Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Huub

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door Huub »

MilleLuci schreef:Vandaag een type egeltje scheerschuim gescoord. Merk Belt uit GB. Zegt mij niets. Jullie? Ga hem nu fijn in roken met laatste beetje Peterson.......
Afbeelding

Afbeelding
Hallo Monique.

Gefeliciteerd met de aankoop van de London Meerschaum pijp.
Lees het onderstaande eens. Je hebt echt een uniek oudje op de kop getikt en dat voor die prijs.

Goed weekend,

Huub

[b]"London Meerschaum made some pipes under the name of BELT or THE BELT, I had this comfirmed by Bonds of Oxford St. who have 5 smooth bowl versions in stock at the time of writing, these look very simular to standard system full bent Peterson Meerschaums, the smooth versions have silverware stamped L&JS {Les & Dolly Wood, Ferndown } and has Belt and Genuine Block Meerschaum stamped on the bowl. I have seen 1 rusticated version with the same silerware and 2 of which I own 1, have gold plated ware with no hallmarks and are also stamped Belt and Genuine Block Meerschaum. Both smooth and rusticated have P-Lip type stems though the air hole is not on top but at the end as with most non Peterson P-Lips that I have come accross. I do not know when London Meerschaum ceased trading but I can say from the one Belt that I own, it's a very fine pipe and not cheap, well over the £100 mark when new." These pipes were evidently sold at least as early as the 1950's.
[/b]
Laatst gewijzigd door Huub op 13 jun 2015 20:25, 3 keer totaal gewijzigd.

dinck

Bericht door dinck »

Mooi allemaal!

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Een koopje moniqeu,
je hebt iets speciaals op de kop getikt.

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Gefeliciteerd Mille. Dat ziet eruit als een lekker pijp, voor een hele mooie prijs.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Mooie vondst Monique [emoji106]

Bommel

Bericht door Bommel »

Volgens mij kan deze Scheerschuimer zonder te blozen zich onder de Nekkertjes scharen Mille.
Mooi dingetje.
Afbeelding

rivulus

Bericht door rivulus »

Al een tijdje naar op zoek, nu eindelijk gevonden op e-bay: Les Pipiers Francais, Histoire et Tradition uit 1991 door Gilbert Guyot. Helaas nooit vertaald ( Mijn Frans is vrijwel afwezig :( ) maar erg interessant. Vol met obscure feitjes, advertenties en patenten over Franse pijpen en pijpenmakers.
Afbeelding
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Fluffy Feet

Bericht door Fluffy Feet »

Als je een vertaler wilt, mijn zus studeert toegepaste taalkunde en vertaalt Frans-Nederlands; Frans-Engels; Frans-Spaans. Als je wil kan ik het altijd eens vragen?
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Fluffy Feet schreef:Als je een vertaler wilt, mijn zus studeert toegepaste taalkunde en vertaalt Frans-Nederlands; Frans-Engels; Frans-Spaans. Als je wil kan ik het altijd eens vragen?
Moest Fluffy's zus niet kunnen/willen, kan ik het de mijne ook altijd vragen, die is namelijk vertaler/tolk Frans/Spaans/Engels(/Portugees)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Fluffy Feet schreef:Frans-Nederlands; Frans-Engels; Frans-Spaans.
Massis schreef:Frans/Spaans/Engels(/Portugees)
Ben al blij Vlaams-Nederlands een klein beetje onder de knie te hebben :lol:
:wink:
Afbeelding

rivulus

Bericht door rivulus »

Hmmm... Wat is dat met pijprokers.... Mijn zus is namelijk: vertaler (van/naar Engels en Deens). :shock:

Heren, dank voor het aanbod! Maar met langzaam lezen en een woordenboek ernaast ga ik toch maar een poging doen m'n twee jaartjes Frans op de middelbare school op te vijzelen.
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

cipke

Bericht door cipke »

Eliminator schreef:
Fluffy Feet schreef:Frans-Nederlands; Frans-Engels; Frans-Spaans.
Massis schreef:Frans/Spaans/Engels(/Portugees)
Ben al blij Vlaams-Nederlands een klein beetje onder de knie te hebben :lol:
:wink:
Knap nu de vele dialecten nog :mrgreen:
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

Fluffy Feet

Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Haha het moet zijn dat pijproken gepaard gaat met een drang naar taal (kijk naar Tolkien)
Wel Rivulus, moest je er niet in slagen een bepaalde zinsnede te analyseren kan je het hier altijd posten he, meer dan genoeg mensen die willen helpen [emoji2]
(Ben zelf ook bezig met een boekje uit het Zweeds te vertalen, kwestie van de taal machtig te worden, ik zou eens moeten zoeken naar een pijpenboek)
cipke schreef:
Knap nu de vele dialecten nog :mrgreen:
Mijn zus wilt er aan gaan beginnen werken (Catalaans, Frans-Vlaams,...) zij liever dan ik :)
If discord has broken out between two beings, let them smoke together. United by this bond, they will live in peace and friendship thereafter.
- The Great Manitu

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Haha mijn ouders gaan al 35 jaar in Catalonie op vakantie, dit jaar gaat mijn gezin weer eens mee.
Mijn zus gaat al haar hele leven mee en spreekt dus ook catalaans ondertussen :-p
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Fluffy Feet

Als ze ooit eens beiden op een meeting zouden zijn kunnen ze gaan roddelen zonder dat iemand het merkt [emoji1]
- The Great Manitu

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Huub schreef:
MilleLuci schreef:Vandaag een type egeltje scheerschuim gescoord. Merk Belt uit GB. Zegt mij niets. Jullie? Ga hem nu fijn in roken met laatste beetje Peterson.......
Afbeelding

Afbeelding
Hallo Monique.

Gefeliciteerd met de aankoop van de London Meerschaum pijp.
Lees het onderstaande eens. Je hebt echt een uniek oudje op de kop getikt en dat voor die prijs.

Goed weekend,

Huub

leuk Huub, dankje! Iets heel leuks zo gescoord.

[b]"London Meerschaum made some pipes under the name of BELT or THE BELT, I had this comfirmed by Bonds of Oxford St. who have 5 smooth bowl versions in stock at the time of writing, these look very simular to standard system full bent Peterson Meerschaums, the smooth versions have silverware stamped L&JS {Les & Dolly Wood, Ferndown } and has Belt and Genuine Block Meerschaum stamped on the bowl. I have seen 1 rusticated version with the same silerware and 2 of which I own 1, have gold plated ware with no hallmarks and are also stamped Belt and Genuine Block Meerschaum. Both smooth and rusticated have P-Lip type stems though the air hole is not on top but at the end as with most non Peterson P-Lips that I have come accross. I do not know when London Meerschaum ceased trading but I can say from the one Belt that I own, it's a very fine pipe and not cheap, well over the £100 mark when new." These pipes were evidently sold at least as early as the 1950's.
[/b]
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Op deze pijp ben ik wel heel jaloers :shock: prachtig ding en een koopje , wat het nog leuker maakt :lol: :lol: :lol:

Koesteren en van genieten ,

Godfrey

dinck

Bericht door dinck »

Een milde opflakkering van PKZ, en dan meteen twee vliegen in één klap:

Afbeelding

Links een Barling's Make pot van voor de transitie, rechts een nieuwere sandblasted Barling 5269. Aangezien ik alleen glagge pijpen wil zal de 5269 na opknappen van de hand worden gedaan.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

dinck schreef:Een milde opflakkering van PKZ, en dan meteen twee vliegen in één klap:

Afbeelding

Links een Barling's Make pot van voor de transitie, rechts een nieuwere sandblasted Barling 5269. Aangezien ik alleen glagge pijpen wil zal de 5269 na opknappen van de hand worden gedaan.
Mooie pijpen! Jammer dat de 5269 geen pre-transitie is, anders had ik die zo van je over genomen..
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Mooie aanwinsten Dinck! Ik moet zeggen, ik begin steeds meer de schoonheid van zo'n pot te zien, ze hebben een zekere 'helderheid, een directheid in hun vorm.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Mooi spul franz.

Is die rechter van ver na de transitie? De scheiding pre/post is niet zo scherp als velen denken. Er zijn na de transitie nog een aantal jaren Barlings gemaakt die niet veel voor de pre-transitions onderdeden, of simpelweg van dezelfde kwaliteit waren. Als ik het goed heb, heb ik je ooit een essay gegeven over dat onderwerp.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

dinck

Bericht door dinck »

Arno schreef: Mooie pijpen! Jammer dat de 5269 geen pre-transitie is, anders had ik die zo van je over genomen..
Ribbon schreef: Mooi spul franz.

Is die rechter van ver na de transitie? De scheiding pre/post is niet zo scherp als velen denken. Er zijn na de transitie nog een aantal jaren Barlings gemaakt die niet veel voor de pre-transitions onderdeden, of simpelweg van dezelfde kwaliteit waren. Als ik het goed heb, heb ik je ooit een essay gegeven over dat onderwerp.
Ik heb de pijpen nog niet binnen, ik zal ze te zijner tijd inspecteren en aan de hand van dat essay proberen te dateren. Ik houd jullie op de hoogte.
janneman schreef:Mooie aanwinsten Dinck! Ik moet zeggen, ik begin steeds meer de schoonheid van zo'n pot te zien, ze hebben een zekere 'helderheid, een directheid in hun vorm.
Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, ideale pijpen ook voor latakiablends!

Asmodeus

Bericht door Asmodeus »

Mooie vangst, franz !

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Prachtige vangst Franz! Ik ken nog te weinig van Britse pijpen om de verschillen te ervaren, misschien dat mijn kennis ooit op jullie niveau komt, wie weet!

Ik heb deze ochtend van mijn dochter mijn vaderdagcadeau in ontvangst mogen nemen (het was nog niet toegekomen op vaderdag).

Mijn vrouw en Harrietje hebben deze pijp in het geniep laten overkomen en blijkbaar is mijn dochter een enorm fan van de pijn want ze is groen en dus per definitie een kikker (de gedachtensprongen van peuters zijn gewoonweg zalig!), haar lievelingsdier.

Ze praatte dan ook deze ochtend haar mond voorbij toen ik het pakje kreeg door luidkeels 'kikkepijp!' te scanderen! Wat ze blijkbaar ook deed toen ze samen met Anouk op de site aan het kijken was. Anouk zei me dan ook dat Harrietje er op stond dat het deze pijp was die moest dienen als vaderdagcadeau. Schattig gewoonweg!
IMG_1970.jpg
De pijp is gemaakt door Jon Vesterholm, een opkomende Deense pijpenmaker waar ik het bestaan nog maar recent van heb ontdekt via het artikel dat Mikali doorstuurde in navolging van de post over Regina Scarlatti pijpen (waarvoor nogmaals dank Mikali!). Anders zou ik bij God niet weten wie de maker van deze pijp was.

Diep donkergroene stain, sandblast en een shank verlenging gemaakt van hoorn. Een slank mondstuk met comfortabele beet. Op eerste zicht een goed gemaakte pijp.

We gaan deze kikker nu meteen eens in de fik steken zie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

Mooi, prachtig verhaal Philip.

Mooie pijpen Franz, alleen zegt een pot mij niet zoveel : een billard en zijn zusjes zeggen mij meer :inlove:
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

PhilipV

Bericht door PhilipV »

gewoon ik schreef:Mooie pijpen Franz, alleen zegt een pot mij niet zoveel : een billard en zijn zusjes zeggen mij meer :inlove:
:mrgreen: Pas maar op! Ik wou vroeger alleen gebogen pijpen en heaven forbid geen sandblasts. En nu ... :twisted:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Jawel het mag er weer allemaal zijn heren .

Godfrey

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Franz,

Gefeliciteerd met de aankoop van deze Barling's. Ik had ze al gezien op Ebay. Met de prijs heb je natuurlijk een heel goede aankoop gedaan voor de pre-transition.

Ik hoop dat ze je veel rookgenot gaat brengen.
Laatst gewijzigd door Huub op 16 jun 2015 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

gewoon ik

Bericht door gewoon ik »

PhilipV schreef:
gewoon ik schreef:Mooie pijpen Franz, alleen zegt een pot mij niet zoveel : een billard en zijn zusjes zeggen mij meer :inlove:
:mrgreen: Pas maar op! Ik wou vroeger alleen gebogen pijpen en heaven forbid geen sandblasts. En nu ... :twisted:
jupjup. Niet quoten, ik ga hiermee later zo pijnlijk hard geconfronteerd worden.
Welderij mijn etsy store voor mijn unieke handgemaakte voorwerpen uit staal

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Philip,

Allereerst gefeliciteerd met dit mooie vaderdagcadeau.
Het feit dat je dochtertje heeft meegeholpen de pijp uit te zoeken en waarom is echt aandoenlijk.
Ze zal zich dat altijd blijven herinneren, denk ik. Ik hoor al zeggen: Papa, wilt u de "kikkepijp" gebruiken.

Ik hoop dat deze beauty je veel rookgenot gaat brengen.

Overigens kun je op de site van The Danish Pipeshop iets lezen over de maker, die van beroep leraar is. Met de begeleiding die hij heeft gehad van Jess Chonowitsch en Hans Nielsen zal hij zeker perfecte pijpen maken.

Fijne dag verder,

Huub

Plaats reactie