Samuel Gawith - Algemeen
-
Re: Waarom geen Samuel gawith
Bij de oude leeuw ske? Maar is er nu niet meer te krijgen....althans....heb gekeken op hun site maar kan niets kopen van SG
Kennis is macht, karakter is meer.
- Sidekickelvis
Klopt. De vraag was dan ook tot wanneer het te krijgen was.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
-
- Eliminator
- Moderator
Vorig jaar zomer in Delft nog een blikje gekocht.
Wat is de oorzaak waarvan,.... kopen we minder in NL omdat er simpelweg minder te koop is,... of is er minder te koop in NL omdat we minder in NL kopen.
Ik kan het je niet met zekerheid zeggen,.... wat ik wel durf te zeggen is dat wij (mezelf niet uitgesloten) vaak balen dat er tabakken verdwijnen uit de winkels, maar dat we eigenlijk maar een heeeel klein deel van de omzet betekenen voor de Nederlandse tabakszaken, die ook willen overleven in deze lastige tijd.
Er wordt weliswaar voldoende gevraagd voor een pakkie tabak, maar daar gaat wel een heel, heel erg groot deel van naar de staat ipv de tabaksleverancier / -verkoper.
Daardoor juist meer respect voor de handvol winkeliers die wel blijven knokken, en de juiste waar aan blijven bieden in deze harde tijd,... een Willem Schimmel als voorbeeld !
Dat is deels ook een oorzaak, maar ook zeker omdat het goedkoper is,... het is een beetje een kip en het ei verhaal.Serge schreef:Op zich een plausibel verhaal eli! Maar zou het ook zo kunnen zijn dat we juist over de grens kopen omdat het niet verkrijgbaar is in Nederland?
Wat is de oorzaak waarvan,.... kopen we minder in NL omdat er simpelweg minder te koop is,... of is er minder te koop in NL omdat we minder in NL kopen.
Ik kan het je niet met zekerheid zeggen,.... wat ik wel durf te zeggen is dat wij (mezelf niet uitgesloten) vaak balen dat er tabakken verdwijnen uit de winkels, maar dat we eigenlijk maar een heeeel klein deel van de omzet betekenen voor de Nederlandse tabakszaken, die ook willen overleven in deze lastige tijd.
Er wordt weliswaar voldoende gevraagd voor een pakkie tabak, maar daar gaat wel een heel, heel erg groot deel van naar de staat ipv de tabaksleverancier / -verkoper.
Daardoor juist meer respect voor de handvol winkeliers die wel blijven knokken, en de juiste waar aan blijven bieden in deze harde tijd,... een Willem Schimmel als voorbeeld !
- Ribbon
Daaraan zou ik graag willen toevoegen dat ik best bereid zou zijn een meerprijs (mits niet te extreem natuurlijk) te betalen t.o.v. de prijzen in het buitenland als een bepaalde tabak in NL beschikbaar zou zijn.
De prijs is voor mij namelijk niet allesbepalend. Ik koop in NL namelijk ook en stukje gemak (niet allerlei fratsen hoeven uithalen m.b.t. kopen in het buitenland, verzendkosten , extra risico's etc.). Daarnaast steun je de worstelende winkeliers natuurlijk ook.
Ik hoop daarom van harte dat er nog Nederlandse winkeliers zullen zijn die hun kop boven het maaiveld durven steken. Ik acht de kans hierop echter steeds kleiner.
De prijs is voor mij namelijk niet allesbepalend. Ik koop in NL namelijk ook en stukje gemak (niet allerlei fratsen hoeven uithalen m.b.t. kopen in het buitenland, verzendkosten , extra risico's etc.). Daarnaast steun je de worstelende winkeliers natuurlijk ook.
Ik hoop daarom van harte dat er nog Nederlandse winkeliers zullen zijn die hun kop boven het maaiveld durven steken. Ik acht de kans hierop echter steeds kleiner.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Arno
- Contacteer:
Samuel Gawith zat eerst bij een importeur in NL waarvan ik de naam vergeten ben (ze hebben het wel gezegd). Die was eigenlijk te groot voor Gawith en zij waren te klein voor de importeur.. Dat was de tijd waarin er dus veel Grousemoor en Perfection hier op de markt is gekomen. De laatste jaren hebben ze steeds geprobeerd om hier een importeur te vinden, zijn inderdaad soepeler geworden met wat je van ze moet afnemen, maar helaas..
-
In België weet ik twee winkels waar ze sowieso SG hebben. Verloo in Antwerpen en Plevoets in Sint-Truiden (volgens de site althans). Die laatste moet ik wel nog eens gaan bezoeken. Verschilt de situatie tussen België en Nederland op gebied van aanbod dan zo erg? Buiten semois en Troost dan.
Een tevreden roker is geen onruststoker.
- Huub
Hallo.
In België is een uitstekende Online Shop die heel veel merken pijptabak verkoopt.
www.domino.be/cigars
Van Samuel Gawith biedt men ook heel wat aan. Althans van de tabak in blikjes. Verkoop van bulk tabak mag geloof ik niet in België.
Ik heb er wel vaker besteld en er altijd een uitstekende en betrouwbare ervaren.
Beste groet,
Huub
In België is een uitstekende Online Shop die heel veel merken pijptabak verkoopt.
www.domino.be/cigars
Van Samuel Gawith biedt men ook heel wat aan. Althans van de tabak in blikjes. Verkoop van bulk tabak mag geloof ik niet in België.
Ik heb er wel vaker besteld en er altijd een uitstekende en betrouwbare ervaren.
Beste groet,
Huub
- Arno
- Contacteer:
Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
- Huub
Hallo Arno,Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
Dat zou fantastisch zijn. Laten we hopen dat er dan gauw wat in de winkels ligt.
Goed weekend voor Ellen en jou.
-
Huub, bedankt voor deze link! Best een aantal tabakken die in NL lastig of niet te krijgen zijn waaronder een paar uit mijn verlanglijstje.Huub schreef:Hallo.
http://www.domino.be/cigars
Beste groet,
Huub
- Arno
- Contacteer:
Van de ene kant fantastisch, van de andere kant is Pronk berucht om de hoge prijzen van hun tabakken. Ik hoop dat ze nu een keer nadenken en het verschil met Duitsland klein houden.Huub schreef:Hallo Arno,Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
Dat zou fantastisch zijn. Laten we hopen dat er dan gauw wat in de winkels ligt.
Ook een goed weekend voor jullie!
-
Huub bedankt voor je linkje. Ik heb gelijk een bestelling geplaatst!
Kennis is macht, karakter is meer.
- Wowbagger
Ik ben heel benieuwd naar het assortiment waar ze mee komen.Arno schreef:Van de ene kant fantastisch, van de andere kant is Pronk berucht om de hoge prijzen van hun tabakken. Ik hoop dat ze nu een keer nadenken en het verschil met Duitsland klein houden.Huub schreef:Hallo Arno,Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
Ook een goed weekend voor jullie!
Verwacht niet teveel van de Nederlandse importeurs. Te weinig passie voor hun handelswaar tegenwoordig helaas
Godfrey

Godfrey
-
Jammer, kortzichtig en dom.
SG is het beste uit Europa, volgens mij dan.
Mee eensrobvoorburg schreef:Jammer, kortzichtig en dom.

Godfrey
- dewitte
Ook eens. Al mag Hu er ook wezen.
- Arno
- Contacteer:
- Ribbon
En al die kleine producten uit Duitsland.
En Gawith & Hoggarth.

En Gawith & Hoggarth.

Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- Arno
- Contacteer:
Mag het? Ja het mag. +1Ribbon schreef:En al die kleine producten uit Duitsland.
En Gawith & Hoggarth.

- Huub
@ GodfreyGodfrey59 schreef:Mee eensrobvoorburg schreef:Jammer, kortzichtig en dom.
SG is het beste uit Europa, volgens mij dan.![]()
Godfrey
@ Rob
Wat hiervan te denken.
Drie jaar geleden bij Hajenius kreeg ik een gesprek met een medewerker. Daar noemde ik toen ook de naam Samuel Gawith.
Daar had hij nog nooit van gehoord. Hij vroeg een collega en die kende het merk ook niet.
Kennis ontbreekt dus ook bij medewerkers in een "so called" gerenommeerde zaak.
-
Ongelooflijk Huub.
-
Re: Samuel Gawith - Algemeen
heb de fotoreportage eens bekeken (bij dat spaanse forum) die hierboven vermeld staat.
De ambachtelijkheid waarmee Gawith werkt doet me een beetje denken aan mijn bezoek aan de Snuifmolens in Kralingen.
Allicht word het eens tijd voor een reisje naar Kendal om zelf een bezoek te brengen aan Samuel Gawith en Gawith Hoggarth.
Misschien kunnen we samen iets organiseren, allicht krijgen we korting voor het tegelijk boeken in een hotelletje?
Misschien kunnen we dan gelijk iets doen aan het feit dat beide merken niet in Nederland te krijgen zijn. Er moet toch zaken kunnen worden gedaan daar.......
De ambachtelijkheid waarmee Gawith werkt doet me een beetje denken aan mijn bezoek aan de Snuifmolens in Kralingen.
Allicht word het eens tijd voor een reisje naar Kendal om zelf een bezoek te brengen aan Samuel Gawith en Gawith Hoggarth.
Misschien kunnen we samen iets organiseren, allicht krijgen we korting voor het tegelijk boeken in een hotelletje?
Misschien kunnen we dan gelijk iets doen aan het feit dat beide merken niet in Nederland te krijgen zijn. Er moet toch zaken kunnen worden gedaan daar.......
-
een paar jaar geleden eens een potje snuiftabak van Samuel Gawith gekocht bij Creemers in Rotterdam. Een beetje uitgedroogd dus hij stond er al langer. Maar in elk geval werd er toen nog zaken gedaan tussen Nederlanders en Kendal.
Zou leuk zijn als ze weer komen in NL. Ik koop ze nu in Engeland of Belgie.
In vergelijking met het sigarenassortiment hebben veel winkels hier - tabaksspeciaalzaken - bar weinig keus in pijptabakken. Ze investeren allemaal wel in walk-in humidors en lounges voor de sigarenroker.
De meesten bestellen alleen maar wat er bij de groothandel op de lijst staat en wat er wordt aangeboden met de verplichte nederlandstalige schriksticker.
Zou leuk zijn als ze weer komen in NL. Ik koop ze nu in Engeland of Belgie.
In vergelijking met het sigarenassortiment hebben veel winkels hier - tabaksspeciaalzaken - bar weinig keus in pijptabakken. Ze investeren allemaal wel in walk-in humidors en lounges voor de sigarenroker.
De meesten bestellen alleen maar wat er bij de groothandel op de lijst staat en wat er wordt aangeboden met de verplichte nederlandstalige schriksticker.
- Paasei
Snuiftabak die uitgedroogd is, is dat niet net de bedoeling?
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Eliminator
- Moderator
-
je hebt er dus geen hoop meer op Eliminator, dat SG weer terug komt?
Voor een land met toch nog behoorlijk wat pijprokers na Denemarken, Engeland, en Ierland is het ronduit droevig dat wij hier verstoken worden van 1 van de beste tabakken.
Voor een land met toch nog behoorlijk wat pijprokers na Denemarken, Engeland, en Ierland is het ronduit droevig dat wij hier verstoken worden van 1 van de beste tabakken.
- Arno
- Contacteer:
Arno schreef:Uit betrouwbare bron weet ik dat Samuel Gawith sinds 3 weken weer een Nederlandse importeur heeft: Pronk..
*uche*

- Eliminator
- Moderator
Wat heeft het samenvoegen te maken met het geloof op de terugkomt van SG tabakken
Het is algemene SG info, en die hoort thuis in het SG - Algemeen topic !

Het is algemene SG info, en die hoort thuis in het SG - Algemeen topic !