VAUEN
- janneman
- Contacteer:
- Tati60
Welk merk pijp is dit? Heeft ook iets. Ik heb dit nog nooit ergens gezien.Kynikos schreef:
Ik ken alleen deze variant erop, maar daar werd nooit veel tabak uit gerookt. Hooguit een klein beetje om de rest brandend te houden.
Vriendelijke groet,
B.
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.
- stoffel
is een wietpijp, azarius heeft ze zekererasmus59 schreef:Welk merk pijp is dit? Heeft ook iets. Ik heb dit nog nooit ergens gezien.Kynikos schreef:
Ik ken alleen deze variant erop, maar daar werd nooit veel tabak uit gerookt. Hooguit een klein beetje om de rest brandend te houden.
heil Donar god van de donder!
- Victor Baarn
Re: Vreemde pijpen (2) - Vauen Zeppelin
Lijkt me dat je voor dat geld een pijp kunt kopen die vele malen rookbaarder is. Maar... het ontwerp van bovenstaande pijp is werkelijk schitterend!!erasmus59 schreef:En nog een vreemde vogel onder de pijpen : de Vauen Zeppelin, naar verluidt een remake van een model uit de twintiger jaren van vorige eeuw. Is wel een beetje prijzig met zijn 160 €, maar toch ook weer interessant. Opnieuw is mijn vraag: heeft iemand er hier ervaring mee? Enne : kopen of geld sparen voor iets beters?
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
VAUEN info

http://www.vauen.de/en/
"Quality and an abundance of ideas are traditional characteristics of VAUEN, which go back 150 years. This means 150 years of craft skill paired with contemporary technology --- 150 years experience of the individual wishes of the pipe-lovers of today and tomorrow. Come with us through the world of VAUEN - the passionate pipemaker - since 1848.

HISTORY
In 1848 Karl Ellenberger and his partner Carl August Ziener turned an idea into reality in Nuremberg. In the first German pipe manufacturing company they produced tobacco pipes from selected woods for connoisseurs throughout the world.
The Vereinigte Pfeifenfabriken in Nuremberg (known in short as VPFN) was brought into being in 1901 with the amalgamation with the Gebhard Ott pipe factory founded in 1866, also in Nuremberg. In this way a business was created under the management of Ernst Eckert, a scion of the founding family Ott, and its products and services were to attend and shape the culture of tobacco and smoking in Europe and overseas for a long time - for 150 years now.
ABOUT THE NAME - VAUEN
In the search for a term which would be easy for all pipe friends to remember and not confuse with anything else, Ernst Eckert's son, Adolf Eckert coined a new name for the business in 1909.
VAUEN, consisting of the initial letters V (pronounced VAU) from Vereinigte Pfeifenfabriken and the N (pronounced EN) of Nuremberg. A brand name for the future had been created.
MANAGEMENT
After 1945 Ernst Eckert, son of Adolf Eckert, succeeded in overcoming the destructive effects of the war with an unshakeable pioneering spirit. VAUEN grew to become a business with a world-wide reputation once more.
Alexander Eckert, now the fifth generation of pipemakers, has been at the head of the oldest German pipe-manufacturing company since 1982. The company, which has been in the hands of the founder's family since it was established, is expanding again in importance as a result of increased international commitment. "
Het lijken mij erg degelijke pijpen. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Zelf ben ik van plan om dit jaar één van de LOTR-pijpen te kopen, aangezien deze dit jaar voor het laatst in productie zijn.
Laatst gewijzigd door Gypscoprotheres op 31 jan 2012 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- Arno
- Contacteer:
Re: VAUEN
Goede, degelijke pijpen
Zie ook dit http://www.smokersforums.co.uk/showthre ... ight=vauen

- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Ok, dat is dan duidelijk; een VAUEN kun je met een gerust hart aanschaffen. 

- Arno
- Contacteer:
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Via Ebay, daar staan ze voor tussen de 160 en de 170 EUR.
- Arno
- Contacteer:
? Op de Hollandse ofzo? Die ik heb gezien waren duurder... Ik vond ze hier ook wel aardig geprijsd
http://www.tecon-gmbh.de/advanced_searc ... 8e&x=0&y=0

- Gypscoprotheres
- Contacteer:
www.ebay.de 
Vorige maand stond degene die ik wilde hebben daar voor € 152..... Ik ben er "hard" voor aan het sparen en hoop dat hij niet nog duurder wordt voordat ik het geld bij elkaar heb.

Vorige maand stond degene die ik wilde hebben daar voor € 152..... Ik ben er "hard" voor aan het sparen en hoop dat hij niet nog duurder wordt voordat ik het geld bij elkaar heb.
De LOTR-pijpen van Vauen roken prima, daar zul je beslist geen spijt van krijgen.
Natuurlijk zijn het geen perfect straight grains, maar ze zitten goed in elkaar en zijn goed geboord.
Het ronde mondstukje en de lengte van de pijpen (op de Gimli na, want die is wat korter) roken ze heerlijk als een leespijp.
Verder ben ik zeker positief over Vauen, goede prijs/kwaliteitverhouding. Vind hun andere pijpen aardig tegen het niveau van Stanwell en Design Berlin aan zitten.
Wat ze maken is simpel en goed. En wat ik positief vind, is dat ze durven te vernieuwen en gekke dingen op de markt proberen te zetten. Niet dat ik dat allemaal mooi vind, maar het geeft hun durf en visie wel aan.
Natuurlijk zijn het geen perfect straight grains, maar ze zitten goed in elkaar en zijn goed geboord.
Het ronde mondstukje en de lengte van de pijpen (op de Gimli na, want die is wat korter) roken ze heerlijk als een leespijp.
Verder ben ik zeker positief over Vauen, goede prijs/kwaliteitverhouding. Vind hun andere pijpen aardig tegen het niveau van Stanwell en Design Berlin aan zitten.
Wat ze maken is simpel en goed. En wat ik positief vind, is dat ze durven te vernieuwen en gekke dingen op de markt proberen te zetten. Niet dat ik dat allemaal mooi vind, maar het geeft hun durf en visie wel aan.
- Arno
- Contacteer:
Ik kon er in ieder geval geen vinden voor dat bedrag, alleen maar hoger...Gypscoprotheres schreef:http://www.ebay.de

- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Ik kan nu alleen deze pijp vinden: Gandalf: http://www.ebay.de/itm/VAUEN-Herr-Ringe ... 5adb7958fb
En een Gimli van € 170.
Ben je naar een bepaald model op zoek? Dan meld ik het wanneer ik die wat voordeliger zie.
(Ik wil trouwens de Gimli hebben.
)
En een Gimli van € 170.
Ben je naar een bepaald model op zoek? Dan meld ik het wanneer ik die wat voordeliger zie.
(Ik wil trouwens de Gimli hebben.

- Gypscoprotheres
- Contacteer:
+1... Eigenlijk zijn deze pijpen ruim boven mijn budget... Maar straks worden ze niet meer gemaakt.
Hoe duur gaan ze dan wel niet worden?

- Luys
- Moderator
Winslow Collector schreef:op de Gimli na, want die is wat korter

Maar 't zijn inderdaad erg mooie pijpen; zouden niet misstaan in mijn 'LOTR-tempeltje' (vitrinekast met de meest uitgebreide DVD-versies, de boekensteunen, beeldjes van Smeagol en Gollum, etc), maar ik heb er nu het geld niet voor over

Bedenk me: er was toch iemand hier (redelijk vers lid geloof ik) die die pijpen nagemaakt had? Zag er, als ik het me kan herinneren, helemaal niet zo verkeerd uit. Misschien kan hij de massa-productie overnemen?
Pijproker des forums
- Arno
- Contacteer:
- Ribbon
Nou, ik geloof niet dat je daarvan zo zeker moet zijn. Ik hoorde dat de filmmaatschappij achter LotR en the Hobbit dankzij 1 of ander deal met anti-rooklobby geen pijpen meer laat produceren. Dat was volgens mij ook de reden dat ze zijn gestopt met de productie van de LotR pijpen.Arno schreef:Ach, straks komt "the hobbit" uit op film. Daarvan komen er ook vast wel weer pijpen
Kan even niks vinden hierover ter bevestiging maar ik heb het wel ergens gelezen.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Arno
- Contacteer:
Anti-rooklobby = grrrrrrrrrrrr!!!Robb schreef:Nou, ik geloof niet dat je daarvan zo zeker moet zijn. Ik hoorde dat de filmmaatschappij achter LotR en the Hobbit dankzij 1 of ander deal met anti-rooklobby geen pijpen meer laat produceren. Dat was volgens mij ook de reden dat ze zijn gestopt met de productie van de LotR pijpen.Arno schreef:Ach, straks komt "the hobbit" uit op film. Daarvan komen er ook vast wel weer pijpen
Kan even niks vinden hierover ter bevestiging maar ik heb het wel ergens gelezen.

- Pieter
Er zijn extra lange ragers op de markt voor leespijpen.Mikali schreef:De enige vraag die ik mij ondertusse stelde is hoe dat je in godsnaam zo'n "leespijp" moet onderhouden?
Met een rager geraak je er toch niet helemaal door?
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand