Ik geef toe, na wat gewenning (ben een filterroker) zijn het prima rokers,.... maar 'mooi', dat hoor je mensen niet vaak zeggen,.... vind ze eerder oerlelijk,.... soms hoeft een pijp alleen maar te zijn wat 'tie is,... een pijp, die z'n werk goed doet, maar zodra we voor 'mooi' gaan pak ik toch wat andersjoko schreef:Wat zijn het toch mooie pijpjes
Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het iedereen aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijpteunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Oeeeeraaaahhhh... zo ik ook per april jl... nu al meer dan 7 weken clean...Arno schreef:Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het ieder een aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijpteunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Het gaat geheel off topic, maar hebben jullie ook gemerkt dat er tabakken zijn die, nu je geen shag of zo meer rookt, van smaak zijn veranderd?St Patrick schreef:Oeeeeraaaahhhh... zo ik ook per april jl... nu al meer dan 7 weken clean...Arno schreef:Zo ben ik ook van het shag en sigaretten roken afgekomen. Geen gedoe en lang gerek met nicotinepleisters etc. maar gewoon voor jezelf de knoop doorhakken en je eraan houden. Eerste week is het rottigst, dan is er nog lichamelijke verslaving en dan merk je dat je zonder kunt! Niet meer bang zijn dat als je weg gaat je je shag of aansteker vergeet, niet meer 's avonds laat nog naar de pomp fietsen om shag te halen etc. Heeeeeerlijk. Bovendien wordt je smaak veel beter, je gaat weer echt genieten van eten. Daardoor kom je wel aan helaas.. En je hebt meer lucht, een betere conditie. Ook fijn. Nee ik ben blij dat ik eraf ben. Kan het ieder een aanraden, stop met shag en sigaretten roken en ga aan de pijpteunis schreef:Op 1 mei dit jaar de shag vaarwel gezegd. Cold turkey. Dat viel mij beter mee dan ik had verwacht.
Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Ik kan er nergens iets over terug vinden.
Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.
Iemand een idee?
Ja dat was mijn idee idd, maar als iemand de info al had hoefde ik niet door hoepels te springen zeg maar.Winslow Collector schreef:Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Lijkt mij dat je met een schroefdraad slijper (zeg het misschien verkeerd) een schroefdraad wat helemaal vol gekoekt is (zoals bij twee kopjes die ik heb liggen) weer optimaal kan krijgen.
Iemand een idee?
Als je dat allemaal weet kun je een snij-ijzer (voor de buitendraad) en een draadtap (voor de binnendraad) aanschaffen.
Heb geen afmetingen gevonden, maar wél een opmerking in de lange tekst (zie linkje), dat het bijzonder schroefdraad is. Namelijk met 4 ingangen, waardoor je de kop nooit meer dan een kwartslag hoeft te draaien om los of vast te maken.Bananabox-Ninja schreef:Ja dat was mijn idee idd, maar als iemand de info al had hoefde ik niet door hoepels te springen zeg maar.Winslow Collector schreef:Schroefdraad laten meten door een goede gereedschapshandelaar. Niet de Gamma of zo, maar echt waar de professionals hun spullen kopen. Of heb je in de buurt misschien een verspaningsbedrijf (frezen, schaven, draaien, enz)? Die hebben voelertjes waarmee ze schroefdraad kunnen meten: type draad (metrisch, fijn metrisch, withworth, trapezium, gasdraad, enz), de afmetingen en de spoed van de draad.Bananabox-Ninja schreef:Heeft iemand ooit wel eens gepost welke maat schroefdraad een Falcon hanteert?
Iemand een idee?
Als je dat allemaal weet kun je een snij-ijzer (voor de buitendraad) en een draadtap (voor de binnendraad) aanschaffen.
Maar nu je het zo zegt, volgens mij hebben wij een leverancier die dat kan.
Ik zal hem morgen eens bellen, thanks!
Je kunt het dan ook op een draaibank draaien. Er zijn voor vele schroefdraadtypen allerlei beitels verkrijgbaar en de automatische spoed is in te stellen.Sidekickelvis schreef:Met een draadsnijder nieuwe draad snijden kun je wel vergeten helaas. Die snijden het soort schroefdraad dat op bouten zit. Is veel te fijn vrees ik.
Ik heb mijn Falcon nu enkele maanden. Deze is voorzien van een ring op de schroefdraad.sp113438 schreef:Mijn eerste Falcon heeft schroefdraad in de houten kop.
Bij mijn tweede zit er een plastic deel met schroefdraad, aan de kop geperst.
Worden ze tegenwoordig zo gemaakt, maw is dit wel een originele Falcon kop?
Aan de onderkant van de kop: "made in uk".
Als ik het goed begrijp zit de schroefdraad in het hout?Deze is voorzien van een ring op de schroefdraad.