Show hier je nieuwe aanwinsten
- annie69
- Contacteer:
- Eliminator
- Moderator
- annie69
- Contacteer:
Hehe hij is binnen de karl erik een vauen by barontini en een Savinelli oscar dry dit met diverse tabakken.
En een oldenkott rubin met meerschuim inzet ben wel eerlijk hij is flink gebruikt.
Van links naar rechts
Karlerik compact 1
savinelli oscar dry
Oldenkott rubin meerschuim
Vauen by bartontini Buldog met filter waar ik op zoek naar was.

Moet wel nog wat hier en daar bijwerken enzo.maar opzich nu al prachtige pijpjes.
De savineli gaat de verkoop in.
En een oldenkott rubin met meerschuim inzet ben wel eerlijk hij is flink gebruikt.
Van links naar rechts
Karlerik compact 1
savinelli oscar dry
Oldenkott rubin meerschuim
Vauen by bartontini Buldog met filter waar ik op zoek naar was.

Moet wel nog wat hier en daar bijwerken enzo.maar opzich nu al prachtige pijpjes.
Laatst gewijzigd door annie69 op 29 jan 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Savinelli, is dat die bulldog? Dan wil ik daar graag even over babbelen, samen met die Oldenkott waar we het eerder over hadden!annie69 schreef:Hehe hij is binnen de karl erik een vauen by barontini en een Savinelli oscar dry dit met diverse tabakken.

- annie69
- Contacteer:
- PiepeJan
Vandaag vond ik de envelop van Hans (tweetakt) met een vijftal 6 mm Savinelli Balsafilters in de brievenbus. Nogmaals bedankt Hans. Gelijk geprobeerd, maar helaas passen deze ook niet.PiepeJan schreef:Dit is de beste close-up foto die ik kon maken. Ik heb er een 6 mm. Meerschuim-filter naast gelegd. Ik heb geprobeerd om met m'n handen het tuitje er uit te draaien, maar dat lukt niet.
En gereedschap begin ik niet aan.

Even foto's gemaakt en in de tussentijd de PC opgestart en in m'n Inbox vond ik een mailtje van de leverancier (daar had ik inmiddels ook al een mailtje naar gestuurd) en die bevestigde mijn vermoeden. Dit is geen filterpijp.
Hij heeft me wel aangeboden om 'm om te ruilen voor een pijp van hetzelfde model met 6mm filter. Met een tegoedbon voor de extra kosten voor het terugsturen van deze pijp. Maar ik zit nog te twijfelen Het verschil tussen roken met of zonder filter is toch ook niet zo heel erg groot?
Jan
Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.
Confucius zegt: Een wijs man zoekt het in zichzelf, de dwaas zoekt het in anderen.
-
- annie69
- Contacteer:
-
- janneman
- Contacteer:
Ik zou de versie zonder filter houden, maar wat voor mij opgat, hoeft niet voor jou te gelden. Heb je andere filterpijpen? Rook er eens een met filter, en de dag daarna zonder filter. Kijk eens hoe het bevalt. Er is wel verschil, maar voor mij is het verschil niet zo heel groot. Uiteindelijk rook ik de meeste filterpijpen die ik heb ook gewoon zonder filter.PiepeJan schreef:Maar ik zit nog te twijfelen Het verschil tussen roken met of zonder filter is toch ook niet zo heel erg groot?
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
-
Sinds een jaar rook ik overwegend Winslow pijpen, deze zijn vrijwel allemaal geschikt voor filters. (heeft te maken met de Duitse markt)
Sinds dat jaar dus gebruik ik braaf deze filters. Ik merk geen verschil in trek- of smaakverschil.
Wat ik wel merk dat ik na het roken zie dat de hals aanmerkelijk viezer is dan de steel bij het schoonmaken. In de steel zit hooguit wat condens.
Een filter gooi ik weg na 1 rookbeurt.
Sinds dat jaar dus gebruik ik braaf deze filters. Ik merk geen verschil in trek- of smaakverschil.
Wat ik wel merk dat ik na het roken zie dat de hals aanmerkelijk viezer is dan de steel bij het schoonmaken. In de steel zit hooguit wat condens.
Een filter gooi ik weg na 1 rookbeurt.
- PiepeJan
-
wijs besluit me dunk... veel plezier met het inroken
. heb nu de ervaring dat dat heel vervelend kan zijn zonder voorkool laag op puur hout..

omdat ik mezelf niet langer kan bedwingen... sail natural uit.. ( tromgeroffel)..rhamnus houten pijp. zal alhier een klein verslag neerpennen hoe hij nou rookt. ... to be continued.... Twisted Evil
gaat er veel tabak in? nee( denk aan tattoo pijpje ), de pijp is al leeg. maar hoe rookt dat nou.. ik zeg hout! ik proef hout!! Shocked .. nou weet ik niet of er eerst iets van een koollaagje moet ontwikkelen.
maar om eerlijk te zijn wacht ik dat niet af.. de houtsmaak is te overweldigend. voor de rest ondanks zn rare boring trek hij redelijk en rookt vrij droog, ik had geen gepruttel.
hij is te zwaar en het mondstuk te dik/log om echt een fijne pijp te zullen gaan worden.
Groet,
Tom
Tom
-
OnlinePaasei
Baai wordt aangeraden omwille van de neutrale smaak, en ook wel omdat je sneller door het 'vervelende' karwei heen bent.
Ik persoonlijk rook een pijp in met de tabak waar ik bij de eerste inrookbeurt zin in heb, en hou die tabak dan aan voor die pijp tot ze is ingerookt. Later kan de tabakskeuze uiteraard nog wijzigen.
Zo heb ik er eentje ingerookt met Squadron Leader, eentje met Semois, eentje met Erinmore Balkan mixture, en verder terug weet ik niet meer eigenlijk...
Ik wil maar zeggen: inroken kan in principe met elke tabak. Neem er gewoon eentje die je al kent, waar je de rookeigenschappen van onder de knie hebt. Om het extreem te stellen : heb je geen ervaringen met flake, gebruik dan ook geen flake om een pijp mee in te roken.
Ik persoonlijk rook een pijp in met de tabak waar ik bij de eerste inrookbeurt zin in heb, en hou die tabak dan aan voor die pijp tot ze is ingerookt. Later kan de tabakskeuze uiteraard nog wijzigen.
Zo heb ik er eentje ingerookt met Squadron Leader, eentje met Semois, eentje met Erinmore Balkan mixture, en verder terug weet ik niet meer eigenlijk...
Ik wil maar zeggen: inroken kan in principe met elke tabak. Neem er gewoon eentje die je al kent, waar je de rookeigenschappen van onder de knie hebt. Om het extreem te stellen : heb je geen ervaringen met flake, gebruik dan ook geen flake om een pijp mee in te roken.
Koninklijke Eikel Des Forums.
- St Patrick
Ik gebruik voor het inroken van nieuwe pijpen Tree Nuns van Bells. Dit is een lekkere neutrale maar wel kruidige en koelrokende tabak. Deze kan je stoppen en dan gewoon de brand erin. Geen last van een waterende (gorgelende)pijp... Dus voor mij persoonlijk een perfecte tabak om een nieuwe pijp mee in te roken. Succes...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- belgianpipesmoker
- Bommel
-
- annie69
- Contacteer:
-