Shame on Poeh!Nekker schreef: Voor degene die niet weten wie het is: Shame on you! Hij staat ook wel bekend als de schrijver van Winnie de poeh...

Die ga ik eens zoeken, beste heer Terpentijn. Hartelijk dank voor de tip.Terpentijn schreef:Beste Nekker,
Over Milne kan ik een alleraardigst boek aanrade 'Beyond the World of Pooh' een selectie van de memoires van Christopher Milne.
Groeten,
T
Einstein had dit ook al bewezen.Kapitein Haddock schreef:
Edwin Hubble, Amerikaans astronoom die ontdekte dat het heelal uitdijt.
Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Ergens heb je wel gelijk Robb, ik heb deze film bekeken vanuit een zeker nostalgisch gevoel. Het zwart-witte, op cinema scherm,... Het draagt allen bij aan wat ik zoek in dit soort films. Nergens komt het zwart-witte beter tot zijn recht als in dit soort films. Maar om hem nu te bombarderen tot de beste film aller tijden is misschien een beetje ver. Alhoewel dat hij tot de films behoord die ik die titel wel gun. Zo heb je bijvoorbeeld "The Elephant Man" van Lynch. Hoewel deze film van 1980 is, begreep Lynch zeer goed dat dit soort prenten aan dramatiek wint indien men hem in het Zwart-wit uitbrengt. Ongetwijfeld verlies je wel aan toegankelijkheid van de film, maar god, de film komt zoveel beter tot zijn recht...Robb schreef: Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Net zoiets als de beste pijptabak aller tijden.
Als 'de beste' een subjectief oordeel is, dan is 'goeie' dat natuurlijk ook.Robb schreef:Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Net zoiets als de beste pijptabak aller tijden.
Klopt. Maar veel mensen zijn zich hier vaak niet van bewust, en laten zich min of meer beïnvloeden. Iets een goeie film noemen heeft dan minder gevolgen dan een aantal filmcritici die een film uitroepen tot beste ooit.Kynikos schreef:Als 'de beste' een subjectief oordeel is, dan is 'goeie' dat natuurlijk ook.Robb schreef:Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Net zoiets als de beste pijptabak aller tijden.Ofwel alle esthetica is een kwestie van smaak en niet meer dan dat.
Je hebt wel zoiets als technisch goed, natuurlijk. Iemand kan bijvoorbeeld schilderen, wanneer hij bepaalde technieken onder knie heeft. Een schilderij kan dan goed geschilderd zijn, maar of het mooi is, is dan een subjectief gegeven.Kynikos schreef:Als 'de beste' een subjectief oordeel is, dan is 'goeie' dat natuurlijk ook.Robb schreef:Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
Net zoiets als de beste pijptabak aller tijden.Ofwel alle esthetica is een kwestie van smaak en niet meer dan dat.
Precies, net zoals het verschil tussen "feit" en "mening".Kapitein Haddock schreef:Je hebt wel zoiets als technisch goed, natuurlijk. Iemand kan bijvoorbeeld schilderen, wanneer hij bepaalde technieken onder knie heeft. Een schilderij kan dan goed geschilderd zijn, maar of het mooi is, is dan een subjectief gegeven.Kynikos schreef:Als 'de beste' een subjectief oordeel is, dan is 'goeie' dat natuurlijk ook.Robb schreef:Goeie film, maar de beste film ooit? Lijkt me meer een kwestie van persoonlijke smaak.
endevos schreef:Feitelijk vind ik rood mooier.