TheWhiteStripes

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Ragers en een pijptooltje heb ik al =) Ik heb zowel gewone aanstekers, als een Zippo en zo'n klein brandertje (weet niet hoe 't anders te formuleren, snap je wat ik bedoel?) Is er iets beter dan het ander of is dat een kwestie van zelf te ondervinden?

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus »

Welkom op dit forum!

Ik zou geen benzine-aansteker gebruiken voor een pijp, tenzij je benzine lekker vindt smaken ;)

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

TheWhiteStripes schreef:Ragers en een pijptooltje heb ik al =) Ik heb zowel gewone aanstekers, als een Zippo en zo'n klein brandertje (weet niet hoe 't anders te formuleren, snap je wat ik bedoel?) Is er iets beter dan het ander of is dat een kwestie van zelf te ondervinden?
Als je met zo'n brandertje zo'n lawaaierige aansteker bedoelt? Wees voorzichtig met zwarte plekken op de pijp branden, dat is zonde. Bovendien is mijn ervaring dat het zó hard de tabak verbrandt, dat juist die eerste lekkere smaak verloren gaat.

Zoek even hier op het forum bij tabakken, daar staat wel ergens een post voor beginnerstabakken, denk ik. En de wereld van tabakken is zó groot, je zult eerst moeten ontdekken in welke hoofdgroepen je favorieten zitten (engelse blends, veel of weinig Latakia, zoet, neutraal, enz).

Online
Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5401
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Bericht door Paasei »

Mus schreef:Welkom op dit forum!

Ik zou geen benzine-aansteker gebruiken voor een pijp, tenzij je benzine lekker vindt smaken ;)
Ondertussen zijn er hier op het forum al drie (Bruyère, ik dacht Eliminator, en ikzelf) die een pijp-zippo hebben, met benzine dus.
Bij het aansteken ruik je het wel een beetje, maar proeven? Nee hoor. Ik denk dat de twee anderen het wel zullen be-amen.

Wat ik ook onontbeerlijk vind, is iets om je pijp op te zetten. Zo een vouwstoeltje, of een minizitzak, of gewoon, een rekje met plaats voor nog meer pijpen... :lol:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

welkom

Gebruikersavatar
Pitoe [*RIP*]
Berichten: 396
Lid geworden op: 22 feb 2011 12:08
Locatie: België

Bericht door Pitoe [*RIP*] »

geweldig gekomen :wink:

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

TheWhiteStripes schreef: Maar ik geniet wel van te roken als bezigheid, het gaat niet zomaar om wat tabak of nicotine binnen te krijgen... Het is een ritueel, het maken van de pijp, ze brandend houden... Genieten met een boek erbij. Ik bedacht me, dat klinkt lang niet slecht!

Het is misschien niet de beste motivatie, maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer het logisch lijkt voor mezelf :) Ik zie mezelf zeker weten op een terras of in het park zitten met een boek gewoon genietend...

Tiens, exact wat mij er ook in aantrok. De rust, de kalmte, het ritueel. Alsof je plots iets ontdekt dat je jarenlang gemist hebt, alleen wist je niet wat.

Ook ik had, net omwille van dat lezen, een leespijp of churchwarden in gedachten, maar ik bedacht me dat dit misschien niet de ideale start zou kunnen zijn.

En eerlijk: sinds ik pijp rook heb ik nog geen enkele keer verlangd naar zo'n grote leespijp. Pas op, het komt er waarschijnlijk wel ooit van hoor, maar ik geniet met volle teugen van de gewone pijpen.

De eerste modellen die ik kocht, en de meeste die ik rook, zijn rechte modellen. Begin deze week kreeg ik mijn eerste bent-pijp (een Hilson Atlantic van annie69) en die voelt prima aan. Ik denk dat mijn volgende terug een gebogen model zal zijn, omwille van het zwaartepunt.

Alleszins, geniet ervan!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

drfretboard schreef:
Eliminator schreef:een lekkere en betaalbare longfiller die ik je aan zou willen raden is Balmoral Dominican Selection,..
+1
+1.... :lol:
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Paasei schreef: Ondertussen zijn er hier op het forum al drie (Bruyère, ik dacht Eliminator, en ikzelf) die een pijp-zippo hebben, met benzine dus.
Bij het aansteken ruik je het wel een beetje, maar proeven? Nee hoor. Ik denk dat de twee anderen het wel zullen be-amen.
Klopt, ondervindt er geen nadelen van, wel voordelen, vooral buiten.
Was ook geen voorstander in eerste instantie, maar de ervaring heeft me doen switchen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ward, wees welkom op dit mooie forum. Genoeg te lezen, leren en te genieten dus steek maar vast een pijpje op and enjoy...
Er zijn er hier meerdere die fan zijn, en de pijpen van de LOTR roken... Dus een zeer mooie referentie, en een erg leuki stukje uit de film.
Ook is het pijpenboek van Janneman een aanrader om eens goed door te lezen. Hier vindt je het rokersdagboek ook in terug en dit is erg leuk en leerzaam als naslagwerk... Genieten met een grote "G"...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1235
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

welkom,weer een jonge leeftijd erbij,
ik begin oud te worden 8)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Hier kun je overigens de discussie over (pijp-)aanstekers volgen, ook de ervaringen met zippo's.

http://pijprokersforum.forum2go.nl/aans ... 19-80.html
Afbeelding

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door janneman »

Over tabakken om mee te beginnen:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/begi ... k-t65.html

Mijn aanrader blijft Neptune.
Troost slices worden ook door velen met genoegen gerookt, maar slices of flake tabak is weer wat extra leren (dat zijn plakjes tabak die je min of meer uit elkaar moet halen voor je ze in je pijp stopt).
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

multiballs schreef:welkom,weer een jonge leeftijd erbij,
ik begin oud te worden 8)
Definieer oud? :D

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

TheWhiteStripes schreef:
multiballs schreef:welkom,weer een jonge leeftijd erbij,
ik begin oud te worden 8)
Definieer oud? :D
Zo dement dat hij vanavond nog beslist zijn hele collectie aan mij te schenken? :twisted:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

TheWhiteStripes
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:25
Locatie: Mechelen, La Belgique

Bericht door TheWhiteStripes »

Nekker schreef:
TheWhiteStripes schreef:
multiballs schreef:welkom,weer een jonge leeftijd erbij,
ik begin oud te worden 8)
Definieer oud? :D
Zo dement dat hij vanavond nog beslist zijn hele collectie aan mij te schenken? :twisted:
You'd wish! They're all miiine :twisted:

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Hij zal wel gek zijn.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

TheWhiteStripes schreef:
Nekker schreef:
TheWhiteStripes schreef:
multiballs schreef:welkom,weer een jonge leeftijd erbij,
ik begin oud te worden 8)
Definieer oud? :D
Zo dement dat hij vanavond nog beslist zijn hele collectie aan mij te schenken? :twisted:
You'd wish! They're all miiine :twisted:
Smeagol, you here? :shock: it's my precious, you got that little schizophrenic b*tch... :D :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Plaats reactie