Net mijn eerste pijp gerookt

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Sidekickelvis

Re: Net mijn eerste pijp gerookt

Bericht door Sidekickelvis »

Asmodeus schreef:
Ram6 schreef:Ehum jullie hebben het over te heet worden van de pijp? Hier een probleempje. ... wat als je een beetje vuurvaste vingers hebt? :-p
Dan zou ik af en toe even de ketel tegen mijn oorlel houden ter controle [emoji6]
Andersom in de mond nemen helpt ook!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Ram6

Bericht door Ram6 »

Oke op dit moment ga ik toch denken dat ik het tel.nr van de brandwonden stichting maar in mijn favorieten ga zetten.... ;-)

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Ram6 wat bedoel je mee vuurvaste handen dat je geen warmte voelt of dat je hogere temperaturen kunt verdragen.
Is het het laatste dan weet je wanneer deze te warm wordt en als tabak te warm wordt is de smaak ook weg.
Weet ook niet hoe je rookt volle bak rookpluimen of rustig met kleine wolkjes want dat is de manier en dan blijft de smaak het zelfde.
Probeer maar eens rustig te roken af en toe zo langzaam dat hij bijna uitgaat en dan weer even ophalen.
Ik heb er lang overgedaan maar nu ik rustig rook merk ik dat de smaak tot op de bodem gelijk en lekker blijft.
Tevens zie ik aan het filter dat minder vochtig is dat ik goed rook en vooral de smaak gelijk blijft.
Eigenlijk moet het zo zijn dat de smaak die je proeft bij aansteken het zelfde blijft.
Als ik die smaak kwijt ben laat ik pijpje uitgaan en rook later weer verder.
Succes en ik hoor het nog wel.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Ram6

Bericht door Ram6 »

Ik kan volgens mij hogere temperaturen aan. Ik had gisteren jouw type rookpluim ... ik denk dat ik daarvoor te licht gestopt had .ik had hem (het keteltje iets vaster aan gestampt. ) like a baby .like a woman.en als laatste like a real man . [emoji16]

Plaats reactie