Show hier je nieuwe aanwinsten

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Big Peter

Bericht door Big Peter »

Jurgen, de eerste pijp die ik kocht (1982) was een Hilson; hij is er nog steeds en rookt nog altijd heerlijk (heeft zelfs een Plip mondstuk) maar Hilson is een Belgische pijpfabrikant die al lang geleden door Big Ben is overgenomen.

Zeer fijne pijpen die Hilsons. Dus gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Big P.

jurgen
Contacteer:

Bericht door jurgen »

dank jewel voor de aanvullende informatie, was ook al even op internet aan het zoeken gegaan .... wel jammer dat ik de foto er niet op krijg :(

J.

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Ik heb de link gewoon even geknipt en plakt.... Mooi!

Groet, Janneman

stoffel

Bericht door stoffel »

Victor Baarn schreef:
@Stoffel: dat is mijn vanmiddag aangeschafte blikje W.Ø. Larsen edition 2009.
prachtig! geen ontsierde sticker :)

drfretboard

Bericht door drfretboard »

stoffel schreef:
Victor Baarn schreef:
@Stoffel: dat is mijn vanmiddag aangeschafte blikje W.Ø. Larsen edition 2009.
prachtig! geen ontsierde sticker :)
Die tabak heb ik ook, onlangs gekocht. De eerste ietwat "duurdere".
En ik vind 'm goed!

Ik heb vandaag een pakje Voortrekker op de kop getikt en een blikje Peterson Connoisseur's Choice.

Verder komt er waarschijnlijk morgen nog het volgende binnen:

Peterson Irish Flake
Peterson University Flake
Peterson Sherlock Holmes

Ik heb nog 0% ervaring met het roken van baai of flake.
Tips welkom!

Victor Baarn

Bericht door Victor Baarn »

jurgen schreef:vandaag een nieuwe pijp aangeschaft, simpelweg bij de locale tabakszaak een pijp aangewezen en gevraagt of ik die even van dichtbij mocht bekijken, vond 'm mooi en lichter dan ik dacht maargoed een pijp hoort ook niet zwaar te zijn.

was niet geheel een impuls aankoop ik stond er al enkele weken naar te kijken,
gezien ze een big ben dealer zijn neem ik aan dat ik onderstaande pijp heb gekocht, het is immers een evenbeeld ....

Afbeelding

...ben er alleen nog niet helemaal uit waarom er Hilson op het mondstuk staat bij mij :roll:

maar maakt niet uit, vanavond maar eens inroken 8)

Jurgen.
p.s. ik hoop dat de foto werkt
Zo kun je de pijp wel zien:
http://www.bigben.nl/Libraries/Stone/14 ... .sflb.ashx

Big Ben en Hilson komen inderdaad uit dezelfde fabriek (http://www.elbertgubbels.nl/). Verschillen volgens mij niet in kwaliteit. Ben zelf erg happy met de Hilson-pijp die ik heb.

drfretboard

drfretboard schreef: Verder komt er waarschijnlijk morgen nog het volgende binnen:

Peterson Irish Flake
Peterson University Flake
Peterson Sherlock Holmes
Het spul is vandaag binnen gekomen, direkt de dag na bestelling. Netjes! Besteld bij de Oude Leeuw, heads up voor hun zaak. Onverwacht twee proefpakketjes erbij: Stanwell Full Aroma, Stanwell Kir & Apple.

Ben zeer benieuwd naar de Irish Flake. Nog niet een Flake gerookt. De paardenstal geur komt je tegemoet bij het openen, maar zo'n mestgeur waardeerde ik al bij de longfillers waar ik van hou. Dus dat kan goed komen!

Big Peter

General Foch

Bericht door Big Peter »

Naast een pijpenpassie heb ik nog een hobby die mij van de straat houd: de Eerste Wereldoorlog.
Laat ik dan nu tegen een voorwerp aanlopen waar beide passies weer in terug te vinden zijn:

Afbeelding

Afbeelding

Een kalkstenen pijpekop gemodelleerd naar de beroemde Franse generaal Foch. Mooi te zien dat iemand daar toch even genoten heeft van een lekker tabakje. Op de pijp staat 1918. Niet duidelijk is of het hier nu gaat om een overwinningsherdenking uit een latere tijd of dat de pijp ook idd in 1918 gefabriceerd is.

Excuus voor de matige kwaliteit foto's (gauw even met de smartphone gedaan,even geen tijd om een van mijn fotomachines te gebruiken).

Big P.

Victor Baarn

Heren,

Gisteren heb ik via marktplaats drie tweedehands pijpen gekocht.

Afbeelding

Van boven naar beneden:
1. Stanwell Royal Briar met daaronder onleesbare cijfertjes (althans te klein om met het blote oog te lezen) en aan de andere kant van de tige het getal 12
2. Stanwell Royal Briar met daaronder 'rego no ...' en dan weer onleesbaar. Aan de andere kant van de tige het getal 33
3. Big Ben Caprice 19405 Nature Grain. Het pronkstuk, een joekel van een kop.

Eén van deze drie pijpen is van niemand minder dan Prins Bernhard geweest!! De verkoper vertelde dat zijn vader op de golfbaan werkte waar Prins Bernhard vaak kwam golfen. Toen heeft Prins Bernhard op een gegeven moment één van zijn pijpen aan hem gegeven. Helaas wist de verkoper niet meer welke van deze drie het precies is. Ik gok op de onderste, die heeft de meest prinselijke uitstraling :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Victor Baarn op 25 sep 2009 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob

Bericht door Rob »

Victor Baarn schreef:Heren,
Gisteren heb ik via marktplaats drie tweedehands pijpen gekocht.
Eén van deze drie pijpen is van niemand minder dan Prins Bernhard geweest!!
Gefeliciteerd met je aankopen! Ik moet toch ook maar weer gaan kijken op Marktplaats...
Ik dacht dat prins Bernard alleen Dunhill rookte?!

Victor Baarn

Rob schreef: Ik dacht dat prins Bernard alleen Dunhill rookte?!
Daarom zal hij hem wel weggegeven hebben :lol:

Werner

Bericht door Werner »

Prachtig :D

Volgens mij was Der Bernhard veel te intelligent om alleen maar Dunhills te roken; liet inzake Lockheed toch in ieder geval zien oog te hebben voor goede prijs-kwaliteitverhoudingen!

bullek

Bericht door bullek »

Zoals in het voorstel topic reeds vermeld behoor ook ik inmiddels tot de gelukkigen.
Gisteravond bij de oudste tabakshop van Nederland mijn eerste pijp aangeschaft.
Het gaat om een nagenoeg rechte pijp met een middelgrote kop,hierbij heb ik uiteraard ook gelijk een driedelige bestek set gekocht en de pijpenragers en een pakje tabak van mac barren, de vanille 'smaak'

Foto's volgen na het weekend(dan zal ik ook het merk van de pijp vernoemen,ben hem nu vergeten :oops: )

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Mac Baren vanilla cream valt bij vrijwel iedereen in de smaak; ervaren of onervaren pijprokers.

Ik denk een big ben?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

Ok ik heb een nieuwe pijp gekocht, morgen komt hij in de bus:

http://www.bigben.nl/Libraries/Nautic_T ... ional=true

Ik had nog niet een diep gebogen model, vandaar :wink:
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Afbeelding
"Blend 779 - A sophisticated English blend, an extraordinary mixture of red, ripe Virginia, fine Oriental tobaccos & Syrian Latakia."

De eerste ware naturel tabak die ik gekocht heb, als we Danske Blue Sky niet meerekenen. Ik ben zeer benieuwd. Toen de verkoper het blik voor me opentrok was ik verbaast. Zware, rokerige, prachtige geur. Het deed me denken aan Laphroaig whisky of Lapsang souchong thee. Of een oude kameel die in de fik gestoken is. Na het eten zal ik er eens een pijp van stoppen. Ik heb zo'n voorgevoel dat ik dergelijke Engelse blends zeer ga waarderen.

AlbertE

Bericht door AlbertE »

Kynikos schreef:Afbeelding
"Blend 779 - A sophisticated English blend, an extraordinary mixture of red, ripe Virginia, fine Oriental tobaccos & Syrian Latakia."

De eerste ware naturel tabak die ik gekocht heb, als we Danske Blue Sky niet meerekenen. Ik ben zeer benieuwd. Toen de verkoper het blik voor me opentrok was ik verbaast. Zware, rokerige, prachtige geur. Het deed me denken aan Laphroaig whisky of Lapsang souchong thee. Of een oude kameel die in de fik gestoken is. Na het eten zal ik er eens een pijp van stoppen. Ik heb zo'n voorgevoel dat ik dergelijke Engelse blends zeer ga waarderen.
Klinkt goed....maar ik vraag me toch af hoe vaak je oude kamelen affikt dat je die geur zo goed kent :wink:

stoffel

Bericht door stoffel »

wat een mooi blikje! :shock:
heil Donar god van de donder!

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Zeker. Helaas zit er bij mij een grote lelijke sticker met bangmakerij op, die zich zeer moeilijk laat verwijderen.

drfretboard

Kynikos schreef:Zeker. Helaas zit er bij mij een grote lelijke sticker met bangmakerij op, die zich zeer moeilijk laat verwijderen.

Hehehe! Ik hoor in je posts steeds vaker een toontje wat me doet denken aan... oh ja, mezelf! :twisted:

Is er niet een adresje te vinden waar we kunnen inkopen zonder stickers?
De blikken vind ik toch eigenlijk ook best de moeite waard.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

In principe is het bij tabakken die vaste prik zijn wel de moeite waard om bij één blik die sticker chirurgisch te verwijderen en vervolgens de tabak uit de nieuwe blikken met folie/papier/plastic (wat is dat eigenlijk?) en al over te hevelen.

Verder is het een goede oefening in stoïcisme om die blikken met sticker dagelijks te bekijken zonder ergernis.

Rob

Bericht door Rob »

Kynikos schreef:Verder is het een goede oefening in stoïcisme om die blikken met sticker dagelijks te bekijken zonder ergernis.
Ah, de Stoa... Ook ik ben een aanhanger/beoefenaar. Veel mensen hebben hier wel erg veel gemeen! Maar ik heb het mezelf makkelijk gemaakt: ik heb de kleine blikjes zonder opdruk die ik wil gebruiken om te hervullen (zie post elders over tabak).

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Stoïcijn zou ik me niet willen noemen, doorgaans spookt er een allegaartje van opvattingen door m'n hoofd. Misschien lees ik wel te veel. Wat we in ieder geval wel gemeen hebben is onze voornaam. Ik heb bij enkele berichten al een paar keer verbaasd gedacht: "Dat heb ik helemaal niet geschreven!"

drfretboard

Kynikos schreef:Stoïcijn zou ik me niet willen noemen, doorgaans spookt er een allegaartje van opvattingen door m'n hoofd. Misschien lees ik wel te veel. Wat we in ieder geval wel gemeen hebben is onze voornaam. Ik heb bij enkele berichten al een paar keer verbaasd gedacht: "Dat heb ik helemaal niet geschreven!"

Dus heet je nou Rob of Alexander? :lol:

drfretboard

Calabash!

Gentle folks,

(deze post staat ook in de pijpenshowroom, maar omdat 'ie nieuw is plaats ik'm ook hier)

M'n Calabash, besteld bij http://www.meerschaumstore.com/ is vandaag, rechtstreeks uit Turkije(turkse postzegels etc.!!) binnen gekomen.

Hier de stuff:

In de koffer:
Afbeelding

Vergeleken met de Georg Jensen 72 Special:
Afbeelding

drfretboard

Nou nou nou nou nou nou NOU...!!! :lol: :lol: 8)

Op dit moment de Calabash aan't testen met Peterson Connoisseur's Choice.

Ik mag wel weer zeggen dat het is alsof :idea:

Buiten dat de extravagante verschijning van het instrument mij karakteristiek aanspreekt (een mate van buitensporigheid trekt mij altijd aan), rookt 'ie ook nog eens erg goed.

dr. Watson

Bericht door dr. Watson »

Een erg mooie pijp!!!!!!!!!!!!!

Rob

Bericht door Rob »

drfretboard schreef:Buiten dat de extravagante verschijning van het instrument mij karakteristiek aanspreekt (een mate van buitensporigheid trekt mij altijd aan), rookt 'ie ook nog eens erg goed.
Hmm, ik voel me ook altijd aangetrokken tot dingen die anders zijn dan normaal.

Wat een prachtige pijp! Zoiets wil ik ook nog op m'n verlanglijstje zetten. Geniet er maar van.

Victor Baarn

Ziet er prachtig uit!!!

Tati60

Bericht door Tati60 »

Een hele mooie ! Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Laat maar eens weten hoe hij het verder doet en vooral : geniet ervan.
Vriendelijke groet,
B.

Gesloten