Show hier je nieuwe aanwinsten
- Martin Romijn
- Contacteer:
Mooie Larsen ! Ik vind dat logo ook zo mooi...die rookstoel met die opstijgende wolkjes...
Laatst gewijzigd door Martin Romijn op 09 jan 2011 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-

Gisteren gearriveerd via de post: mijn droompijp!
Een heuse Dunhill root briar billiard. Voor een vriendenprijs overgenomen van Robvoorburg, die zo aardig was er een Otto & kopp lichtgebogen meerschuimpijp bij kado te doen.Dat is mooi want ik was al van plan in de toekomst een meerschuimer aan te schaffen. Goed om aromatics in te roken.
Ik vind de Dunhill er heel mooi uitzien: eenvoudige, klassieke vormen zonder overbodige opsmuk. In de beperking toont zich de meester.
Ik heb haar gisteren gerookt met Three Nuns en op het moment met Davidoff royalty en het rookt heerlijk.
Het mondstuk voelt erg prettig aan tussen de tanden, het hout voelt prettig aan in de hand en het lijkt alsof de tabak in deze pijp beter smaakt dan in mijn andere pijpen.
Ik denk dat dit niet mijn laatste Dunhill is!

-
- Martin Romijn
- Contacteer:
Ik heb zowieso een zwak voor W.O. Larsen, maar dat logo maakt het wel "af"robvoorburg schreef:Leuk dat je daar gevoelig voor bent Martin. Peterson heeft ook wel wat.
(die oude mannenkop en dan de tekst the thinking man smokes a Peterson)
Ik vind het knap een logo te verzinnen dat de lading dekt en het over pakweg 50 jaar nog doet.

Ik vind ook de verpakking (blikjes) van Larsen een genot voor het oog. Het openen van zo'n blikje is altijd weer een feestje op zich.
Bovendien maken ze nog eens schitterende pijpen ook, die qua rookgenot niet onderdoen voor een Dunhill.
-
-
-
- Bart Iron
- Moderator
Mooie pijpjes. Gefeliciteerd!Henk de Jong schreef:
Gisteren gearriveerd via de post: mijn droompijp!
Een heuse Dunhill root briar billiard. Voor een vriendenprijs overgenomen van Robvoorburg, die zo aardig was er een Otto & kopp lichtgebogen meerschuimpijp bij kado te doen.Dat is mooi want ik was al van plan in de toekomst een meerschuimer aan te schaffen. Goed om aromatics in te roken.
Ik vind de Dunhill er heel mooi uitzien: eenvoudige, klassieke vormen zonder overbodige opsmuk. In de beperking toont zich de meester.
Ik heb haar gisteren gerookt met Three Nuns en op het moment met Davidoff royalty en het rookt heerlijk.
Het mondstuk voelt erg prettig aan tussen de tanden, het hout voelt prettig aan in de hand en het lijkt alsof de tabak in deze pijp beter smaakt dan in mijn andere pijpen.
Ik denk dat dit niet mijn laatste Dunhill is!
Geniet ervan.
- janneman
- Contacteer:
Het begint erop te lijken dat dit Forum heel wat dromen waarmaakt. Gelukgewenst met de mooie aanwinsten Henk!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- St Patrick
- St Patrick
@multiballs... Hete gij aandelen in Winslow jonguh???...
Heb wel recenties gelezen over de No1, maar nog niet zelf aan mogen aanraken en ruiken. Ik hou je draadjes hierover goed in de gaten... Dus ff doorroken met die Harlekin, en dan de fik in die No1...

Heb wel recenties gelezen over de No1, maar nog niet zelf aan mogen aanraken en ruiken. Ik hou je draadjes hierover goed in de gaten... Dus ff doorroken met die Harlekin, en dan de fik in die No1...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
Zondag 16 januari kun jij een Winslow Nr1 tabak roken. Ik zal hem voor je meenemen en ook een sampletje voor thuis als je wilt.St Patrick schreef:@multiballs... Hete gij aandelen in Winslow jonguh???...
![]()
![]()
![]()
- St Patrick
- multiballs
is inderdaad op dit moment 1 van mijn favoriete merken....
St Patrick schreef:@multiballs... Hete gij aandelen in Winslow jonguh???...
![]()
![]()
![]()
- multiballs
Dat is eigenlijk een heel goed idee. Maar of je daar in de loop van het jaar (en vooral aan het eind van het jaar) vrolijker van gaat worden?drfretboard schreef:Mooi!
Er wordt weer flink geinvesteerd zie ik wel.
Tip: Houd vanaf het begin van dit jaar een spreadsheet bij met al je pijprook uitgaven. Dat geeft op het eind van het jaar een mooi duidelijk overzichtje!
Maar toch, ik doe mee. Ga vanavond een spreadsheet maken daarvoor.
- multiballs
- multiballs
- tweetakt [*RIP*]
Een waarheid waar ik me volledig in kan vinden. Heb zelf ook een nieuwe aanwinst op het oog. Morgen hak ik de knoop door en ik hoop hier morgen een nieuwe bijdrage te mogen plaatsen................multiballs schreef:![]()
ik doen niet mee,ik wil het niet weten...
![]()
![]()
hobby en noodzaak,mag geld kosten

R.I.P. 08/04/2013
- Aangepast door Nekker
- Aangepast door Nekker
Verdikkeme, pas 11 januari en (inclusief een nieuwe Winsløw Grade PC) al ruim € 800 euro uitgegeven en mijn voorraad met 1220 gram tabak aangevuld. Ik zet een artikelgroep vooraan (pijp, tabak, sigaar, accessoires), zodat ik kan filteren op die groepen. Of alleen naar de tabak kan kijken of de verhouding accessoires t.o.v. tabak of pijp, enz.drfretboard schreef:Net zoiets als kilometers bijhouden
Ik ben wel benieuwd naar mijn stand eind dit jaar. Ik heb al een overzichtje van wat ik kon nagaan voor dit jaar, dat is dan met name het laatste kwartaal. En daar schrok ik toch wel even van...
Ook de aangeschafte tabakken zet ik per merk en type in de lijst en de gewichten een aantallen gekochte verpakkingen. Zo kan ik eind van een jaar zien hoeveel kilogram tabak ik gekocht heb.
Ja, leuk idee, Drfretboard. Als hobbyist met Excel vind ik het altijd leuk om met dit programma te goochelen. Hier komen vast nog grafiekjes en statistieken aan te pas, als de lijst aardig gevuld is.