Luys schreef:Bommel schreef:Goedenavond Heren (en dame geloof ik)
Hier mme Bommel.
Heer Bommel is 3 dagen op training. Niet gezellig voor mij en ook niet voor jullie.
Maar ik moest even iets plaatsen in nieuwe aanwinsten voor hem.
Hopelijk is dit de goede plaats
Gisteren schoenen gekocht en een puppy dummy
Zo heren (en dame)... fijne week en heer Bommel is woensdag weer online hoor
groetjes, mme Bommel en 2 slapende woefjes

Dat ziet er uit als een stel stevige stappers Mme Bommel! Geen flauw idee wat een 'puppy dummy' is, maar ik vermoed dat het dat groene geval betreft (alhoewel, 't lijkt niet op een puppy!). Mocht Mme Bommel zich vervelen: kom gewoon gezellig meekletsen hier, en steek stiekem een van Heer Bommels pijpen op... Welke tabak te roken kan uiteraard ook gewoon op het forum gevraagd worden

Mijn beste Luys, inmiddels weer terug van de training kan ik een pedagogische reactie wat betreft de Dummy niet nalaten.
Een dummy is wat het woord eigenlijk al zegt een voorbeeld, in dit geval een trainingsvoorbeeld.
Dit wordt gebruikt tijdens een jachttraining om het apporteren te oefenen, dus het halen en brengen van het geschoten wild.
Deze puppy dummy is zoals het al zegt een voorbeeld, oefenobject, voor een puppy.
Dat vertaald zich in het gewicht, deze is wat lichter dan een dummy voor een volwassen hond wat qua gewicht meer lijkt op het geschoten wild dat het binnen moet brengen.
Zo dan ben je weer een beetje op de hoogte.
Wat het pijproken van Mme Bommel betreft. ze wilt er nog niet aan helaas.