Show hier je nieuwe aanwinsten

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Gesloten
Harmen

Bericht door Harmen »

Zo als gezegd, ik wacht wel even met aanschaffen van een nieuwe kop. Moet eerst kijken hoe de falcon dr uit ziet die k ga overnemen van Olav Meijer :P.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Victor Baarn schreef:Woensdagavond werd ik met bezoek vereerd. Een vriend had via Marktplaats 24 pijpen gekocht (in 1 koop). We hebben samen zitten ruimen, schrobben etc. U kunt zich de rommel en het aantal vieze pijpragers voorstellen. :shock:
Cool zeg! Waarom horen we hem niet op het forum? ;-)
Victor Baarn schreef: Als dank kreeg ik een echte Falcon. Het ziet er niet uit, maar het rookt wel goed! (de kop moet idd nog geruimd worden).

Afbeelding
Heeej, maar die Falcon vind ik er juist nog wel goed uitzien. Da's voor het eerst dat ik dat vind bij een Falcon.

Victor Baarn

Bericht door Victor Baarn »

Mooie van deze Falcon is dat de steel de kleur van de kop heeft gekregen. Normaal gesproken is dat ongespoten aluminium.

Die vriend is hier lid maar met nog maar 1 post. Zal hem eens achter de broek zitten :wink:

Harmen

Bericht door Harmen »

Falcon heeft ook een lijn waarbij heb alluminium kunstmatig oud (lees bruin) is gemaakt. Kan dus best zijn dat deze gewoon zo hoor hoor! Dat je je zo meteen niet zit suf te poetsen :P!

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

Dat is een hyperbole, Victor ...
beetje ruim, maar dan ook wel "ruim" :)
voor je 't weet ben je verhangen aan Falcon, read my lips

S

drfretboard

oeps :idea:
Laatst gewijzigd door drfretboard op 01 nov 2009 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten! Staat mooi in dat rekje! 8)
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Rob

Bericht door Rob »

Rob schreef:Ik heb vier losse koppen gekocht, ik hoop die vandaag of morgen binnen te hebben.
Ik denk dat er een dubbele tussen zit. Is er iemand die er eentje zou willen overnemen als dat het geval is? to be continued
Vandaag de koppen binnengekregen. Wat zijn ze prachtig en nog ongerookt! Nadeel: ze passen niet op m'n Falcon. Ze hebben een veel langere schroefdraad, bij de Falcon loopt de schroefdraag conisch en bij deze loopt het recht. Ik vermoed dat ze voor een Kirsten zijn. Wie heeft zowel een Kirsten als een Falcon? Heeft iemand een Kirsten in de aanbieding? Of is er iemand geïnteresseerd om deze koppen over te nemen? Laat het me weten!

Rob

PS, ik kan waarschijnlijk pas vrijdag 6 november reageren, omdat ik morgenochtend naar België vertrek en geen toegang tot een computer heb.

Rob

Bericht door Rob »

Rob schreef:
Rob schreef:Ik heb vier losse koppen gekocht, ik hoop die vandaag of morgen binnen te hebben.
Ik denk dat er een dubbele tussen zit. Is er iemand die er eentje zou willen overnemen als dat het geval is? to be continued
Vandaag de koppen binnengekregen. Wat zijn ze prachtig en nog ongerookt! Nadeel: ze passen niet op m'n Falcon. Ze hebben een veel langere schroefdraad, bij de Falcon loopt de schroefdraag conisch en bij deze loopt het recht. Ik vermoed dat ze voor een Kirsten zijn. Wie heeft zowel een Kirsten als een Falcon? Heeft iemand een Kirsten in de aanbieding? Of is er iemand geïnteresseerd om deze koppen over te nemen? Laat het me weten!

Rob

PS, ik kan waarschijnlijk pas vrijdag 6 november reageren, omdat ik morgenochtend naar België vertrek en geen toegang tot een computer heb.
Ik zit net te kijken op dit draadje: http://pijprokersforum.forum2go.nl/kirstenpijp-t42.html.
Wat ik heb gekocht is toch zeker geen Kirsten; die zijn wel heel smal aan de onderkant. Wat ik heb gkocht heeft weliswaar een klein gaatje (kleiner dan die in de kop die al op m'n Falcon zat), maar een grote schroefdraad. Enig idee hoe ik er achter kan komen waar deze koppen voor zijn? Heeft Falcon verschillende 'maten' van koppen/schroefdraad?

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Kirsten heeft inderdaad een geheel ander systeem. Het zouden nog wel eens koppen voor een Super Twist kunnen zijn, lijkt sprekend op Falcon, maar dan zonder 'pakking' en inderdaad met een iets andere schroefdraad. Hier: http://users.edpnet.be/eliesfreehandpip ... Metal.html is nogal wat te vinden over aluminium pijpen...

Groet, Janneman

drfretboard

Nieuwe Aanwinsten 20091031

Hoi mensen,

Ik heb de laatste weken druppelsgewijs het een en ander binnengekregen van 2e hands waren.
Hieronder "the latest"!

Vandaag binnengekregen:

Savinelli Pijpenrek met pijpen
Afbeelding

Ik heb 'm vooral genomen vanwege het rek, en 2 pijpen. Maar de andere 5 pijpen zouden ook nog wel eens succesvol kunnen worden! De vorige gebruiker moet wel een smeerpijp geweest zijn, want de pijpen zijn vies. Maar na een schoonmaakbeurt bij de eerste pijp hieronder, komt toch een mooi werkje te voorschijn, en dat geeft hoop voor de rest:

Butz Choquin Panache (voor behandeling)
Afbeelding

Butz Choquin Panache (na behandeling)
Afbeelding

Brebbia Argento
Afbeelding

Carey Magic Inch 1
Afbeelding

Carey Magic Inch 2
Afbeelding

Carey Magic Inch 3
Afbeelding

Carey Magic Inch 4
Afbeelding

Carey Magic Inch 5
Afbeelding

Verder wilde ik de boekenkast uitbreiden met het volgende:

Nicotiana Tabacum - Georg A. Brongers
Afbeelding

The Pipe Book - Alfred Dunhill
Afbeelding

Pijpen en Tabak - Georg A. Brongers
Afbeelding

Tabakspot
Afbeelding

Tabakken
Afbeelding

Er komt nog een kastje binnen en wat onderhoudsmiddelen.
En nu: DE HAND OP DE KNIP!

Afbeelding

boyenne

Bericht door boyenne »

Mooie opknapbeurt. Goed werk.

De pijpen zien er mooi uit. En wat een prachtige klassieke tabakspot!!

De boeken lijken me interessant. Ben zelf ook nog op zoek naar een boek over pijproken en pijptabak. Iemand een tip?
boyenne Afbeelding

drfretboard

Het Pijpenbrevier!!!

2e hands gemakkelijk te vinden!

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Een fraaie greep zo in één keer, Dr Fretboard! Mooi rekje, inderdaad. Jammer alleen dat het ook meteen gevuld met mooie pijpen komt, nu kun je nog je oude pijpen niet kwijt :-D Ik ken Carey niet, maar het ziet er uit als een nette serie pijpen, en Brebbia en Butz zijn sowieso klassiekers.
Dat boek van Dunhill is wel verrassend, vond ik. Geen 'luxe high end kijk eens wat wij maken', maar een echt boek van iemand die duidelijk een diepe belangstelling voor pijpen heeft.

Groet, Janneman

antonius

Bericht door antonius »

Dit is de meerschuimpijp die ik heb aangeschaft

Afbeelding
De ketel is een enorme diepte van wel 6 cm diep,je kan er een hele baal tabak in kwijt.
Gat diameter is 19 mm en de pijp heeft geen filter.
Hij koste mij een rib uit mijn lijf maar ik had het er wel voor over.
En nu maar heel rustig en voor zichtig inroken.
De eerste keer dat ik dit monster rookte vond ik het gewicht erg meevallen,het is tussen de tanden te houden.

gr ton

antonius

Bericht door antonius »

En hier mijn twee zenith pijpen,De bovenste heb ik al een paar jaar gerookt.
Type old amsterdam.
Hij is mooi capacino kleur geworden.

Afbeelding

En de onderste is nog maagdelijk en nieuw.
Type old mokum
Beide pijpen zijn van het hollow bowl type,dus de kop is dus hol en roken heerlijk droog.
Ze zijn uitgevoerd zonder filter,want dat hebben deze pijpen niet nodig.
De holle kop houd al heel veel vuiligheid tegen,en het condens kun je na het roken zo eruit gieten als je de steel verwijderd.

gr ton

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Mooi spul Antonius! Die Meerschuim ziet er erg strak uit, heel mooi. En die Zenith pijpen heb ik vroeger veel gerookt, erg lekker roken, herinner ik me. Nu heb ik er nog twee, maar die smaken me niet meer zo. Ik denk dat mijn smaak verschoven is.

Groet, Janneman

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

Wat een pot, Ton ... 18 cc, is dat niet ongeveer een Solex ?
een prachtstuk, ronduit !
Om éen of andere reden bedenk ik dat Kerstmis niet zó veraf is ...
maar hebben gentlemen een reden nodig om een pijp te kopen ?

S

antonius

Bericht door antonius »

janneman schreef:Mooi spul Antonius! Die Meerschuim ziet er erg strak uit, heel mooi. En die Zenith pijpen heb ik vroeger veel gerookt, erg lekker roken, herinner ik me. Nu heb ik er nog twee, maar die smaken me niet meer zo. Ik denk dat mijn smaak verschoven is.

Groet, Janneman
misschien moet je ze eens uitspoelen met lauw warm water,vol laten lopen en dan goed schudden dan moet je eens zien hoeveel troep eruit komt.
Daarna wel goed laten drogen natuurlijk.
Ze blijven wel heerlijk roken,en omdat ze niet meer gemaakt worden zijn ze ook nog eens uniek en toch ook wel een beetje zeldzaam.
En van die meerschuimpijp zal ik wel eens foto`s maken met een meetlat erbij,kun je zien hoe groot ze is.
veel suc6 janneman

gr ton

Rob

Bericht door Rob »

Rob schreef:Verder nog een kleine tip: mijn zoon verzamelde een paar jaar geleden Miyu stenen. Volgens mij zijn ze nog steeds te koop, in ieder geval in Nederland. De grap is dat die stenen verkocht worden in grappige buideltjes. En je voelt 'm al aankomen: de Roley past daar precies in! Die buidel is niet te groot, niet te klein, alsof 'ie er voor gemaakt is! (zie http://www.miyumagicstones.com/en/Misce ... ucten/163/) Mocht je aan eentje kunnen komen, dan zou ik die er omheen doen zodat er geen krassen op komen. In ieder geval draag ik mijn zakken ook sleutels, een zakhorloge en ander materiaal dat kan krassen. Ik zal wel een fotootje posten als ik er aan toekom.
hierbij een fotootje van het zakje waar ik m'n Savinelli Roley in stop; zo kan hij niet beschadigen.

Afbeelding

Afbeelding
En hieronder zie je alles wat ik bij me hoef te hebben: aansteker met stampertje, tabak in zo'n verrassingsei (is net wat kleiner dan het kleinste blikje tabak dat ik heb, maar heb bij Danpipe al wat mooiers gezien) en de pijp zelf. Soms stop ik hem al van tevoren en sluit ik het zakje goed, werkt ook altijd.
Afbeelding

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Afbeelding
Vandaag gekocht, alsmede een paar pakjes pijpragers. Als m'n Mac Baren Navy Flake op is mag 't blik open van mezelf.

smoorder
Dichter des Forum

Bericht door smoorder »

ai,
als je McBaren nog tamelijk vol is dan wordt het tandenbijten ;)

Olav Meijer

Bericht door Olav Meijer »

Niet doen,...... maak hem open,...... maak hem nou open......

MAAK OPEN......

Zie je wel, toch gezwicht. En is ie lekker? :lol:

boyenne

Bericht door boyenne »

Three Nuns is legendarisch lekker.

Heb vorige week ook 2 blikken gekocht van deze tabak.

heeeeeerlijk. :P
boyenne Afbeelding

de bolle

Bericht door de bolle »

De meesten van jullie zullen dit wel herkennen..

Afbeelding

maar toen ik die vieze zwarte dingen in plastic verpakt uit een envelop uit Turkije haalde voelde ik mij belazerd en wilde ik de envelop gelijk terugsturen. Ik zag net op tijd dat er een gespje op zat, maar opengemaakt en toen kwam dit...

Afbeelding

en dat zag er toch wel een stuk fraaier uit. Wel kleiner dan ik verwacht had, dat is weer het nadeel van kopen via het Internet. Ik heb er eentje regelmatig gerookt, maar ik ben niet onder de indruk van het meerschuim.

Jan

janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

Moooi!

Groet, Janneman

Bommel

Bericht door Bommel »

leuke verassing.
Afbeelding

drfretboard

de bolle schreef:Wel kleiner dan ik verwacht had, dat is weer het nadeel van kopen via het Internet. Ik heb er eentje regelmatig gerookt, maar ik ben niet onder de indruk van het meerschuim.
Jan
Niet? Wat moet je hebben voor de ongebruikte? :twisted:

Tati60

Bericht door Tati60 »

de bolle schreef:Ik heb er eentje regelmatig gerookt, maar ik ben niet onder de indruk van het meerschuim;
Edoch, edoch... Meerschuimen pijpen zijn prima rokers. Ik heb er zelf een drietal: héél lekker! Misschien moet je de pijp nog wat verder inroken en wennen aan de smaak? Welke soort tabak rook je er trouwens in?
Vriendelijke groet,
B.

Tati60

Bericht door Tati60 »

Rob schreef:
Rob schreef: En hieronder zie je alles wat ik bij me hoef te hebben: aansteker met stampertje, tabak in zo'n verrassingsei (is net wat kleiner dan het kleinste blikje tabak dat ik heb, maar heb bij Danpipe al wat mooiers gezien) en de pijp zelf. Soms stop ik hem al van tevoren en sluit ik het zakje goed, werkt ook altijd.
Afbeelding
Ik heb je voorbeeld gevolgd... Dat verrassingsei is een leuke tip : bij mij net voldoende voor twee pijpen.
Ik zou dat kleinste blikje tabak van je eens willen zien als dat maar een beetje groter is dan het verrassingsei ;-)

Ik stop de pijp als ik ze meeneem nu in een zakje van een Stanwell.

Ik ben trouwens in korte tijd - vooral buitenshuis - in korte tijd erg verknocht geraakt aan de Roley. Leuk pijpje. Al heb je er soms wel wat bekijks mee: sommige mensen vragen zich duidelijk af wat je in je mond hebt... Maar ja, dat zal wel met iedere pijp het geval zijn. Pijprokers zijn immers sowiso uit het straatbeeld verdwenen.
Vriendelijke groet,
B.

Gesloten