Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Paasei

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Paasei »

Robin, leeg tabaksblikje opzij zetten en daarin je losse centen doen, en er dan ook voor niks anders gebruiken als voor de forumtabak...
Koninklijke Eikel Des Forums.

Bommel

Bericht door Bommel »

Wordt druk op de plank.
Naast de volle blikken met tabak komen er nu ook lege spaarpot achtige ernaast te staan.
Een voor forumtabak, een voor forumpijp, een voor algemene tabak aanschaf en een voor forum meetings. :mrgreen:
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Bommel schreef:Wordt druk op de plank.
Naast de volle blikken met tabak komen er nu ook lege spaarpot achtige ernaast te staan.
Een voor forumtabak, een voor forumpijp, een voor algemene tabak aanschaf en een voor forum meetings. :mrgreen:
Kwestie van prioriteiten stellen Bommel! Mijn huishoud-spaarpot is al lang aangepast:

Afbeelding
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Paasei

Bericht door Paasei »

:lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

:D :D
Groeten,
jarnogab

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

hahaha! :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

:lol: :mrgreen:
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

:lol: dat sleuteltje er nog in is wel erg verleidelijk en dat baard me zorgen Janneman.
Laatst gewijzigd door Bommel op 02 okt 2012 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Super! :grin::grin:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Vanavond eens even polsen wat de status is van de forumtabakken... :mrgreen:

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Bommel

Bericht door Bommel »

St Patrick schreef:Vanavond eens even polsen wat de status is van de forumtabakken... :mrgreen:

:B
Paf ze en doe Arno de groeten. :-?
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Niet voor het een of ander, geduld wordt beloond enz, maar is er enig nieuws over de forumtabakken dat een tipje van de sluier waard is? :roll:
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Nope.. Binnenkort bellen naar DTM..
Afbeelding

kiske

Bericht door kiske »

janneman schreef:
Kwestie van prioriteiten stellen Bommel! Mijn huishoud-spaarpot is al lang aangepast:

Afbeelding
Van dat diversen mag je ook gerust "Kiske" maken hoor! :mrgreen:

Bommel

Bericht door Bommel »

Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

kiske schreef:
janneman schreef:

Afbeelding
Van dat diversen mag je ook gerust "Kiske" maken hoor! :mrgreen:
Uhm, dat 'diversen' is mijn nog resterende huishoudpotje...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Bommel

Bericht door Bommel »

Ik ga er gemakshalve van uit dat er nog geen nieuws is van het Oost front? :evil:
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Wel nieuws maar geen nieuws waar je vrolijk van wordt.. Ik zal het kort samen vatten.

Toen St Patrick en ik eind juni terug kwamen van DTM hebben we de eerste ronde van de tabakken meegekregen (latakia en aromatisch) op de virginia na. Deze samples heb ik gerookt en begin september heb ik gebeld met Andreas Mund, hun meesterblender en heb ik mijn bevindingen ook nog door gemaild.

Hierna bleef het stil.. Lang stil.. Ondanks diverse mailtjes van mijn kant geen reactie. 3 weken geleden heb ik weer gebeld met DTM en was Andreas Mund niet aanwezig en ze wisten ook niet wanneer die er wel weer zou zijn.. Yeah right..

Vorige week kreeg ik eindelijk een (korte) mail van de directie van DTM. Waar het op neer komt is dat ze zeggen dat ze niet meer willen verder werken aan verdere mixtures en dat we maar bestaande tabakken van hun moeten nemen vanwege tijdgebrek. Die zou ik dan nog eventueel een tikje kunnen aanpassen (geen idee hoe want hun recepten willen ze niet vrijgeven terwijl ik bij DTM zelf meerdere recepten heb kunnen inkijken..) en dan verder een nieuw label met een andere naam erop.

Erg jammer want ik had eigenlijk op wat meer communicatie en feedback van hun kant gehoopt (ik ben ook maar een beginneling qua tabak mengen) zodat ik voor dit forum met wat unieke tabakken op de proppen kon komen. Maar die kans geven ze mij blijkbaar niet omdat het hun allemaal teveel tijd kost. En dat terwijl ik al begin september mijn bevindingen had doorgegeven!

Dit alles heb ik door gemaild naar Rudi en die had meteen iets van, duidelijk, laten we het eens proberen bij Planta (oa. Presbyterian en Black Vanilla). Waarop ik nog Kohlhase & Kopp (oa. Rattray, Peterson en veel van de HU Tobacco tabakken) heb aangedragen. Rudi zou beide bedrijven mailen en nu is het wachten op hun antwoord.. Duimen dus!
Laatst gewijzigd door Arno op 16 dec 2012 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

en dan te zeggen dat ze in het begin zo vrijgevig waren. Vraag me af waardoor deze 180graden draai gekomen is. Stroebelingen bij DTM?

We hopen op het beste.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Tja een spijtig verloop.

Ze zullen daar vermoedelijk ook niet zitten wachten op een paar honderd mogelijke afnemers (als het er al zoveel zullen zijn). Niettemin toch vreemd dat ze zoeits al van in de beginne wisten en nu pas (na lang stilzwijgen) er plots mee op de proppen komen.
Groeten,
jarnogab

smoking-rob

Bericht door smoking-rob »

Waarschijnlijk heeft zo'n groot bedrijf als DTM weinig affiniteit met het hobbyisme in tabak blenden waar "wij" mee aankomen...
Ik zou haast als alternatief bijv een aantal HU-tabakken in PRF blikken laten fabriceren als de eigenaar hier mee akkoord gaat natuurlijk, uiteindelijk heeft hij wel voor ieder wat wils.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Ow, dat is jammer! :(

Ik had toch echt gedacht dat het wat zou worden! Het klonk toch allemaal erg positief?!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Wat de reden van DTM is weet ik ook niet. Maar laten we niet te snel oordelen, want het is juist wel een firma die het hobbyïsme hoog in het vaandel heeft.

HU Tobacco laat zijn mengsels trouwens ook bij DTM maken.

Maar eventjes wachten op info van Rudi?

Bovendien was het gebruik van bestaande blends, voorzien van PRF-etiketten, een plan dat van begin af aan al op tafel lag. Echter werd er gekozen voor eigen blends met medewerking van DTM.

kiske

Bericht door kiske »

Jammer, maar wordt vervolgd gelukkig.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:Wat de reden van DTM is weet ik ook niet. Maar laten we niet te snel oordelen, want het is juist wel een firma die het hobbyïsme hoog in het vaandel heeft.
Tsja, dat dacht ik ook.. Ik snap er er niets van. In juni ging alles voorspoedig en daarna..? :?
Winslow Collector schreef:HU Tobacco laat zijn mengsels trouwens ook bij DTM maken.
Klopt Hans Wiedemann laat ze bij DTM en Kohlhase & Kopp maken.
Winslow Collector schreef:Maar eventjes wachten op info van Rudi?
Daar had ik ook op willen wachten alvorens dit alles te posten maar ja, er werd naar gevraagd ;)
Winslow Collector schreef:Bovendien was het gebruik van bestaande blends, voorzien van PRF-etiketten, een plan dat van begin af aan al op tafel lag. Echter werd er gekozen voor eigen blends met medewerking van DTM.
Het was een plan, maar niet een plan waar ik echt achter stond/sta. Ik vind het een beetje "lame" om bestaande tabakken zielloos om te labelen. Maar goed, kan me ook indenken dat tabaksfabrikanten niet zitten te wachten op een hoop moeite qua ontwikkeling van een mixture voor maar een paar 100 blikken..
Smoking Rob schreef:Ik zou haast als alternatief bijv een aantal HU-tabakken in PRF blikken laten fabriceren als de eigenaar hier mee akkoord gaat natuurlijk, uiteindelijk heeft hij wel voor ieder wat wils.
Ik heb met de gedachte gespeeld, en speel er nog mee, om in samenwerking met Hans Wiedemann wat tabakken te laten ontwikkelen. Hmm.. Ik zal het zo eens naar Rudi mailen. Ik heb ook geen idee wat Hans hiervoor zou willen hebben.
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

En zo werd een knuppeltje in het hoenderhok de oorzaak dat we weer een beetje op de hoogte zijn.
Het was geenszins de bedoeling zoveel los te maken, alleen om dit draadje boven te laten drijven.
Het is wel jammer dat DTM nu zo terug houdend is geworden, mijn verwachting was hoog gespanne.
Ik zou het een fijne geste vinden om een PRF forum lustrum tabak toe te kunnen voegen aan mijn tabak collectie.
Maar er wordt vervolgt. :roll:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Beetje treurig nieuws, zeker omdat de insteek zo positief was, van alle kanten !
Hopelijk dat het toch op z'n pootjes terecht komt,.. op welke manier en via welke weg dan ook.
Aan de inzet van de betrokken forumleden zal het niet liggen, daar vertrouw ik op !
Afbeelding

Generaal

Bericht door Generaal »

Tja, het maakt 'n mens niet vrolijk, om dit te lezen, vooral dat ze je 'n heel eind op je ingeslagen weg zijn gevolgd en nu, plots 'n andere houding aannemen.
Wat de werkelijke oorzaak kan wezen, afname, het aanbieden van controle, weet niet of ze bij elke nieuwe mixture opnieuw naar 'n labo moeten, i.v.m. volksgezondheid, enz, enz...
Maar 'n firma als DTM, is best vanaf de meet toch op de hoogte van deze zaken, en recht voor de raap, kan pijnlijk wezen, maar wel de juiste aanpak.

En je kan moeilijk van de forumleden verwachten dat ze 'n voorraad planning al gaan bekend maken, voordat ze ook maar 1 draadje van 't spul kunnen proeven é.

Maar wens Arno en Patrick alvast veel doorzettingsvermogen in hun opzet en zoals ze wel beweren, de aanhouder wint (behalve in 'n relatie).
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Na goedkeuring van Rudi heb ik zojuist een mail de deur uit gedaan naar Hans Wiedemann van HU Tobacco om te vragen of hij interesse heeft in een samenwerking. Duimen dus! :)
Afbeelding

Plaats reactie