Engels topmerk opnieuw in productie

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Bananabox-Ninja
Contacteer:

Re: Engels topmerk opnieuw in productie

Bericht door Bananabox-Ninja »

Of het merk "Schrödinger" model "Kat" :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Bananabox-Ninja op 15 jul 2013 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

dinck

Bericht door dinck »

Als het maar geen 'pijp zonder eigenschappen' van het merk Musil wordt...

Geoff

Bericht door Geoff »

Heren, geduld is een deugd. :mrgreen:
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Laatst kwam de naam Ben Wade voorbij op dit forum, kan denk ik ook wel bij het rijtje mogelijkheden. En geduld mag dan een schone zaak en een deugd zijn, nergens staat dat je dan ook stil moet zijn :wink: .

dinck

Bericht door dinck »

Dukdalf schreef:Laatst kwam de naam Ben Wade voorbij op dit forum
Die zwarte meerschuimpijp met zilverwerk en rood amber mondstuk! Maar die zal waarschijnljk niet opnieuw worden gemaakt, er was sprake van een partij erg oude bruyere. Dit schrijvend denk ik dat ik ook niet warm zou lopen voor een heruitgave van die meerschuimpijp... Zo'n pijp is mede bijzonder vanwege haar historiciteit en de tijd waarin zij is gemaakt. Hoe mooi een Jugendstilhuis ook kan zijn, als je het tegenwoordig precies zou nabouwen krijgt het iets kitscherigs, en getuigt het van creatieve armoede.

A propos geduld, zeker een schone zaak! Juist omdat we geduldig zijn kunnen wij de wachttijd vullen met aangenaam gekeuvel. Dit topic is wat dat betreft net een lekkere pijpvulling, het nodigt uit tot bedachtzame pufjes en elke keer dat de pijp uit dreigt te gaan komt Godfrey weer met een vuurtje om het aan de gang te houden. Het zou bijna jammer zijn als we het nu zouden weten omdat de pijp dan definitief uit is!

Bommel

Bericht door Bommel »

De laatste alinea is dreigend poëtisch.
Mooi omschreven. =D>
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Dank voor de loftuiting, heer Bommel! De metafoor werd mij ingefluisterd door een zeer bevredigend rooksessie van Solani 633 in een eigenlijk te grote Sasieni-pot (uit ervaring weet ik dat ik daar, inclusief een kleine pauze, ruim twee uur plezier van heb).

Immler

Bericht door Immler »

Waarom doet de naam Ben Wade mij denken aan John Holmes?
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Hm, bedenkelijk hoor, maar goed dat je niet met Dirk Diggler op de proppen komt... Eh, nou doe ik het zelf :oops:

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Bij deze namen schoot mijn parate kennis van trivia toch even tekort. Geen branche waar ik in thuis ben, zullen we maar zeggen :wink: .

dinck

Bericht door dinck »

John Holmes moest ik ook even googelen, Dirk Diggler is mij bekend van de (erg leuke, maar ook enigszins deprimerende) film Boogie Nights. Vanavond pas - weer dankzij Google - ontdekt dat hij ook werkelijk heeft bestaan.

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ook mijn kennis van pijpenmerken grotendeels aan Google is te danken, zelfs het vinden van dit forum...

Laafke

Bericht door Laafke »

Pipedia weet veel meer dan Google Dinck, dat is echt een bron van info....gewoon een genot om in te snuffelen....

dinck

Bericht door dinck »

Jawel, Gerrit-Jan, maar ook Pipedia - en pipephil - heb ik via Google gevonden, nog voordat ik het PRF kende..

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Laafke schreef:Pipedia weet veel meer dan Google Dinck, dat is echt een bron van info....gewoon een genot om in te snuffelen....
Hier ben ik het deels mee eens. Pipedia is inderdaad een bron van informatie, maar Google en andere 'sites' brengen je soms echt op dingen die zelfs op Pipedia niet te vinden zijn.

De artikelen op Pipedia zijn vaak uitgebreid maar soms ook (te) beknopt en hier en gedaar gedateerd mijns inziens.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Laafke

Bericht door Laafke »

Ik geef je in beide dingen gelijk Robb, maar als ik iets weten wil kijk ik altijd eerst op pipedia en ga dan met het gevondene (of niets) naar Google.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Dat doe ik meestal ook. :)
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Dukdalf schreef:Laatst kwam de naam Ben Wade voorbij op dit forum, kan denk ik ook wel bij het rijtje mogelijkheden.
Even een quote van Pipedia inbrengen hoor jongens :D :
Today's Ben Wades are an order production for Duncan Briars - another great name from days gone by of British pipe glory (est. 1899). John Duncan, a grandson of the founder John Louis Duncan, sold the firm to his brother-in-law Peter Wilson who worked the miracle of Ben Wade's resurrection buying the rights of the brand in 1998 from Dunhill. To keep things simple the pipes are made at the Walthamstow plant where - according to British White Pages - Parker Hardcastle Briar Pipes Mfrs. and Dunhill Pipes & Smokers Requisites share not only the same the address (32 St. Andrews Rd, London E17 6BQ) but even the same telefon number (020 84984000).

Laafke

Bericht door Laafke »

Maf, toevallig kwam ik de naam Ben Wade in een ander forum tegen bij het thema historische pijpen...en ook BBB...al weet ik niet meer waar dat voor staat....Best British Briar ofzo????

dinck

Bericht door dinck »

Laafke schreef:Maf, toevallig kwam ik de naam Ben Wade in een ander forum tegen bij het thema historische pijpen...en ook BBB...al weet ik niet meer waar dat voor staat....Best British Briar ofzo????
Uit pipedia:
The initials once stood for Blumfeld’s Best Briars after Louis Blumfeld, who took over the management of the Adolph Frankau Company in 1856. After his death, the BBB gradually became known as Britain’s Best Briars.

Laafke

Bericht door Laafke »

Op mijn voorstel om als je importeur zou willen worden van dit nieuwe merk en het benodigde kapitaal niet hebt om dan evt. met een bank te gaan praten kwam nogal de nodige kritiek. Op zich niet zo gek want ik ben maar een leek op dat gebied die al blij is als het einde van de maand op fatsoenlijke wijze gehaald wordt. Nu lees ik in de media steeds meer over crowdfunding, aan particulieren wordt gevraagd om te investeren in een bepaald project. In mijn onschuld dacht ik: zou dit misschien een oplossing zijn. Let wel het is nog maar een ruwe gedachte die grondig uitgewerkt zal moeten worden.......ik heb hier een paar weken mee rondgelopen en plaats het idee onder de paraplu van: niet geschoten altijd mis......mocht ik nu een heel dom voorstel doen...neem het me dan niet kwalijk.

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Zou kunnen Laafke. Maar dan een vraag:

Waarom zou ik (extra) geld uitgeven aan een crowdfundingproject om de pijpen in NL te laten importeren terwijl ik via internet (goedkoper) een pijp in het buitenland kan kopen?

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Robb schreef:Zou kunnen Laafke. Maar dan een vraag:

Waarom zou ik (extra) geld uitgeven aan een crowdfundingproject om de pijpen in NL te laten importeren terwijl ik via internet (goedkoper) een pijp in het buitenland kan kopen?
Precies. Vaak ben ik als ik een pijp koop in het buitenland zelfs met verzendkosten nog goedkoper uit. Voorbeeldje, de Auenland. In NL €179, in Duitsland €159. Ongeveer €10 verzendkosten en dan heb ik mezelf €10 bespaard. En geloof me, dit vind ik eigenlijk erg kl*te want ik gun het de weinig overbleven goede Hollandse tabakszaken erg. Maar ik ben ook Hollander genoeg om geen dief te zijn van mijn portemonnee. Niet dat ik nu over de Nederlandse (r)overheid wil beginnen maar ze maken het de middenstand wel lastig met die BTW verhoging..
Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
Robb schreef:Zou kunnen Laafke. Maar dan een vraag:

Precies. Vaak ben ik als ik een pijp koop in het buitenland zelfs met verzendkosten nog goedkoper uit. Voorbeeldje, de Auenland. In NL €179, in Duitsland €159. Ongeveer €10 verzendkosten en dan heb ik mezelf €10 bespaard. En geloof me, dit vind ik eigenlijk erg kl*te want ik gun het de weinig overbleven goede Hollandse tabakszaken erg. Maar ik ben ook Hollander genoeg om geen dief te zijn van mijn portemonnee. Niet dat ik nu over de Nederlandse (r)overheid wil beginnen maar ze maken het de middenstand wel lastig met die BTW verhoging..
En dan laten we de tabaksprijzen maar even achterwegen... Die skelen nl ook een berg met die van Nederland.

:mrgreen:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ik denk, dat je crowdfunding meer als een manier van investeren moet zien. Niet vanuit de positie als consument.

Banken zijn niet meer zo joviaal om meteen allerlei bedrijven en bedrijfsplannen te financieren, maar de bedrijven hebben wél geld nodig. Dus zoeken ze particuliere investeerders. Dat gebeurt al zo'n 6000 jaar, maar nú heet dat opeens crowdfunding.

En als particulier kun je gewoon geld beleggen in een bedrijf of idee waar je vertrouwen in hebt. En of die investering nu in aandelen en dividend terugkomt bij de nvesteerder, of in periodieke aflossingsbedragen zoals bij een bank, zijn slechts de details van de overeenkomst.

dinck

Bericht door dinck »

Ach, omdat concreet nieuws uitblijft post ik nog maar wat plaatjes van een Barling uit 1914 :D

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

dinck schreef:Ach, omdat concreet nieuws uitblijft post ik nog maar wat plaatjes van een Barling uit 1914 :D

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Dat is een bijzonder (en bijzonder mooi) exemplaar. Helaas geen 9 mm filter, maar absoluut een waardig stukje rookhout.

dinck

Bericht door dinck »

Ah, of is het in dit geval een waardig stukje (zilver)smeedwerk? Barling is ten slotte begonnen als ziversmid...

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Zo'n pijp vind ik prachtig, zilverwerk op/aan een pijp
geeft mij een gevoel van meerwaarde.

Tijdens het roken ervan zal je na enige pijpen ervaren
dat het zilver bovenop aangeslagen raakt van de
tabaksrook.
Wil je dit "schoonhouden" dan vergt je dit meer
onderhoud dan je aanvankelijk vermoedde.
Laat je het achterwege, dan wordt het een smeer-
boel en heeft de pijp zijn aanvankelijke glans
letterlijk verloren.

Bommel

Bericht door Bommel »

robvoorburg schreef:Zo'n pijp vind ik prachtig, zilverwerk op/aan een pijp
geeft mij een gevoel van meerwaarde.

Tijdens het roken ervan zal je na enige pijpen ervaren
dat het zilver bovenop aangeslagen raakt van de
tabaksrook.
Wil je dit "schoonhouden" dan vergt je dit meer
onderhoud dan je aanvankelijk vermoedde.
Laat je het achterwege, dan wordt het een smeer-
boel en heeft de pijp zijn aanvankelijke glans
letterlijk verloren.
Net als Rob, vind ik zilverwerk op/aan den pijp chique en stijlvol.
En om het te behoeden voor rookaanslag poets ik het zilver altijd mee als ik de ketel uitveeg met de oude sok.
Ook voor het roken wrijf ik het zilver even een beetje op, voor extra rook plezier. :oops:
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Zilver is inderdaad een prachtig metaal en staat een mooie pijp goed. Ik vind het alleen jammer als daar dan veel stempels in worden geslagen, en dan nog liefst pontificaal in beeld. Bij deze Barling vind ik het echt overdreven, zowel op de rand als op de ring, en dan zo dat iedereen kan zien dat het echt zilver is wat daar blinkt. Ik heb ver pijpen met een zilveren ring en ik ben er heel blij mee dat de aanduiding daarvan bij drie alleen zichtbaar is met een loupe en bij een bepaalde lichtval, voor het blote oog zijn het gewoon mooi glanzende ringen.

Plaats reactie