Een prima aanwinst Janneman en inderdaad, de zachte vlam is uniek. Ik gebruik hem nu een maand of vijf en ik kan me niet meer voorstellen dat ik vroeger zo'n afficionado van lucifers was. Welkom in de oudejongensclub.janneman schreef:En dan. met de eerste pijp van dit jaar tussen de kiezen, mijn kerstcadeau... De enige echte onvervalste Old Boy (met dank aan Martin voor de link naar een betaalbare verkoper). Deels omdat ik ze al heel lang erg mooi vond, en deels vanwege de tevredenheid van Robvoorburg en anderen met deze aansteker. Ik moet zeggen, ik snap de tevredenheid... De aansteker geeft een bijzonder prettige, zachte vlam, geen snijbrander die de rand van je pijp laat opgloeien. Je hoeft hem niet eens heel hoog te zetten, de vlam is zacht genoeg om soepel de pijp in te trekken. Perfect! Dank voor de tips en recensies, Heeren!
Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 2
- Tati60
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 2
Vriendelijke groet,
B.
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.
-
he janneman,welkom bij de oude jongens club! 

rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

beat down babylon!!
Clan-smoker
- eendrieenzestig
- Contacteer:
Heren, weer fraai spul allemaal. Heel veel genoegen er mee.

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.
Cicero
- Master-Fan
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul
http://www.haraldmaas.nl
http://www.haraldmaas.nl
- Martin Romijn
- Contacteer:
Mooie OldBoy Janneman ! Ook van mij; welkom bij de ouwe jongens club 

- Toon
Wil je de kennis over die betaalbare verkoper delen, Janneman. Gewoon voor het geval ik ook zoiets mocht ambiëren in de toekomstjanneman schreef:De enige echte onvervalste Old Boy (met dank aan Martin voor de link naar een betaalbare verkoper). !

-- Laat het leven ook eens van jou genieten --
- AlbertE
- Bommel
Heb je een trechter met brede tuit?
Het is inderdaad een flinke, dus zal het plezier die je er aan beleeft ook wel ENORM zijn.

Het is inderdaad een flinke, dus zal het plezier die je er aan beleeft ook wel ENORM zijn.
- Eliminator
- Moderator
Erg mooi Albert, groot plezier,.... euhm ik bedoel natuurlijk veel plezier ermee 

- janneman
- Contacteer:
@ AlbertE: Nu ken ik dat boek toevallig
en dat is inderdaad nogal een pijp ja... Mooi, hoef je tenminste dat boek niet te vaak weg te leggen om een andere pijp te pakken
Mooie nerf en beits!
@ Toon:
http://www.pipetobaccotls.com/page05.html
Ik betaalde 79,80 dollar voor de chrome lines aansteker, en een kleine 15 dollar voor verzending. Ik had de aansteker binnen 2 weken na verzending thuis. Besteld door Byron Oost gewoon een mailtje te sturen, waarna hij de totalen kosten aan mij mailde. Ik heb via paypal betaald.

@ Toon:
Hoe betaalbaar de aansteker precies uitvalt is sterk afhankelijk van de prijs van de dollar natuurlijk (momenteel minder gunstig dan een paar maanden geleden). En het blijft een dure aansteker natuurlijk, maar ook wel een erg mooie en, zoals ik nu ontdek, erg goeie.Toon schreef:Wil je de kennis over die betaalbare verkoper delen, Janneman. Gewoon voor het geval ik ook zoiets mocht ambiëren in de toekomst
Ik betaalde 79,80 dollar voor de chrome lines aansteker, en een kleine 15 dollar voor verzending. Ik had de aansteker binnen 2 weken na verzending thuis. Besteld door Byron Oost gewoon een mailtje te sturen, waarna hij de totalen kosten aan mij mailde. Ik heb via paypal betaald.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- AlbertE
Dit gaat inderdaad mijn leespijp worden denk ik. Kan ik lekker ongestoord verder lezen. Ondanks de omvang is hij niet te zwaar en zo'n grote kop ligt lekker in de hand.janneman schreef:@ AlbertE: Nu ken ik dat boek toevalligen dat is inderdaad nogal een pijp ja... Mooi, hoef je tenminste dat boek niet te vaak weg te leggen om een andere pijp te pakken
Mooie nerf en beits!
@ Toon:Hoe betaalbaar de aansteker precies uitvalt is sterk afhankelijk van de prijs van de dollar natuurlijk (momenteel minder gunstig dan een paar maanden geleden). En het blijft een dure aansteker natuurlijk, maar ook wel een erg mooie en, zoals ik nu ontdek, erg goeie.Toon schreef:Wil je de kennis over die betaalbare verkoper delen, Janneman. Gewoon voor het geval ik ook zoiets mocht ambiëren in de toekomst
Zo'n "ouwe jongen" moet ik als oudere jongere toch ook eens aanschaffen. Goedkope aanstekers zijn tot nu toe een teleurstelling geworden. Bedankt voor de link.
-
AlbertE, niet alleen een fraaie pijp, maar ook een
fraaie vulpen. Is het een Italiaanse Aurora?
- Mus
Een joekel van een pijp, maar wel een hele mooie! 

♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
- AlbertE
Dank je wel. De pen is geen Aurora, hoewel ik er wel een paar heb, de klassieke Aurora 88 is een van mijn lievelingspennen, maar dit is een andere favoriet; een Engelse pen: een "moderne" Conway Stewart Duro (helaas worden die niet meer geproduceerd, deze behoort tot de laatste Duro's).robvoorburg schreef:AlbertE, niet alleen een fraaie pijp, maar ook een
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
-
- Mus
Hij heeft rondom een straight grain. Hij heeft ook een paar goed zichtbare vullingen, maar hij rookt er niet minder om 

♦ Mijn pijpen ♦ Mijn tabak ♦
Da's nen heele goeie! Geniet ervan!Gypscoprotheres schreef:Ik ben net terug uit Brugge en heb het volgende uit de plaatselijke tabakswinkel meegenomen:
Er lagen behoorlijk wat tabakken en ik moet zeggen dat ik moeite had met kiezen, maar ik dacht: Ik ben in België en er ligt nog 1 pak Semois.... De rest vind ik vast nog wel ergens online.

Laatst gewijzigd door Whitesnake op 05 jan 2012 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arno
- Contacteer:
Precies de goede!Gypscoprotheres schreef:Ik ben net terug uit Brugge en heb het volgende uit de plaatselijke tabakswinkel meegenomen:
Er lagen behoorlijk wat tabakken en ik moet zeggen dat ik moeite had met kiezen, maar ik dacht: Ik ben in België en er ligt nog 1 pak Semois.... De rest vind ik vast nog wel ergens online.

- Paasei
De tabak van onze expeditie naar de Ardennen !Gypscoprotheres schreef:Ik ben net terug uit Brugge en heb het volgende uit de plaatselijke tabakswinkel meegenomen:
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Mede dankzij deze expeditie en alles eromheen heb ik voor deze tabak gekozen.
Waar dit forum wel niet goed voor is. (waarschijnlijk had ik het anders ergens links laten liggen)

- Charlie
Lang verwacht, maar dan toch eindelijk binnen gekomen. Ik had werkelijk niet verwacht dat de asbak zo ontzettend groot zou zijn. Liever had ik 'em iets kleiner gehad, maar ach opzich heb ik aan ruimte geen gebrek. De pijpreamer heb ik al even uitgetest. Het werkt erg prettig. De tamper spreekt voor zich.

-
Gisteren heb ik een pijpruimer gekocht.

Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
- pijpliefhebberrobin
Mensen, foto's volgen maar ik heb een dienstfiets als aanwinst.
The eagle flies alone!
- annie69
- Contacteer:
dat zijn de goede ruimers betere kwaliteit dan de zwarte.Arclaud schreef:Gisteren heb ik een pijpruimer gekocht.
-
Zwarte ruimers heb ik niet gezien, ze hadden enkel deze en diegene die Charlie in z'n laatste post liet zien (met uitzondering van wat goedkopere modellen). De kwaliteit van deze ruimers lijkt me inderdaad top!annie69 schreef: dat zijn de goede ruimers betere kwaliteit dan de zwarte.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
-
oeh zn ruimer zoek ik ook nog schijnen beter te zijn dan het " verschuifbare" model. of dat zo is weet ik niet. mijn voorkeur gaat uit naar bovenstaand model.
Groet,
Tom
Tom
- belgianpipesmoker
Paasei schreef:dit is toch wal wat dichter bij huis :
http://www.mysmokingshop.co.uk/index2.p ... idPrd=4238
betrouwbare site, trouwens
De bitjes zijn ook te koop bij elie, de maker van de forumpijp, daar heb ik de mijne van.
- belgianpipesmoker
@ charlie'
Mooie tamper zeg, van waar heb je hem?
Mooie tamper zeg, van waar heb je hem?
- annie69
- Contacteer: