Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
smoking-rob

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door smoking-rob »

Mooi Arno!! Ik ben benieuwd...
Veel van mijn geld gaat in rook op...

metaltommy

Bericht door metaltommy »

op naar plan B. suc6 arno
Groet,
Tom

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Hopen dat dit wel wat wordt...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

lestat

Bericht door lestat »

hopelijk een even goed begin met een beter einde
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Pieter

Bericht door Pieter »

Nu is mijn ervaring dat Hans zeer vlot en spontaan op e-mails reageert, blijkt dat hier dan toch niet het geval te zijn geweest?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Terechte vraag Pieter. Status-update?
Laatst gewijzigd door jarnogab op 30 jan 2013 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
jarnogab

Bommel

Bericht door Bommel »

Begin wederom nieuwsgierig te worden naar de stand van zaken.
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ik citeer even WC uit een andere topic:
Winslow Collector schreef:Dat proces is enkele weken geleden een beetje gestremd wegens onduidelijkheid over medewerking van de oorspronkelijke fabrikant.

Nu zijn we uitgeweken naar een andere fabrikant, we hebben zelfs een meewerkend importeur en is het projectje (of spreekwoordleijke schip) weer vlot getrokken.
Ik wacht nog op bericht van Rudi wat betreft die andere fabrikant.
Afbeelding

St Patrick

Ik kan niet wachten wat het concept, in dit geval, gaat worden...
Dussss..... ook hier geldt: geduld is een schone zaak...

Bommel

Bericht door Bommel »

Het heeft niks met ongeduld te maken, ik wil alleen dit draadje op pagina 1 houden. :mrgreen:

Maar ben toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar de stand van zaken. :oops:
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

zat er net gisteren ook nog aan te denken.

En noem mij maar gerust ongeduldig :)

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Van Rudi heb ik net vandaag de contactgegevens gehad van.. Planta! Daar zal ik dus (opnieuw....) aan de slag gaan. Ben benieuwd!
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

Planta! Zou mooi zijn moest het daar wel mee lukken.

St Patrick

Succes... ik ben benieuwd naar de mogelijkheden...

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Veel succes Arno!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Hopen op een betere afloop,.... top dat je de moed niet opgeeft en vol voor de tweede ronde gaat =D>
Afbeelding

kiske

Bericht door kiske »

Eliminator schreef:Hopen op een betere afloop,.... top dat je de moed niet opgeeft en vol voor de tweede ronde gaat =D>
hele dikke + 1,

Arno, je bent 't soort bijtertje dat in het pijprokerswereldje terdege geappricieerd wordt man! Top!

Bommel

Bericht door Bommel »

We zijn weer wat wijzer.
Arno gaat in de herkansing.
Succes man.
Afbeelding

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Top !! Succes !!
Afbeelding pijpmaker

Bommel

Bericht door Bommel »

Het is angstig stil rond de Forum tabakken.
Of is er een sluimerend vuurtje?
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Zeg maar liever een gedoofd vuurtje.. Van Planta heb ik nog steeds niets gehoord. En van Rudi heb ik ook nog niets gehoord wat betreft Samuel Gawith. Ik geloof er niet meer in..
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Jammer dit te vernemen, het leek zo'n goed idee.
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Erg jammer inderdaad,.... weet niet of er nog wat hoop is aan de horizon, maar wat er ook verder gebeurt,..... mocht het echt allemaal niet lukken dan toch dank aan alle betrokkenen voor hun inzet !
Dat heeft veel tijd en inzet gekost wat weliswaar verloren lijkt, maar stiekum toch een hoop respect heeft opgeleverd !!
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

van hieruit ook heel veel respect. En dat zelfs helemaal niet stiekem. Dank voor al de moeite!

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

ik lees dit topic nu voor het eerst daar er zoveel te ondekken is op het forum , maar goed.
Wat is het probleem waar jullie tegenaan lopen ? Ik heb nog wat zakelijke contacten van vroeger in deze branche o.a bij Planta .

Ik weet niet hoe jullie het aan willen pakken en hoever jullie zijn maar voordat je uberhaubt maar over eigen tabak maken wilt denken moet eerst het volgende geregeld zijn >

A)geen invoerheffing indien er een eur1 certificaat is afgegeven. Zonder dit certificaat 74,5% heffing!!!

B)De accijnskosten zijn minimaal 56,81 euro per kilogram!!!!! Men gaat uit van een kilo verkoopprijs van 110 euro en de accijns heeft 2 delen. Het ene deel is 17,84% van 110 euro per kg en het andere deel 37,19% van 110 euro per kg. Dus in geld 19,62 euro per kg en 40,91 euro per kg is samen € 60,53 accijns. Het verschil tussen het minimum van 56,81 en 60,53 (op basis van kiloprijs 110) impliceert m.i. dat er een lagere verkoopprijs dan 110 mogelijk is in de accijnsberekening.

C)Er moeten accijnszegels op de verpakkingen. Als die niet al erop komen in productieland, dan moet je een vergunning aanvragen om accijnszegels te mogen plakken.
21% btw

Ik ben er niet van op de hoogte maar indien jullie een vergunninghouder ivm accijnszegels hebben en deze ook vergunning heeft tabak te mogen invoeren kan ik wellicht wat regelen bij Planta en kijken of de vroegere mensen er nog aan de touwtjes trekken :lol:

Is bovenstaande niet geregeld zal Planta niet mee willen werken en ook moet het voor hun interessant zijn qua afzet .

Maar ik hoor het wel . geef maar een pb tje over de stand van zaken .
Mocht ik het verkeerd hebben gezien waarover dit topic gaat excussen en beschouw het dan maar als niet geschreven en kan dan verwijdert worden .

Groetjes
Godfrey

dewitte

Bericht door dewitte »

Erg jammer Arno. Ik keek zo uit naar een latakiablend van jou. Ik vind het vooral jammer omdat je aan alles merkt dat je zeer gepassioneerd bezig bent met blenden. Ik hoop echt dat je je dromen op dat gebied nog kan waarmaken. Ik duim alvast mee en hoop op het beste.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:Hoi

ik lees dit topic nu voor het eerst daar er zoveel te ondekken is op het forum , maar goed.
Wat is het probleem waar jullie tegenaan lopen ? Ik heb nog wat zakelijke contacten van vroeger in deze branche o.a bij Planta .

Ik weet niet hoe jullie het aan willen pakken en hoever jullie zijn maar voordat je uberhaubt maar over eigen tabak maken wilt denken moet eerst het volgende geregeld zijn >

A)geen invoerheffing indien er een eur1 certificaat is afgegeven. Zonder dit certificaat 74,5% heffing!!!

B)De accijnskosten zijn minimaal 56,81 euro per kilogram!!!!! Men gaat uit van een kilo verkoopprijs van 110 euro en de accijns heeft 2 delen. Het ene deel is 17,84% van 110 euro per kg en het andere deel 37,19% van 110 euro per kg. Dus in geld 19,62 euro per kg en 40,91 euro per kg is samen € 60,53 accijns. Het verschil tussen het minimum van 56,81 en 60,53 (op basis van kiloprijs 110) impliceert m.i. dat er een lagere verkoopprijs dan 110 mogelijk is in de accijnsberekening.

C)Er moeten accijnszegels op de verpakkingen. Als die niet al erop komen in productieland, dan moet je een vergunning aanvragen om accijnszegels te mogen plakken.
21% btw

Ik ben er niet van op de hoogte maar indien jullie een vergunninghouder ivm accijnszegels hebben en deze ook vergunning heeft tabak te mogen invoeren kan ik wellicht wat regelen bij Planta en kijken of de vroegere mensen er nog aan de touwtjes trekken :lol:

Is bovenstaande niet geregeld zal Planta niet mee willen werken en ook moet het voor hun interessant zijn qua afzet .

Mocht ik het verkeerd hebben gezien waarover dit topic gaat excussen en beschouw het dan maar als niet geschreven en kan dan verwijdert worden .

Groetjes
Godfrey
Rudi (de initiatiefnemer) heeft ook goede contacten bij Planta. Een van de redenen dat we uiteindelijk daarheen zijn uitgeweken. In de posts hiervoor heb ik geloof ik redelijk beschreven hoe de weg was vanaf DTM vorig jaar tot nu.

A. Aangezien Rudi jarenlang een tabakszaak heeft gehad in Middelburg en nu nog online verkoopt neem ik aan dat hij dat certificaat wel heeft. Hij mag (Europese) tabak invoeren in zoverre ik weet.
B. Het zou inderdaad allemaal behoorlijk prijzig worden met die NLse ***accijns. Dus een flink deel accijns en dan ook nog de kosten van het maken van de tabak en alles wat daarbij komt.
C. Hadden we al geregeld bij de firma Pronk in Diemen. Maar ja, die vragen daar natuurlijk ook geld voor dus zou het allemaal nog duurder zijn geworden..

Ik ben gewoon best chagrijnig en teleur gesteld over hoe het allemaal is gegaan. Van een prima en vlot begin bij DTM is het daarna gauw vast gelopen. Dat eeuwige wachten op reacties van tabaksfabrikanten.. Argh... Als kleine klant tel je gewoon absoluut niet meer mee bij die mensen. Het draait allemaal om geld, geld, geld. Niemand die enige passie heeft en denkt van, het kost iets meer moeite, tijd en geld maar we gaan die jongen helpen en dat forum een paar lekkere tabakken bezorgen. Misschien ook wel erg naïef van me hoor..
Ook al zou Planta of Gawith volgende week komen met, we kunnen het doen, dan nog zou ik er hard over moeten nadenken. Ik heb inmiddels mijn energie in mijn blog kunnen stoppen en dat bevalt me prima.
Ik zat er over te denken om zelf wat te gaan maken met mixtabakken uit de VS maar ja, dat is een hele (risicovolle) investering. Of ik zou bij Hajenius in Amsterdam een eigen blend kunnen maken (My Own Blend) en de naam doorgeven zodat anderen die ook kunnen kopen. Maar dan is het geen echte forumtabak.. Maar bedankt voor het willen helpen Godfrey :)
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Godfrey59 schreef:Hoi

21% btw

Groetjes
Godfrey
Dank voor de inbreng, Godfrey. Maar Rudi (http://www.tobaccoshop.nl) heeft zeer goede contacten met Planta (actueel, dus niet van vroeger) en diverse andere producenten. Tevens heeft Rudi een vergunning voor de accijnszegels. Dit traject is wat dat betreft al helemaal compleet.

Accijnzen hangen ook af van de kostprijs van de tabak. Wil je echt goede en dure tabakken gebruiken (zoals Syrische Latakia, bepaalde Oriëntaalse tabakken, enz.), wordt de kilogramprijs aardig wat hoger en dit werkt door in de accijnzen. En komt er ook nog BTW bij. Dan gaat het rekenvoorbeeld van € 110,- niet meer op.

Rudi (en ik) hebben ons al meerdere malen suf gerekend om iets voor een goede prijs in de markt te zetten, maar dit landje maak het erg moeilijk om concurrerend te zijn met Duitsland (waar de, voor dit plan, interessante fabrikanten zitten).

Dit projectje duurt al bijna een jaar en je moet ook kunnen beslissen dat iets niet haalbaar is. Een mogelijkheid die nog open is, is om via de My Own Blend formule iets te doen, als Samuel Gawith en/of Planta niet mee willen werken.

Arno:
Ah, Arno, we reageren haast gelijktijdig, zie ik. Ja, misschien een beetje naïef, want die fabrikanten hebben in een moeilijke markt hun personeel aan het werk te houden. Dus veel ruimte voor hobbyisten als hier op PRF is er niet veel. Ze gaan zeker niet harder lopen voor een extra 30 kilogram hobby-spul binnen hun jaarproductie van meer dan een miljoen kg bekende tabakken. Daarom zijn we juist begonnen met DTM, omdat zij flexibel zouden kunnen werken.

teunis

Bericht door teunis »

Arno, stel dat jij bij Hajenius bijvoorbeeld een Latakiablend, een neutrale blend en een zoete blend samenstelt, die onder my own blend een speciaal nummer of speciale naam geeft (als dat kan) en ons dat daar laat bestellen. Of er gelijk veel van besteld (bulkkorting?), in een blik propt en er een eigen label op plakt en tijdens een meeting ons dit doorverkoopt, hoezo zou het dan geen forumtabak zijn?

Het is natuurlijk niet exact wat jouw plan was met hele speciale tabakken omdat Hajenius die gewoonweg niet op voorraad heeft of kan/wil bestellen, maar als "second best" geen fout idee van jou!

Dat anderen buiten het forum ook die blend zou kunnen kopen maakt niet uit, zeker niet als Hajenius er bij de verkoop gelijk een visitekaartje van het forum bij doet. :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Als bemoedigend woord: ik heb ook een paar jaar ervaring mogen opdoen in het zakendoen met de grote tabakshandelaren en een snelle beslissing heb ik ze nooit zien nemen. Een jaar voor zo'n project is pas een begin: iemand als Greg Pease is ook jarenlang 'in de marge' bezig geweest. Hou je contacten warm en zet door, je weet maar nooit. Misschien krijg je zelf een inval, externe dingen als prijzen of wetten kunnen veranderen, en zelfs een marketingmanager in de tabak kan opeens een bevlieging krijgen :wink: .

Plaats reactie