Klopt, maar ja, soms veranderen dingen nog wel eens of je het nou wil of niet.. Ik ben ook maar een hobby-pijproker die wat probeert te regelen en afhankelijk is van tabaksmakers. Maar wie weet is een plug in blik niet zoveel duurder.Dukdalf schreef:Dat was de afspraak waar we op ingetekend hebben.
Regarding the packaging of SG plug, we have one packing for this in the UK and that is a 250g box. Dus in het Verenigd Koninkrijk is blijkbaar de enige verpakking voor plugs dozen van 250 gr.Dukdalf schreef:En sinds wanneer verkoopt SG zijn tabak in een standaard 250 grams blik voor plug of flake of wat dan ook?
Wat denk je? Verkopen! Zie http://www.tobaccoreviews.com/blend/934 ... d-off-cuts en http://www.tobaccoreviews.com/blend/934 ... f-off-cutsDukdalf schreef:"Excess trim"? Wat doet onze vriend Bob dan met het andere snij-afval dat zijn 50-grams blikverpakkingen opleveren?
Duidelijk. Als het geen plug wordt haal ik je van de lijst.Dukdalf schreef:Als het geen 50 grams plug wordt mag je mij uitschrijven.
Overigens, nogmaals, ik ben absoluut geen voorstander van de 250 grams blokken. Ik zit nu wat verder na te denken en betwijfel eigenlijk of die blokken eigenlijk wel zijn toegestaan in NL. Ik weet niet precies hoe het met de wet zit maar meen me te herinneren dat bulktabakken hier niet mogen. Dus ik vrees dat we toch gaan uitkomen op blikjes. Of die gevuld zijn met plugs of flakes weet ik nog niet. Het liefst plugs maar als Bob roept dat het dan bijvoorbeeld €2 per blik duurder zal zijn doe ik wel flakes.. ik vraag het na.
De route als we eenmaal de tabak hebben is trouwens ook nog een klus vrees ik.. Afgelopen vrijdag heb ik met Elbert Gubbels gebeld en ik krijg de indruk dat hij in ieder geval zeer welwillend is maar niet precies weet hoe en wat met het de tabak hierheen halen en het hele accijnsverhaal.. Trouwens, voor degenen die denken van, jij zat toch geestelijk en lichamelijk oververmoeid thuis (zie het "hoe voel ik me vandaag" topic)? Ik heb afgelopen week volledige rust gehouden maar het enige waar ik wat aan heb gedaan is het forumtabak verhaal.

...
...