WALLENSTEIN
-
Re: Roger Wallenstein
Mocht zij Saskia heten, dan was je die avond ongetwijfeld in je sas.
Dat is het grote voordeel van amnesie....je vergeet zelfs de naam van je ex en alle ellende die daar bij hoort... 

- Arno
- Contacteer:
Ik zou er veel voor over hebben om dat te vergeten..Laafke schreef:Dat is het grote voordeel van amnesie....je vergeet zelfs de naam van je ex en alle ellende die daar bij hoort...
- Eliminator
- Moderator
-
Wellicht dat ik hier over enige tijd ook mijn +1 bij
kan plaatsen.
kan plaatsen.
- Arno
- Contacteer:
Ik zit nu aan mijn souvenir uit Oostenrijk: Stroh-rum van 80%. Daarmee lukt het ook aardig 

- Eliminator
- Moderator
Even geheel offtopic (maar dat waren we toch al), ik zie net op startpagina iets over de "Viering van de Franse Revolutie" ik dacht direct 'daar was toch iets mee',...... het duurde zeker enkele minuten (je ziet Arno het vergeten komt vanzelf) maar ik weet het weer,..... m'n eerste trouwdag (no kidding, misschien toevallig, maar echt waar), het had vandaag 21 jaar kunnen zijn,........ mensen wat ben ik blij binnenkort pas op 9 te zitten ! 
Maar goed,..... terug maar weer naar Roger Wallenstein

Maar goed,..... terug maar weer naar Roger Wallenstein

@ Arno je hoeft niet perse voor ECT naar het ziekenhuis, gewoon je vingers nat maken en in het stopvotact...zo'n 20 seconden...en volgens mijn lief als je het heel erg hebt neem je 380V.
@Eli ik op de 7e 20 jaar...de gruwels liepen over mn rug nog 13 jaar met dat schijnheilige gereformeerde gedoe mee doen....brrrrr...
Gauw weer on topic naar trip van de Wally Fellowship....al is er op dit moment weinig te vertellen. Alleen dat die Duitsers altijd zo verrekte lang op vakantie gaan....zeker als je op zo'n belangrijk antwoord zit te wachten......
@Eli ik op de 7e 20 jaar...de gruwels liepen over mn rug nog 13 jaar met dat schijnheilige gereformeerde gedoe mee doen....brrrrr...
Gauw weer on topic naar trip van de Wally Fellowship....al is er op dit moment weinig te vertellen. Alleen dat die Duitsers altijd zo verrekte lang op vakantie gaan....zeker als je op zo'n belangrijk antwoord zit te wachten......

- Bommel
Nou kijk voor de gein maar eens op het pfeifenmachersforum....dan valt je mond open. Op een duits forum werd zijn werk: Holzspielzeug aus der Werkstatt für Geistlich behinderten genoemd....
(Die titel draagt hij trouwens nu als geuzennaam, wat weer iets zegt over zijn humor)
Ik kan nog veel en veel meer over hem vertellen maar mn ervaring heeft me geleerd dat sommigen zich zo aan zijn werk irriteren dat ze kwaad en agressief worden. Wel durf ik te stellen dat hij op den duur in het rijtje van Anne Julie Rasmussen, Roland Negoita e.a. gaat behoren. Maar ja wie ben ik...heb meer verstand van de mestvaalt en de hooivork dan van pijp en tabak. Al zag ik zijn vaardigheid al toen hij nog twijfelde aan zichzelf. Daar zijn heel wat mB's aan discussie mee gemoeid geweest. Ben ook blij dat ik de Longford (uit zijn beginperiode) heb kunnen kopen....een fantastisch pijpje...super afgewerkt en een geniaal model.
(En hem kennende denk ik dat hij zich een bult lacht dat er 3 domme hollanders 400 km en 400 terug willen reizen om hem aan t werk te zien)

(Die titel draagt hij trouwens nu als geuzennaam, wat weer iets zegt over zijn humor)
Ik kan nog veel en veel meer over hem vertellen maar mn ervaring heeft me geleerd dat sommigen zich zo aan zijn werk irriteren dat ze kwaad en agressief worden. Wel durf ik te stellen dat hij op den duur in het rijtje van Anne Julie Rasmussen, Roland Negoita e.a. gaat behoren. Maar ja wie ben ik...heb meer verstand van de mestvaalt en de hooivork dan van pijp en tabak. Al zag ik zijn vaardigheid al toen hij nog twijfelde aan zichzelf. Daar zijn heel wat mB's aan discussie mee gemoeid geweest. Ben ook blij dat ik de Longford (uit zijn beginperiode) heb kunnen kopen....een fantastisch pijpje...super afgewerkt en een geniaal model.
(En hem kennende denk ik dat hij zich een bult lacht dat er 3 domme hollanders 400 km en 400 terug willen reizen om hem aan t werk te zien)
- MilleLuci
- Contacteer:
eeehhh, 3 domme hollandersssss...............hahahahaha, I am not in!
Ciao
Mo
Ciao
Mo
Moin GeeJay!
Tut mir leid, dass ich Dir erst jetzt auf Deine nette Mail antworten kann - ich war ein paar Tage in der Normandie.
Natürlich würde ich mich über den Besuch freuen, nicht zuletzt weil ich dann endlich meine Werkstatt mal aufräumen muss, wovor ich mich bis heute standhaft gedrückt habe.
Lass uns ein Datum finden, zu dem wir alle unter einen Hut kriegen.
Cheerio!
Tut mir leid, dass ich Dir erst jetzt auf Deine nette Mail antworten kann - ich war ein paar Tage in der Normandie.
Natürlich würde ich mich über den Besuch freuen, nicht zuletzt weil ich dann endlich meine Werkstatt mal aufräumen muss, wovor ich mich bis heute standhaft gedrückt habe.
Lass uns ein Datum finden, zu dem wir alle unter einen Hut kriegen.
Cheerio!
Voor diegene die alleen de klassiekers als "pijp" zien is dit thema (in het duits) niet geschikt. Het kan zelfs hun dag vergallen.
Voor liefhebber, geïnteresseerden in mijn verhaal over Roger de volgende link:
http://pfeife-und-lebensart.de/viewtopi ... =19&t=2314
Voor liefhebber, geïnteresseerden in mijn verhaal over Roger de volgende link:
- MilleLuci
- Contacteer:
Allora Andiamo!
Welk dialect spreek jij nou weer Mille....er is geen moer van te verstaan.... 

- MilleLuci
- Contacteer:
Na 800 km ga je het ook lullen 

- MilleLuci
- Contacteer:
- Immler
Ik wilde het artikel wel eens lezen maar ben natuurlijk geen lid van het forum.Voor liefhebber, geïnteresseerden in mijn verhaal over Roger de volgende link:
Kan je niet even copy/pasten?
Alvast bedankt.
(WARNUNG DIESER BEITRAG ZEIGT EXTREME PFEIFEN!!)
Ich weiss nicht wie lange ich Roger nun kenne aber doch seit einige Jahre. Am Anfang nur wegen seine Beitrage in PuM, wo ich gleich fasziniert war durch sein Fachkenntnis und Humor, später hab ich ihm mit PN einige Fragen gestellt. Seine Seite schaute mich immer ofter an und war begeistert von einige seiner Kreationen. Auch damals, so wie heute, gab es Modelle womit ich nichts anfangen konnte aber wenn ich darüber Fragen hatte bekam ich immer auf sehr nette Weise Antworten. Dann fing das schreiben per Mail an und jeden Sonntag war ein Fest denn dann kam ein Mail mit die neuesten Modelle und wir diskutierten ganz gerne darüber. Auch wenn ich Kritik hatte...der Sonntag kam ein neuer Mail.
Damals verkaufte Roger seine Pfeifen noch selbst und ich war begeistert von der Longford. Und die habe ich auch gekauft.
**plaatje**
Leider war der Pfeife in Driftwood finish ausverkauft denn sonnst hatte ich den gekauft
**plaatje**
Kurz danach hab ich auch noch der Titan gekauft aber das Kontakt wurde weniger und ich wurde Krank.
**plaatje**
Nach meine Krankheit entdeckte ich das Pfeiferauchen überneut, entdeckte das pfeifenmachersforum wo Roger auch heute noch in schreibt.
Wir haben angefangen wieder miteinander zu schreiben, Roger entdeckte dass ich vor kurzem verheiratet war, kennte meine Vorliebe für den Cutty und baute mir eine als Heiratsgeschenk.
**plaatje**
Und heute baut er noch immer Pfeifen. Aber immer wieder extrem. Und er benützt auch Farben.
Achtung: wer auf Klassiker steht soll jetzt aufhören zu lesen denn ich möchte nicht gerne dass Sie sich ärgern!!
In ein anderes Forum wurden nachfolgende Pfeifen liebevoll: Holzspielzeug aus der Werkstatt für Geistlich Behinderten genannt.
**plaatje** x5
Auch hat er neue Longfords gebaut:
**plaatje**
Und so wie gesagt: er benützt auch Farben:
**plaatje**
Die letzte Reihe extreme Pfeifen(16 Stück) kam auf Montagmorgen an bei O.kopp und um 15.00 Uhr bekam ich ein Mail: Alles verkauft.
Ich war schon überzeugt von seine qualitäten als er selbst noch zögerte und ich weiss sicher das der Name Roger Wallenstein in kurzer oder langer Zeit in einen Atem genennt wird mit Anne Julie Rasmussen, Roland Negoita u.a.
Und das schönste ist: mit 2 Mitglieder unser Holländisches Forum ist das Plan entstanden um Roger zu besuchen. Wir können dann ein Beitrag für das Forum schreiben dass auch erscheinen wird in ein internationales Blog, ein Blog dass auch in der USA gelesen wird.
Ich habe Roger schon gebeten ob er uns empfangen will. Es ist schon ein Jahrelange Wünsch von mir ihm der Hand zu schütteln, sein Werkstatt zu sehen und zusammen ein Pfeifchen zu rauchen.....
Ich hoffe ihr habt euch nicht geärgert...ich hab zuvor gewarnt!!
Schönen Tag
GJ
Ich weiss nicht wie lange ich Roger nun kenne aber doch seit einige Jahre. Am Anfang nur wegen seine Beitrage in PuM, wo ich gleich fasziniert war durch sein Fachkenntnis und Humor, später hab ich ihm mit PN einige Fragen gestellt. Seine Seite schaute mich immer ofter an und war begeistert von einige seiner Kreationen. Auch damals, so wie heute, gab es Modelle womit ich nichts anfangen konnte aber wenn ich darüber Fragen hatte bekam ich immer auf sehr nette Weise Antworten. Dann fing das schreiben per Mail an und jeden Sonntag war ein Fest denn dann kam ein Mail mit die neuesten Modelle und wir diskutierten ganz gerne darüber. Auch wenn ich Kritik hatte...der Sonntag kam ein neuer Mail.
Damals verkaufte Roger seine Pfeifen noch selbst und ich war begeistert von der Longford. Und die habe ich auch gekauft.
**plaatje**
Leider war der Pfeife in Driftwood finish ausverkauft denn sonnst hatte ich den gekauft
**plaatje**
Kurz danach hab ich auch noch der Titan gekauft aber das Kontakt wurde weniger und ich wurde Krank.
**plaatje**
Nach meine Krankheit entdeckte ich das Pfeiferauchen überneut, entdeckte das pfeifenmachersforum wo Roger auch heute noch in schreibt.
Wir haben angefangen wieder miteinander zu schreiben, Roger entdeckte dass ich vor kurzem verheiratet war, kennte meine Vorliebe für den Cutty und baute mir eine als Heiratsgeschenk.
**plaatje**
Und heute baut er noch immer Pfeifen. Aber immer wieder extrem. Und er benützt auch Farben.
Achtung: wer auf Klassiker steht soll jetzt aufhören zu lesen denn ich möchte nicht gerne dass Sie sich ärgern!!
In ein anderes Forum wurden nachfolgende Pfeifen liebevoll: Holzspielzeug aus der Werkstatt für Geistlich Behinderten genannt.
**plaatje** x5
Auch hat er neue Longfords gebaut:
**plaatje**
Und so wie gesagt: er benützt auch Farben:
**plaatje**
Die letzte Reihe extreme Pfeifen(16 Stück) kam auf Montagmorgen an bei O.kopp und um 15.00 Uhr bekam ich ein Mail: Alles verkauft.
Ich war schon überzeugt von seine qualitäten als er selbst noch zögerte und ich weiss sicher das der Name Roger Wallenstein in kurzer oder langer Zeit in einen Atem genennt wird mit Anne Julie Rasmussen, Roland Negoita u.a.
Und das schönste ist: mit 2 Mitglieder unser Holländisches Forum ist das Plan entstanden um Roger zu besuchen. Wir können dann ein Beitrag für das Forum schreiben dass auch erscheinen wird in ein internationales Blog, ein Blog dass auch in der USA gelesen wird.
Ich habe Roger schon gebeten ob er uns empfangen will. Es ist schon ein Jahrelange Wünsch von mir ihm der Hand zu schütteln, sein Werkstatt zu sehen und zusammen ein Pfeifchen zu rauchen.....
Ich hoffe ihr habt euch nicht geärgert...ich hab zuvor gewarnt!!
Schönen Tag
GJ
Laatst gewijzigd door Bart Iron op 28 mei 2014 22:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebroken afbeelding-links verwijderd. Rest laten staan ivm verhaal.
Reden: Gebroken afbeelding-links verwijderd. Rest laten staan ivm verhaal.
- Immler
Dank je, graag gedaan...ben ook zeer wijs met mijn exemplaren waarvan er momenteel in de mond steekt... 

WALLENSTEIN
Nadat Monique met de naam kwam voor het kleine clubje dat Roger binnenkort gaat bezoeken kreeg ik een idee. Is het misschien een idee dat liefhebbers van het werk van Walle zich groeperen en regelmatig op de hoogte worden gehouden van nieuw, nieuwe pijpen, kortom alles wat met Roger te maken heeft. Een Fellowship dus. Mijn contacten met Roger zijn dusdanig dat hij me wel op de hoogte wil houden van de feiten en me wil voorzien van origineel beeldmateriaal. Het doel is tweeledig, a) de liefhebbers blijven exact op de hoogte, b) diegene die zijn werk niet zien zitten hoeven zich niet te ergeren. Mijn voorstel is dan om dit via email te doen daar ik geen geld en kennis heb om een website in het leven te roepen. Ik wil dit voorstel ook in een duits forum doen zodat we ons misschien dan International Wally's Fellowship kunnen noemen.
Kom dr maar in, kraak het idee maar af of prijs het de hemel in...
Kom dr maar in, kraak het idee maar af of prijs het de hemel in...

- Eliminator
- Moderator
Re: Wally's Fellowship
Blog en/of PRF sticky discussie verwijderd, topic opgeschoond en ready for action,....... kom er maar in Laafke !
Nadat ik het idee met de emails had verworpen, teveel gedoe, veel te omslachtig besloot ik in eerste instantie om een Blog te starten. Dat is in eerste instantie nog gelukt ook (U ziet iedereen kan het zou Freek de Jonge zeggen) sloeg ook daar de twijfel toe. Want dan zou ik in het Engels moeten schrijven. Dat ligt ongeveer op Mavo-niveau maar ik heb het de afgelopen 30 jaar maar zelden gesproken. Toen kwam er vanuit het forum het idee om er een sticky van te maken. Na over dat idee te hebben nagedacht besloot ik dat dat eigenlijk de beste maier was om informatie over Roger te geven. Gewoon, lekker in mijn eigen moedertaal, voor de liefhebber en ervan overtuigd dat de discussies op niveau en respectvol zullen plaatsvinden.
De erste bijdrage zal gaan over: Waarom maakt Roger zijn pijpen zo. Dit artikel was al klaar, maar Windows vond het nodig te updaten en ik had het stukje op kladblok staan en vergeten op te slaan. Dus het zal in de loop van de dag hier verschijnen.
Veel plezier ermee en
Cheerio,
(zou Walle zeggen)
**plaatje**
De erste bijdrage zal gaan over: Waarom maakt Roger zijn pijpen zo. Dit artikel was al klaar, maar Windows vond het nodig te updaten en ik had het stukje op kladblok staan en vergeten op te slaan. Dus het zal in de loop van de dag hier verschijnen.
Veel plezier ermee en
Cheerio,
(zou Walle zeggen)
**plaatje**
Laatst gewijzigd door Laafke op 21 jul 2013 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bommel
Zoals ik al had gemeld ben ik geïnteresseerd hoe pijpenmakers ideeën op doen voor hun pijpen.
En ook melde ik eerder dat de unieke kunstwerken van deze pijpenmakers mij niet altijd kunnen bekoren, maar dat is net als kunst aan de muur of als beeld en sieraad.
Echter vind ik het wel bijzonder om hierin gekend te worden en vind ik het wel mooi maar niet rookbaar.
Met andere worden ik zou er niet uit durven te roken omdat ze zo bijzonder zijn.
Maar om eerlijk te zijn vind ik de Longford driftwood WEL erg mooi en rookbaar en The Jackbone een uitdaging.
Hoe zal het voelen een pijp die tegen de kin rust?
Dank Laafke voor deze eerste interessante en rijkelijk geïllustreerd uiteenzetting van deze bijzondere artisain.
En ook melde ik eerder dat de unieke kunstwerken van deze pijpenmakers mij niet altijd kunnen bekoren, maar dat is net als kunst aan de muur of als beeld en sieraad.
Echter vind ik het wel bijzonder om hierin gekend te worden en vind ik het wel mooi maar niet rookbaar.
Met andere worden ik zou er niet uit durven te roken omdat ze zo bijzonder zijn.
Maar om eerlijk te zijn vind ik de Longford driftwood WEL erg mooi en rookbaar en The Jackbone een uitdaging.
Hoe zal het voelen een pijp die tegen de kin rust?
Dank Laafke voor deze eerste interessante en rijkelijk geïllustreerd uiteenzetting van deze bijzondere artisain.
Dag heer Bommel,
Dank voor Uw reaktie, helaas kan ik U niet melden hoe een Jackbone rookt, daar er maar enkele van zijn vervaardigd. Toen Roger bezig was met de Longford was ik iets te traag met reageren, de driftwood was al uitverkocht voor ik goed en wel foto's had ontvangen. Ik heb het model dus in een smooth finish. Ik kan U verzekeren dat er, tezamen met de Titan, geen ander model is dat zo aan de eisen van een moderne pijproker voldoet. Mocht U in de gelegenheid zijn om deze pijp als Estate te verwerven (Roger maakt ze niet meer) dan raad ik U ten stelligste aan zo snel mogelijk toe te happen...als U begrijpt wat ik bedoel.....
Dank voor Uw reaktie, helaas kan ik U niet melden hoe een Jackbone rookt, daar er maar enkele van zijn vervaardigd. Toen Roger bezig was met de Longford was ik iets te traag met reageren, de driftwood was al uitverkocht voor ik goed en wel foto's had ontvangen. Ik heb het model dus in een smooth finish. Ik kan U verzekeren dat er, tezamen met de Titan, geen ander model is dat zo aan de eisen van een moderne pijproker voldoet. Mocht U in de gelegenheid zijn om deze pijp als Estate te verwerven (Roger maakt ze niet meer) dan raad ik U ten stelligste aan zo snel mogelijk toe te happen...als U begrijpt wat ik bedoel.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Marc Den Haag
Re: Wallensteins Fellowship
Ik heb de neiging om te denken dat het eigenlijk helemaal niet zo relevant is of ik (of wie ook) de pijpen van Roger Wallenstein nu wel of niet mooi vind, en of ik ze zelf wel of niet zou willen roken en bezitten. Denkelijk gaat het er veeleer om dat hier een bevlogen, eigenzinnig en kundig ambachtsman en kunstenaar zijn bijzondere rookhouten scheppingen de wereld in stuurt en daarmee, en met de eraan ten grondslag liggende ideeën, niet schroomt om, op een wijze die geheel bij hem past, buiten de gebaande paden te treden, nieuwe wegen te bewandelen en deuren te openen voor iedereen binnen de huidige en de volgende generaties die hem daarin wil volgen en die wil genieten van zijn creaties. Klassieke, moderne of eigengereide pijpontwerpers en pijpmakers: we hebben ze nodig, toch?! 

Kijk Marc, dat is nu een opmerking die de kern van het hele fenomeen Wallenstein raakt!!
- Bommel
Even een kleine noot naar de moderatoren.
Dient dit sticky niet verplaatst te worden naar de hoofd topic " pijpsoorten en merken" ?
Dient dit sticky niet verplaatst te worden naar de hoofd topic " pijpsoorten en merken" ?