Verloting pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Geloof

Re: Verloting pijp

Bericht door Geloof »

En hier gaat onze najaars loterij.

kiske

Bericht door kiske »

Ik zit nu echt heel dicht bij een definitief afscheid van dit forum.

Geloof

Bericht door Geloof »

Ach dat moet je niet doen Kiske.
Je doet jezelf daar ook geen plezier mee, en de achterblijvers zeker niet.

Wallace

Bericht door Wallace »

Heren Mods, volgens mij had er al veel eerder een slotje op gemogen of worden ingegrepen. Van een ontopic is allang geen sprake meer.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Wallace

Bericht door Wallace »

kiske schreef:Ik zit nu echt heel dicht bij een definitief afscheid van dit forum.
Helemaal eens.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Heren, heren, kom op, niemand hoeft afscheid te nemen van dit forum, en niemand hoeft op eieren te lopen.
Alleen wat subtieler reageren op elkaars meningen is soms welkom, we zijn de laatste tijd erg aanvallend en dat vind ik jammer.
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

En ik ben nog steeds blij met mijn Mr Brog. :lol:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Kijk en zo zijn wel gelijk weer ontopic !
Afbeelding

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Oef,.....huh?

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Wallace schreef:Heren Mods, volgens mij had er al veel eerder een slotje op gemogen of worden ingegrepen. Van een ontopic is allang geen sprake meer.
Ik zou juist graag on-topic willen blijven: de verloting van een Big-Ben pijp die een Mr. Brog bleek te zijn.

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Steek een lekkere verse pijp op, neem een paar trekken, stamp hem/ haar zorgvuldig aan en ga weer over tot de orde van de dag.
Fijne avond!

Eliminator
Moderator

Jan, met alle respect, de winnaar is er blij mee, olie op het vuur lijkt me niet nodig !! We kennen ieders mening, klaar lijkt me toch !
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Dukdalf schreef:
Wallace schreef:Heren Mods, volgens mij had er al veel eerder een slotje op gemogen of worden ingegrepen. Van een ontopic is allang geen sprake meer.
Ik zou juist graag on-topic willen blijven: de verloting van een Big-Ben pijp die een Mr. Brog bleek te zijn.
Beetje jammer dat op de man blijven spelen.
Ernstig respectloos en niet alleen aan Godfrey, mij persoonlijk,maar zeer zeker ook naar de meeste leden van dit forum die, zoals enkele laten blijken, schoon genoeg beginnen te krijgen van dat drammerige kinderachtige gelijk willen krijgen gedrag.

Hiermee is voor mij de kous af.
Nog even en ik vertoef op ons buitenverblijf en in deze ben ik blij dat het digitale verkeer niet gelijk loopt met de wensen van de moderne tijd.
Afbeelding

Mme Bommel

Bericht door Mme Bommel »

Tijd voor een vrouwen tip :D Heren. Mr.bommel is eigenlijk blijer. Een big ben heeft hij al, meerdere geloof ik, maar deze mr..brog niet. Een uniek en zeer chique, passend pijpje bij heer Bommel.
Ik mag het niet zeggen, maar het staat hem goed :D

Op deze manier zal een volgende eventuele verloting niet meer plaats vinden.
Degene die iets wil verloten zal zich even achter de oren krabbelen.

Niet leuk. Want heer Bommel was zo in de wolken, vol spanning wat er kwam en dat is toch fijn.
Om iemand blij te maken terwijl de gever blij is dat hij of zij iemand blij maakt

Fijn weekend allemaal. :D :D
Afbeelding

Gypscoprotheres
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Bommel schreef:En ik ben nog steeds blij met mijn Mr Brog. :lol:
En? Hoe rookt ie? ;)

Bommel

Bericht door Bommel »

Gypscoprotheres schreef:
Bommel schreef:En ik ben nog steeds blij met mijn Mr Brog. :lol:
En? Hoe rookt ie? ;)
Als een echte Poolse truck. :lol:
Afbeelding

Calinero

Bericht door Calinero »

Top Bommel, geniet ervan!!! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

richard75
Contacteer:

Bericht door richard75 »

Mme Bommel schreef:Tijd voor een vrouwen tip :D Heren. Mr.bommel is eigenlijk blijer. Een big ben heeft hij al, meerdere geloof ik, maar deze mr..brog niet. Een uniek en zeer chique, passend pijpje bij heer Bommel.
Ik mag het niet zeggen, maar het staat hem goed :D

Op deze manier zal een volgende eventuele verloting niet meer plaats vinden.
Degene die iets wil verloten zal zich even achter de oren krabbelen.

Niet leuk. Want heer Bommel was zo in de wolken, vol spanning wat er kwam en dat is toch fijn.
Om iemand blij te maken terwijl de gever blij is dat hij of zij iemand blij maakt

Fijn weekend allemaal. :D :D
Kijk en nog voor Heer Bommel "Snel Tom Poes, verzin een list" kon zeggen komt de vrouwelijke hand in de discussie :) Dank voor dit bericht Mme Bommel! Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Geloof

Bericht door Geloof »

Ja, hoe rookt ie, dat vroeg ik mezelf ook af.
Ik heb pijpen teveel, dus zal er op dit moment niet een bij kopen, maar hoor graag van een ervarings deskundige hoe hij rookt.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Bommel schreef:
Dukdalf schreef:
Beetje jammer dat op de man blijven spelen.
Ernstig respectloos en niet alleen aan Godfrey, mij persoonlijk,maar zeer zeker ook naar de meeste leden van dit forum die, zoals enkele laten blijken, schoon genoeg beginnen te krijgen van dat drammerige kinderachtige gelijk willen krijgen gedrag.

Hiermee is voor mij de kous af.
Nog even en ik vertoef op ons buitenverblijf en in deze ben ik blij dat het digitale verkeer niet gelijk loopt met de wensen van de moderne tijd.
Ik wens je veel plezier op het Bommelbuitenverblijf, maar het was niet mijn klacht, ik deed zelfs niet mee aan de verloting en wat de winnaar uiteindelijk van zijn prijs vindt is aan hem. Ik steun wel van harte de deelnemer die durft te melden dat de prijs een andere blijkt te zijn dan beloofd, die zich nu al een week uitput in verontschuldigingen dat hij het zelfs maar opgemerkt heeft en die naar mijn idee daar toch weinig begrip voor ontvangt behalve de nogal gratuite opmerkingen over het paard en zijn bek.

Eliminator
Moderator

Waarvan akte,........... mogen we het daarbij laten nu ??
Afbeelding

richard75
Contacteer:

Bericht door richard75 »

Ok, iedere deelnemer aan deze discussie heeft recht op een mening uiteraard! Deadl0ck heeft nou eenmaal als eerste van ons zijn mond open getrokken over het verschil van merk, wat zijn goed recht is! Hij heeft ook gezegd dat hij niet mee had gedaan als hij dit van tevoren wist, dit is zijn mening en daar heeft hij recht op!

Dat inmiddels Godfrey aangevallen word en Deadl0ck inmiddels door sommigen de status van de Edward Snowden van het forum toebedeeld heeft gekregen is beide niet correct.

Ik heb zelf aan deze verloting meegedaan omdat ik het een leuk idee/gebaar vind. Ik heb geen weet van de bron van de originele pijp, sterker nog, ik heb niet eens het idee hoe deze eruit ziet. Mijn deelname was zonder weet van merk, dit zag ik later pas, na de opmerking van Deadl0ck. Ik denk zelf dat ik wel kan stellen dat sommigen er op dezelfde manier in gestapt zijn.

Resultaat van deze hele verloting (en de hier lopende discussie)?

- Een eventuele volgende verloting word steeds meer onmogelijk gemaakt
- Godfrey krabt zich voortaan wel twee maal achter de oren voor hij weer eens zoiets organiseert
- Deadl0ck krabt zich waarschijnlijk ook wel meerdere malen achter de oren voordat hij weer eens iets opmerkt (wat naar mijn mening volstrekt niet nodig is)
- Heer Bommel is content met zijn pijp die hij heeft verkregen door simpelweg zijn naam in een lijstje in te vullen en de goden der willekeur aan zijn kant te hebben gehad met de loting.
- Een x hoeveelheid aan andere leden vergrijpen zich aan het oudhollands azijnzeiken ofwel pijpzeiken (tegenwoordig ook wel forumtrollen genoemd)
- Andere leden ergeren zich aan de hierboven vermelde groep

En weer anderen vragen zich af waarom dit allemaal nodig is (waaronder ikzelf), kom op zeg...

Eli, ik zag je opmerking pas na het schrijven van dit stukje, sorry, maar misschien is het eerder gevraagde slotje een goed idee :)
"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"

"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde

Eliminator
Moderator

Weet je wat het is, ik had het slotje er al veel eerder op willen gooien (en misschien had ik het ook beter kunnen doen), maar eenmaal een discussie wil ik het ook niet afdoen als 'niet gebeurd'.
Laat men dan maar het hoge woord er uit knallen,..... hopende op een betere toekomst !

Gezien alle commotie lijkt me een volgende verloting toch onwaarschijnlijk, dus echt OFF TOPIC kunnen we toch niet meer.
Afbeelding

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Jeetje toch... Mensen... Ik was hier de volgende ochtend al klaar mee, en had mijn 'felle' reactie naar Tammalone laten staan (met toegevoegd de bijpassende verontschuldigen voor die felle reactie, want die was niet nodig van mijn kant) omdat ik het achterbaks had gevonden om deze te verwijderen en net te doen alsof ik niet zo gereageerd had.

Toen bleek dat Tammalone niet begreep waarom ik zo aangedaan was in eerste instantie, heb ik een poging gedaan uitleg te geven hoe zoiets plaats vind. Inzicht hebben in hoe anderen dingen op kunnen vatten is iets wat erg handig kan zijn in het leven. Van enige rancune was dan ook totaal geen sprake bij voorgaande uitleg. Sterker nog, ben er van overtuigd dat het voornamelijk ik was die het zelf te sterk en fout had opgenomen, vandaar de excuses in dit incident. Dat uitleg geven over een a-typisch gedachtengoed tot dit leid was totaal niet de bedoeling.

dArtagnan, ben het roerend met je eens, en zoals al eerder gezegd ben ik me ervan bewust dat het win kans dingetje maar een klein ding was voor een boel mensen. Maar als ik niet had mee gedaan had, uitgaande van foutieve informatie, had misschien iemand anders de pijp gewonnen. En voor mijn gevoel heb ik door mijn deelname dus misschien iemand die pijp door de neus geboord. Dat is wat me dwars zat en waar ik een ruime halve nacht wakker van lag. En Heer Bommel vat dit alstublieft niet op dat ik het jou niet gun, want dat is het echt niet. In tegendeel, ik heb er spijt van dat mijn mond opendoen tot dit drama festijn geleid heeft, en stel het op prijs te weten dat je ondanks dit alles wel van je pijp kunt genieten.

Al met al, ik blijf het onhandig vinden dat Godfrey het ene zegt en eenzijdig zonder communicatie het ander besluit te doen. Dat is iets waar ik niet bij kan, iets wat ik niet eens zou durven, en heb toch genoeg weggeef acties gehad in mijn webradio show voor mijn oude gaming gemeenschap. Overigens, en ik onderstreep dit nog maar eens, wat niks afdoet aan mijn waardering voor wat hij gedaan heeft. Het is een charmante pijp waar waarde heer Bommel bijzonder gelukkig mee is, en daar ben ik blij om, en ik ben Godfrey bijzonder dankbaar dat hij het gedaan heeft. Het zit me dan ook totaal niet dwars dat het een Mr. Brog pijp is. Wat ik jammer vind is dat de prijs zonder enige communicatie veranderd werd. Ik ben namelijk niet alleen opgevoed met het principe van gegeven paarden niet in de mond kijken maar ook een man een man, een woord een woord . Misschien ben ik daar raar in, dat ik vind dat de informatie voor dit soort dingen eigenlijk gewoon moet kloppen, en veranderingen gecommuniceerd zouden horen te worden.

Maar goed, ik vind het nog veel erger oorzaak te zijn van dit opstootje, dat is het laatste wat ik wou. Daarvoor aan allen mijn oprechte excuses. Ik heb mijn les hieruit getrokken, en zal me voorlopig alleen bezig houden met dingen die ik zelf organiseer op het moment en verder het forum het forum laten, want als het zover komt dat een van de mensen die mij het meest welkom hebben doen voelen op een meeting vind dat hij door mijn toedoen misschien wel ophoud met het forum, dat is iets wat me echt diep raakt, want ik heb niemand (al dan niet direct of indirect) van zijn plezier willen beroven. Ik weet dat ik niet altijd makkelijk ben in omgang, en een boel bijzondere eigenaardigheden heb en soms mijn bek te ver open trek, of te lang van stof ben. Maar nooit, nooit is een opstootje de bedoeling geweest, laat staan iemands vertrek. Dus alstublieft Allen betrokkenen, rook of drink iets, op het prf broederschap, waar zelfs ik met open armen werd binnen gehaald. (en nu vast een paar mensen spijt van hebben :mrgreen:)
Groet, Mark

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Postscript :

Na even nagedacht te hebben en het jammer zou vinden als dit einde van verlotingen was: ik ga een pijp verloten.

Gaat om een brebbia 9mm filter pijp met bijbehorende adapter. Eerlijkheidshalve : Ik heb haar gekregen en ongeveer 3-5 keer gerookt, een jaar terug, maar ik kan er niks mee. Winnaar krijgt haar ontsmet, drama, en porto vrij op de bus.
Groet, Mark

Wallace

Bericht door Wallace »

Deadl0ck schreef:Postscript :

Na even nagedacht te hebben en het jammer zou vinden als dit einde van verlotingen was: ik ga een pijp verloten.

Gaat om een brebbia 9mm filter pijp met bijbehorende adapter. Eerlijkheidshalve : Ik heb haar gekregen en ongeveer 3-5 keer gerookt, een jaar terug, maar ik kan er niks mee. Winnaar krijgt haar ontsmet, drama, en porto vrij op de bus.
Heb je geen Big Ben :mrgreen: ( sorry hoor, inkoppertje)

dArtagnan

Bericht door dArtagnan »

Hier maar even een fris, nieuw en inderdaad 'drama-vrij' (thks deadl.) topic van maken? Want als forumleden al die andere berichten zien durft niemand zich met een goed fatsoen meer in te schrijven ;-)
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Bommel

Bericht door Bommel »

Bommel hupt in zijn Schicht en laat u allen met een gerust hart achter.
De automobiel is ingeladen dus ik geef gas naar ons buitenverblijf en kijk niet achterom.
Ergo........lucht die allang geklaard was is nu wolken vrij.
Paf ze en geniet van dit forum.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

*Schep schep*

Zand erop!

LIJSSIE!!!!!

01. Sidekickelvis

Zo!

*Veegt handen af.*
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Wallace schreef:

Heb je geen Big Ben :mrgreen: ( sorry hoor, inkoppertje)
Jawel, maar dat is een jaarpijp en die hou ik zelf, want met die pijp heb ik wel wat! ;p
Groet, Mark

Plaats reactie