WALLENSTEIN

Alles over de pijp zelf...
Rob

Re: Wallensteins Fellowship

Bericht door Rob »

The_Undertaker schreef:Rapalje, leuke band, en zéker geen 'ouwe-lullen'muziek ;) Ze 'moeten' maar eens mee een feestje vieren met die band denk ik :wink:
Ehm, Michael is twee keer meegeweest. De eerste keer was op Castlefest in Keukenhof; daar heb ik toen Rapalje voor het eerst gehoord en ben er aan verslaafd geraakt. De tweede keer was in Katwijk. Hij was toen nog jong en schrok enorm van de Gothics in het publiek en vooral van de manier waarop ze dansten/bewogen* (*streep door wat niet van toepassing is). Dochterlief riep uit bij het zien van de DVD: "ze zweten!" en m'n vrouw krijgt hoofdpijn en raakt in de zenuwen van de muziek omdat het tempo te hoog is. Dus ik ga altijd alleen naar concerten... :shock: :cry:

MfOx

Bericht door MfOx »

Kan me hun reactie voorstellen, maar ik vind het ook mooie muziek en een mooie sfeer die ze neerzetten.
Heb ze een keer meegemaakt bij een huwelijk (in middeleeuwse sfeer) en dat was super.

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Rob, mooi gezegd.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

@BBN De EVO 3 is op de Intertabak verkocht. Bij Kopp weten ze helaas niet aan wie.....sorry.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ai jammer.
Ik zal morgen mijn tabakszaak verwittigen dat ze kunnen stoppen met contacteren
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Beste Laafke,

Ik kan me de wrevel van Rob wel voorstellen. Ook ik lees geregeld een post van jou waarbij ik denk "Meent hij dat nou zoals ik het lees of niet". Je kan in je enthousiasme over bepaalde pijpen/pijpmakers nogal badinerend overkomen in je geschreven woord. Zonder daar mensen mee voor het hoofd te willen stoten lijkt me, ik ben er dan ook aan gewend geraakt en trek me er niets van aan. Niemand is minder thuis in pijpen of kunst of pijpenkunst dan en ander. Roger's pijpen worden door jou onder de kunst geschaard. Door mij echter niet want kunst is niet wat een ander mij verteld mooi te vinden maar wat ik zelf mooi vind. En 99% van Wallensteins pijpen vind ik niet mooi. Vorm over functie heeft mij nooit kunnen bekoren. En dat is niet omdat ik het niet snap, want er valt niks te snappen. Je vind het mooi of niet, zo simpel is dat.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

:shock: ...wederom een zuchtende WAUW... :wink:
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Hier ook een Wow en voorjaar 2014 we go!!
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Laafke schreef:Ik heb een zelfde (bijna) model onder de naam Pickaxe....wat is wijsheid??
Er niet wakker van liggen en genieten van een mooie pijp?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

MfOx

Bericht door MfOx »

:D

Rob

Bericht door Rob »

Laafke schreef:Een nieuwe pijp die mij bijzonder goed bevalt De grain en het driftwood vormen een perfect duo.
Zeer bijzonder en mooi.

Laafke

Bericht door Laafke »

Een productief weekje.....

Afbeelding

The Brat

Afbeelding

Overbent Ennis

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Die bovenste is net een klomp....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Bommel

Bericht door Bommel »

Sidekickelvis schreef:Die bovenste is net een klomp....
Neeeeee, een high heel dus een damespijp.
Afbeelding

magicmarcello

Bericht door magicmarcello »

Die onderste heeft wel wat weg van een BH maar dat kan ook aan mij liggen want ik heb net een paar toverballen gegeten...

Afbeelding
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Laafke

Bericht door Laafke »

Na enige tijd weer wat nieuws aan het front. Ik was op zoek in de catalogus van Butz Choquin naar een bepaalde pijp. Na verschillende hoofdstukjes te hebben doorgebladerd kom ik de One Finger Pipe tegen (die pijp werd als Chieftains daar gemaakt en BC maakt nu de Jolly Rogers. Maar de pijp stond als BC te boek met een andere naam. Enfin ik heb op google naar een plaatje gezocht waarmee ik mijn vinding kon staven. Roger heeft vandaag contact gehad met O.Kopp en die vertelde dat de Fransen van het begin af aan al zeer geïnteresseerd waren in het model en toen al wereldwijd wilden uitbrengen onder eigen naam. O.Kopp heeft dat afgewezen en heeft er jarenlang niets over gehoord. Totdat hij de pijp onlangs tegenkwam op een Italiaanse HP. (die had ik inmiddels ook al gevonden). Enfin er is contact geweest met BC en die vertelden dat de levering naar Italie een misverstand was. Kopp gaat er nu achteraan om ervoor te zorgen dat de klant weet wat hij koopt. En t.a.v. Roger vind ik het wel zo eerlijk....hij heeft die pijp ontworpen.

Afbeelding

VikingRedBeard

Bericht door VikingRedBeard »

Als bc ze gaat maken komt er hopelijk een iets vriendelijkere prijs op, want ik vind deze modelle allemaal fantastisch :mrgreen:
Beware of the Viking

Laafke

Bericht door Laafke »

BC heeft ze altijd al gemaakt maar mocht ze volgens afspraak niet onder eigen naam verkopen. Dat deden ze nu in het geniep dus wel maar ik kreeg net een mailtje dat de nieuwe pijpen met het logo van Wallenstein Design zullen worden voorzien. Het schijnt dat BC grootse plannen heeft met het model. (De hoeveelheid die onder de naam BC Cocoon zijn gemaakt zullen nu wel een collectors item worden)

@ Vikingbeard: Als BC Cocoon is de pijp te koop bij Bollitopipes.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hoi Gerrit Jan

Je weet nogal wat pijpen te vinden ,en het volgende . Ik ben al een hele tijd op zoek naar een Terminus sandblast met gebogen stem van hoorn dus geen recht model en het moet een hoorn stem zijn.
Zou deze nog ergens te krijgen zijn denk je ?

Als je hem weet op te sporen en deze te koop is komen we je commissie wel overeen :wink:

Groetjes
Godfrey

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Godfrey59 schreef:Hoi Gerrit Jan

Je weet nogal wat pijpen te vinden ,en het volgende . Ik ben al een hele tijd op zoek naar een Terminus sandblast met gebogen stem van hoorn dus geen recht model en het moet een hoorn stem zijn.
Zou deze nog ergens te krijgen zijn denk je ?

Als je hem weet op te sporen en deze te koop is komen we je commissie wel overeen :wink:

Groetjes
Godfrey
Rudi (jou wel bekend) is importeur van Terminus in Nederland. Hoewel het hard zoeken wordt naar een hoornen mondstuk, heeft hij misschien wel een tip. Maar ik denk dat je kansen klein zijn. Altijd het proberen waard, het is maar een tip.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hallo

Ik had hem al gevraagd hij had alleen nog een rechte liggen met hoorn mondstuk , jammer.
Het zal erg zoeken worden denk ik . In ieder geval bedankt voor de tip.

Godfrey

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Godfrey59 schreef:Hallo

Ik had hem al gevraagd hij had alleen nog een rechte liggen met hoorn mondstuk , jammer.
Het zal erg zoeken worden denk ik . In ieder geval bedankt voor de tip.

Godfrey
You're welcome. Jammer, ik had een kleine hoop dat Rudi misschien nog een winkelier zou weten, aan wie hij zo'n model had verkocht.

Succes met de zoektocht.

Laafke

Bericht door Laafke »

Hallo Godfrey,

Ik heb bij Smokania geïnformeerd maar ook zij hebben alleen glad gepolijste exemplaren.

groet

Gerrit Jan

Timmy

Bericht door Timmy »

bedoel je zoiets? Die rookt inderdaad lekker...
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

:-T Was dit, van origine, geen Wallenstein topic heren,........... ofwel ontopic please !
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Timmy schreef:

bedoel je zoiets? Die rookt inderdaad lekker...
Afbeelding

Jawel , die precies die . snik snik :( :( nergens meer te krijgen . of doe je hem van de hand :lol: of te ruil voor een nagenoeg nieuwe vauen of GBD of whatever .

En weer on topic , sorry Eli

Groetjes
Godfrey

Timmy

Bericht door Timmy »

Eliminator schreef::-T Was dit, van origine, geen Wallenstein topic heren,........... ofwel ontopic please !
Oops, sorry, laten meeslepen tijdens het lezen...... Dit kan inderdaad beter in "op zoek naar een pijp"

Eliminator
Moderator

Re: WALLENSTEIN

Bericht door Eliminator »

Vele Wallenstein topics samengevoegd, gelieve voortaan voor al uw Wallenstein vragen en opmerkingen, dit topic gebruiken
Afbeelding

Laafke

Bericht door Laafke »

Roger heeft een oud model van een nieuw design voorzien. Linkerpijp is het origineel, rechts het nieuwe design.

Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Prachtig!! Wanneer gaan we eens poging 2 wagen GJ??
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Plaats reactie