VAUEN

Alles over de pijp zelf...
stoffel

Bericht door stoffel »

lijkt me moeilijk om je tabak aan te stampen tijdens het roken, maar het is wel een fascinerend model!
heil Donar god van de donder!

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik heb hem nooit gerookt maar ken hem al jaren in het assortiment van Dan Pipe.
Ik vind hem schitterend, maar ik denk niet dat ik hem veel zou roken. Voor wat mij betreft dus geen hebbending, over het algemeen koop ik pijpen toch echt in de hoop ze vaak en met plezier te roken.

Groet, Janneman

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Afbeelding

Ik ken alleen deze variant erop, maar daar werd nooit veel tabak uit gerookt. Hooguit een klein beetje om de rest brandend te houden.

Wilbie

Bericht door Wilbie »

Geeft een beetje een sigaar idee. Kan voorstellen dat het goed brand door schorsteen effect.
Zelf vind ik het niet echt aantrekkelijk.... en voor dat geld een duur grapje om te proberen :shock:

Tati60

Bericht door Tati60 »

Kynikos schreef:Afbeelding

Ik ken alleen deze variant erop, maar daar werd nooit veel tabak uit gerookt. Hooguit een klein beetje om de rest brandend te houden.
Welk merk pijp is dit? Heeft ook iets. Ik heb dit nog nooit ergens gezien.
Vriendelijke groet,
B.

stoffel

Bericht door stoffel »

erasmus59 schreef:
Kynikos schreef:Afbeelding

Welk merk pijp is dit? Heeft ook iets. Ik heb dit nog nooit ergens gezien.
is een wietpijp, azarius heeft ze zeker
heil Donar god van de donder!

Victor Baarn

Re: Vreemde pijpen (2) - Vauen Zeppelin

Bericht door Victor Baarn »

erasmus59 schreef:En nog een vreemde vogel onder de pijpen : de Vauen Zeppelin, naar verluidt een remake van een model uit de twintiger jaren van vorige eeuw. Is wel een beetje prijzig met zijn 160 €, maar toch ook weer interessant. Opnieuw is mijn vraag: heeft iemand er hier ervaring mee? Enne : kopen of geld sparen voor iets beters?

Afbeelding
Lijkt me dat je voor dat geld een pijp kunt kopen die vele malen rookbaarder is. Maar... het ontwerp van bovenstaande pijp is werkelijk schitterend!!

Gypscoprotheres
Contacteer:

VAUEN info

Bericht door Gypscoprotheres »

Afbeelding
http://www.vauen.de/en/

"Quality and an abundance of ideas are traditional characteristics of VAUEN, which go back 150 years. This means 150 years of craft skill paired with contemporary technology --- 150 years experience of the individual wishes of the pipe-lovers of today and tomorrow. Come with us through the world of VAUEN - the passionate pipemaker - since 1848.

Afbeelding

HISTORY

In 1848 Karl Ellenberger and his partner Carl August Ziener turned an idea into reality in Nuremberg. In the first German pipe manufacturing company they produced tobacco pipes from selected woods for connoisseurs throughout the world.

The Vereinigte Pfeifenfabriken in Nuremberg (known in short as VPFN) was brought into being in 1901 with the amalgamation with the Gebhard Ott pipe factory founded in 1866, also in Nuremberg. In this way a business was created under the management of Ernst Eckert, a scion of the founding family Ott, and its products and services were to attend and shape the culture of tobacco and smoking in Europe and overseas for a long time - for 150 years now.

ABOUT THE NAME - VAUEN

In the search for a term which would be easy for all pipe friends to remember and not confuse with anything else, Ernst Eckert's son, Adolf Eckert coined a new name for the business in 1909.

VAUEN, consisting of the initial letters V (pronounced VAU) from Vereinigte Pfeifenfabriken and the N (pronounced EN) of Nuremberg. A brand name for the future had been created.

MANAGEMENT

After 1945 Ernst Eckert, son of Adolf Eckert, succeeded in overcoming the destructive effects of the war with an unshakeable pioneering spirit. VAUEN grew to become a business with a world-wide reputation once more.

Alexander Eckert, now the fifth generation of pipemakers, has been at the head of the oldest German pipe-manufacturing company since 1982. The company, which has been in the hands of the founder's family since it was established, is expanding again in importance as a result of increased international commitment. "

Het lijken mij erg degelijke pijpen. Heeft iemand ervaring met dit merk?

Zelf ben ik van plan om dit jaar één van de LOTR-pijpen te kopen, aangezien deze dit jaar voor het laatst in productie zijn.
Laatst gewijzigd door Gypscoprotheres op 31 jan 2012 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Arno
Contacteer:

Re: VAUEN

Bericht door Arno »

Goede, degelijke pijpen :) Zie ook dit http://www.smokersforums.co.uk/showthre ... ight=vauen
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Ok, dat is dan duidelijk; een VAUEN kun je met een gerust hart aanschaffen. :)

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Waar wil je hem trouwens aanschaffen?
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Via Ebay, daar staan ze voor tussen de 160 en de 170 EUR.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

? Op de Hollandse ofzo? Die ik heb gezien waren duurder... Ik vond ze hier ook wel aardig geprijsd :) http://www.tecon-gmbh.de/advanced_searc ... 8e&x=0&y=0
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

www.ebay.de :)

Vorige maand stond degene die ik wilde hebben daar voor € 152..... Ik ben er "hard" voor aan het sparen en hoop dat hij niet nog duurder wordt voordat ik het geld bij elkaar heb.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

De LOTR-pijpen van Vauen roken prima, daar zul je beslist geen spijt van krijgen.
Natuurlijk zijn het geen perfect straight grains, maar ze zitten goed in elkaar en zijn goed geboord.
Het ronde mondstukje en de lengte van de pijpen (op de Gimli na, want die is wat korter) roken ze heerlijk als een leespijp.

Verder ben ik zeker positief over Vauen, goede prijs/kwaliteitverhouding. Vind hun andere pijpen aardig tegen het niveau van Stanwell en Design Berlin aan zitten.
Wat ze maken is simpel en goed. En wat ik positief vind, is dat ze durven te vernieuwen en gekke dingen op de markt proberen te zetten. Niet dat ik dat allemaal mooi vind, maar het geeft hun durf en visie wel aan.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Gypscoprotheres schreef:http://www.ebay.de :)

Vorige maand stond degene die ik wilde hebben daar voor € 152..... Ik ben er "hard" voor aan het sparen en hoop dat hij niet nog duurder wordt voordat ik het geld bij elkaar heb.
Ik kon er in ieder geval geen vinden voor dat bedrag, alleen maar hoger... :?
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Ik kan nu alleen deze pijp vinden: Gandalf: http://www.ebay.de/itm/VAUEN-Herr-Ringe ... 5adb7958fb

En een Gimli van € 170.

Ben je naar een bepaald model op zoek? Dan meld ik het wanneer ik die wat voordeliger zie.

(Ik wil trouwens de Gimli hebben. ;) )

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Op zich ben ik zoek naar een Bilbo maar ik vind ze eigenlijk veeeeel te duur. Ik hoop hem ooit wat goedkoper 2e hands op de kop te kunnen tikken.
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

+1... Eigenlijk zijn deze pijpen ruim boven mijn budget... Maar straks worden ze niet meer gemaakt. :| Hoe duur gaan ze dan wel niet worden?

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Gypscoprotheres schreef:+1... Eigenlijk zijn deze pijpen ruim boven mijn budget... Maar straks worden ze niet meer gemaakt. :| Hoe duur gaan ze dan wel niet worden?
Oeh, gauw nog maar een setje kopen, als belegging?

Luys
Moderator

Bericht door Luys »

Winslow Collector schreef:op de Gimli na, want die is wat korter
:-T

:roll: Jah, duh! 't Is een dwerg!

:mrgreen:

Maar 't zijn inderdaad erg mooie pijpen; zouden niet misstaan in mijn 'LOTR-tempeltje' (vitrinekast met de meest uitgebreide DVD-versies, de boekensteunen, beeldjes van Smeagol en Gollum, etc), maar ik heb er nu het geld niet voor over :(

Bedenk me: er was toch iemand hier (redelijk vers lid geloof ik) die die pijpen nagemaakt had? Zag er, als ik het me kan herinneren, helemaal niet zo verkeerd uit. Misschien kan hij de massa-productie overnemen?
Pijproker des forums

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Ach, straks komt "the hobbit" uit op film. Daarvan komen er ook vast wel weer pijpen :P
Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter »

Ja, daar zitten alweer 7 pijprokende dwergen in of hoe gigantisch veel waren het ook al weer?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Bommel

Bericht door Bommel »

Pieter schreef:Ja, daar zitten alweer 7 pijprokende dwergen in of hoe gigantisch veel waren het ook al weer?
Een boel, zeg maar een dorp vol. :lol:
Afbeelding

Mikali

Bericht door Mikali »

zo'n Bilbo pijp .... mmm fantastisch.
Hierdoor krijg ik gelijk weer zin om een LOTR marathon te doen (de extended version hehe :) )
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

De extended ja. Van de week zat ik The Two Towers te kijken op een commerciële zender en naast de reclames zat ik me te ergeren dat er scenes ontbraken..
Afbeelding

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:Ach, straks komt "the hobbit" uit op film. Daarvan komen er ook vast wel weer pijpen :P
Nou, ik geloof niet dat je daarvan zo zeker moet zijn. Ik hoorde dat de filmmaatschappij achter LotR en the Hobbit dankzij 1 of ander deal met anti-rooklobby geen pijpen meer laat produceren. Dat was volgens mij ook de reden dat ze zijn gestopt met de productie van de LotR pijpen.

Kan even niks vinden hierover ter bevestiging maar ik heb het wel ergens gelezen.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Mikali

Bericht door Mikali »

De enige vraag die ik mij ondertusse stelde is hoe dat je in godsnaam zo'n "leespijp" moet onderhouden?
Met een rager geraak je er toch niet helemaal door?
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Robb schreef:
Arno schreef:Ach, straks komt "the hobbit" uit op film. Daarvan komen er ook vast wel weer pijpen :P
Nou, ik geloof niet dat je daarvan zo zeker moet zijn. Ik hoorde dat de filmmaatschappij achter LotR en the Hobbit dankzij 1 of ander deal met anti-rooklobby geen pijpen meer laat produceren. Dat was volgens mij ook de reden dat ze zijn gestopt met de productie van de LotR pijpen.

Kan even niks vinden hierover ter bevestiging maar ik heb het wel ergens gelezen.
Anti-rooklobby = grrrrrrrrrrrr!!! :evil:
Afbeelding

Pieter

Bericht door Pieter »

Mikali schreef:De enige vraag die ik mij ondertusse stelde is hoe dat je in godsnaam zo'n "leespijp" moet onderhouden?
Met een rager geraak je er toch niet helemaal door?
Er zijn extra lange ragers op de markt voor leespijpen.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie