Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Deadl0ck

Re: Houten Tampers

Bericht door Deadl0ck »

Dolledokus schreef:
Eliminator schreef:Euhm..... een stapel van 4miljoen tampers :mrgreen:

Hahaha ja idd!
Ben alleen kwijt welke naam het hout alweer had. Ik meende Beuken of Grenen. In elk geval erg welkom hier!
En dan hoop ik eigenlijk nog deze zomer een Wilgenboom te pakken te krijgen. Alleen weet ik niet hoeveel ik ervan mag hebben! Dus ik hoop een best stuk of het hele ding van mijn part!
Mooi wilgenhout is niet verkeerd. Werden vroeger de klompen van gemaakt. Dus dat wil ik wel hebben dat hout! Maar alvast eens achter een kar aanzitten en hulp voor tilwerk en zo. En dan eens zien wie em omlegt, die maar vragen of hij hapklare brokken kan zagen van die boom, dan is het ook meteen handelbaar voor me. en voor iemand met een zaag slechts 5 minuten extra werk.

Zeg, maar Eli, interesse in 1000 tampers van Beuken of Grenen? hahaha!!

Ah kijk, weer een paar erbij!
Die laatste, goeie slogan is dat Deadlock!
Wie dromen kan zal niet ontgaan,
dat Dries zijn hout je stil laat staan.
De draaibank rond, het heen en weer,
elke keer een kunstwerk, heer!

Alternatieve versie:

De draaibank rond, het op en neer,
elke keer een kunstwerk weer!

Heb je er meteen een smaaktekstje bij voor je visite kaartjes / website.
Groet, Mark

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Deadl0ck schreef: Wie dromen kan zal niet ontgaan,
De draaibank rond, het heen en weer,
elke keer een kunstwerk, heer!

Alternatieve versie:

De draaibank rond, het op en neer,
elke keer een kunstwerk weer!

De dichter des Forums??
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Steengoed weer. Zeker leuk als slogan of pakker of zoals jij zegt "smaaktekst".
Handig dat dat in dit topic staat, raakt het niet verloren!
Ik zou zeggen, doe dat eens vaker Deadlock, zoals Ske al aangeeft "Dichter Des Forums"??!!

Vandaag doe ik even niets. Mede omdat ik een foute stap deed vanmorgen. Iets te enthousiast dus.
Ook komt er vandaag post. Achter hoor ik geen bel. Dus lekker binnen, ik draait een filmke en zoek wat houtjes op die ik nodig ga hebben.
Irminsul heeft zijn begin. Das ook fijn!, even tegenaan zitten hikken. Soms heb je dat. En dan vanavond eerst helpen met een gedragsconsult om daarna als beloning lekker op het gemakje mijn hok weer in te duiken. (af in je hok Dolle! hahah) Lekker vind ik dat, in de avond een beetje frutten en prullen in mijn hok. Lekker pafke erbij! Mjam mjam! Wie doet me wat? Niemand niet whahahaaaa!! Yeah baby yeah! Nu al zin en lol ervan, iets mooiers is er niet, lol.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Dolledokus schreef: Ook komt er vandaag post.
:oops: :oops: :oops: *rent naar Postkantoor*
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Sidekickelvis schreef: De dichter des Forums??
.
[-X
Ken uw klassiekers heren: http://www.pijprokersforum.nl/memberlis ... ofile&u=24

Dolledokus

Sidekickelvis schreef:
Dolledokus schreef: Ook komt er vandaag post.
:oops: :oops: :oops: *rent naar Postkantoor*
Rustig lopen Ske ;) Onder het genot van een pijpje. En desnoods als je er een keer langskomt ;p

Wowbagger schreef:
Sidekickelvis schreef: De dichter des Forums??
.
[-X
Ken uw klassiekers heren: http://www.pijprokersforum.nl/memberlis ... ofile&u=24
:oops:
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Dolledokus

Overheerlijk in mijn hok zitten frotten en frullen.
Er zijn weer mooie dingen in de maak. Heb er ernstig veel plezier aan ook. De Irminsul begint steeds verder terug te dringen, das te gek!!
Ook weer twee broekzakkers aan het maken, waarvan 1 besproken. eiken gekozn voor deze twee. En ai ai wt is het weer fraai. Vooral de 1e van het stel er zit zo`n mooie noest op de top van de tamper. Ik vind het nu al jammer dat k er niks aan kan doen dat z eigenlijk daar netverkeerd zit! Een cm lager was eaal geweest, maar nog stees allemachtigst fraai. Zit op de turfpleptop en kan hier geen foto`s uppen Zal er later wat zetten.
Nu even lezen en nog eentje roken. Want typen is hier niet op te doen. ;p Aaaie kroam is ut! hahaha :mrgreen:
Groet Dries,

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Mocht je ooit een stukje 'teak' tegen komen Dolle (kans is klein, maar you never know) hou ik me heel graag aanbevolen voor een echte 'Dokus-tamper', al mijn pijpjes staan in een teak-houten apothekers kast, wat mooier dan een teak-houten tamper :D
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Dolle heeft zomaar een halve boomgaard in zijn rovershol.
Die komt de zomer wel door.
Afbeelding

Dolledokus

Eliminator schreef:Mocht je ooit een stukje 'teak' tegen komen Dolle
Ik zal eens even een bal opgooien ergens. Ik meen namelijk iets opgevangen te hebben ergens, maar ik zal de ogen en oren eens spitsen. En héééééééeéél misschien heb ikzelf zomaar een stukje liggen! Zal eens graven voor je. Ik meen iets te hebben, maar dat kan evengoed een andere soort zijn. Zal eens graven in het hol en anders tip ik even iemand. Zou moeten kunnen. Ik maak een aantekening op mijn kladblokje ;p
Bommel schreef:Dolle heeft zomaar een halve boomgaard in zijn rovershol.
Die komt de zomer wel door.
Jahaaa! Reken maar! Hout genoeg in elk geval, ik hoef me zeker niet te vervelen nee ;)
Ik mag toch met een gerust hart zeggen dat ik behoorlijk wat soorten heb liggen nu. Eiken, Kers, Acacia, Peer, Noot, Prunus, Dennen, een onbekende hardhoutsoort (zeg maar gerust beton, lol) Binnenkort nog Wilg. Hagenbeuk, Taxus, Beuken, Grenen. En stukjes waar ik het niet meer van weet! Aaargh, ik moet van die blaadjes eraan gaan hangen, anders raak ik het kwijt. Helaas niet van alles evenveel, maar lijkt me meer dan zat hahaha.
Dolle komt niet uit zijn hok deze zomer! ;p
Groet Dries,

Dolledokus

Dolledokus schreef:
Eliminator schreef:Mocht je ooit een stukje 'teak' tegen komen Dolle
Ik zal eens even een bal opgooien ergens.
Bal gegooid, afwachten nu. Mogelijk nog via een andere weg een stuk Teak te pakken. Alleen is dat een maybe. Maar mail onderweg en wellicht kan ik eraan komen. ;p
Groet Dries,

Dolledokus

En even een foto nog snel. Moet eigenlijk weg. Dus even gauw eentje (twee) erop kwakken en wegwezen maar ;p

Afbeelding

Weer nieuwe vrienden in de maak zoals jullie zien.
Met de volgende heb ik ruzie. Wil de noest bewaren eigenlijk omdat die zó mooi is. Moet er even een weg omheen zien te vinden. Nadeel is dat dit de kopse kant was en er dus ook nog een prikgat zit van d draaibank. even een oplossing vinden. Kom er wel uut ;p

Afbeelding

En daar had ik bijna een foto geplaats van de Irminsul! Die bewaar ik nog even als klapper op de vuurpijl. Mits me die goed lukt althans. Voor je het weet verpruts je op het eind nog wat!

Laters!!
Groet Dries,

Dolledokus

Goed bericht voor jouw Eli!
Ja ja, die Dolle is nog niet zo dol als jij eruit ziet! :mrgreen:

Maar ik heb waarschijnlijk vanavond rond 19.00uur een stuk Teak in de handen! Yes!
Hahah, krijg het toch elke keer weer geritseld hè. =D>
Groet Dries,

Eliminator
Moderator

Helemaal goed Dolle, en nu draaien snetver ! :twisted:

:wink: Kidding, erg leuk dat het gelukt is, mocht je een keer tijd vinden in je drukke schema (er staat immers meer op je kladblokje) hoor ik graag van je.
Afbeelding

Dolledokus

Dat komt wel in orde Eli ;p
Met of zonder krabber overigens?

En een beetje lullig is het wel, maar ja! Ze geven me dus net "merbau"!! Ja maar das geen teak! Gloeiende gloeiende! :evil:
Maar jaaaa, Dolletje is niet van yesterday hahhaha. :mrgreen: Dus ik boor de volgende bron aan ;) (hierna nog twee te gaan). Tegen de tijd dat de lijst geslonken is heeft Dolle wel teak te pakken hoor. Die is nie voor 1 gaatje te vangen, lol.
Groet Dries,

Eliminator
Moderator

Doe maar zonder,... ik stuur je trouwens effe een PB'tje, heb nog wat andere vraagjes en dan wordt het hier zo'n rommeltje
Afbeelding

Dolledokus

Wij hebben gescoord ja ja ;p
We hebben teak, maar ik had zowaar ook nog Mango!! Yihaaaa! :mrgreen:
Groet Dries,

Dolledokus

Vandaag ga ik even kijken bij de beauties. Nog even insmeren en dergelijke en dan laat ik ze weer in alle rust.
Ik moet er eigenlijk helemaal niet komen. Dus ik ga er even heem voor een rokertje en doe verder geen knikker daar. Kijken en poetsen mag ik van mezelf ;p Meer niet.

Ik heb een enkele dag terug een probeertje gedaan met de mango. Ai ai, wat is dit licht hout, in de zin van kleur alswel in gewicht! Schitterend houtje kan ik zeggen.
Volgende ronde word een probeertje teak. Is al gezaagd en ligt al klaar. Maar moet nog een x gezaagd. Rechte stukken zagen uit een bol voorwerp is nie makkelijke, dat kost veel zaagsnedes en veel weggooien. Nou ja, jullie kennen me een beetje. Ik ben zuunig met mijn hout en dus zaag ik tot het minimaalste wat eraf kan. Zo min mogelijk verlies van het kostbare goed met de mooie tekeningen!
Zal kijken dat ik eens een foto maak van de nieuwe schoonheden die liggen te wachten.
Ik zal meteen een glimps van de Irminsul plaatsen. Daar zitten onderhand behoorlijk wat uurtjes in. Resultaatje is er dan dadelijk ook wel naar! (eens even zien of ik er geen op telefoon heb staan, monumentje!........) Hmmm nee dus, maar na wat graafwerk vond ik er toch wat van. Zal wat nieuwe schieten binnenkort.
Afbeelding

En de Irminsul!!

Afbeelding

Alleen ben ik nog lang niet klaar met deze vriend. Ik wacht nog eventjes op materiaal. Krijg nog wat speciale freesjes, boortjes die ik nodig heb voor het priegelwerk. Ik zal voor de freaks onder ons een meting doen en maten doorgeven. Wellicht ook handig voor de aanstaande eigenaar. Die ik nog persoonlijk een bericht zal sturen met wat meer foto`s, voor achter en zijkant bijvoorbeeld.
Groet Dries,

Calinero

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Vandaag ga ik even kijken bij de beauties. Nog even insmeren en dergelijke en dan laat ik ze weer in alle rust.
Ik moet er eigenlijk helemaal niet komen. Dus ik ga er even heem voor een rokertje en doe verder geen knikker daar. Kijken en poetsen mag ik van mezelf ;p Meer niet.

Ik heb een enkele dag terug een probeertje gedaan met de mango. Ai ai, wat is dit licht hout, in de zin van kleur alswel in gewicht! Schitterend houtje kan ik zeggen.
Volgende ronde word een probeertje teak. Is al gezaagd en ligt al klaar. Maar moet nog een x gezaagd. Rechte stukken zagen uit een bol voorwerp is nie makkelijke, dat kost veel zaagsnedes en veel weggooien. Nou ja, jullie kennen me een beetje. Ik ben zuunig met mijn hout en dus zaag ik tot het minimaalste wat eraf kan. Zo min mogelijk verlies van het kostbare goed met de mooie tekeningen!
Zal kijken dat ik eens een foto maak van de nieuwe schoonheden die liggen te wachten.
Ik zal meteen een glimps van de Irminsul plaatsen. Daar zitten onderhand behoorlijk wat uurtjes in. Resultaatje is er dan dadelijk ook wel naar! (eens even zien of ik er geen op telefoon heb staan, monumentje!........) Hmmm nee dus, maar na wat graafwerk vond ik er toch wat van. Zal wat nieuwe schieten binnenkort.
Afbeelding

En de Irminsul!!

Afbeelding

Alleen ben ik nog lang niet klaar met deze vriend. Ik wacht nog eventjes op materiaal. Krijg nog wat speciale freesjes, boortjes die ik nodig heb voor het priegelwerk. Ik zal voor de freaks onder ons een meting doen en maten doorgeven. Wellicht ook handig voor de aanstaande eigenaar. Die ik nog persoonlijk een bericht zal sturen met wat meer foto`s, voor achter en zijkant bijvoorbeeld.
Potver, daar zitten weer mooie bij, Dolle, vooral die vierde van rechts! =D>
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Goed bezig Dolle !!
Afbeelding Pijpmaker.

Dolledokus

Dank mannen.
Die 4e is er eentje met kogel Cali. Ik weet niet of ik het al gedaan heb. Maar die is aan de lange kant. Volgens mij heb ik die al ingekort. Ziet er ietsje beter uit. Kop als kogel, kont de huls. ;p
Voor de wapenfreak of iemand die het gewoon mooi vind ;)
Groet Dries,

eka_nl

Bericht door eka_nl »

Als ik naar die stapel hout kijk is het volgens mij grenen Dolledokus

Dolledokus

eka_nl schreef:Als ik naar die stapel hout kijk is het volgens mij grenen Dolledokus
Aah kijk, merci Eka. Ze hebben het me verteld, alleen werkt mijn opslag vermogen niet merr zoals het moet :-) Beuken of grenen zat in min koppie, maar welke het nou was!?
Dus dank voor de oplssing ;)
Groet Dries,

eka_nl

Bericht door eka_nl »

Dolledokus schreef:Dat komt wel in orde Eli ;p
Met of zonder krabber overigens?

En een beetje lullig is het wel, maar ja! Ze geven me dus net "merbau"!! Ja maar das geen teak! Gloeiende gloeiende! :evil:
Maar jaaaa, Dolletje is niet van yesterday hahhaha. :mrgreen: Dus ik boor de volgende bron aan ;) (hierna nog twee te gaan). Tegen de tijd dat de lijst geslonken is heeft Dolle wel teak te pakken hoor. Die is nie voor 1 gaatje te vangen, lol.
Merbau is ook geweldig! echt knoeper hard. Kleur is ook mooi alleen je hebt van die gele kalk (of iets anders, weet het niet helemaal zeker meer) strepen in het hout wat ik wat minder vind. Komt door de grond waar ze groeien. Ze maken er voordeuren van.
Je kan hier in Arnhem gewoon teak kopen. Bij de Arnhemse fijnhout handel en in de stad bij een hout bewerker/winkel

En blij dat ik u van dienst kan zijn :-D

Edit: Is zwavel in het merbau. Niet gegoogled, zelf weer opgekomen :lol:
Laatst gewijzigd door eka_nl op 06 jun 2013 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Dolledokus

Ja, erg fijn Eka.
En de Arnhemse ken ik ja. Allen de prijzen soms! Hout is akelig duur! Pak maar eens eiken, dat zit tuseen de 3500 en 4500 voor een kuub!
Dus wat doet Dolletje (grin grin!) die gaat naar Frans 2e hands en haalt daar een schaal of tafeltje van de soort die nodig is, lol! Wie niet r,ijk is is wel I inventiefhahaha

Edit. Ik ben me een potje stoney zeg ik je! Lol. Lang niet gehad van de pillen. :-)
Groet Dries,

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Mooi hoor Dolle!! Ik vind het prachtig al die mooie gedraaide houtjes!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

yorrick

Bericht door yorrick »

hey dolle

hoop dat het lukt met wat ik bedoel voor het klemmen ben benieuwd
groeten yorrick

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Heeej Dolledokus,

Goed bezig, mooie exemplaartjes man.
Keep up ze good wurks :) :) :)

Groet,

Robbie-san
Non sum qualis eram

Dolledokus

Dank allemaal :-) :-)
Hrt is dan ook dolletjs om te draaien. ;p
Groet Dries,

Dr. Jefferson

Bericht door Dr. Jefferson »

Zolang je er maar niet dolgedraaid van word ;)
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Plaats reactie