Waar rook je ?
- 

Smaksor

Re: Waar rook je ?
Ik woon nog bij mijn ouders en mag alleen buiten roken. Bij regen en te veel wind in de deuropening van de garage. Dat wordt nog moeilijk in de wintermaanden  

"I am not the law, but I represent justice so far as my feeble powers go." - Sherlock Holmes
						- 

Bert van Hell

Ik rook op kantoor in de rookruimte. Thuis in de schuur waar ik een stoel heb staan en sinds kort in huis boven in de kamer waar m'n bureau staat. Sinds ik uit de huiskamer verbannen ben met m'n pijp vanwege de aanslag op de gordijnen en het behangetje moet ik toch ergens een comfortabel plekje hebben om te roken. Verder buiten tijdens het wassen van de auto, een wandeling of met mooi weer op het terras natuurlijk. 
En in de auto paf ik er ook wel op los.

En in de auto paf ik er ook wel op los.
- Fossiel

Tegenwoordig uitsluitend buiten. Toen er op de trein nog rokersplaatsen waren, zorgde ik met mijn pijp of sigaar nog wel eens voor een stevig rookgordijn in het compartiment.

Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
						- Master-Fan

eeuwig zonde dat dat is afgeschaft. Hoe relaxed was dat om op een treinreis van 2 uur lekker een pijpje op te steken. Drankje erbij, een goed boek of leuk tijdschrift en de reis was plezierig en zo omFossiel schreef:Tegenwoordig uitsluitend buiten. Toen er op de trein nog rokersplaatsen waren, zorgde ik met mijn pijp of sigaar nog wel eens voor een stevig rookgordijn in het compartiment.
Toen het nog mocht deed ik dat ook want ik reisde best grote afstanden met de trein.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul
http://www.haraldmaas.nl
- 

Kynikos

Die tijd heb ik helaas nooit meegemaakt. Kan me wel voorstellen dat er dan tegen een treinreis weinig meer in te brengen valt als men gewapend is met een pijp, een boek en een heupflesje van 't een of ander.

- Fossiel

Ja, vind ik ook. Waarom kon dat éne rokerscompartiment per trein niet meer? Omdat niet-rokers verplicht werden daar te zitten?Master-Fan schreef:eeuwig zonde dat dat is afgeschaft. Hoe relaxed was dat om op een treinreis van 2 uur lekker een pijpje op te steken. Drankje erbij, een goed boek of leuk tijdschrift en de reis was plezierig en zo om
Reeds gepafte pijptabakken: Alsbo (Black, Cherry, Gold, Vanilla en Whisky), Amphora Full Aroma, Borkum Riff Bourbon Whisky, Davidoff Danish Mixture, Dunhill Early Morning Pipe, Mac Baren Navy Flake, Skandinavik (Aromatic, Mixture), Schippers, Semois, Vieux Semois Florina, Voortrekker Naturel, Wervik, WO Larsen Classic
						- 

Kynikos

Nu hebben we één rokerscompartiment op het perron.

- 

Henk de Jong

Ik herinner me die rookcompartimenten als echt ranzig: overvolle asbakken, as op de tafeltjes en een penetrante sigarrettenlucht.
Toen ik nog sigarettenroker was ging ik toch meestal in een niet-rokencompartiment zitten.

Toen ik nog sigarettenroker was ging ik toch meestal in een niet-rokencompartiment zitten.
- robby

overal ..
hier rook je gewoon in huis , auto , buiten .
ik trek me van rookverbod ook weinig aan
 , als ik hier ga winkelen steekt mijn pijp ook meestal nog in mijn mond.
en klachten krijg ik er hier niet over ,
leven kleine dorpjes .

hier rook je gewoon in huis , auto , buiten .
ik trek me van rookverbod ook weinig aan
en klachten krijg ik er hier niet over ,
leven kleine dorpjes .
from all the things i lost 
i miss my mind the most
						i miss my mind the most
- mysteryman

vooral thuis in den hof op mijn bankje
soms in de douche (vooral een waterpijp dan)

soms in de douche (vooral een waterpijp dan)
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not.  kdc
						- Pieter

Welk rokerscompartiment? Bedoel je dat wachthok waar niet gerookt mag worden?Kynikos schreef:Nu hebben we één rokerscompartiment op het perron.
Nee nee, je mag alleen roken binnen een straal van 3 meter van de rokerszuil! En daar wordt je ervaring verpest door de geur van smeulende sigarettenpeuken die door de enorme trek die op die zuil staat flink door blijven smeulen, filter incluis.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
						- 

antonius

Op dit ogenblik onder de luifel van mijn camper in denemarken 

Ben daar op vacantie.
Wat mijn wel opvalt is dat er in de dk weinig tabakszaken meer zijn.
Terwijl de dk toch het land is van de pijptabak,en pijpensnijders.
En de meeste pijptokers die ik dan tegen kom en spreek kennen poul winslow niet,en dat terwijl ik met een winslow in mijn hoofd een zalige troost slice oprookt
Beetje jammer.
gr antonius

Ben daar op vacantie.
Wat mijn wel opvalt is dat er in de dk weinig tabakszaken meer zijn.
Terwijl de dk toch het land is van de pijptabak,en pijpensnijders.
En de meeste pijptokers die ik dan tegen kom en spreek kennen poul winslow niet,en dat terwijl ik met een winslow in mijn hoofd een zalige troost slice oprookt
Beetje jammer.
gr antonius
- 

Kynikos

Ik bedoelde inderdaad die fictieve cirkel om de (meurende) totempaal heen. Wel ironisch dat we na zo'n lange tijd tabaksgebruik tot dezelfde etiquette als de indianen terugkomen.Pieter schreef:Welk rokerscompartiment? Bedoel je dat wachthok waar niet gerookt mag worden?Kynikos schreef:Nu hebben we één rokerscompartiment op het perron.
Nee nee, je mag alleen roken binnen een straal van 3 meter van de rokerszuil! En daar wordt je ervaring verpest door de geur van smeulende sigarettenpeuken die door de enorme trek die op die zuil staat flink door blijven smeulen, filter incluis.
- Marc Den Haag

Ik ben nog aan het uitproberen wat het beste bevalt. Tot op heden steek ik een pijp het vaakst aan in de uitbouw van de woonkamer, onderwijl luisterend naar muziek of kijkend naar een mooie film.
In de studeerkamer en in de eetkamer heb ik ook al eens zitten roken. Dat beviel vooral in de studeerkamer goed: daar zie ik me met een eveneens pijprokende vriend nog wel eens rokersbijeenkomst organiseren, onderwijl met elkaar van gedachten wisselend over al wat ons bezig houdt, het pijproken incluis.
Bij lekker weer buiten uit de wind of net binnen, in een lekkere stoel bij een opengeslagen deur, bevalt me ook wel.
Vooralsnog kan ik slechts fantaseren dat ooit zover te komen dat ik een pijp tussen de tanden geklemd al wandelend of fietsend aan weet te houden. Enfin, het heeft er vaak de schijn van dat degenen die ik daarin vol ontzag nastaar 'm allang lieten uitgaan en de pijp op heel natuurlijke wijze in de mond hielden, maar daar kunnen anderen vast meer over zeggen...

In de studeerkamer en in de eetkamer heb ik ook al eens zitten roken. Dat beviel vooral in de studeerkamer goed: daar zie ik me met een eveneens pijprokende vriend nog wel eens rokersbijeenkomst organiseren, onderwijl met elkaar van gedachten wisselend over al wat ons bezig houdt, het pijproken incluis.
Bij lekker weer buiten uit de wind of net binnen, in een lekkere stoel bij een opengeslagen deur, bevalt me ook wel.
Vooralsnog kan ik slechts fantaseren dat ooit zover te komen dat ik een pijp tussen de tanden geklemd al wandelend of fietsend aan weet te houden. Enfin, het heeft er vaak de schijn van dat degenen die ik daarin vol ontzag nastaar 'm allang lieten uitgaan en de pijp op heel natuurlijke wijze in de mond hielden, maar daar kunnen anderen vast meer over zeggen...
- 

Harmen

Op de fiets je pijp aan houden is de kunst niet, hem nog comfortabel en rustig roken met al die rij wind is lastiger  
 !
Zonder dollen, roken is fijn, maar voor de ultieme ervaring van smaak is het praktischer om uit de wind lekker te zitten.

Zonder dollen, roken is fijn, maar voor de ultieme ervaring van smaak is het praktischer om uit de wind lekker te zitten.
- Marc Den Haag

Hahaha, nou, dan houd ik het voorlopig maar bij mijn uit-de-wind-oefeningen om pijpen in te roken en aan te leren houden... 
  Dat is al een kunst op zichzelf, zo is gebleken. Edoch, de aanhouder wint, mede dankzij jullie goede adviezen, waar ik al veel aan gehad heb! 

als ik het goed begrijp zou het dus goed kunnen zijn dat de wind de rook al zo doet verwaaien, dat het van enige afstand niet meer zichtbaar is of een pijprokende fietser zijn pijp nog wel brandende heeft. Och heden, vandaar dat de meesten die ik in de loop der tijd zag, dan een bril dragen...

Maar goed, voor de geoefende pijproker blijkt het dus wel degelijk mogelijk om een pijp op de fiets aan te houden. Weer wat geleerd, dus dank je wel Harmen!

als ik het goed begrijp zou het dus goed kunnen zijn dat de wind de rook al zo doet verwaaien, dat het van enige afstand niet meer zichtbaar is of een pijprokende fietser zijn pijp nog wel brandende heeft. Och heden, vandaar dat de meesten die ik in de loop der tijd zag, dan een bril dragen...
Maar goed, voor de geoefende pijproker blijkt het dus wel degelijk mogelijk om een pijp op de fiets aan te houden. Weer wat geleerd, dus dank je wel Harmen!
- jarnogab

Ik rook hetzij boven in de bibliotheek/Heerenkamer hetzij buiten. Liefst zou ik hier beneden gezellig in de woonkamer roken, maar mijn verloofde is bijna anderhalf jaar geleden succesvol gestopt met sigaretten roken en heeft liever niet dat ik dan in haar bijzijn rook. Ook als ze weg is blijft de roomnote hangen, en dus liever niet in de woonkamer. De bibliotheekkamer boven is een valabel alternatief ten huize jarnogab.
En buiten vaak op een terrasje of tijdens de wandeling met de hond. Ook de tuin is een mogelijkheid.
Soms ook wel in de auto.

En buiten vaak op een terrasje of tijdens de wandeling met de hond. Ook de tuin is een mogelijkheid.
Soms ook wel in de auto.
Groeten,
jarnogab
						jarnogab
- superpelic
 - Contacteer:

tegenwoordig in mijn tuinhuis vanwege het slechte weer...beetje ingericht...gezellig keuvelen tegen het grasmachine en de andere tuinmaterialen...

“If you are going through hell, keep going.”
						- eendrieenzestig
 - Contacteer:

meestal buiten, maar soms, zoals nu, binnen . De roomnote komt dan ook pas tot zijn recht 

Het fijnste moment is op de camping voor mijn sleurhut, de hond aan mijn voeten en dan een lekker kopje koffie erbij, top

Het fijnste moment is op de camping voor mijn sleurhut, de hond aan mijn voeten en dan een lekker kopje koffie erbij, top

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero
- 

antonius

Ik rook gewoon in huis,vrouwe antonius rookt ook en met een lampe berger in de kamer is het huis zo weer fris. 

Zal ff lekker worden als ik in mijn eigen huis niet meer mag genieten

gr antonius

Zal ff lekker worden als ik in mijn eigen huis niet meer mag genieten
gr antonius
- Fossiel

Ik rook tegenwoordig ook weer thuis. Hier en daar ontdek ik een horecazaak waar nog een rookruimte is. Enkele weken geleden heb ik in zo een rookwolkjes zitten uitblazen, onder het genot van enkele pinten. Er was niemand anders in die rookkamer.

- jarnogab

Bestaat er eigenlijk een website met horecazaken met rookruimte, in Vlaanderen - en voor de Nederlanders een Nederlandse versie ?Fossiel schreef:Ik rook tegenwoordig ook weer thuis. Hier en daar ontdek ik een horecazaak waar nog een rookruimte is. Enkele weken geleden heb ik in zo een rookwolkjes zitten uitblazen, onder het genot van enkele pinten. Er was niemand anders in die rookkamer.
Ik zou dat wel handig vinden als ik zo op een kaartje kan zien waar men dat heeft. Als ik dan zo'n stad bezoek, of een uitje maak, weet ik waar ik moet toeven.
Groeten,
jarnogab
						jarnogab
- belphegor

Ik ben vermoedelijk een van de weinige pijprokers die ook gewoon sigaretten rookt.
pijp rook ik eigenlijk gewoon binnen. (slecht 2 keer buiten gerookt) maar dat vind ik gewoon niet lekker.
Sigaretten rook ik buiten op het werk en als ik thuis ben op het balkon. (niet binnen)
Dit omdat ik de geur van sigaretten in huis niet lekker vind.
In het café rook ik gewoon binnen.
Ik heb (nog) geen pijp in het café gerookt.
Sigaretten rook ik overigens relatief weinig.
op het werk wat meer als thuis.
Maar als ik thuis ben zijn 3 sigaretten op een dag voldoende.
In het café echter ben ik net een schoorsteen en is het vaak 1 pakje per avond. (gallouise)

pijp rook ik eigenlijk gewoon binnen. (slecht 2 keer buiten gerookt) maar dat vind ik gewoon niet lekker.
Sigaretten rook ik buiten op het werk en als ik thuis ben op het balkon. (niet binnen)
Dit omdat ik de geur van sigaretten in huis niet lekker vind.
In het café rook ik gewoon binnen.
Ik heb (nog) geen pijp in het café gerookt.
Sigaretten rook ik overigens relatief weinig.
op het werk wat meer als thuis.
Maar als ik thuis ben zijn 3 sigaretten op een dag voldoende.
In het café echter ben ik net een schoorsteen en is het vaak 1 pakje per avond. (gallouise)
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
						In the presence of greatness the humble can only bow
- 

metaltommy

hier op het werk ook max 5 ciggys geen tijd om te genieten van een pijp tijdens het werk

Groet, 
Tom
						Tom
- Ribbon

Ik denk dat dat nog best meevalt. Ik rook ook sigaretten, maar alleen tijdens het uitgaan. Zo ben ik het gewend, en ik vind het op die momenten een stuk praktischer dan pijproken. Meestal kan ik op dat soort momenten ook niet de rust vinden om echt van een pijp te genieten. Pijproken doe ik thuis op de bank, relaxed muziekje op, niet teveel pratende mensen om me heen.belphegor schreef:Ik ben vermoedelijk een van de weinige pijprokers die ook gewoon sigaretten rookt.
Verder vind ik het roken van sigaretten niet zo goed te vergelijken met de pijp. Het is een 'quick nicotine fix' zogezegd. Pijproken gaat om smaak, ontspannig en rituelen imho.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
						- 

Winslow Collector

Die zijn er inderdaad toch echt wel veel meer hoor. Pijproken voor het genieten, shag of sigaret voor de nicotine en ammoniakverslaving.Robb schreef:Ik denk dat dat nog best meevalt. Ik rook ook sigaretten, maar alleen tijdens het uitgaan. Zo ben ik het gewend, en ik vind het op die momenten een stuk praktischer dan pijproken. Meestal kan ik op dat soort momenten ook niet de rust vinden om echt van een pijp te genieten. Pijproken doe ik thuis op de bank, relaxed muziekje op, niet teveel pratende mensen om me heen.belphegor schreef:Ik ben vermoedelijk een van de weinige pijprokers die ook gewoon sigaretten rookt.
Verder vind ik het roken van sigaretten niet zo goed te vergelijken met de pijp. Het is een 'quick nicotine fix' zogezegd. Pijproken gaat om smaak, ontspannig en rituelen imho.
Ik verbaas me altijd weer als ik op een pijprookwedstrijd (toch minstens 70 pijprokers bij elkaar) een fors deel toch een sigaret zie roken, zelfs vlak voor aanvang wedstijd (zenuwen?).
- Arno
 - Contacteer:

Op mijn werk rook ik niet. We hebben wel een rookhok maar je mag maar 2x 5 minuten per dag (buiten de lunchpauze om) daar vertoeven. Thuis kan ik roken wat ik wil en straks als ik ga samenwonen kan ik dat ook. We hebben al afgesproken dat ik het meest gewoon beneden rook en het boven zoveel mogelijk probeer te beperken als ik bv. muziek aan het maken ben. Verder rook ik buiten als ik in het weekend een eindje ga wandelen. Ook rook ik in de auto op de wat langere afstanden mits mijn vriendin niet langs me zit.

- 

witte rasta

ik rook overal waar het nog mag
ook thuis binnen altijd gerookt
op het werk mag ook nog gerookt worden,dus......
sigaretten rook ik nog heel weinig,m'n jointjes rook ik wel nog dagelijks
grtz
WR

ook thuis binnen altijd gerookt
op het werk mag ook nog gerookt worden,dus......
sigaretten rook ik nog heel weinig,m'n jointjes rook ik wel nog dagelijks
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

beat down babylon!!
Clan-smoker
- janneman
 - Contacteer:

Ook ik rook 
a: alles dat branden wil, en
b: overal waar het mag.
Pijp is vooral iets voor thuis en een zeker terrasje geworden...

a: alles dat branden wil, en
b: overal waar het mag.
Pijp is vooral iets voor thuis en een zeker terrasje geworden...
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
						youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Master-Fan

rook eigenlijk bijna altijd buiten. Thuis wordt niet binnen gerookt ( helaas voor het roken, maar gelukkig voor het huis 
 ) en krijg ik ergens de kans om binnen te mogen roken, dan maak ik daar graag gebruik van 

Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul