En dan ook hier mijn aankopen van de meeting bij Schimmel...
Een Design Berlin pijp met blok meerschuim inzet en flink grote kop. Gekocht omdat ik hem eigenlijk meteen wou hebben toen ik hem zag. Ik wou toch al een meerschuim pijp hebben (al dan niet volledig of ingezet) en deze was in de uitverkoop, dus kon ik hem eigenlijk niet laten liggen. Helaas geen merk stempel in de pijp of het mondstuk, maar de pijp is al mooi genoeg!
Gewoon een schattig pijpje. Er lag een doosje met allemaal kleine pijpjes, en vond ze allemaal zo schattig dat ik het liefst een hele verzameling had aangelegd... Maar er was ook nog de....
Winslow crown 300. Ik weet er eigenlijk niks over te zeggen, het is gewoon een briljant mooie pijp. De grain vind ik echt geweldig, zeker zoals hij op de rand van de kop is, de kleur is mooi, een flinke kop... wat kan ik zeggen. Ik ben bang... dat er meer gaan komen. Nou ja, met name mijn bankrekening gaat er bang van zijn.
Verder ook nog van Annie twee pijpen gekregen:
Een bigben sandgrain 5504 AR Mooi pijpje met niet te grote kop... voor die momenten dat ik eigenlijk geen grote / gewone kop leeg verwacht te roken.
En een Smokewell John Redman 908. Het zou maar zo mijn grootste ketel kunnen zijn. Uitgezocht vanwege de vierkante steel, een van de dingen die me aanspreken in een pijp. Heb hem vandaag proberen te roken, dat ging niet helemaal geweldig door interrupties tijdens het roken, dus dat proberen we nog opnieuw, het kanaal is wat nauw om er een pijprager in te krijgen, maar dat zal mijn pret ermee niet drukken!