Geen mooi model? Prachtige klassieker waarmee je je overal kunt vertonen en een vorm die nooit verveelt, Proficiat met je nieuwe aanwinst!Winslow Collector schreef:Ben afgelopen zaterdag naar Peter Heinrichs in Bergheim geweest. Om o.a. eens een pijp van het veel geroemde (en beroemde?) merk Dunhill te kopen.
De voorraad Dunhills in deze winkel bedraagt daar ruim meer dan 250-300 stuks. Ik wilde een recht model met 9 mm filter en dat was gemakkelijk te vinden. Sterker nog: ik had zelfs keus.
Het is een 4303F uit 2006 geworden en heb er € 438 voor betaald.
Plaatje kan ik er op mijn werk niet bijplaatsen, maar op de volgende link is hij wel te zien:
http://www.bollitopipe.it/dunhill-bruye ... anguage=en
Een zeer klassiek en eenvoudig model. Eigenlijk helemaal geen mooie pijp, maar ik wil gewoon de zo roemrucht gemaakte rookeigenschappen eens meemaken.
Voor deze prijs heb ik trouwens een Winsløw met een mooie straight grain en een (naar mijn mening) creatievere pijp. Maar goed, ik wist waar ik aan begon.
Dacht ik..., want bij thuiskomst bleek dat de filterkamer te klein was voor een 9 mm filter. Diameter was in orde, maar de lengte van de filterruimte niet. Dus ik moest, op deze "topkwaliteitspijp van het beroemdste merk" al eerst met een ruimer aan het werk, alvorens ik er een filter in kon doen.
Allemaal goed gelukt, maar niet passend bij een pijp van een flink eind in de 400 euro's.
Heb de pijp inmiddels 2 maal gerookt (inroken) en dat bevalt tot nu toe zeer goed. Meestal merk ik bij andere merken beperkingen t.o.v. mijn Winsløws, maar in dit geval niet.
Voorlopige conclusie:
Afwerking - zeer slecht, want ik moest al meteen met gereedschap aan de slag.
Rookeigenschappen tijdens inroken - zeer positief, zelfs de eerste rooksessie was smaakvol en eenvoudig comfortabel.
Jammer dat de filterkamer niet op maat was; je zou toch verwachten dat een dergelijke firma dit controleert alvorens de pijp de werkplaats uit te laten gaan.