Faillissement en doorstart Gubbels Pijpenfabriek
- Immler
Re: Faillissement en doorstart Gubbels Pijpenfabriek
De heren van de winkel Al Pascia hebben een bezoek gebracht aan Gubbels
op onderstaande pagina een foto impressie:
http://www.alpascia.com/moments/d/Briar ... 24125.html
op onderstaande pagina een foto impressie:
http://www.alpascia.com/moments/d/Briar ... 24125.html
- Eliminator
- Moderator
Zo te zien heeft ons blondje het veld moeten ruimen, jammer 

- Immler
Sauna Diana in Zundert??Zo te zien heeft ons blondje het veld moeten ruimen, jammer
- Eliminator
- Moderator
Aaaah, een vrouw met gedegen kennis van pijpen.........
- Immler
-
LOL Kiske
Groet,
Robbie-san

Groet,
Robbie-san
Non sum qualis eram
In de bijdrage van WC in het topic over A en B merken wordt gemeld dat Hilson en Big Ben Ben voorgedraaid worden bij Hartmann (Design Berlin) en afgewerkt bij Gubbels zelf. Nu heb ik van Oliver Kopp gehoord dat ze een contract met Gubbels hadden getekend over de fabricage van Rattrays pijpen......
Moet ik uit de huidige informatie concluderen dat ook de Rattrays pijpen bij DB voorgedraaid gaan worden en alleen de afwerking bij Gubbels geschieden zal???? Fragen über Fragen zou de duitser zeggen........
Moet ik uit de huidige informatie concluderen dat ook de Rattrays pijpen bij DB voorgedraaid gaan worden en alleen de afwerking bij Gubbels geschieden zal???? Fragen über Fragen zou de duitser zeggen........
Goedenavond,
Een medewerker van een zeer goed bekend staande pijpenzaak in Duitsland heeft kontakt gehad met de produktieleider van Hartmann (Desin Berlin). De man ontkent in alle toonaarden dat DB in zakelijke betrekkingen tot Gubbels zou staan.
Ik vind het jammer dat een merk dat zoveel aanhangers heeft zich zo in duisternis hult. Waarom niet gewoon gezegd wat waar gebeurd.
De produktieleider verklaarde verder dat DB ook koppen voordraait voor andere merken.
Een medewerker van een zeer goed bekend staande pijpenzaak in Duitsland heeft kontakt gehad met de produktieleider van Hartmann (Desin Berlin). De man ontkent in alle toonaarden dat DB in zakelijke betrekkingen tot Gubbels zou staan.
Ik vind het jammer dat een merk dat zoveel aanhangers heeft zich zo in duisternis hult. Waarom niet gewoon gezegd wat waar gebeurd.
De produktieleider verklaarde verder dat DB ook koppen voordraait voor andere merken.
- teunis
Tsja, het is niet ongebruikelijk dat onderdelen elders gemaakt worden om later tot één geheel te worden geassembleerd. De auto-industrie doet niet anders. De motoren van bijvoorbeeld Franse auto's worden in één fabriek gemaakt, en gaan in de Renault, Citroën en Peugeot. Motorisch zijn ze dus gelijk aan elkaar, ze verschillen in het huidje, het uiterlijk. De Agilla van Opel is daarentegen in uiterlijk een kloon van de Suzuki Wagon R+, zelfs alle knopjes en handels zijn gelijk, alleen de motor is van een Corsa.
Het zou mij in het geheel niet verrassen als een kop voorgevormd wordt in fabriek A, de stem in fabriek B en verder afgewerkt in de fabriek van het betreffende merk. Het is kosten besparend en efficiënter. De niets vermoedende koper van een merk gaat er echter vanuit dat zijn pijp van a tot z in één en dezelfde fabriek is gemaakt met nog veel handwerk; daar betaald hij immers voor! Die persoon moet je die illusie niet ontnemen, de basis van zijn rookbestaan zal instorten.
Dat dus jouw vragen via een tabakszaak worden ontkent, verbaast mij dan ook niet. De enige keer dat jij zeker weet dat jouw pijp door één persoon met de hand wordt gemaakt is als je bij een pijpenmaker zoals Ellie of Paul Winslow erbij mag zijn als hij met jouw pijp bezig is. Aangezien dit een proces van weken zoniet maanden is, en de maker wel wat anders te doen heeft dan gasten te onderhouden, zal ook dit niet snel gebeuren. Bovendien wordt er dan een gebrek aan vertrouwen ten toon gespreid, die geen enkele pijpmaker kan waarderen.
Soms moet je vertrouwen in de mensheid hebben of domweg accepteren dat iets is zoals het is. Heel soms moet je de ogen sluiten en net doen alsof....
Het zou mij in het geheel niet verrassen als een kop voorgevormd wordt in fabriek A, de stem in fabriek B en verder afgewerkt in de fabriek van het betreffende merk. Het is kosten besparend en efficiënter. De niets vermoedende koper van een merk gaat er echter vanuit dat zijn pijp van a tot z in één en dezelfde fabriek is gemaakt met nog veel handwerk; daar betaald hij immers voor! Die persoon moet je die illusie niet ontnemen, de basis van zijn rookbestaan zal instorten.
Dat dus jouw vragen via een tabakszaak worden ontkent, verbaast mij dan ook niet. De enige keer dat jij zeker weet dat jouw pijp door één persoon met de hand wordt gemaakt is als je bij een pijpenmaker zoals Ellie of Paul Winslow erbij mag zijn als hij met jouw pijp bezig is. Aangezien dit een proces van weken zoniet maanden is, en de maker wel wat anders te doen heeft dan gasten te onderhouden, zal ook dit niet snel gebeuren. Bovendien wordt er dan een gebrek aan vertrouwen ten toon gespreid, die geen enkele pijpmaker kan waarderen.
Soms moet je vertrouwen in de mensheid hebben of domweg accepteren dat iets is zoals het is. Heel soms moet je de ogen sluiten en net doen alsof....

Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.
Wat ben jij slim Theunis.
Maar je hebt voor mij wel gelijk.
Maar je hebt voor mij wel gelijk.
- MfOx
Of deden de mensen de ogen maar wat vaker open 

Het blijft je maar bezig houden, hè Laafke? En de industrie maar bestoken met e-mails waardoor je mischien weer onrust veroorzaakt, zoals toen met Vauen. Maar goed, dat is voor jouw verantwoording en wie ben ik om je tegen te houden. Misschien zou je er eens een privé detective voor in moeten huren.Laafke schreef:Goedenavond,

Ik ga er inhoudelijk, voor wat betreft nieuwe informatie die jij zoekt, zeker niet verder op reageren. Want op de beurs in Frankfurt, afgelopen februari, werd mij snel duidelijk wat jouw e-mails in "de industrie" aan onrust kunnen veroorzaken. Ik zal dus zeer voorzichtig worden/zijn met het verspreiden van wetenswaardigheden hier op het forum.
DB heeft waarschijnlijk inderdaad geen zakelijke betrekkingen met Gubbels. Ik ken het bedrijf Planta (die de DB pijpen verkoopt) redelijk goed en die hebben inderdaad geen bindingen met Gubbels, VOOR ZOVER IK WEET. Maar ja, net zoals de bedrijven JOU niet het achterste van hun tong zullen laten zien (wéér een e-mail van die Hollander), zullen ze dat ook niet aan mij laten zien, zelfs niet na een persoonlijk contact van ruim 15 jaar en vorig jaar daar 2 dagen in de watten gelegd te zijn door de 2 heren van de export-afdeling met o.a. een complete rondleiding bij Hartmann, tabaksfabriek Planta en de stad Berlijn. Om maar aan te geven dat ik wat verder achter de schermen heb gekeken dan alleen maar een e-mail, of een contact met een klant van Planta/DB (die winkelier, dus).
Als je dan zó precies wilt weten hoe het zit, gebruik dan tenminste de juiste benamingen. Want DB is een merk pijpen, dat toevallig door Pfeifenstudio Hartmann gemaakt wordt. Pfeifenstudio Hartmann is niet hetzelfde als DB en dit bedrijf is inderdaad vrij om ook voor anderen te produceren. Dat Hartmann hoofdzakelijk voor Planta de DB pijpen maakt, is een kwestie van capaciteit en wellicht commerciële afspraken
Ach, er zijn zoveel mensen die bepaalde dingen jammer vinden. Probeer ermee te leven, zou ik zeggen.Laafke schreef:Ik vind het jammer dat een merk dat zoveel aanhangers heeft zich zo in duisternis hult. Waarom niet gewoon gezegd wat waar gebeurd.
Bovendien vind ik "zich zo in duisternis hult" nogal stemmingmakend naar de firma Gubbels. Alsof er iets verborgen wordt dat men niet mag weten om duistere redenen. Misschien vinden ze wel, dat het de gemiddelde pijproker geen ene flikker aangaat waar de spullen vandaan komen? En de echte liefhebber kan een afspraak maken om de fabrieken te bezoeken, zoals wij vorig jaar gedaan hebben. Of wees een vent en maak een afspraak met Elbert Gubbels, om je daar in Herten alles in detail uit te laten leggen. Als Gubbels natuurlijk belang heeft bij (en interesse in) in zo'n afspraak. Dat moet je zelf maar even inschatten.

Er gebeurt niets bijzonders met die pijpen: ze stoppen er echt niet stiekem paardenvlees in, of zo.

Klopt helemaal: DB draait geen koppen voor. Niet voor zichzelf en niet voor anderen. Pfeifenstudio Hartmann draait koppen. En het grootste deel daarvan worden Design Berlin pijpen. Dat is geen geheim, het merkteken van DB staat naast de tekst "Pfeifenstudio Hartmann" op het bord boven de ingang van de fabriek.Laafke schreef:De produktieleider verklaarde verder dat DB ook koppen voordraait voor andere merken.
Zoek op YouTube eens het filmpje van het boek "I, Pencil", en je zult dan misschien begrijpen dat je nooit zult weten hoe iets tot het uiterste detail tot stand komt.
Hoi WC,
Op een duits forum loopt een discussie over Gubbels en mijn enige bijdrage daaraan was de melding dat er een doorstart plaats zou vinden, en de vraag hoe het zou gaan met Rattray's pijpen als een deel van het produjtieproces naar Hartmann zou gaan.
Ik heb op geen enkele manier contact met Hartmann gehad en ben ook niet van plan dat te doen. Na dat die discussie daar doorliep en er van verscheidene kanten vragen werden gesteld bood die medewerker van die tabakszaak aan om contact met Hartmann op te nemen. Ik heb alleen maar weergegeven wat er is gezegd. Meer niet.
Dat ik Design Berlin noem is alleen maar vanwege het feit dat dat er meer mensen zijn die DB kennen dan Studio Hartmann.
Ik heb een fout gemaakt bij het schrijven: de produktieleider verklaarde juist dat er geen koppen werden voorgedraaid voor anderen.
Op een duits forum loopt een discussie over Gubbels en mijn enige bijdrage daaraan was de melding dat er een doorstart plaats zou vinden, en de vraag hoe het zou gaan met Rattray's pijpen als een deel van het produjtieproces naar Hartmann zou gaan.
Ik heb op geen enkele manier contact met Hartmann gehad en ben ook niet van plan dat te doen. Na dat die discussie daar doorliep en er van verscheidene kanten vragen werden gesteld bood die medewerker van die tabakszaak aan om contact met Hartmann op te nemen. Ik heb alleen maar weergegeven wat er is gezegd. Meer niet.
Dat ik Design Berlin noem is alleen maar vanwege het feit dat dat er meer mensen zijn die DB kennen dan Studio Hartmann.
Ik heb een fout gemaakt bij het schrijven: de produktieleider verklaarde juist dat er geen koppen werden voorgedraaid voor anderen.
"I rest my case", Laafke. En dit zal mijn laatste reactie zijn in deze trant in dit topic.
Als je in jouw moedertaal al vergissingen maakt, die tot discussie leiden op een forum (en vergissen is heel menselijk, dus daarop geen kritiek), ben ik benieuwd hoe kwalitatief die fora in andere talen zijn. Fora zijn voor hobbyisten en daar wordt zeer veel onzin geproduceerd (ook hier). Maar goed, daar zijn het fora voor.
Zoals ik schreef: wil je echt weten hoe het zit, ga dan met de betrokken partijen praten en ga daar naar toe: Gubbels, Hartman en waar je ook je vragen over hebt. Je zult dan wel merken wat en hoeveel ze aan jou kwijt willen, hoeveel zij een onbeduidende klant aan de neus willen hangen over hun bedrijfsstrategieën enz.
Onlangs ging het over Peterson,m in een ander draadje. Daar werd verwezen naar een filmpje op de Peterson website, dat aan zou tonen dat de Petersons toch echt volledig in Dublin gemaakt werden. Zal best, die reclame. Maar als je een ontevreden managementlid spreekt, meerdere malen per jaar, krijg je een andere indruk over het bedrijf.
Ook Peterson: hier wordt winkeliers verteld dat Peterson zijn pijpen niet kan leveren in Nederland. Nou, daar heeft de exportmanager hele andere gedachten over en die weet precies te vertellen waar de fout (laksheid, protectionisme van eigen merken, of wat dan ook) ligt. Dat gaan ze hier de winkelier, en ZEKER niet een e-mail schrijvende klant, aan de neus hangen.
En nu stop ik over dit soort zaken te schrijven. Veel succes in jouw queeste/obsessie/zoektocht naar "de waarheid van Gubbels".
Als je in jouw moedertaal al vergissingen maakt, die tot discussie leiden op een forum (en vergissen is heel menselijk, dus daarop geen kritiek), ben ik benieuwd hoe kwalitatief die fora in andere talen zijn. Fora zijn voor hobbyisten en daar wordt zeer veel onzin geproduceerd (ook hier). Maar goed, daar zijn het fora voor.
Zoals ik schreef: wil je echt weten hoe het zit, ga dan met de betrokken partijen praten en ga daar naar toe: Gubbels, Hartman en waar je ook je vragen over hebt. Je zult dan wel merken wat en hoeveel ze aan jou kwijt willen, hoeveel zij een onbeduidende klant aan de neus willen hangen over hun bedrijfsstrategieën enz.
Onlangs ging het over Peterson,m in een ander draadje. Daar werd verwezen naar een filmpje op de Peterson website, dat aan zou tonen dat de Petersons toch echt volledig in Dublin gemaakt werden. Zal best, die reclame. Maar als je een ontevreden managementlid spreekt, meerdere malen per jaar, krijg je een andere indruk over het bedrijf.
Ook Peterson: hier wordt winkeliers verteld dat Peterson zijn pijpen niet kan leveren in Nederland. Nou, daar heeft de exportmanager hele andere gedachten over en die weet precies te vertellen waar de fout (laksheid, protectionisme van eigen merken, of wat dan ook) ligt. Dat gaan ze hier de winkelier, en ZEKER niet een e-mail schrijvende klant, aan de neus hangen.
En nu stop ik over dit soort zaken te schrijven. Veel succes in jouw queeste/obsessie/zoektocht naar "de waarheid van Gubbels".

- Immler
Los van deze discussie is er op 25 jan j.l. een nieuw verslag van de curator gepubliceerd.
Er blijken m.b.t. de afhandeling en doorstart nog wel wat addertjes onder het gras.
Let met name op de vetgedrukte gedeeltes vanaf pag. 9.
Te lezen hier:
http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf. ... .66.F.V.01
Er blijken m.b.t. de afhandeling en doorstart nog wel wat addertjes onder het gras.
Let met name op de vetgedrukte gedeeltes vanaf pag. 9.
Te lezen hier:
http://insolventies.rechtspraak.nl/pdf. ... .66.F.V.01
- Dukdalf
Hoogst interessant, Immler. Addertjes onder het gras, inderdaad
.

Hallo
Het probleem is dat nog niet eens zo gek lang geleden op elke hoek een tabakzaak was en dan bedoel ik echte tabakzaak niet een Primera of lotto zaakje met een paar rekken tabak .
In al deze zaken was een rek of wandje van BigBen aanwezig . De zaken zijn verdwenen , de pijprokers zijn minder geworden ( alhoewel het weer in opkomst is ) dus zal ook de omzet van Gubbels meer als gehalveerd zijn in pak hem beet een jaar of 10 . Krijg daar nog een recesie overheen en klaar ben je .
Zomaar omschakelen op internet verkoop als je aan de detailhandel levert zal geen optie zijn geweest zonder deze nog bestaande klanten ook te verliezen . Aan de kwaliteit ligt het zeker niet daar ze een goed product maken .
Godfrey
Het probleem is dat nog niet eens zo gek lang geleden op elke hoek een tabakzaak was en dan bedoel ik echte tabakzaak niet een Primera of lotto zaakje met een paar rekken tabak .
In al deze zaken was een rek of wandje van BigBen aanwezig . De zaken zijn verdwenen , de pijprokers zijn minder geworden ( alhoewel het weer in opkomst is ) dus zal ook de omzet van Gubbels meer als gehalveerd zijn in pak hem beet een jaar of 10 . Krijg daar nog een recesie overheen en klaar ben je .
Zomaar omschakelen op internet verkoop als je aan de detailhandel levert zal geen optie zijn geweest zonder deze nog bestaande klanten ook te verliezen . Aan de kwaliteit ligt het zeker niet daar ze een goed product maken .
Godfrey
- Paasei
Winslow Collector schreef:
Er gebeurt niets bijzonders met die pijpen: ze stoppen er echt niet stiekem paardenvlees in, of zo.![]()

Ik lig van mijn stoel.
Heel beschamend zo op mijn werk...
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Sidekickelvis
Zonder een oordeel te willen vellen moet me toch even van het hart dat deze hele kwestie een beetje om des keizers baard is.
Ik denk eigenlijk nooit na over wat de fabrikant van de pijp(en) die ik koop of wil kopen ermee doet voordat ik ze koop. Gewoonweg omdat dat me niet interesseert! Ik koop een pijp puur op gezicht en hebzucht en niet om het hout en/of het merk. De prijs heeft er ook veel mee van doen. Ik zal ooit een Winslow bezitten, puur om te weten wat er nou zo bijzonder aan is. Klikt het niet met die Winslow, dan gaat hij er meteen weer uit! Een pijp is (voor mij) een gebruiksvoorwerp namelijk. (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....
)
Heb perfecte pijpen voor 15 euro gekocht via MP (De Stefano bijvoorbeeld ) die ik vaker rook dan duurdere (merk) pijpen in mijn collectie. Waar en hoe en waarvan en door wie die pijp in elkaar gefabriekt is maakt geen reet uit....
De Typisch Engelse Mini word in Born bij Nedcar voor BMW in elkaar gezet uit onderdelen die van over de hele wereld komen.... Dus??? Om over de typische merkauto's als Rolls Royce (BMW), Ferari (Fiat), Lexus (Toyota) enzo maar te zwijgen
Ik denk eigenlijk nooit na over wat de fabrikant van de pijp(en) die ik koop of wil kopen ermee doet voordat ik ze koop. Gewoonweg omdat dat me niet interesseert! Ik koop een pijp puur op gezicht en hebzucht en niet om het hout en/of het merk. De prijs heeft er ook veel mee van doen. Ik zal ooit een Winslow bezitten, puur om te weten wat er nou zo bijzonder aan is. Klikt het niet met die Winslow, dan gaat hij er meteen weer uit! Een pijp is (voor mij) een gebruiksvoorwerp namelijk. (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....

Heb perfecte pijpen voor 15 euro gekocht via MP (De Stefano bijvoorbeeld ) die ik vaker rook dan duurdere (merk) pijpen in mijn collectie. Waar en hoe en waarvan en door wie die pijp in elkaar gefabriekt is maakt geen reet uit....
De Typisch Engelse Mini word in Born bij Nedcar voor BMW in elkaar gezet uit onderdelen die van over de hele wereld komen.... Dus??? Om over de typische merkauto's als Rolls Royce (BMW), Ferari (Fiat), Lexus (Toyota) enzo maar te zwijgen
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- hagar666
Sidekickelvis schreef:Zonder een oordeel te willen vellen moet me toch even van het hart dat deze hele kwestie een beetje om des keizers baard is.
Ik denk eigenlijk nooit na over wat de fabrikant van de pijp(en) die ik koop of wil kopen ermee doet voordat ik ze koop. Gewoonweg omdat dat me niet interesseert! Ik koop een pijp puur op gezicht en hebzucht en niet om het hout en/of het merk. De prijs heeft er ook veel mee van doen. Ik zal ooit een Winslow bezitten, puur om te weten wat er nou zo bijzonder aan is. Klikt het niet met die Winslow, dan gaat hij er meteen weer uit! Een pijp is (voor mij) een gebruiksvoorwerp namelijk. (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....![]()
)
Een dikke +1!!
*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*
- Dukdalf
Nog een dikke plus extra voor deze opmerkingSidekickelvis schreef: (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....![]()
)

- maboc
En zo lees ik ze graag...Sidekickelvis schreef:Zonder een oordeel te willen vellen moet me toch even van het hart dat deze hele kwestie een beetje om des keizers baard is.
Ik denk eigenlijk nooit na over wat de fabrikant van de pijp(en) die ik koop of wil kopen ermee doet voordat ik ze koop. Gewoonweg omdat dat me niet interesseert! Ik koop een pijp puur op gezicht en hebzucht en niet om het hout en/of het merk. De prijs heeft er ook veel mee van doen. Ik zal ooit een Winslow bezitten, puur om te weten wat er nou zo bijzonder aan is. Klikt het niet met die Winslow, dan gaat hij er meteen weer uit! Een pijp is (voor mij) een gebruiksvoorwerp namelijk. (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....![]()
)
Met het hele stuk eensch.
[nuance=on]
Maar, 't is natuurlijk ook wat je beleving erbij is.
Veel schilderkunst is gruwelijk duur. Terwijl ik er met net zoveel plezier de vis in rol. Ik zie ook wel dat nachtwacht oid. technisch heel mooi gemaakt is, ik heb 'm zelfs in het eggie gezien. Maar ik zou 'm nog niet op zolder willen hangen (afgezien van wat geometrische beperkingen. Anderen zijn echter helemaal in shock and awe van dat werkje.
Zo zie ik het ook met pijpen. Ik zie ook wel dat erg prachtig hout is gebruikt en dat de pijpjes puntgaaf gemaakt en afgewerkt zijn. Vind ik 'm daarom z'n geld waard....nope. Ik heb er gewoon niet dat gevoel bij.
Anyway....volgens mij is dit al duuzend keer aande orde geweest

[nuance=off]
lelijke k#t winslows
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- hagar666
Op deze opmerking na dan....want ik heb toevallig wel een hele mooie roze Winslow pokert...Dukdalf schreef:Nog een dikke plus extra voor deze opmerkingSidekickelvis schreef: (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....![]()
)
.

*Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen*
- Dukdalf
Zolang ik nog op zoek ben naar mijn vrouwelijke kant maak ik voor jouw roze poker met plezier een uitzondering
.

- Sidekickelvis
Ik zeg toch "de meeste".............. Je mot harder lezen....hagar666 schreef:Op deze opmerking na dan....want ik heb toevallig wel een hele mooie roze Winslow pokert...Dukdalf schreef:Nog een dikke plus extra voor deze opmerkingSidekickelvis schreef: (En ik vind de meeste Winslow's niet zo mooi....![]()
)
.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Pieter
Mooi verstopt, maboc.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand
En zo respectvol, ook.Pieter schreef:Mooi verstopt, maboc.
-
Ik zou het forum op de hoogte houden van mijn zoektocht naar een Big Ben Lombok 542 Tan. Deze zou in productie gaan, na de doorstart, echter dit is niet gebeurd. Wel zijn er drie mooie pijpen opzicht gestuurd, zonder verplichtingen naar mijn favoriete tabakszaak te Uden. HEt waren drie nieuwe leespijpen en alle drie echt mooi. Echter helaas niet wat ik zocht.
Maar de kern van mijn verhaaltje is, dat ik de service van dhr. Gubbels echt goed vindt. Ik was verbaasd en voelde me ook een beetje speciaal, dat erop deze manier wordt om gegaan met een potentiele klant. Let wel potentieel, want ik heb uiteindelijk geen van de pijpen aangeschaft.
Fa. Gubbels, bedankt voor jullie service.
Met vriendelijke groet,
Robbie-san
Maar de kern van mijn verhaaltje is, dat ik de service van dhr. Gubbels echt goed vindt. Ik was verbaasd en voelde me ook een beetje speciaal, dat erop deze manier wordt om gegaan met een potentiele klant. Let wel potentieel, want ik heb uiteindelijk geen van de pijpen aangeschaft.
Fa. Gubbels, bedankt voor jullie service.
Met vriendelijke groet,
Robbie-san
Non sum qualis eram
- Bommel