Maarten_V
-
Re: Maarten_V
@ome loeks. je kan er vast was benzine in gebruiken en dan zal je pijp ook zeker niet smaken. maar als je zippo vloeistof gebruikt heb je er nauwelijks tot niet last van. en er bestaat wel degelijk een insert voor om je zippo te gebruiken voor je pijp.
Groet,
Tom
Tom
- Ome Loeks
Was er al vanuit gegaan, dat hier de Zippo vloeistof werd bedoeld. Wasbenzine is killing voor de pijp natuurlijk.
De meesten hebben een klok....ik heb de tijd.
- Sander
Hartelijk welkom Maarten! Mijn eerste pijp was ook een Big Ben bij Handgraaf in Beverwijk. Een goede keuze, geniet er van! 

"If it works for you, then you're doing it right."
- Oscar Lucite
Ook van mij hartelijk welkom, Maarten_V! Waarbij ik meteen moet bekennen dat ik degene was die de drie Franse pijpjes van Elie (Marktplaats) voor je neus heb weggekaapt. Dat spijt me oprecht, want je zou er veel plezier aan hebben gehad. In wezen ben ik een herintreder-pijproker, (na 30 jaar weer aan de pijp) en ik leef met je mee, want dat vullen, aansteken, aanstampen, aanhouden en lurken is een kunst die ik ook weer moeizaam moet aanleren. Fietsen verleer je blijkbaar niet, maar pijproken wel!
Hartelijke groet van Oscar
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
- Oscar Lucite
O ja, ik vergat nog te vertellen dat ik het met bovenstaande scribenten eens ben dat je gerust gebruikte pijpen kunt kopen, bijv. bij Annie69, bij Elie of bij Robb hier op het forum. Zelf heb ik de pijp op de foto voor 8 euro op een rommelmarkt gescoord en met de 'Bijbel van Janneman' tot nieuwstaat gerestaureerd. Zelfs de 'tandjes' heb ik uit het roer kunnen polijsten. De Big Ben is letterlijk mijn 'Early Morning Pipe' met de gelijknamige tabak van Dunhill erin. Van Robb heb ik net een Butz Choquin (Canadian) ontvangen. Met een zakje Rattray's tabak erbij. Heel goede aankoop; als ik de ketel tot aan de rand toe vul ben ik er anderhalf uur zoet mee. Succes!
Hartelijke groet van Oscar
- annie69
- Contacteer:
- Martin Romijn
- Contacteer:
- Marc Den Haag
Een verlaat doch niet minder hartelijk welkom!