Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Mijn dank is groot voor al deze fijne complimenten.
Daar ik zo "dol" ben vandaag ( een goeie dol hoor, lol) Denk ik dat ik eerst even het vogelhuisje ga hangen en daarna lekker aan de slag ga met ja ja het zoeken naar onderdeltjes voor de tamper-kopjes.
Daarna maar weer eens flink gummen op de draaibank ;)
Denk dat we vandaag een stuk peer nemen. Maar eens zien wat er voor moois op zolder ligt, anders word het eiken. Maar eerst dat huisje, ander krijg ik vanavond geen eten meer en staan mijn koffers mogelijk ook nog aan de deur ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Houten Tampers

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Mijn dank is groot voor al deze fijne complimenten.
Daar ik zo "dol" ben vandaag ( een goeie dol hoor, lol) Denk ik dat ik eerst even het vogelhuisje ga hangen en daarna lekker aan de slag ga met ja ja het zoeken naar onderdeltjes voor de tamper-kopjes.
Daarna maar weer eens flink gummen op de draaibank ;)
Denk dat we vandaag een stuk peer nemen. Maar eens zien wat er voor moois op zolder ligt, anders word het eiken. Maar eerst dat huisje, ander krijg ik vanavond geen eten meer en staan mijn koffers mogelijk ook nog aan de deur ;p
Ja, pas maar op Dolledokus, als je buiten de deur staat betekend dat je wat teveel tijd met je hobbies hebt doorgebracht! :wink:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Houten Tampers

Bericht door Kees Flake »

ziet er goed uit dolledokus ga zo door.
doe later nog een foto als ze af zijn.

gr. kees liebherr
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

@ Cali
Klinkt alsof je uit ervaring spreekt. Maar ik ken het ja. Hoewel mijn lief vrouwke het over het algemeen prettig vind als ik er eens even niet ben! hahaha. Dus ik mag gerust even verdwijnen wat haar betreft, lol. Alleen als ik de dingen niet doe die ze me vraagt, dan word het oorlogje spelen en heb ik weer de hele dag een lief rondlopen die ineens begint te skiën en zo, onder de tonen van "met de vlam in de , jawel, pijp" Of ze vraagt of ik lekker ga p..pen met mijn vrienden? Ja leuk schat! Houd ook van jou hoor!

@ Kees
Dat zal ik zeker doen!

Ik ga maar eens aan de slag, anders komt er niets van vandaag hahah.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Houten Tampers

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:@ Cali
Klinkt alsof je uit ervaring spreekt. Maar ik ken het ja. Hoewel mijn lief vrouwke het over het algemeen prettig vind als ik er eens even niet ben! hahaha. Dus ik mag gerust even verdwijnen wat haar betreft, lol. Alleen als ik de dingen niet doe die ze me vraagt, dan word het oorlogje spelen en heb ik weer de hele dag een lief rondlopen die ineens begint te skiën en zo, onder de tonen van "met de vlam in de , jawel, pijp" Of ze vraagt of ik lekker ga p..pen met mijn vrienden? Ja leuk schat! Houd ook van jou hoor!
Dat klopt Dolledokus, ik ga graag m'n eigen gang en ben nu dus nu ook vrij gezellig! :wink:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14876
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Houten Tampers

Bericht door Bommel »

Mooie draaiwerkjes meneer Dolle.
Tips voor de eind afwerking zijn al gegeven dus voor mij de enige tip.......ga zo door.
Maarre eerst dat vogelkotje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dr. Jefferson
Berichten: 890
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Houten Tampers

Bericht door Dr. Jefferson »

Zien er goed uit!
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie :P
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Dank jullie dank jullie. ;)

Het vogelkotteke hangt inmiddels al. Daarna als een haas (nou ja haas, euhm een soort van haas on dope hahaha, want dat ging lang niet zo snel als dat ik het hier laat overkomen hahah!) Maar goed, als een haasje naar mijn houthok en zoeken! Zoeken en nog eens zoeken dus. En gevonden!
En een tamper kapot gemaakt ook nog! (de mooiste!, Grrrr!!, maar herstelbaar hoor, no worries mateys)
Maar dat ging zo leuk en lekker dat er spontaan een nieuwe tampert ontstond. Zie foto hieronder!
En wat een mooie nerf erop zeg! Ow ja, en inclusief een eind stopje ;p

Afbeelding

En wat vinden de dames en heren ervan?
Ik vind em wel geslaagd eerlijk gezegd. En toch denk ik er een terpentijnwas op te zetten, de half donkere, dat kleurt em mooi denk ik. Is wel een beetje een gok, maar anders meng ik twee wassen met elkaar om de kleur lichter te krijgen (je kan tenslotte altijd nog donkerder gaan)
Maar roept u maar ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Houten Tampers

Bericht door lestat »

vind hem prachtig. Echter denk ik dat de afgeronde dop het lastiger maakt om de tamper tegen de zijkant van de kop te krijgen bij het tampen. Of zie ik dit verkeerd.
Op uitzicht alleen zeg ik nogmaals prachtig. Een waarlijk kunststukje
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5273
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door MilleLuci »

lestat schreef:vind hem prachtig. Echter denk ik dat de afgeronde dop het lastiger maakt om de tamper tegen de zijkant van de kop te krijgen bij het tampen. Of zie ik dit verkeerd.
Op uitzicht alleen zeg ik nogmaals prachtig. Een waarlijk kunststukje

Eens!! Rechtvoetje eronder zetten of licht schuin!
Beetje gaan solderen met koper of messing!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Nee, klopt, volkomen gelijk hebben jullie daarin, Lestat en Mille!

Wel verdikkes en ik had het nog wel gelezen hier! Te enthousiast geweest hahah, en die vorm zat er al in, dus die heb ik aangehouden. Ik ga het oplossen. (morgen of zo, lol!) Komt goed.
Vlak em gewoon compleet af, zit genoeg op, dus dat lukt wel denk ik.

Solderen met koper of messing.
Verklaar u nader Mille, want dat wil ik graag weten. Meteen een vraag erbij. Kan dat met een gewone soldeerbout? Of moet ik dan een station hebben, zo`n instelbaar?
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Houten Tampers

Bericht door Bart Iron »

Mooie tampers. Vooral als ze een donker geleefde uitstraling krijgen.
De enige manier om dat te verkrijgen is gebruiken...

Misschien is het al gevraagd, maar heb je twee houtsoorten gebruikt?

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 149
Lid geworden op: 30 mar 2013 19:58
Locatie: Almere

Re: Houten Tampers

Bericht door Mars »

Jeetje Dries,

Dat draai je gewoon ff in een paar uurtjes. Je doet je Nickname wel eer aan hoor! :)
Geweldig man vooral nr 3 8) voor mij de mooiste tot nu toe want je zult wel als een ''dolle"
aan het draaien zijn :wink:

Keep up the good work :wink:
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Dank u zeer heren,
Bart Iron schreef: Misschien is het al gevraagd, maar heb je twee houtsoorten gebruikt?
Nope. Hoe zou je dat zo denken dan?
Je doelt op 3 en 4 denk ik. Ik noem dat blaren, het zal vast een officiele naam hebben, maar dit zijn uitlopers van het hout. Overgangen. Heb ik een pracht voorbeeld van liggen, blank van buiten en de kern is donkergroen! Jahaa groen! Gek hè ;p Zal kijken of ik foto kan maken.

Tampers draai je redelijk snel ja, maar dit hangt af van enkele factoren. Welk hout is het? Als ik Accacia gebruik dan ben ik meer bezig met beitels onderhouden dan dat ik eraan werken kan, daar gaat tijd in zitten. Eiken idem dito. En dan wil ik eigenlijk niet eens bankirai zien of padoek of zo, dan kan je na elke aanzet al slijpen gaan. Vergelijk Accacia daar ook maar mee, is ook hardhoutsoort. Beitelslopers! En je beitel moet zo scherp als een deudelaar zijn. Wat is een deudelaar? Geen idee, maar die is scherp joh!!
Dus al naar gelang je houtsoort hebt, word het werken eraan langer of korter.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5273
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door MilleLuci »

Hej Dries,

Mooiste is als je 1 mm koperplaatje neemt. Neem de diameter van je voetje en doe daar de 1mm plaatmat. bij opgeteld dat maal 3.14 (pi) dan heb je de lengte van je stripje wat om het voetje past. Dit buig je rond naar elkaar. Eerst zorgen dat de zijkanten goed recht zijn gevijld zodat het nauw aansluit. In de borax zetten en met zilver middel solderen. Dit gaat niet met een soldeerbout maar met een vlam. Dus de fik erin! Koper goed doorwarmen pioentje zilver boven op de naad en goed doorwarmen zodat het soldeer smelt en zich in het te solderen naadje zuigt. Dan je rondje even afkoken in de vitrix. Daarna rondkloppen en dit ringetje op een stukje plaat solderen. Zagen, vijlen, polijsten en klaar! Dan om je voetje monteren. Ik hou van oude technieken, je kunt het met een klinkverbinding vastzetten.
Is niet moeilijk even weten en doorkrijgen! Ook met messing, alpaca of mooier met zilver.
Mooie nieuwe uitdaging!! :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

MilleLuci schreef:Hej Dries,

Mooiste is als je 1 mm koperplaatje neemt. Neem de diameter van je voetje en doe daar de 1mm plaatmat. bij opgeteld dat maal 3.14 (pi) dan heb je de lengte van je stripje wat om het voetje past. Dit buig je rond naar elkaar. Eerst zorgen dat de zijkanten goed recht zijn gevijld zodat het nauw aansluit. In de borax zetten en met zilver middel solderen. Dit gaat niet met een soldeerbout maar met een vlam. Dus de fik erin! Koper goed doorwarmen pioentje zilver boven op de naad en goed doorwarmen zodat het soldeer smelt en zich in het te solderen naadje zuigt. Dan je rondje even afkoken in de vitrix. Daarna rondkloppen en dit ringetje op een stukje plaat solderen. Zagen, vijlen, polijsten en klaar! Dan om je voetje monteren. Ik hou van oude technieken, je kunt het met een klinkverbinding vastzetten.
Is niet moeilijk even weten en doorkrijgen! Ook met messing, alpaca of mooier met zilver.
Mooie nieuwe uitdaging!! :D

Okè, als je mijn blik had kunnen zien, dan had je vermoedelijk gedacht dat het vandaag de dag der onnozelen was. Hahaha. Ja hele mooie nieuwe uitdaging hahaha. Koken even kloppen, in de vibra (?) zetten, daarna even buigen, recht trekken en weer omwikkelen met parafernalia, dan kloppen en smeren om te schuren, en je kookt het af met olie in bakstenen. Ja en dan snap ik het nog steeds hahaha.
Klinkt makkelijk, maar zal het vast niet zijn! Wel mooi om te zien hoe enthousiast je er in bent.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Had er weer eentje. Was een fijn werkje dit. De nodige tijd zat er dan ook in. Maar ik vind zelf dat het resultaat er zijn mag.

Afbeelding


Afbeelding


Ook is het wat donker hier, dus de foto trekt nogal op niks. Ben ook geen topfotograaf ;)
En ze moet nog afgewerkt. Wat je ziet is eigenlijk nog een stukje boom zelf. Ik houd ervan. Zal zien of ik morgen een betere kan schieten of als ze wat verder is afgewerkt.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5273
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door MilleLuci »

MOOI!! :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Robert »

Mooi hoor Dolko, voel je vrij om hem naar mij op te sturen. :lol:
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Bananabox-Ninja »

@Dokus, wat heb je nou als 'stamper' gebruikt en wat is de diameter? Ik heb een idee voor mijn eigen tamper namelijk :twisted: (Nee, niet die tamper, you and your dirty mind :P )
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

Ach dat is jammer, verlies verbinding en weg bericht.
Ik dankte jullie dus ;)

IK ben er erg trots op mag ik wel zeggen. Erg mooie en fijn gemaakt. Prachtig ding om e zien en het zal me vewonderen hoe die uit de was gaat komen.

En wat dat betreft heeft ze dus in Disc een nieuwe eigenaar gevonden. Dus ja dat kan Disc ;) Als ze klaar s pb ik wel even voor een dresje, dan mag je mij een lekker tabakje doen en dan stuur ik jou die fraaie tamper op. ;p

BNN, dat zijn volgens mij messing doppen voor loodgieterswerk, als je die schuurt glimmen ze heel mooi. ;) De maten zijn voor de kleintjes, als ik het goed heb, 15 en voor de grotere 18. Kleiner hadden ze ze niet meen ik en groter was wel erg royaal. Voor de andere heb ik een kapstokhaakje, wederom messing, compleet aangepast op de tamper zelf. Dat gaat naar mijn idee perfect ware het niet dt ze belachelijk veel geld vragen voor 1 zo`n haakje! Maar ja, als e eens wat gekke maat maakt, dan is dat wel de oplossing. Hoop dat je er wat aan hebt.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Robert »

Hey Dolko,

Dat opsturen was maar een grapje, klasse dat je dat wilt doen maar je moet ze lekker zelf gebruiken.
Vooral omdat het de eersten zijn die je gemaakt hebt.
Hier liggen al wat driepootjes en tampers dus ik kan wel even vooruit maar nogmaals klasse van het aanbod.
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

discus123 schreef:Hey Dolko,

Dat opsturen was maar een grapje, klasse dat je dat wilt doen maar je moet ze lekker zelf gebruiken.
Vooral omdat het de eersten zijn die je gemaakt hebt.
Hier liggen al wat driepootjes en tampers dus ik kan wel even vooruit maar nogmaals klasse van het aanbod.
Ik gun een ander meestal de dingen voordat ik mezelf wat gun. Wat dat betreft pas ik dus uitstekend thuis hier ;)
Aah, wacht maar, je gaat vroeg of laat toch niet aan de verleiding ontkomen Disc hahah ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Houten Tampers

Bericht door MfOx »

Mooie tampers Dolledriesdokus. Die heb je 'verdraaid' goed en mooi gemaakt. Mocht je ooit een keer de tijd vinden, dan houd ik mij graag aanbevolen.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Robert »

Hoi Dolko, Kun je ook één maken met zo'n pinnetje erin?
Je weet wel om de pijptabak los te raggen?
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Houten Tampers

Bericht door St Patrick »

Saaawweeeettttt.....
Door drukte lees ik dit nu pas en ben zeer enthousiast geraakt Dolle...
Vakmanschap pur sang... =D>
Ik zal ook eens rond de tekentafel kruipen en dan hebben we nog wel ff conjac... :mrgreen:

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6387
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Houten Tampers

Bericht door Wowbagger »

Zeer fraai Dolle. Echt heel mooi.
Wat me ook wel wat lijkt is als het messing voetje niet om het hout heen schuift maar dat het hout een randje heeft waarop het voetje aansluit. Dus het laatste stukje hout zoveel dunner maken dan het wandje van de messing dop dik is en alles in 1 keer doorloopt.
Als je begrijpt wat ik bedoel...

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Houten Tampers

Bericht door Dolledokus »

MfOx schreef:Mooie tampers Dolledriesdokus. Die heb je 'verdraaid' goed en mooi gemaakt. Mocht je ooit een keer de tijd vinden, dan houd ik mij graag aanbevolen.
Lol, das een leuke woordspeling van je. Ja ik mag zeggen dat ik er erg trots op ben, het is een speciaaltje geworden. Ik zal nog een duidelijke foto plaatsen, heb die wat bewerkt zodat je het wat beter kunt zien, want ik vind persoonlijk dat hout erin een erg mooi contrast geven.
En uiteraard kan dat Mfox. No problem, doen we!
discus123 schreef:Hoi Dolko, Kun je ook één maken met zo'n pinnetje erin?
Je weet wel om de pijptabak los te raggen?
Hmm, das een goeie Disc.
Er begint een idee te broeien. Moet ik eens goed over nadenken, zou moeten kunnen, hoewel dat met hout een ander verhaal zal zijn. Ik ga broeden op een plan. God wie weet wat eruit komt. (moet maar weer eens een tekenblokje gaan halen, kan alleen totaal niet tekenen hahah)
St Patrick schreef:Saaawweeeettttt.....
Door drukte lees ik dit nu pas en ben zeer enthousiast geraakt Dolle...
Vakmanschap pur sang... =D>
Ik zal ook eens rond de tekentafel kruipen en dan hebben we nog wel ff conjac... :mrgreen: :B
Ah wat leuk zeg! Begrijp ik nu goed dat je of zelf iets gaat maken of een plan gaat aanleveren? Met Conjac?
Cognac drink ik niet, maar je bedoelt vast contact, lol. :wink:

Edit : handig dat touchscreentje, ik veeg erover en weg was het en het zat elders geplakt ineens!
Iemand die weet of dat volledig uitgeschakeld kan? Niet met FN-knop, dat moet ik dan elke dag opnieuw doen, gewoon uit voor altijd.
Wowbagger schreef:Zeer fraai Dolle. Echt heel mooi.
Wat me ook wel wat lijkt is als het messing voetje niet om het hout heen schuift maar dat het hout een randje heeft waarop het voetje aansluit. Dus het laatste stukje hout zoveel dunner maken dan het wandje van de messing dop dik is en alles in 1 keer doorloopt.
Als je begrijpt wat ik bedoel...
Jep, snap ik volledig. (daar ligt er nu eentje voor klaar op de werkbank, dus das grappig dat je dat zegt)
Ik had gisteren een tamper in de handen die dat spontaan bijna haalde en zodoende kwam dat idee erbij. Kan geen toeval meer zijn dat je dat zegt dus ;) Geeft weer een andere dimensie eraan. Komen dus nog.


Hier nog een andere foto ervan, hoop dat het nog beter is te zien.

Afbeelding

Edit : Ik heb dus dankzij jou en deze laatste foto een prachtidee bedacht. Dit met jou voorstel Wowbagger, dat moet wel een zéér bijzonder exemplaar opleveren!
Volgende week ergens denk ik.
Heb nog een aantal opdrachten waar ik aan moet gaan. Salontafel, kinderstoel, hondenspeeltje (denkspelletje, soort balletje balletje) en 4 insectenhotels staan nog op de lijst.
Eigenlijk ben ik dus een beetje stout dat ik die tampers loop te maken hahahah. Ach, alles voor je nieuwe liefde nietwaar!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Houten Tampers

Bericht door Robert »

Aan de bovenkant een minimaal gaatje boren.
Pinnetje met dopje erin en klaar is dolko's tampert.
Of zwam ik nu maar wat?
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Houten Tampers

Bericht door Calinero »

Ziet er puik uit, Dolledokus! :)
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Plaats reactie