Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
smidje
Contacteer:

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door smidje »

kiske schreef:
Paasei schreef:
smidje schreef:
Paasei schreef:S L is een redelijk makkelijk te stoppen ribbon cut.
Zoals elke SG-tabak beetje voor laten drogen, of zelfs zachtjes uit elkaar trekken, je zal zien dat de tabak erg aan elkaar geplakt zit.

Ging je al eerder aan de latakia ?
euh , ik dacht het nog maar éénmaal gerookt te hebben en vond hem niet slecht was wel een andere tabak en merk :oops:
Squadron Leader mag dan geen latakiabom zijn, de latakia is wel prominent en onmiskenbaar aanwezig.
(in de early morning van Dunhill die je aangeschaft hebt ook trouwens)

Gewoon gaan...

De tabak waarmee ik herbegonnen ben in 2008 was een aromatic, de tweede die ik aanschafte was Erinmore balkan mixture. Stevige latakia, en gelijk verkocht. En zo ken ik er nog die van in het begin voor latakia zijn gegaan. Je niet op voorhand laten afschrikken dus...
Ik was ook nogal vlug over de aromaten heen. Anderen krijgen van latakia juist meteen de kriebels. Mooi dat verschil in smaak.
je moet alles eens proberen hé Kiske :P
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

cipke

Bericht door cipke »

smidje schreef:yep dat is het ;) de Erinmore die heb ik al eens geproefd van één van de forum leden bij Nick , waarvoor dank want vond het super .
zal er zeker voor gaan om deze allen te proeven , dank bij voorbaat :)
Maar dat was niet de balkan mix, maar de flake he Smidje! :mrgreen:
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

cipke schreef:
smidje schreef:yep dat is het ;) de Erinmore die heb ik al eens geproefd van één van de forum leden bij Nick , waarvoor dank want vond het super .
zal er zeker voor gaan om deze allen te proeven , dank bij voorbaat :)
Maar dat was niet de balkan mix, maar de flake he Smidje! :mrgreen:
:oops: oei nu kan ik niet meer volgen :oops:
toch bedankt voor de rechtzetting Cipke ;)
maar was goede rook waren :P

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Een greep uit diverse richtingen heb je ingeslagen , Van zoet naar bloemig , English blends en Latakia . Maar zo gaat dat de lange reis en zoektocht naar de ultieme Aha :) Geniet ervan .

Godfrey

JoskeB

Bericht door JoskeB »

Vandaag samen met Mme naar Willem Schimmel in Zutphen geweest. Ik mocht alvast voor mijn verjaardag een nieuwe pijp uitzoeken.
Willem had net verschillende nieuwe Peterson pijpen binnen gekregen en viel het dus niet mee om daar een keus uit te maken.
Uiteindelijk viel mijn keus op een Peterson Christmas 2015. Mme zag dat ik zat te twijfelen tussen de bent en de straight uitvoering daarom liet ik haar de uiteindelijke keus maken, het is tenslotte een cadeautje wat ik van haar krijg. Tot mijn verbazing liet ze beide pijpen inpakken door Willem. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik zeer blij ben met deze nieuwe aanwinsten.

Afbeelding

Afbeelding
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Ge bent met uw gat in de boter gevallen, JoskeB. Geniet van de nieuwe pijpen en koester uw vrouw'ke.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

meindert

Bericht door meindert »

JoskeB schreef:Vandaag samen met Mme naar Willem Schimmel in Zutphen geweest. Ik mocht alvast voor mijn verjaardag een nieuwe pijp uitzoeken.
Willem had net verschillende nieuwe Peterson pijpen binnen gekregen en viel het dus niet mee om daar een keus uit te maken.
Uiteindelijk viel mijn keus op een Peterson Christmas 2015. Mme zag dat ik zat te twijfelen tussen de bent en de straight uitvoering daarom liet ik haar de uiteindelijke keus maken, het is tenslotte een cadeautje wat ik van haar krijg. Tot mijn verbazing liet ze beide pijpen inpakken door Willem. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik zeer blij ben met deze nieuwe aanwinsten.

Afbeelding

Afbeelding
=D> =D> =D>
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

rivulus

Bericht door rivulus »

Gefeliciteerd met je verjaardag, je aanwinsten en je vrouw [emoji1]
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

=D> =D> =D>
alle lof aan het vrouwke en voor jou het genieten er van ;)

kiske

Bericht door kiske »

Jos, moet ik je nu feliciteren met je verjaardag, je vrouw of je pijpen?
Nou, proficiat met alle 3 dan maar!

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Jos,

Gefeliciteerd mei de mooie toevoegingen aan je collectie.
Ik hoop dat ze veel " Happy Puffings" momenten gaan brengen.

Je vrouw verdient een
2364_ygq87m9d44k.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

rivulus

Bericht door rivulus »

De afgelopen dagen maakte de postbode me weer blij..
Afbeelding

Afbeelding

De eerste is een pijp gemaakt door Matthias Seichter uit Thuringen (Duits, dus 9 mm) die op e-bay opereert onder de naam "prof.breiti". Ik werd verliefd op de nervatuur. Exact symmetrisch, mooie birdseye aan de bovenkant.
Er is weinig over deze man te vinden buiten dat hij al een aantal jaren bezig is en enige tientallen pijpen per jaar produceert. Op youtube staan wat filmpjes van mensen die er eentje gekocht hebben.

De middelste is een Erik Nørding, "Stef's Bulldog" die speciaal voor de Danish Pipeshop is gemaakt en is genoemd naar de oprichter, Steffen Nielsen. Een heel rank en licht model bulldog met fraai zilverwerk.

De laatste is een Dagner pipes, een "El Dagner Ball-Dog" De Dagners zijn een Amerikaans vader-zoon pijpenmakersduo. Dit model is een Ball / Bulldog hybride die ze samen met Tom Eltang hebben ontworpen tijdens een bezoek aan Denemarken; vandaar "El Dagner". (Tom Eltang is trouwens mede eigenaar van de Danish Pipeshop)
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

rivulus schreef:De afgelopen dagen maakte de postbode me weer blij..
Afbeelding

Afbeelding

De eerste is een pijp gemaakt door Matthias Seichter uit Thuringen (Duits, dus 9 mm) die op e-bay opereert onder de naam "prof.breiti". Ik werd verliefd op de nervatuur. Exact symmetrisch, mooie birdseye aan de bovenkant.
Er is weinig over deze man te vinden buiten dat hij al een aantal jaren bezig is en enige tientallen pijpen per jaar produceert. Op youtube staan wat filmpjes van mensen die er eentje gekocht hebben.

De middelste is een Erik Nørding, "Stef's Bulldog" die speciaal voor de Danish Pipeshop is gemaakt en is genoemd naar de oprichter, Steffen Nielsen. Een heel rank en licht model bulldog met fraai zilverwerk.

De laatste is een Dagner pipes, een "El Dagner Ball-Dog" De Dagners zijn een Amerikaans vader-zoon pijpenmakersduo. Dit model is een Ball / Bulldog hybride die ze samen met Tom Eltang hebben ontworpen tijdens een bezoek aan Denemarken; vandaar "El Dagner". (Tom Eltang is trouwens mede eigenaar van de Danish Pipeshop)

wauw super jongen =D>
geniet van deze super mooie pijpen ;)

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Roelof,

Gefeliciteerd met deze mooie aankopen.
De Prof. Breiti is prachtig. Ik had nog nooit gehoord van deze pijpenmaker. Dat is werkelijk een ontdekking.

De Ball Dog Limited Dagner, die in samenwerking met Tom Eltang is ontstaan, staat mij ook zeer aan. Hij is gezandstraald en dat is uniek voor pijpen van vader en zoon Dagner.

Ik hoop dat ze je veel rookplezier gaan brengen.

Fijne voortzetting van het weekend,

Huub

meindert

Bericht door meindert »

Mooie aanwinsten Roelof!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

rivulus

Bericht door rivulus »

Die El Dagner is trouwens in een oplage van 200 stuks gemaakt en nog steeds te koop bij de Danish Pipe Shop in een combi deal met een blikje Orlik Golden Slice en een blikje Brown Sugar Flake (ook los natuurlijk).
Robert W. Service

Claude

Bericht door Claude »

Huub schreef:Hallo Roelof,

De Prof. Breiti is prachtig. Ik had nog nooit gehoord van deze pijpenmaker. Dat is werkelijk een ontdekking.

De Ball Dog Limited Dagner, die in samenwerking met Tom Eltang is ontstaan, staat mij ook zeer aan. Hij is gezandstraald en dat is uniek voor pijpen van vader en zoon Dagner.

Huub
Volgens mij maken de Dagner's voornamelijk gezandstraalde pijpen

fransp

Bericht door fransp »

Nou nou Roelof, als je daar niet blij van wordt :shock: :lol: ? Veel plezier daar mee.
Wacht niet op een goede dag, maak er een!

kiske

Bericht door kiske »

Wederom wordt hier heftig gehamstert voor den aankomende winter! Mooi Rivulus!

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Dat zijn drie mooie dames Rivulus geniet ervan.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Mooie aanwinsten Rivulus.
Mogen ze je veel rookgenot schenken.
Non sum qualis eram

JoskeB

Bericht door JoskeB »

Zeer fraaie aanwinsten Rivulus, heel veel rookplezier er mee gewenst. :B
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Claude schreef:
Huub schreef:Hallo Roelof,

Huub
Volgens mij maken de Dagner's voornamelijk gezandstraalde pijpen
Correctie: de Dagners maken zover ik weet helemaal géén pijpen. Wel làten ze die maken in Italië in een van de grotere fabrieken (welke ontglipt me even) en worden ze dan onder de naam Dagner's verkocht.
Zo staat het gelukkig ook op hun site:
We finally decided to take the plunge and create something special for everyone. We connected with a respectful company from Italy to create our designed simple pipes for an every day hard working individual. What you get is quality briar aged and handmade by several individuals in a factory. What you will receive is our quality priced pipe for a bargain.
Ik reageer daar nogal stellig op, omdat veel mensen kennelijk denken dat de Dagners pijpen met de hand maken en artisanale pijpmakers zijn, terwijl het gewoon 2 populaire youtubers zijn die een eigen lijn pijpen hebben laten ontwikkelen.

Los daarvan wel 3 hele mooie aanwinsten Rivulus!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Massis schreef:Correctie: de Dagners maken zover ik weet helemaal géén pijpen. Wel làten ze die maken in Italië in een van de grotere fabrieken (welke ontglipt me even) en worden ze dan onder de naam Dagner's verkocht.
Zo staat het gelukkig ook op hun site:
We finally decided to take the plunge and create something special for everyone. We connected with a respectful company from Italy to create our designed simple pipes for an every day hard working individual. What you get is quality briar aged and handmade by several individuals in a factory. What you will receive is our quality priced pipe for a bargain.
Ik reageer daar nogal stellig op, omdat veel mensen kennelijk denken dat de Dagners pijpen met de hand maken en artisanale pijpmakers zijn, terwijl het gewoon 2 populaire youtubers zijn die een eigen lijn pijpen hebben laten ontwikkelen.

Los daarvan wel 3 hele mooie aanwinsten Rivulus!
En zo schrijven meer mensen wel vaker onzin die hier dan als waarheid wordt genomen. Goede correctie, Massis. =D>

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Klopt helemaal Massis, de Dagners zijn handig op social media, vrij populair. Behalve elders gemaakte Dagner pijpen verkopen ze ook Dagner petjes, sokken, .....baardolie heb ik volgens mij ook al voorbij zien komen.....
Afbeelding pijpmaker

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

en Dagners branded harley davidson ventieldoppen als ik me niet vergis. Dat was meteen het moment waarop ze voormij de credibiliteit als pijpmakers/handelaars verloren...

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Slim en getuigt van ondernemerschap :lol: Zolang ze het erbij vermelden op hun site geen probleem lijkt mij . En als een gerespecteerde naam Als Tom Eltang eraan meewerkt hebben ze dat mooi voor elkaar .

Due to our relations to pipemaker Tom Eltang we were able to introduce The Dagners to Tom. They all instantly clicked and had a lot of fun. So it didn't take us long, before we discussed the idea of Tom designing a Dagner pipe. We, Jayson Dagner and Tom, decided to call it El Dagner Ball-Dog. It's a well-constructed ball/bulldog hybrid in a brown sandblasted finish. In memory of Denmark the inlay is artificial amber. El Dagner Ball-Dog is exclusively sold through The Danish Pipe Shop and The Dagners, and only 200 pipes are made in total. Please note that we have made a kit where you get the El Dagner Ball-Dog and some of Tom and Jason's favorite tobaccos.

Godfrey
Laatst gewijzigd door Godfrey59 op 16 nov 2015 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

rivulus

Bericht door rivulus »

Massis schreef:en Dagners branded harley davidson ventieldoppen als ik me niet vergis. Dat was meteen het moment waarop ze voormij de credibiliteit als pijpmakers/handelaars verloren...
Vergeet de Dagner baardolie niet.... [edit] Martin z'n post niet goed gelezen, sorry
Robert W. Service

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Massis schreef:en Dagners branded harley davidson ventieldoppen als ik me niet vergis. Dat was meteen het moment waarop ze voormij de credibiliteit als pijpmakers/handelaars verloren...

Waarom ?? wat ik er zo van lees is het goed opgezet . Ik zie niet in waarom het geen goede of mooie pijp kan zijn , alleen omdat ze ook in andere spullen zaken doen ?

Godfrey

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Godfrey59 schreef:

Waarom ?? wat ik er zo van lees is het goed opgezet . Ik zie niet in waarom het geen goede of mooie pijp kan zijn , alleen omdat ze ook in andere spullen zaken doen ?

Godfrey
Ik heb een hekel aan fabrikanten die meer aandacht spenderen aan de hype, marketing en merchandise rond hun kernproduct, dan aan het feitelijke kernproduct. Geeft zulk gevoel van "in it for the money" ipv uit liefde voor het product.

Plaats reactie