ik heb hem nog een tijdje gerookt met een kraan-zeefje onderin, maar dat was het toch niet helemaal. Ik heb hem wel nog, inderdaad ondertussen met een mooi cappuccino kleurtje...
In plaats van zijn badeendje gaat de zenit dadelijk mee.Arno schreef:Qua onderhoud staat er in de gebruikershandleiding dat je de kop met warm water kan schoonmaken. Natuurlijk een prima manier voor een pijp van klei maar het leest wel even raarStanwell schreef:Daar aas ik ook al een tijdje op. Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt. Roken, onderhoud en duurzaamheid.
Dat is een erg fraaie pijp. Veel genoegen ervan gewenst.