Blakemar Briars

Alles over de pijp zelf...
Ribbon

Re: Blakemar Briars

Bericht door Ribbon »

Ik heb hier wel oren naar, maar dan wel op de wat langere termijn. Momenteel laten mijn financiën het niet toe. Maar ik ga dit zeker in het achterhoofd houden.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Robb schreef:Ik heb hier wel oren naar, maar dan wel op de wat langere termijn. Momenteel laten mijn financiën het niet toe. Maar ik ga dit zeker in het achterhoofd houden.
Inderdaad een leuk idee, dat ik wel genegen ben. Ik hoed me voorlopig echter voor beloftes qua aanwezigheid. Het zal van het moment en de financiën afhangen. Maar kom, het lijkt me een tof idee om ooit weer eens op te nemen.
Groeten,
jarnogab

Whitesnake

Bericht door Whitesnake »

jarnogab schreef:
Robb schreef:Ik heb hier wel oren naar, maar dan wel op de wat langere termijn. Momenteel laten mijn financiën het niet toe. Maar ik ga dit zeker in het achterhoofd houden.
Inderdaad een leuk idee, dat ik wel genegen ben. Ik hoed me voorlopig echter voor beloftes qua aanwezigheid. Het zal van het moment en de financiën afhangen. Maar kom, het lijkt me een tof idee om ooit weer eens op te nemen.
Denk dat dat voor iedereen zo is Jarno. Ik droom ervan en ik hoop dat het ooit eens waar mag zijn!

tweedbowler

Bericht door tweedbowler »

Ik heb een Blakemar gehad. Het was er een uit de Champion serie, dus met een zandstraal finish. Een fijne pijp, maar ik heb 'em weer doorverkocht omdat hij veel te groot voor mijn smaak was. Maar twijfel in elk geval niet aan de kwaliteit, absoluut niks mis mee in mijn (beperkte) ervaring.

Laafke

Bericht door Laafke »

Goedemiddag,

Ik was indertijd op zoek naar een Cavalier. Via contact met de administrateur van een duits forum kwam ik in contact met Blakemar. Hij had de verkooprechten voor Duitsland en via hem kon ik een Cavalier naar (grotendeels) eigen wens bestellen. Hoe de afwikkeling precies is verlopen weet ik niet meer maar na enige tijd en voor een schappelijke prijs kwam ik in het een bezit van een Cavalier die fantastisch rookt.
De webshop die hij indertijd had bestaat niet meer dus ik denk dat je voor een Blakemar rechtstreeks contact met hen moet opnemen. Ik ben het merk nog niet tegen gekomen in een webshop.

groet

Gerrit Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Fraaie pijp Gerrit Jan, en een niet alledaags model. Wat dat betreft zit er wel lijn in je favorieten: Cavalier, Cutty, behalve de gelijkenis in vorm pak je het ook nog alfabetisch aan :D .

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Laafke schreef:De webshop die hij indertijd had bestaat niet meer dus ik denk dat je voor een Blakemar rechtstreeks contact met hen moet opnemen. Ik ben het merk nog niet tegen gekomen in een webshop.
Behalve dan bij: http://www.blakemar.co.uk/

:)
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Laafke

Bericht door Laafke »

Dat is inderdaad de webshop van Blakemar. Dank voor het adres, dat had ik zo gauw niet bij de hand.
Blakemar is een goed adres als je een redelijke pijp voor een redelijke prijs wilt hebben. En als je persoonlijke wensen hebt is daar altijd over te corresponderen.

Laafke

Bericht door Laafke »

Mocht je interesse hebben in een goede engelse pijp (dus de klassieke modellen) dan is het raadzaam om de site in de gaten te houden, er worden regelmatig nieuwe modellen toegevoegd. En de prijzen zijn voor mij nog steeds onbegrijpelijk. 65 GBP (=76,= euro) voor een straight grain.
Goed nu zullen er verschillen zijn tussen de ene straight en de andere ....maar toch. Voeg daarbij de rookeigenschappen en de instelling waarmee ze werken....ze houden het niet voor niets sinds 1890 vol.

Whitesnake

Ik geraak er niet op uitgekeken. Mooi spul!

Laafke

Blakemar Briars

Bericht door Laafke »

Welkom in de wereld van Blakemar Briars, huis van edele, traditionele bruyere pijpen.
Ontstaan in 1890, sindsdien in dezelfde familie gebleven, maakt deze kleine firma een groot assortiment aan hoogwaardige pijpen
voor de veel eisende roker, wereldwijd.
In de catalogus vind je een uitgebreid assortiment en krijg je een indruk van de mogelijkheden die er zijn.
Alle pijpen op de website zijn verkrijgbaar.
http://www.blakemar.co.uk/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Ik vind die prijzen nogal meevallen als ik het zo zie. Maar de prijs is natuurlijk maar één aspect. Zelf ervaring met die pijpen?
Groeten,
jarnogab

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Graag zou ik je willen wijzen op het reeds bestaande topic over dit merk Laafke.

Whitesnake

Heb het al aangehaald. DIT ziet er TOP uit.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Robb schreef:Graag zou ik je willen wijzen op het reeds bestaande topic over dit merk Laafke.
Dank,........ en dus samengevoegd ! :wink:
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Sorry dat komt nog steeds door mijn geheugen stoornis waar ik nog minimaal een halfjaar mee moet leven.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Maakt niet uit. Aangezien je ook in het oudere topic gepost had kon ik me niet voorstellen dat je het met opzet deed.

Ik heb er overigens nog steeds niet 1 in bezit...

Laafke

Bericht door Laafke »

@Jarnogab. Ik heb er een fors aantal jaar geleden een Cavalier gekocht. Die zat niet in het assortiment, is dus speciaal voor mij gemaakt. Ik meen nog geen 75,= euro. Het is een heerlijk voor als je 2 handen vrij wilt hebben. Ik had hem jarenlang niet gerookt maar sinds gisteren de brand er weer in.....heerlijk. Er pst alleen net geen plakje Troost in.

jarnogab

Bericht door jarnogab »

Thx!
Groeten,
jarnogab

Plaats reactie