Winslow Collector schreef:Tja, en voor die Chinezen en Japanners maakt echt of namaak niet veel uit: ze kijken niet zo nauw.
Bommel schreef:Winslow Collector schreef:Tja, en voor die Chinezen en Japanners maakt echt of namaak niet veel uit: ze kijken niet zo nauw.![]()
Nekker schreef:Update i.v.m. faillissement Gubbels;
Via via gehoord van iemand die contact heeft gehad met de curator van Big Ben. De doorstart komt er zéér waarschijnlijk dan toch niet. Het ziet er naar uit dat dit Nederlands stukje geschiedenis zal gaan uitsterven. Heel erg jammer en met pijn in het hart.
Kan je daar iets meer over vertellen? Want de currator die toch wel heel dicht bij het faillisement staat, had heel ander nieuws.Ignoro Iste schreef:Vandaag kort gesproken met Elbert Gubbels. Hij zal hier op het forum binnenkort goed nieuws plaatsen.
Ignoro Iste schreef: Ignoro Iste schreef:
Vandaag kort gesproken met Elbert Gubbels. Hij zal hier op het forum binnenkort goed nieuws plaatsen.
Nekker schreef:
Kan je daar iets meer over vertellen? Want de currator die toch wel heel dicht bij het faillisement staat, had heel ander nieuws.
Ik hoop alleszins uit de grond van mijn hart, dat Gubbels alsnog het tij zou kunnen keren.
Strambach is ook de enige in de Europese Unie die nog de originele calabash pijpen maakt. Zie ook http://synjeco.ch/pataall/pipe/stw100.php?i4s18janneman schreef:Hoe het met hun laatste generatie pijpen zit weet ik niet, maar ik weet wel dat Fons Gubbels naar Wenen is geweest om het werken met meerschuim te bestuderen (in de jaren 50, toen Jos en Fons de zaak van Elbert overnamen). En Wenen was in die tijd het mekka voor Meerschuim pijpen; Strambach is volgens mij nu nog de enige naam uit die tijd die je nog wel eens ziet. Er is dus wel enige kennis over het werken met meerschuim voorhanden bij Big Ben.
En vanaf dan is ook alles bergaf gegaan... De turken hebben iets wat ons ontbreekt en wij hebben iets wat hen ontbreekt. Wij zouden veel nationalistischer ingesteld moeten zijn en trots zijn op zaken die uit eigen land met veel kwaliteit en vaardigheid worden gemaakt. Ik zou dan ook pleiten om zaken van eigen bodem veel beter te beschermen. Maar mondjesmaat druppelt hier al de Chinese rommel binnen die mij dagelijks tot ergernis drijft. Waar is de tijd dat men nog een wasmachine 30 jaar kon hebben? En zij zouden in plaats van blind hun nationalistisch goed te gaan beschermen door die regelingen, beter de kans hebben genomen om echt te leren hoe het meerschuim hier werd bewerkt. Tot op vandaag hebben ze nog niet die kunst geëvenaard naar mijn mening.robvoorburg schreef:
Vandaar de opkomst van de Turkse meerschuim pijpmakers.
Ik denk niet dat de Chinezen dingen minder goed vervaardigen dan wij. Dat dingen niet meer degelijk gemaakt worden, wordt ergens aan de top beslist. Als je wasmachine dertig jaar meegaat, betekent dat immers dat je dertig jaar geen wasmachines koopt.Nekker schreef:Ik zou dan ook pleiten om zaken van eigen bodem veel beter te beschermen. Maar mondjesmaat druppelt hier al de Chinese rommel binnen die mij dagelijks tot ergernis drijft. Waar is de tijd dat men nog een wasmachine 30 jaar kon hebben?
We spreken nog steeds over groeien, groeien en als maar groeien.Nekker schreef:Daar ben ik ook van overtuigd, Haddock. Zaken worden inderdaad niet meer degelijk gemaakt om een consumptiemaatschappij in stand te houden.
Dat klinkt goed! Kom speciaal op het forum om te zien hoe het inmiddels met Gubbels staat. Eigenlijk moet het namelijk gewoonweg niet kunnen dat zo'n bedrijf ten gronde gaat. Dit bericht geeft de burger weer moed!Ignoro Iste schreef:Vandaag kort gesproken met Elbert Gubbels. Hij zal hier op het forum binnenkort goed nieuws plaatsen.