Maar goed, misschien rookt de Dunhill wel nóg goddelijker

Hij rookt zelfs geen 10 keer zo goed, als ik mijn eigen pijpenrek als norm mag hanteren. Maar mijn enige Dunhill is wel een van de beste pijpen die ik heb. Ik kan niet zeggen de beste, omdat ik voor verschillende tabakken en verschillende gelegenheden en gemoedstoestanden verschillende pijpen heb. In zijn soort -een gemiddelde pijp voor als ik er eens rustig voor ga zitten- is het wel de beste, maar zelfs dat laat zich niet uitdrukken in 2 keer -of 10 keer of 100 keer- zo goed als de nummer 2 in dat rijtje.Mus schreef:Het is een mooie pijp, daar niet van, maar ik weiger te geloven dat een Dunhill die honderd keer zo veel kost als een gemiddelde Big Ben, Butz Choquin, Chacom, etc. ook honderd keer zo fijn rookt.
Helaas Arno, ik koop uitsluitend nieuwe pijpen, nooit estates. Hoe goed ze ook gereinigd mogen zijn. En dat moet ook niet uitmaken: een nieuwe Dunhill moet vergeleken kunnen worden met nieuwe pijpen van andere merken. Het zijn de nieuwe pijpen waar ze een vermogen voor vragen, dat wil ik dan weleens vergelijken met nieuwe pijpen van andere merken van (ver) onder de 1000 euro.Arno schreef:Enne WC, probeer een Dunhill van voor 1967 op de kop te tikken. Deze zijn de beste. Of je moet strontgeluk hebben net als mij met de Dunhill Bruyere pot..
Haha, je hebt ook wel gelijk hoorWinslow Collector schreef:En even rottig doen (maar niet kwaad bedoeld hoor), maar even naar jouw "cijfers" kijkend: van de 3 Dunhills die je hebt heb je met eentje nog geen klik, de ander nog niet kunnen beoordelen wegens een verstopping in het rookkanaal en de derde rookt als een droom.
Als ik die "score" op mijn ruim 150 (inmiddels 160?) Winsløws zou moeten toepassen, zou ik er met ruim 50 geen klik hebben, zouden er ruim 50 nog niet beoordeeld kunnen worden en zouden er ruim 50 perfect roken.
Gelukkig (is niet eerlijk als vergelijking, ik weet het, ik pest je maar een beetje) heb ik met maar 1 Winsløw geen klik en roken al die andere helemaal perfect. En ik rook er 2 niet waarvan 1 van die 2 een tweede exemplaar is van de Harlekin die ik als "belegging" bewaar en de andere een zeer bijzonder maatwerkstuk is geworden dat ik ongerookt wil houden.
Dat zal ik zeker niet bestrijden, Arno. Probleem is mijn onkunde en gebrek aan kennis over estate-pijpen en mijn gebrek om daar de waarde van in te zien. Misschien waag ik me daar in de toekomst nog weleens aan. Nu zoek ik het toch in bijzonderheden bij nieuwe pijpen. (en andere zaken waarvan ik pretendeer wél verstand van te hebbenArno schreef:Enne, estate pijpen kunnen ook een prima belegging zijn
smoking-rob schreef:@Arno: op Puffaway staat nog een Dunhill Bruyere uit 1976, wil je die niet hebben?
Ik heb hem zien staan, maar ik zou dan zo'n typisch gezandstraald model willen.Arno schreef:smoking-rob schreef:@Arno: op Puffaway staat nog een Dunhill Bruyere uit 1976, wil je die niet hebben?
Eej Gypsco *hint*