Dirk Bauwens

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
dr. Watson

Bericht door dr. Watson »

Welkom op dit forum. Ten aanzien van het leren pijproken zou ik je willen aanbevelen om voorlopig alleen de Amphora Full Aroma te roken. Deze blijft goed branden en bijt niet. Een uitstekende tabak voor starters en voor het inroken van nieuwe pijpen.

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

Hartelijk welkom.
Ik ben ook totaal onverwachts gaan pijproken en rook nu pas sinds oktober.
Maar ongeveer 1 a 2 pijpjes per week en in de winter zelfs minder. Desalniettemin heb ik erg veel aan deze fijne club!

Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt!

Bart

metaltommy

Bericht door metaltommy »

1,2,5 pijpen per week of 2 ons per week :D doet er niet toe zolang men er maar van geniet !

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

boyenne schreef:Hartelijk welkom!

Je gezin is uitgebreid met een goede vriend(in) : de pijp ;)
Ja,maar een relatie met twee vrouwen kan voor problemen zorgen. :wink:

Bruyère

Bericht door Bruyère »

Mechelen groet u. Overiges niet gek ver van Sint Niklaas.

Noteer onze pijprokersmeeting in Antwerpen op 5 februari

Groeten,

Bruyère
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Welkom Dirk! En veel leesplezier.

Dirk Bauwens

Bericht door Dirk Bauwens »

Nogmaals dank voor al dat welgemeende, vriendelijke welkom!!

Ondertussen heb ik nog wat bijkomende tabakken aangeschaft en ook, door toeval, wat meer pijpen. Ik kon ergens inde buurt, via Kapaza, voor 100 euro 7 nieuwe pijpen, afkomstig van een winkel die gestopt was, kopen. Ik ben die ondertussen aan het inroken en de meeste pijpen vallen zeer goed mee. Verder heb ik van iemand 2 pijpen gekregen. Die man was blij dat ik ze wou hebben want hij kon er niet mee overweg. Eén van die pijpen heeft een gescheurde kop, de andere is intact.

Het lijkt er nog steeds op dat ik de gewonere tabakken verkies boven de specialere. Mijn voorkeur lijkt momenteel te gaan naar de simpele Semois en Wervik tabakken (ben ik dan toch een echte Belg?) alsook naar Voortrekker, Amphora Full Aroma en zeer onlangs geprobeerd: Amsterdamer. Gisterenavond heb ik Mac Baren, Scottish Blend, een rubbed flake geprobeerd. De smaak leek me vrij vlak, maar deze tabak verwonderde me wel doordat ik de pijp daarmee ongeveer 2 uur lang kon roken.

Ondertussen begin ik te ook te begrijpen wat me hierboven al een paar keer werd aangeraden, wat het is om te "proeven" door een gedeelte van de rook door de neus uit te ademen. Een heel goede tip!

Ik wil zeker ook niet vergeten om specifiek Janneman te bedanken voor de uitgebreide, mooie en duidelijke informatie die hij op het internet heeft geplaatst. Dank zij deze informatie heb ik mijn eerste pijpen goed leren roken en heb ik dit levendige en vriendelijke forum mogen vinden.

metaltommy

Bericht door metaltommy »

oefening baart kunst zegt men wel is. fijn dat het zogoed bevalt, en het is zeker geen schande om de tabakken te roken die jij lekker vind. gisteren heb ik toevallig ook net mac baren scotish blend geopend( zie mijn review) lekker tabakje voor tussendoor.
Groet,
Tom

remi

Bericht door remi »

ook van mij welkom :D

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Hartelijk Welkom!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

Hartelijk welkom Dirk, het is een warm plekje hier, heel veel info en hele fijne warme mensen...
Groet, Marcel :-?

Plaats reactie