Houten Tampers

De gadgets die het pijproken extra leuk maken...
Plaats reactie
Eliminator
Moderator

Re: Houten Tampers

Bericht door Eliminator »

=D> :mrgreen:
Afbeelding

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Bart Iron schreef:
Zo ligt een van mijn ijzeren tampers in Noorwegen, dat is inderdaad een bijzondere gedachte.

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst Wowbagger!

Die laatste twee zijn echt ook heel erg bijzonder Dolle!
=D>
Te gek is dat hè. Te weten dat iemand ze gebruikt ergens ver weg. Schitterend idee is dat.

Dank je Bart, het blijft leuk dat prullen in je hok. Doe dat graag. Zo baal ik soms wel eens dat er bijvoorbeeld bezoek komt. (want dan kan je niet door hahaha)
Eliminator schreef:=D> :mrgreen:
Als alles goed gegaan is ben je reeds terug, hoe was het gegaan Eli?? LOL!!
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Mars

Bericht door Mars »

:mrgreen:
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Dolledokus schreef: Als alles goed gegaan is ben je reeds terug, hoe was het gegaan Eli?? LOL!!
Goed ! Ze was erg lekkkkk euhm, fuck ik ging alleen de gladheid onderzoeken hé,.... euhm, SMOOTH ! :mrgreen:
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Ze zijn weer leuk de tamper koning en koningin neus , hoe verzin je het . :lol:

Godfrey

Dolledokus

Godfrey59 schreef:Ze zijn weer leuk de tamper koning en koningin neus , hoe verzin je het . :lol:

Godfrey
Dank je Godfrey.
Tjah hoe verzin je het. Bij deze zag ik het eigenlijk meteen. Die giga neus. Heb alleen geholpen die er nog beter uit te laten springen en ploep, daar zijn ze geboren dan ;p
Stuk hout kwam ik tegen op een wandeling en als ik wat zie waar ik direct een idee bij heb, dan neem ik het mee. (ik vergeet alleen nog veel te vaak mijn zaagje en een tas mee te nemen!)
Groet Dries,

Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Dolledokus

Wie O Wie met interesse in een perenhouten tamper?!
Je kan nu nog roepen of dat een koperen kontje of een messing kontje moet zijn/worden. Dan laat ik die stukken nog even voor wat ze zijn en behandel die alvast. Worden overigens smalletjes, dus rondom de 12 en 15. Of ik 15 haal gaat de vraag nog zijn, misschien bij een enkeling.

Ik had dit stuk willen laten liggen eigenlijk, maar wat goed dat ik het door heb gezaagd!
Was plaats aan het maken op de werkbank, kwam dit fraaie stuk tegen (buhuuu! er is geen knikker van over zo ongeveer), en ik wou dit even op een fijne maat zagen en wegleggen voor iets totaal anders!
Dit had een verrassing moeten zijn voor "de doorgeefdoos" namelijk!! Faaaaak!! :evil:

Maar ik had 1 snede gemaakt en kwam een "kanaal" tegen.
Hier word ik altijd erg boos van. Zo niet furieus! (maar niet heus hoor, lol) Maar ja, luisteren doen ze niet die verrekkelingen, vreten zijn eigen totaal vol, flink feesten, barbecuen, houseparty`s etc etc, en rotzooi achterlaten die ellendelaars! Je wil het niet weten! Ow!, en de huur betalen HO MAAR!!

Ik kwam dus een wormpje tegen! :D

Dus het gehele stuk is nu aan stukken gezaagd. En ik maak er maar tampers van. Dus wie wil?
Overigens is er eentje in de maak, waarvan de kont een kogelhuls is, de kop mogelijk de kogel zelf met daarin de krabber verwerkt. Dat ga ik althans proberen. En daar heb ik een slim ideetje voor, maar dat zit nog in de ontwikkelingsfase. (lullige is dat ik in de ontwikkeling ervan de boor brak, juist je raad het al, IN de kogel, wederom een kleine Faaak!! ;p we lossen het wel op, met een diamant denk ik.
Groet Dries,

MfOx

Bericht door MfOx »

Ik houd mij graag aanbevolen (en hou meer van simpel/spartaans/strak, maar goed dat terzijde, ongeacht het fabricaat ben ik al blij een 'echte Dolle' te mogen ontvangen). Mocht je al andere toezeggingen hebben gedaan, soit, er komt vast wel een keer een dag... :)

Dolledokus

Ha die Mfox,

Nee hoor, ik leg gewoon een stuk voor je apart, geen enkel probleem.
Even denken, ik heb een 5-tal stukken peer hiervoor. (nog 4 left dus voor diegene die willen, lees anders even twee berichten hierboven)
Simpel, strak, spartaans. Dat kan hoor. No problem. Ik zal er in elk geval naar zien dat er een mooie nerf te zien is. Simpel en strak, maar toch wat te kijken! Hmm, is nooit weg denk ik zo.
Komt voor die bakker Mfox! Een mooie strakke spartaanse dame schiet mij ineens te binnen. Met dat idee ga ik aan de slag ;p
Groet Dries,

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Eehhhhh, durf het bijna niet te vragen maar een mooi paaseiland tamper mannetje uit perenhout......maak ik er een zilveren voetje voor je onder...... :D
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Wow mille, goed idee! Ik krijg ook meteen ideeën, iets met een doodshoofd! (zie PC-achtergrond die Arno ooit gemaakt heeft)

Afbeelding
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Calinero schreef:Wow mille, goed idee! Ik krijg ook meteen ideeën, iets met een doodshoofd! (zie PC-achtergrond die Arno ooit gemaakt heeft)

Afbeelding

Skulls altijd prachtig!! Ook in zilver uitgezaagd......jouw ring ook heul gaaf :D
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

MilleLuci schreef:
Calinero schreef:Wow mille, goed idee! Ik krijg ook meteen ideeën, iets met een doodshoofd! (zie PC-achtergrond die Arno ooit gemaakt heeft)

Afbeelding

Skulls altijd prachtig!! Ook in zilver uitgezaagd......jouw ring ook heul gaaf :D
Dank je, Mille ooit in het oosten van 't land laten maken. (Ik weet niet meer door wie :oops: )
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Dolledokus

MilleLuci schreef:Eehhhhh, durf het bijna niet te vragen maar een mooi paaseiland tamper mannetje uit perenhout......maak ik er een zilveren voetje voor je onder...... :D
Ik zal eens een poging doen. Das best een leuk idee. Zou moeten lukken. Ik denk dat dat in rood kersen zelfs nog mooier is.
Een doodshoofd snijden word lastig denk ik. Ik kan ze wel uitlichten, soort erop leggen. Maar volledig 3d zal een tough one worden, maar of dat zo klein nog mooie is dan. Dan zou je die in zilver erop moeten doen, is vele malen mooier. (denk ik)
Groet Dries,

Dolledokus

De linkse of de rechtse Mille?? :mrgreen:

Afbeelding
Groet Dries,

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Dolledokus schreef:De linkse of de rechtse Mille?? :mrgreen:

Afbeelding

Jiiihhhoooeeee als ik voor het koekeloerievenstertje zit dan gaat het om de mooie man rechtssssss. THE real easterbunnyman!! Heb een zwak voor die beelden en zou ze graag ooit eens live willen ontmoeten...... :D heb ze in brons gemaakt!!
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Dolledokus

foto`s foto`s!!
Groet Dries,

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Dolledokus schreef:foto`s foto`s!!
Staan hier op het forum onder kunst met een grote K! :D
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Dolledokus

Aaah super Janneman!
Ik had gisteren al eens even zitten zoeken, maar niet gevonden. Ik dank U voor de link Heer Janneman ;p
Groet Dries,

Mars

Bericht door Mars »

Ik zag dat Mille ook een replica van de Venus van Willendorf heeft gemaakt. =D>

Ook leuk om te gebruiken als tampertje. :twisted:

Komt er dan wel op neer dat je een saxofoon als pijp moet gaan gebruiken, anders past ze niet :mrgreen:
Met epibreren komt men er wel!

Groet,
Mars

Dolledokus

Mars schreef:Ik zag dat Mille ook een replica van de Venus van Willendorf heeft gemaakt. =D>

Ook leuk om te gebruiken als tampertje. :twisted:

Komt er dan wel op neer dat je een saxofoon als pijp moet gaan gebruiken, anders past ze niet :mrgreen:
Jahaaa, dat word een stevige vuurketel dan! Maar die zijn er toch wel of niet? Wat is de allergrootste maat van ketel? De allergrootste die er is, maar dan wel een beetje eentje die meerderen hebben, anders is het een éénmalige natuurlijk, heb je weer weinig aan. Speciekuip zoals Ske wel eens zegt. ;p
Lastige is dat zo`n dame topzwaar word als je de voet smaller maakt. Mooi is het wel. Ohof! eentje maken waar je de voeten eruit kunt nemen bijvoorbeeld. Zoiets.
Maar ja, ik heb al een idee of wat liggen waar ik verder mee moet. Zat liggen nog! (o.a voor de doorgeefdoos, en dat word mooi!)
Groet Dries,

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hoi Dries,

Je moet eerdaags nog in ploegendienst tampers gaan maken :lol: maar ze zijn ook geinig
die paaseiland mannen zijn ook weer een erg leuk idee .

( je pakje moet er morgen of overmorgen zijn , look at the postman )

Godfrey

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

MilleLuci schreef:
Mille

geweldig die paaseiland mannen en ander brons wat je gemaakt hebt , ik had dit nog niet gezien op het forum maar er staat ook zoveel op dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet ( = geen kritiek)

Maar als je deze zelf maakt erg mooi , zijn ze ook te koop is mijn bescheiden vraag ???
Ook al gewent met de Olive :)

Groetjes
Godfrey

Dolledokus

Godfrey59 schreef:Hoi Dries,

Je moet eerdaags nog in ploegendienst tampers gaan maken :lol: maar ze zijn ook geinig
die paaseiland mannen zijn ook weer een erg leuk idee .

( je pakje moet er morgen of overmorgen zijn , look at the postman )

Godfrey
Ships, moet ik nog ploegentoeslag gaan vragen ook hahah!
Ah, kijk, dan zullen we die morgen eens stalken! Meteen maar volgooien en proberen, alle kans dat dat een werkpijp word. Hangt mooi uit beeld dat model, staat er nog zo eentje in het rovershol in het pijpenrek. Ideaal.
Groet Dries,

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Godfrey59 schreef:
MilleLuci schreef:
Mille

geweldig die paaseiland mannen en ander brons wat je gemaakt hebt , ik had dit nog niet gezien op het forum maar er staat ook zoveel op dat je vaak door de bomen het bos niet meer ziet ( = geen kritiek)

Maar als je deze zelf maakt erg mooi , zijn ze ook te koop is mijn bescheiden vraag ???
Ook al gewent met de Olive :)

Groetjes
Godfrey

Dankje Godfrey! Klein bescheiden antwoord, ja.
Olive is great and naice!
Ciao
Zonnige Groet,

Mille Luci
Afbeelding

Dolledokus

Vreemd, volgens mij doet mijn oude pleptop in mijn hok het niet echt super. Ik meen hier ook al een antwoord te hebben geplaatst! Maar niks te vinden. En meen je nog ik weet wat ik er getikt had, hahaha, nee dus!

Maar goed, knalt niks, ik heb weer wat leuke foto`s te plaatsen. Klats ik er die wel neer ;p

Gisteren was ik bezig voor (even denken hoor) ik dacht Mfox.
Nu heb ik een oud trucje toegepast en ow ow, wat is dat toch mooi!!
Zal de foto`s plaatsen van voor, tussendoor en na. Zie het verschil maar. Glanzen jongen!! Zo mooi!
Kijk maar gauw!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skon wah!! ;p
Dit is een eeuwenoude truc en ik mag graag "mengen". Ik laat dus altijd veel houtsnippers en frotten en frullen liggen, om dit soort gein uit te halen. Het is heel simpel eigenlijk.
Je draait een hoop krullen en snippertjes. Vervolgens schuur je het geval even en daarna neem je een volle hand snippers, die houd je er goed omheen en laat de bank lekker draaien op volle toeren. Flink erlangs met de houtsnippers en het spul gaat glanzen als een gek. Vraag me niet wat hierachter zit, dat weet ik echt niet! Hoe dat kan en hoe dat werkt, geen idee, echt niet, maar het werkt en daar gaat het em om!
Mooi hè!!??

Ow ow, edit edit.
Dit word er eentje met kogel en huls. De onderkant is de huls dus. Die staat nu in de klem. Vandaag wil ik proberen fatsoenlijk te boren en de kogel passen te maken.
Jammere is dat de kogel beschadigd is en dus moet ik daar nog even aan om die glad te krijgen. Gisteren al een beetje gedaan en das nou zonde, daar zit een koperlaagke overheen en dat is er nu dus af! Jammer! Was een mooie kleur, maar goed, het past nu wel weer heel goed bij de onderkant ervan. Maar nog steeds zitten er wat butsjes in de kogel zelf en ik vind dat NIET mooi. Dus dat word nog even werken met de minivijl om dat netjes vlak te krijgen. Misschien dat ik de uitdeukhamer pak en het zo probeer. Zachtjes het ijzer terug op de plaats tikken en dan schuren tot het gelijk is.
Leuk project overigens!

Ske`s broekzaktampert ligt nog te liggen. Ik ben een klein stapje verder ermee. Het idee blijft ontwikkelen en mogelijk heb ik een oplossing gevonden. Kwam omdat mijn lief zo slim was om de weegschaal in de soep te gooien. Waarschijnlijk wilde ze de soep wegen??!! Maar ja, dat moet dan eigenlijk andersom, lol!
Maar goed, ik trok die uit elkaar en heb die weer gerepareerd, echter is ze toch stuk, want na elke keer aanzetten moet je de batterij trekken om opnieuw te kunnen beginnen, dat werkt dus niet. Maar ik mocht wel dat hele gebakje slopen daarna. Dus gedaan uiteraard en ik kwam daar een schroefje tegen met dubbele draad en in twee maten! en dat moet ik hebben! Dus naar dat idee word het gemaakt. hopen dat dat lukt. Ik ben geen ijzerwerker en ben waardeloos slecht in "tappen". Dat gaat altijd scheef!!
Als iemand hier tips in heeft hoor ik ze graag!
Groet Dries,

Dolledokus

Zoooo! Die is zo goed als af!
Als je even doorbuttelt in je hok en niemand stoort je (alleen mijn liefste die koffie komt brengen, lief hè!), maar dan kan je lekker door. Hoewel ik ook nog even een uurtje gewoon lekker heb zitten zitten, beetje lezen hier en een pijpje knallen, Lekkor!
(ow ja, da was Friesche Baai, mwah, bietje pittig als je die stevig trekt, maar goed te pruimen, wellicht gemend nog beter)

En ik heb weer foto`s van wat dingen waarmee ik bezig ben.
Zal er gauw weer plaatsen, anders is het niet eens gebeurd! LOL!

Afbeelding

Dit is een honden spel. Balletje Balletje. Laat zich vast wel raden niet? Is inmiddels klaar, maar heb verzuimd de klaar foto te maken. Speeltje is ook al weg.

Afbeelding

Dit zijn insectenhotels. Opdracht van vier stuks was dat. Leuk om te doen overigens en ik ben voorstander van het helpen van de "solitaire bijtjes". Tenslotte bestuiven ze wel onze planten e.d en dus ook mijn fruitbomen! En dus ben ik niks te beroerd om voor de gevleugelde vriendjes een huisje te maken. ;p
Leuk overigens, want in de ochtend liggen er wel eens een paar nog te slapen! erg schattig om te zien!

Afbeelding

Tjaaaaah!! Hier lag iets op, dat mag niemand zien! LOL!! Komt vast wel een x uit de doos ;p

Afbeelding

De kinderstoel. Laat zich raden voor wie die is. Nog lang niet klaar dat ding. Moet nog een la in etc etc, afwerken en meer. Nog een berg werk aan aan dat ding! Ziet er zo prima uit, maar als je dichtbij staat, ai ai wat een broddelwerk was dit zeg! Pfff. Heb al 2x op het punt gestaan ze op te fikken, maar zoals ik ben, lekker stug volhouden!! En door met die banaan!

Afbeelding

Und, der tampert mit kugel. Bienoa aaaf, zeggen ze hier. en dat wil zeggen, bijna af! Laatste handje eraan, beetje was etc etc. Nog een laatste check. en persoonlijk vind ik em aan de lange kant, maar het misstaat niet. Wat jullie? (17cm!!)

Zo en nu duik ik weer mijn hok in. Nou ja, duiken, lol, dat zal me een smakker worden dan!! Met een lekkere hap zaagsel erbij e.d. Meh ich krieg trek in un piepke leef luuj! Awel, ik krijg zin op een pijpke vrinden. K`hen zin an een piep. Ik ha sien yn in pipe. Of gewoon Nederlands. Ik heb zin in een pijp! ;p
Groet Dries,

Dolledokus

Oooh schitterend, ik zie het nu pas. Per ongeluk heb ik een tweetal stammen op de foto gezet. (zie kinderstoel, staan erachter) Dat is hele oude Taxus. Pak em beet 100 jaar oud. Langzaam groeiend hout is dat. Daarnaast kreeg ik nog "Hagenbeuk", ook hele oude, niet zó oud, maar pak em beet toch een arm dikke stammetjes. langzaam groeiend hout heeft mijn persoonlijke voorkeur. Zitten de jaarringen lekker dicht op elkaar en dus stevig en goed hout heb je dan.

Ook ben ik ernstig geil van fruithouten. en gisteren was ik dan ook bezig met een kersentampert te maken.
Kanonnen zeg! Wat is dat mooi! Onvoorstelbaar en ik blijf me daar elke keer weer over verbazen. (das het leuke als je een tijdje een bepaalde soort niet hebt bewerkt)

Zo krijg ik nog appel van neef. (yes yes!!) Die heeft nog Accacia voor me ook!! (yes yes!!)
En ik heb voor mezelf deze zomer nog een wilg weten te scoren. (een complete!, ik heb echt nog geen idee hoe of wat, maar ik denk dat die mensen me dat hele ding willen geven. Prima! Maar hoe krijg ik die thuus! Moet maar alvast eens wat gaan rondbellen!) Jullie snappen wel dat ik daar oren naar heb hahaha! Die zolder moet vol verduld en verdikkes ;p En het liefste met alleen maar speciaal houtsoorten.

Overigens!! Even opgelet allemaal!!
Mocht je ooit bij familie of vrienden een buxus tegenkomen. Die minstens een bovenarm dik is, en ze doen die weg! Denk aub aan mij!!
Buxusjes worden klein gehouden, maar hééééél sporadich kom je het tegen dat iemand er niet naar omgekeken heeft en een bijna boom van heeft staan. (desnoods sla je ze in de nek en hakt em om, dat mag, dat is een heel oud Ardens recht op hout, echt waar!) ;p

Ik ga wandelen! Lator!
Groet Dries,

Dolledokus

Ik zat zoals usual weer eens in mijn hok vandaag.
De bedoeling was om niets te doen, een beetje te lummelen en te frutten en meer niet. Beetje voorwerkjes doen en verder lekker helemaal niets. Euh ja das een soort gelogen eigenlijk, pijpje roken natuurlijk ;p

Uiteindelijk ga je dan toch een tamper maken. Er was er eentje bedoelt voor neeflief, die heeft nog een exemplaar van me tegoed. Dus ik begon daarmee.
Maar ja, ineens had ik er twee op tafel staan en die gaan niet naar neef toe. Helaas neef, deze zijn niet voor jou! Het spul is nog niet klaar hoor, moet het geheel nog afwerken e.d. Maar ik wilde jullie het plezier niet ontnemen en wil ze jullie toch even tonen.

Je ziet het niet echt goed denk ik, maar ze hebben allebei wel zo`n fraaie tekeningen. Prachtig gewoon. Twee kersjes toe dus ;p

Afbeelding

En ik heb vervolgens nog een vraag aan jullie. Willen jullie met me meedenken voor een leuke naam voor een kleine webshop? Het heeft dus met hout van doen, das duidelijk. en ik wil daar wat tampers aanbieden en insectenhotels. Leuke kleine dingetjes van hout dus.
Maar ja, wat voor naam neem je? En dis die nog wel vrij etc etc? Maar goed, eerst maar eens een leuke naam. Leek me wel leuk een webshop te hebben en beheren. Geen idee hoe dat werkt, dus ik moet me nog ernstig verdiepen in de materie. Maar het leek me wel wat mijn kunsten aan te bieden op het net. Dus naam gezocht! Schiet u maar los ;p
Groet Dries,

Plaats reactie