Verloting pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Wallace

Re: Verloting pijp

Bericht door Wallace »

Deadl0ck schreef:
Wallace schreef:
Deadl0ck schreef:Postscript :

Na even nagedacht te hebben en het jammer zou vinden als dit einde van verlotingen was: ik ga een pijp verloten.

Gaat om een brebbia 9mm filter pijp met bijbehorende adapter. Eerlijkheidshalve : Ik heb haar gekregen en ongeveer 3-5 keer gerookt, een jaar terug, maar ik kan er niks mee. Winnaar krijgt haar ontsmet, drama, en porto vrij op de bus.
Heb je geen Big Ben :mrgreen: ( sorry hoor, inkoppertje)
Jawel, maar dat is een jaarpijp en die hou ik zelf, want met die pijp heb ik wel wat! ;p
Gelijk heb je. Start je loting in een nieuw topic dan kan hier een Afbeelding op
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Waarom een slotje, SKE heeft zand over de ellende gedonderd, Deadl0ck heeft een nieuw doel voor deze draad, laten we gewoon lekker verder gaan en laten zien dat we ook over iets heen kunnen stappen zonder dat onze mond gesnoerd moet worden met een slotje.
Als grown ups zeg maar :wink:

Dat gezegd hebbende:

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ik heb ineens een idee. Dit verlotingstopic is een kans om door te gaan waar de doos faalde. Degene die de pijp van Deadl0ck 'wint', heeft misschien ook wel een pijp waar geen klik mee is. Die kan vervolgens verloot worden. Zo blijven pijpen rouleren en als de geboden pijp niets voor je is zet je jezelf niet op het Lijssie......

Zomaar een ideetje.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

lestat

Bericht door lestat »

Leuk idee, al eindigen we dan waarschijnlijk met het verloten van een aftandse niemand wil hem pijp.

zet me echter wel op de lijst :wink:
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Sidekickelvis schreef:Ik heb ineens een idee. Dit verlotingstopic is een kans om door te gaan waar de doos faalde. Degene die de pijp van Deadl0ck 'wint', heeft misschien ook wel een pijp waar geen klik mee is. Die kan vervolgens verloot worden. Zo blijven pijpen rouleren en als de geboden pijp niets voor je is zet je jezelf niet op het Lijssie......

Zomaar een ideetje.....
Om zes uur in de ochtend, zonder slaap kon ik dit gevoel niet onder woorden brengen, maar jouw idee was inderdaad ook een van de redenen waarom ik dit ook niet wou zien falen. en al helemaal niet door mijn toedoen, want dit voelde in mijn hoofd toch ook een beetje als een klein zusje van.
Groet, Mark

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

lestat schreef:Leuk idee, al eindigen we dan waarschijnlijk met het verloten van een aftandse niemand wil hem pijp.

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in . En dit kan vlugger gaan dan je denkt en het plan van Mark een vroegtijdig einde sterven.
Er moet wel enige gelijkheid van kwaliteit zijn . Niet zo zeer qua merk maar wel qua onderhoud , en aanzien . Maar enig voordeel met de doos is dat de pijp die in de loting gaat getoond wordt en iedereen kan zien of het een beetje netjes gaat :wink: De doos was incognito onderweg .

Godfrey

Geloof

Bericht door Geloof »

Mag ik ook weer op het lijstje???
Heb nog nooit iets gewonnen, en spreekwoord is: de aanhouder wint.....

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Wat ik nog niet had besloten was een eind datum. Twijfel een beetje tussen woensdag en vrijdag avond.
Het betreft trouwens alleen een pijp, zit geen doosje of hoesje bij, zal de pijp opsturen in het merkloze hoesje waar ik de pijp in bewaar.

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
Groet, Mark

Sidekickelvis

lestat schreef:Leuk idee, al eindigen we dan waarschijnlijk met het verloten van een aftandse niemand wil hem pijp.

Als niemand hem wil dan staat er niemand op de lijst. Is ook meer een vrijblijvend iets. Men moet natuurlijk geen Winslows gaan verloten om er maar voor te zorgen dat er een kwaliteitspijp verloot word..... Hoeft ook niet elke week, 1 pijp per maand(ofzo, laten we er geen tijd aanhangen) zou meer dan voldoende moeten zijn.

Eliminator
Moderator

Leuk idee ! Dat zeker.

Maar wil er wel voor waken dat het een verplichting wordt, zo van 'als je wint MOET je een andere pijp verloten', op zich heb ik daar ook geen moeite mee, maar dan moeten we dat wel even duidelijk stellen !
Ik zou het vervelend vinden als mensen zichzelf niet op de lijst durven zetten omdat ze niets kwijt willen.

Laat ik het volgende doen, ik hang een poll aan dit topic,....... ofwel vrijblijvend mee kunnen doen aan een verloting zoals dit topic is begonnen, ofwel we maken er een 'ruil/doorgeef/verlotings-topic van', weet er even geen goede naam voor,... maar dat de winnaar dus 'verplicht' wordt een andere pijp te verloten.

Ik vind beide een leuk idee, maar vindt het nog belangrijker dat men van te voren weet wat te verwachten !
Afbeelding

Sidekickelvis

De verplichting maakt inderdaad dat er een drempel ontstaat. Lijkt me onwenselijk. Misschien het niet tot pijpen beperken maar ook parafernalia toe te staan als verlotingsobject? Tampertje of een pijpbestek ofzo. Tabak lijkt me dan weer niet handig, hoewel een gesloten blik natuurlijk wel zou kunnen. Lijkt me ook zinvol om er geen minimale waarde of gelijke tegenwaarde aan te hangen(hoeft ook niet want je "wint" iets, het is geen ruil!). Gewoon een pijpgerelateerd object wat in de kast ligt te verstoffen en misschien bij een ander wel gebruikt gaat worden. Met foto zodat men eerst kan bekijken of men wel wil inschrijven. En een 'Herenakkoord' (ook voor de dames) dat er niet geschamperd zal worden over wat iemand ter verloting aanbied, je krijgt het maar (als je mazzel hebt). Misschien dat de heren mods zich er over kunnen buigen om e.e.a. in een voor iedereen aanvaardbare formule te gieten?

Ik zal e.e.a. niet meemaken daar ik over 3 dagen op vakantie ben. Mocht ik de Brebbia winnen dan vraag ik Deadl0ck deze direct weer te verloten in een volgende ronde. Maar de kans daarop is (hopelijk) klein natuurlijk.

Denk dat dit best wel eens leuk zou kunnen zijn.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Het probleem met dit een doorgeef loterij te maken, zeker als je ook parafernalia toe gaat staan, is dat mensen toch hun slechtste "nog bruikbare" spul weg willen gaan doen. Dat hebben we wel gezien met de doos. En ja, dan krijg je op een gegeven moment door devaluatie een driepotertje.

Foto erbij is prettig, maar het houd ook een beetje de mystiek weg van het "Oh wat zal het worden?" Want ik heb het merk en de filter wel gemeld, maar niet wat voor model pijp het is, of wat voor een uiterlijk deze heeft.

Ik vind het een moeilijke kwestie, en zit er nog even over op het hek. Het zou leuk zijn als alternatief voor de doorgeef doos, maar geen waarde en geen restrictie ben ik bang dat we zoals gezegd, last krijgen van devaluatie, en een foto, gedeeltelijk ter voorkoming daarvan... leid weer tot het wegnemen van de verassing.
Groet, Mark

Timmy

Bericht door Timmy »

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy

Bingo! Hartstikke leuk zo'n verloting.
Leuk dat het verplichtingsvrij is, de aanbieder geeft vrijwillig iets weg, de mededingers doen vrijwillig mee.
Vindt de winnaar het leuk, is hij gelukkig. Vindt hij het niks dan kan die hem ofwel in de vuilnisbak mieteren ofwel retourneren ofwel weer in roulatie laten gaan, ofwel... dat moet die zelf weten. Daar heeft niemand zich mee te bemoeien. Anders doe je gewoon niet mee, simpel....Ik waag in ieder geval de gok met de Brebbia.

Sidekickelvis

Deadl0ck schreef:Het probleem met dit een doorgeef loterij te maken, zeker als je ook parafernalia toe gaat staan, is dat mensen toch hun slechtste "nog bruikbare" spul weg willen gaan doen. Dat hebben we wel gezien met de doos. En ja, dan krijg je op een gegeven moment door devaluatie een driepotertje.

Foto erbij is prettig, maar het houd ook een beetje de mystiek weg van het "Oh wat zal het worden?" Want ik heb het merk en de filter wel gemeld, maar niet wat voor model pijp het is, of wat voor een uiterlijk deze heeft.

Ik vind het een moeilijke kwestie, en zit er nog even over op het hek. Het zou leuk zijn als alternatief voor de doorgeef doos, maar geen waarde en geen restrictie ben ik bang dat we zoals gezegd, last krijgen van devaluatie, en een foto, gedeeltelijk ter voorkoming daarvan... leid weer tot het wegnemen van de verassing.
Dat devalueren gaat denk ik wel meevallen. Het is het idee om bij iedere verloting een nieuwe lijst te starten. Zo kom je nooit iets tegen dat je niet wilt hebben. Dan doe je namelijk gewoon niet mee. Verder is het maar de vraag of je wint dus ook of je iets mag verloten. Door een foto bij te voegen kunnen deelnemers beslissen of ze mee willen dingen. Vind je het niks, doe je niet mee. Een driepotertje zal dus niet snel verloot worden ivm te weinig animo.

richard75
Contacteer:

Bericht door richard75 »

Geweldige gebaar Deadl0ck! Sinds kort kan ik meepraten over filterpijpen en ik moet zeggen, ik rook ze vaker dan verwacht!
Zet mij dan ook graag op 't lijstje...

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

VikingRedBeard

Bericht door VikingRedBeard »

super initiatief dit:D

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
Beware of the Viking

Eliminator
Moderator

De eerste verloting ruim 30 mensen, nu zeven ??

Kom op mensen, laten de woorden die gevallen zijn er niet voor zorgen dat dit geweldige leuke initiatief een stille dood sterft, schrijf u allen in !!

p.s. ik laat de poll nog even staan, maar grote kans dat de verloting gewoon op vrijwillige basis blijft, prijs gewonnen en ervan genieten, geen verplichting iets anders ter verloting aan te bieden !!

De volgende die zich geroepen voelt mag een nieuwe loting beginnen, of niet natuurlijk, maar geen verplichtingen !
Afbeelding

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Gezien de weinig inschrijvingen, blijft deze open tot vrijdag, uur of 8 savonds.
Groet, Mark

MfOx

Bericht door MfOx »

Count me in, mooi initiatief.

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09.

Bananabox-Ninja
Contacteer:

Bericht door Bananabox-Ninja »

Ik heb ook nog wel wat te verloten liggen :)

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Stevie Ray Vaughan

Bericht door Stevie Ray Vaughan »

Nou vooruit ik durf het ook wel aan.

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10 Stevie Ray Vaughan
Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden.

keesvg

Bericht door keesvg »

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10. Stevie Ray Vaughan
11. keesvg

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10. Stevie Ray Vaughan
11. keesvg
12. Godfrey

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Laatste ronde laatste kansen, ergens vanavond (Lees: Voordat ik ga slapen, waarschijnlijk ergens tussen 22.00 en 02.00, want ik hoor net dat ik een biertje ga doen in de kroeg...) gaat de inschrijving dicht, en word het winnende nummer getrokken!
Groet, Mark

lindbergh-nl

Bericht door lindbergh-nl »

Laat ik ook meedoen.

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10. Stevie Ray Vaughan
11. keesvg
12. Godfrey
13. lindbergh-nl

Karel

Bommel

Bericht door Bommel »

Enkel om de lijst en dus de spanning te verhogen meld ik mij aan.
Hoewel........het blijft natuurlijk altijd spannend en ik kan het weten. :lol:

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10. Stevie Ray Vaughan
11. keesvg
12. Godfrey
13. lindbergh-nl
14. Bommel
Afbeelding

lestat

Bericht door lestat »

Een paar pilsjes te veel voor deadlock :mrgreen:
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Definitieve lijst!

01. Sidekickelvis
02. Eliminator
03. Lestat
04. Geloof
05. Timmy
06. Richard75
007. VikingRedBeard
08. MfOx
09. BBN
10. Stevie Ray Vaughan
11. keesvg
12. Godfrey
13. lindbergh-nl
14. Bommel

Helaas geen 14 kantige dobbelsteen, anders had ik daarmee geworpen (op video) voor bewijs... op naar random.org !
Groet, Mark

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

lestat schreef:Een paar pilsjes te veel voor deadlock :mrgreen:
Nederland gewonnen... dus ja :P
Groet, Mark

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Sodeju... Je houd het niet voor mogelijk.

Afbeelding

De winnaar is (wederom) Heer Bommel.

Geluksvogel!
Groet, Mark

Plaats reactie