Als startend pijproker zou ik niet beginnen met een Peterson pijp.
[-X [-X

Kan ik alleen maar ondersteunen, lang leve Ierse schonenBommel schreef:Maar als die Ierse furie is getemd, man, man wat een lekker ding is het dan.
Mooi kopje, leent zich uitstekend voor een lees pijpsteel erbij..wiele schreef:Volgende pijp zit al een tijd in mijn gedachten. Iemand ervaring mee?
Waar ik op Let bij mijn toekomstige pijpen zijn vooral de steel. Liefst acryl zodat ik niet om de zoveel tijd moet lopen boenen mits ik geen polliermachine heb.
Deze heeft denk ik een grote ketel en de vorm ligt denk ik goed in de hand. Ik selecteer pijpen op wat ik er uit zou willen roken. In dit geval semois.
Ik zou hem in een winkel bestellen mits ik hem niet verplicht moet aankopen.
bccaratd.jpg
Dank voor info!!wiele schreef:Het is een butz chocin carat D, moesten mensen zich dat afvragen.
Bij de laatste link zitten leuke speeltjes maar geen prijzen ! Ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim ??[emoji23][emoji23][emoji23][emoji12][emoji12][emoji12]Anonymous schreef:op mijn reis naar ierland binnenkort, besloten eens niet naar peterson dublin te gaan,
maar ik blijf in het noorden, en zitten daar (behalve kleipijpmakers) ook andere
pijpmakers die nog niet door het grote peterson concern zijn opgelokt.....?????? ja hoor!
en ik ga ze ophalen!
http://irishbriar.com/t/special-sale
pollywog zo.n 50 geldjes hij maakt ook st.patricks 2017 churchwarden, volgens mij rond de 50 euro, churchwarden.
de meeste van zijn pijpen zijn volgens mij verbeterde en opgekalefaterde mollina's,
en af en toe een bog oak pijp, maar daar zie ik maar 1 tje van, en die doe ik maar niet,
want ik moet sparen voor de forumpijp heb ik begrepen. (vind m ook niet echt mooi)
verder
http://sayerspipes.com/gallery leuk detail is dat hij er een stuk van een hagelpatroon in verwerkt.
ik vermoed een 85 geldjes
ik moet nog afwachten hoe de kwaliteit van de heren is,
dus straks even op de black/white list kijken.
tips welkom via pb
Dat bedoel ik!! dus No 2 ( halfbent)
Dat soort pijpen (naturel) liet ik vroeger steeds links liggen,junksculp schreef:Ik heb reeds 3 vauen pijpen en 1 morgan Bones. Omdat ik bij de Bones het verkleuren van het hout zo mooi vind besloten om een Vauen natura te kopen weet alleen nog niet welke van de twee?
IMG_3069.PNG
IMG_3068.PNG
Die 'sobere' meerschuimers zijn vaak niet zo 'sober' geprijsd. Een gladde meerschuimer is meestal duurder dan een bewerkte. Dit omdat in een bewerking de 'missers' in het meerschuim verwerkt kunnen worden, en dat gaat bij een gladde niet.Willem-Jan schreef:Ooit een sobere meerschuimer zonder figuurtjes ofzo.