Ontwerp een pijp .
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Re: Ontwerp een pijp .
Geloof me, als deze persoon gaat klagen ben ik prompt gelovig 

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- hagar666
Wat een gaaf idee!!
En wat een cool ontwerp Eli.....maar ik ga mijn best doen om die te overtreffen!
En wat een cool ontwerp Eli.....maar ik ga mijn best doen om die te overtreffen!

*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*
- Immler
En nee, ik ben niet creatief en nee dat kan ik niet.
Dan komt de man (eli) met zo iets aanzetten.
Super.
Ietsje meer confidence man!!
Dan komt de man (eli) met zo iets aanzetten.
Super.
Ietsje meer confidence man!!
- MilleLuci
- Contacteer:
Djizeeez, Eli!! Als die in productie gaat is nr. 5 voor moi! Blingbling!
- pijpliefhebberrobin
- Sidekickelvis
Zit in mijn hoofd. Ik sta bekend om mijn langzame uitwerken. 

Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
Maakt niet uit hoor we hebben tijd tot begin December
Ook zou het wat zonde zijn als Eli geen concurentie krijgt .
Al vindt hij zelf natuurlijk van niet
Godfrey

Al vindt hij zelf natuurlijk van niet

Godfrey
- MilleLuci
- Contacteer:
Iedereen is stil, onder de indruk van Eli's briljantino! die eigenlijk uit olijf gemaakt dient te worden!
Die Elie heeft hier inderdaad een erg mooi kunstwerkje getekend.
BriljantinoMilleLuci schreef:Iedereen is stil, onder de indruk van Eli's briljantino! die eigenlijk uit olijf gemaakt dient te worden!

vol verwachting .........
Godfrey
- MilleLuci
- Contacteer:
Ze was al bezig met een stukje Olijf voordat deze oproep kwam. Moet nog een mes kopen.
Ga uiteraard voor de Eli in Olijf maar wil dit toch ook even neerzetten, en ook op verzoek.
Ik ben uitgegaan van de handpalm. Als je deze in de vorm brengt alszijnde dat je een pijpkop vasthoud ontstaat er een groef onder aan de muis richting de wijsvinger.
Omdat ik de Coco de Mer, Zeekokosnoot, onwijs mooi vind heb ik dat ook als uitgangspunt genomen. Kunst met een vleugje erotiek en handzaamheid.
Als je tijd hebt lees even het verhaal op wiki van de prachtige Coco de Mer. Een schoonheid uit de natuur.
De onderkant is dus een V vorm en rust tegen de muis en steunt in de groef.
Aangezien niet alle handen hetzelfde zijn zou dit in verschillende maten gemaakt kunnen worden. L, XL enz.
Omdat ik van praktisch hou heb ik in tegengestelde V vorm een blokje gemaakt waar de pijp in balans kan staan.
Er zitten dus mooie rondingen maar ook scherpe hoeken in het ontwerp.
Ze heet Cuore del Fuoco, VuurHart, Hart van Vuur, Vurig Hart.
De tekening even snel met de amerikaanse methode maar ben er niet trots op. Even geen tijd. Komt nog.
Als ik het juiste mes heb dan ga ik beginnen.

Ga uiteraard voor de Eli in Olijf maar wil dit toch ook even neerzetten, en ook op verzoek.
Ik ben uitgegaan van de handpalm. Als je deze in de vorm brengt alszijnde dat je een pijpkop vasthoud ontstaat er een groef onder aan de muis richting de wijsvinger.
Omdat ik de Coco de Mer, Zeekokosnoot, onwijs mooi vind heb ik dat ook als uitgangspunt genomen. Kunst met een vleugje erotiek en handzaamheid.
Als je tijd hebt lees even het verhaal op wiki van de prachtige Coco de Mer. Een schoonheid uit de natuur.
De onderkant is dus een V vorm en rust tegen de muis en steunt in de groef.
Aangezien niet alle handen hetzelfde zijn zou dit in verschillende maten gemaakt kunnen worden. L, XL enz.
Omdat ik van praktisch hou heb ik in tegengestelde V vorm een blokje gemaakt waar de pijp in balans kan staan.
Er zitten dus mooie rondingen maar ook scherpe hoeken in het ontwerp.
Ze heet Cuore del Fuoco, VuurHart, Hart van Vuur, Vurig Hart.
De tekening even snel met de amerikaanse methode maar ben er niet trots op. Even geen tijd. Komt nog.
Als ik het juiste mes heb dan ga ik beginnen.

Ook nu een vrouwelijk en sierlijk ontwerp met eigen stand
Godfrey

Godfrey
- Wallace
Mooi ontwerp Mille
De winnaar is bekend

De winnaar is bekend

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- MilleLuci
- Contacteer:
Wallace schreef:Mooi ontwerp Mille![]()
De winnaar is bekend
Juistem, we gaan uiteraard voor de Eli!

- Eliminator
- Moderator
Origineel en fraai ontwerp ML, en winnen doe ik graag met voldoende tegenstand natuurlijk
dus gewoon meedoen met dit ontwerp !!

- MilleLuci
- Contacteer:
Eliminator schreef:Origineel en fraai ontwerp ML, en winnen doe ik graag met voldoende tegenstand natuurlijkdus gewoon meedoen met dit ontwerp !!
Ik ben geen tegenstander indeze Eli! Neemt niet weg dat het leuk is om nog meer ontwerpen te zien hier. Love at first sight met de briljante diamant! Diamonds are a girls best friend heb ik ooit ergens gehoord! Ook als die in olijfvorm is!

- Dolledokus
Wanneer sluit de inzending eigenlijk?
Ik ben totaal waardeloos in tekenen, maar zal mijn gedachtenfreubels eens omzetten van klad naar netjes. Of althans een poging doen. En dan zal ik ook een bijdrage leveren aan het geheel.
Leuk om te doen en wat een ontzettend leuk idee zeg! En wat een schande, dat ik dit topic nu pas zie!
ik kom op de proppen met iets, ergens later, moet tijd zien te vinden, want ik heb het naar mijn smaak iets te druk deze week.
Ik ben totaal waardeloos in tekenen, maar zal mijn gedachtenfreubels eens omzetten van klad naar netjes. Of althans een poging doen. En dan zal ik ook een bijdrage leveren aan het geheel.
Leuk om te doen en wat een ontzettend leuk idee zeg! En wat een schande, dat ik dit topic nu pas zie!
ik kom op de proppen met iets, ergens later, moet tijd zien te vinden, want ik heb het naar mijn smaak iets te druk deze week.
Groet Dries,
Lid van de Terminus-club.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist

Inzenden tot ongeveer begin December als ik weer naar de fabriek ga .
Dus ook de langzame tekenaars hebben nog tijd genoeg
Godfrey
Dus ook de langzame tekenaars hebben nog tijd genoeg

Godfrey
- Dolledokus
Okidokie 

Groet Dries,

- Sidekickelvis
Ook ik heb ff wat op papier gezet (en vervolgens als foto geplaatst)

Bedoeling is dat de pijp zelfstandig staat op een "V" die vanuit de kop naar beneden loopt (snappiewel?) maar dat de kop zelf gewoon cilindrisch is. Spigot verbinding tussen kop en mondstuk met aan elke zijde een edelmetalen ring (zilver). Ruimte voor 9mm filter en een acryl mondstuk.
Misschien werk ik e.e.a. nog wat verder uit en scan dat dan in, het is moeilijk om het 3 dimensionale beeld in twee dimensies te vatten.

Bedoeling is dat de pijp zelfstandig staat op een "V" die vanuit de kop naar beneden loopt (snappiewel?) maar dat de kop zelf gewoon cilindrisch is. Spigot verbinding tussen kop en mondstuk met aan elke zijde een edelmetalen ring (zilver). Ruimte voor 9mm filter en een acryl mondstuk.
Misschien werk ik e.e.a. nog wat verder uit en scan dat dan in, het is moeilijk om het 3 dimensionale beeld in twee dimensies te vatten.
- Eliminator
- Moderator
Ik denk ik redelijk snap wat je bedoeld Sidekick, maar in 2d zien wat er 3d bedoeld word is dan ook mijn werk (of eigenlijk andersom, in 2d vertellen wat anderen in 3d moeten zien
) maar anderen zal dat mogelijk niet helemaal duidelijk zijn,.... tip, teken de pijp in verschillende aanzichten,... als je ook nog een tekeningetje maakt recht op de kop gezien (met de steel van je af) denk ik dat je beter duidelijk kunt maken wat je bedoeld !

- Sidekickelvis
Snap ik, mijn werk was het in 3d maken wat jullie plat tekende... Die andere aanzichten heb ik geprobeerd maar het werd er niet duidelijker op. Zal het nog wel eens doen en hoop dat het dan wat duidelijker word. En anders een model in klei

- Eliminator
- Moderator

Daar heb je gelojk in Peter, en voor mij is het tot op heden eigenlijk wel duidelijk.
- Bommel
Ik haak af met het meedoen aan deze uitdaging.
De ontwerpen die ik probeer te tekenen blijken toch veel te lijken op wat al bestaat.
Ergo de handdoek gaat de ring in.
De ontwerpen die ik probeer te tekenen blijken toch veel te lijken op wat al bestaat.
- Sidekickelvis
Als dat je smaak is.... Mijn ontwerp is een combi van dingen die ik mooi vind aan een pijp. De ketel is gelijk aan de ketel van mijn Molina's, die vind ik erg fijn roken. De spigot heb ik op tweee BB modellen en dat vind ik mooi om te zien. Het zelfstandig staan kan 1 van mijn Winslow's ook en dat is erg makkelijk. De kop zou ongeveer als een Cutty moeten zijn maar dan op een driehoekig "pootje" dat vanuit de kop naar beneden loopt.Bommel schreef:Ik haak af met het meedoen aan deze uitdaging.
Buitenissige pijpen vind ik meestal niet mooi. Ik hou wel van de geijkte modellen.
- Eliminator
- Moderator
Jammer heer Bommel,...... toch hoop ik nog wel op wat inzendingen, tuurlijk zie ik graag de 'diamond' in productie gaan, maar van enkele crea's had ik toch nog wel een idee verwacht,... het wachten is op een fraaie, met zilver gedecoreerde pijp van Miss Luci natuurlijk