Show hier je nieuwe aanwinsten
-
- Victor Baarn
Vandaag voor mn verjaardag gekregen. Een Big Ben Royal Ligt (wel zelf uitgezocht). Zometeen maar eens (in)roken met Planta Black Vanilla.

Hier het plaatje van de site van Big Ben
http://www.bigben.nl/Libraries/Royal_Li ... .sflb.ashx

Hier het plaatje van de site van Big Ben
http://www.bigben.nl/Libraries/Royal_Li ... .sflb.ashx
- Vandaahl
- Contacteer:
Hartelijk gefeliciteerd! En een mooi pijpje!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)
- Joey Peters
Dat is een hele mooie pijp! Hopelijk rookt hij ook lekker, maar ik denk dat dat wel snor zit met die Big Ben
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- Olav Meijer
- janneman
- Contacteer:
- Victor Baarn
Als ik mezelf in de spiegel zie met die pijp krijg ik de neiging te zeggen: "elementary, my dear Watson". Het ziet er indrukwekkend uit.
Pijp is prima in de mond te houden en rookt goed. Wel nog bijsmaak maar dat zal wel overgaan. Ook had ik (voor het eerst!) een zere tong. Misschien volgende keer pijp toch roken met filter erin (hoewel roken zonder filter en met gebruikmaking van een rager prima ging).
Ik ben er erg happy mee. Mooie pijp.
Pijp is prima in de mond te houden en rookt goed. Wel nog bijsmaak maar dat zal wel overgaan. Ook had ik (voor het eerst!) een zere tong. Misschien volgende keer pijp toch roken met filter erin (hoewel roken zonder filter en met gebruikmaking van een rager prima ging).
Ik ben er erg happy mee. Mooie pijp.
- Rob
Hieronder een plaatje met de blikjes. In dit geval een Mixture Scottish Blend met ter vergelijking een 100 gr blikje Virginia No.1.erasmus59 schreef:Ik heb je voorbeeld gevolgd... Dat verrassingsei is een leuke tip : bij mij net voldoende voor twee pijpen.Rob schreef: En hieronder zie je alles wat ik bij me hoef te hebben: aansteker met stampertje, tabak in zo'n verrassingsei (is net wat kleiner dan het kleinste blikje tabak dat ik heb, maar heb bij Danpipe al wat mooiers gezien) en de pijp zelf. Soms stop ik hem al van tevoren en sluit ik het zakje goed, werkt ook altijd.
Ik zou dat kleinste blikje tabak van je eens willen zien als dat maar een beetje groter is dan het verrassingsei![]()

En hier een met de Roley op het dekseltje van het blikje:

-

Dit is mijn Dr. Boston, een second van Butz-Choquin. Eigenlijk is hij helemaal niet nieuw. Ik heb hem al een jaar, maar door de B op de steel en de respectabele prijs ging ik er altijd maar van uit dat het een Big Ben was. Maar toen ik hem vandaag aan het schoonmaken zag ik ineens 'made in France' op het hout staan. Even googlen en het was duidelijk. Ik vind het wel een mooie ontdekking. Brengt, zuiver theoretisch gezien, meer variatie aan in m'n verzameling. En het verklaart waarom de Big Ben adapter er niet goed inpast. Eigenlijk vind ik het trouwens niet eens zo'n mooie pijp, maar voor drie tientjes is het een goed rokend, bescheiden werkpaard voor de aromatics.
-
En dan nu wel werkelijk nieuwe aanwinsten:

Net allebei al even opengemaakt. De Capstan ruikt naar versgebakken krentenbrood of iets dergelijks, heel curieus. Ben benieuwd hoe hij smaakt. De Mac Baren Vanilla ruikt alsof ze nog net ruimte gevonden hebben voor een beetje tabak naast al het vanille extract. Ik zocht eigenlijk Larsen Sweet Aromatic, maar die hadden ze niet. Daarom dacht ik de grote forumfavoriet maar eens te proberen.

Net allebei al even opengemaakt. De Capstan ruikt naar versgebakken krentenbrood of iets dergelijks, heel curieus. Ben benieuwd hoe hij smaakt. De Mac Baren Vanilla ruikt alsof ze nog net ruimte gevonden hebben voor een beetje tabak naast al het vanille extract. Ik zocht eigenlijk Larsen Sweet Aromatic, maar die hadden ze niet. Daarom dacht ik de grote forumfavoriet maar eens te proberen.
- Frank
- ben5970
- Contacteer:
Hoi,
Ik zat gister avond even op marktplaat kom ik daar een mooie set 6 stuks big ben pijpen tegen,ben benieuwd of het wat is ik hoop het wel.
het is een:
mini bent filtre
BB Standing 302
BB Brueren de luxe
BB Standing 304
Wood art 907/1
En een
BB Pamir 16
Iemand ervaring met een van de pijpen ben benieuwd, Ik rook nog niet zolang pijp,dus kan gelijk het gelerde hier op het forum in praktijk gaan brengen wat betreft het schoon maken, leuke klus voor het weekeinde.
Groetjes,
Ben
Ik zat gister avond even op marktplaat kom ik daar een mooie set 6 stuks big ben pijpen tegen,ben benieuwd of het wat is ik hoop het wel.
het is een:
mini bent filtre
BB Standing 302
BB Brueren de luxe
BB Standing 304
Wood art 907/1
En een
BB Pamir 16
Iemand ervaring met een van de pijpen ben benieuwd, Ik rook nog niet zolang pijp,dus kan gelijk het gelerde hier op het forum in praktijk gaan brengen wat betreft het schoon maken, leuke klus voor het weekeinde.
Groetjes,
Ben

een tevrede roker is geen onrust stoker
- Olav Meijer
Hoi Ben,ben5970 schreef:Hoi,
het is een:
mini bent filtre
BB Standing 302
BB Brueren de luxe
BB Standing 304
Wood art 907/1
En een
BB Pamir 16
Groetjes,
Ben
ik had hem ook gezien. ik denk een mooie koop, op de foto zagen ze er goed uit (en de prijs was bijzonder mooi). Zelf heb ik iets teveel pijpen, anders had ik zeker een bod gedaan.
Veel plezier ermee.
- ben5970
- Contacteer:
- Vandaahl
- Contacteer:
Ja, dat was zeker een mooi prijsje! Veel plezier ermee!
- ben5970
- Contacteer:
- Joey Peters
Succes gewenst ermee!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- janneman
- Contacteer:
- ben5970
- Contacteer:
- ben5970
- Contacteer:
Ik heb de pijpen zaterdag binnen gekregen,En ik moet zeggen ze zien er goed uit,Zeker na een flinke poets beurt ik heb de mondstukken een halve dag in de bleekwater gezet en ze waren weer gir zwart maar dof dus ik op zondag morgen naar de zaak daar heb ik ze eerst met slijpwas en daar na met glans was weer tot super hoogslans gekregen gelijk ook maar de pijpen koppen gedaan dit zijn nu ook net spiegels,nu nog alleen de ketels ruimen dezen zitten vlink vol,Maar dat vindt ik nog een beetje tricky.
Groetjes,
Ben
Groetjes,
Ben

een tevrede roker is geen onrust stoker
- ben5970
- Contacteer:
- Vandaahl
- Contacteer:
Heb je puur bleekwater gebruikt Ben? En het werd niet zacht o.i.d. ? Dan moet ik dat ook maar eens proberen, want dat scheelt enorm veel schuurwerk!ben5970 schreef:Ik heb de pijpen zaterdag binnen gekregen,En ik moet zeggen ze zien er goed uit,Zeker na een flinke poets beurt ik heb de mondstukken een halve dag in de bleekwater gezet en ze waren weer gir zwart maar dof dus ik op zondag morgen naar de zaak daar heb ik ze eerst met slijpwas en daar na met glans was weer tot super hoogslans gekregen gelijk ook maar de pijpen koppen gedaan dit zijn nu ook net spiegels,nu nog alleen de ketels ruimen dezen zitten vlink vol,Maar dat vindt ik nog een beetje tricky.
Groetjes,
Ben
- ben5970
- Contacteer: