Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
-
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - deel 3
Fraaier dan je in de winkel kan kopen!
- meindert
mooie tampers Janneman
Groet,Meindert
Groet,Meindert
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- St Patrick
Beide Tampers zien er erg gaaf uit, maar die Tulp spant toch echt wel de kroon...
Deze lijkt mij ook bijzonder lekker tampen met zo'n zware onderkant. Misschien zelf ook eens bestellen bij ML...

Deze lijkt mij ook bijzonder lekker tampen met zo'n zware onderkant. Misschien zelf ook eens bestellen bij ML...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Mijn laatste pakket was eindelijk binnen dus even een massa update 
HSB Bruyere

Vauen Dr Perl van DeWitte.

Roland Cadena.

Prince of Wales Enfield

Butz Choquin Extra met een Massis mondstuk

Bib Ben Pipo met licht leer.

Machiavelli Gorgo

HSB Bruyere

Vauen Dr Perl van DeWitte.

Roland Cadena.

Prince of Wales Enfield

Butz Choquin Extra met een Massis mondstuk

Bib Ben Pipo met licht leer.

Machiavelli Gorgo

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- Marc Den Haag
Er zijn de afgelopen weken weer vele fijne, fraaie en bijzondere nieuwe aanwinsten voorbij gekomen: gelukwens aan allen daarmee, en nog veel meer pijprokersgenoegen! 

- Dr. Jefferson
Vandaag een pakketje van van Immler binnen gehad met daar in (verstopt tussen een berg samples, waarvoor dank) een zwarte Lindbergh Spiralo

Ook zou (volgens de track en trace) vandaag mn pijp zippo bezorgd worden, er lag toen ik thuis kwam geen briefje dat ik hem gemist had dus hoop dat deze nog komt.

Ook zou (volgens de track en trace) vandaag mn pijp zippo bezorgd worden, er lag toen ik thuis kwam geen briefje dat ik hem gemist had dus hoop dat deze nog komt.
Mvg Jeffrey
Spelfouten worden mede mogelijk gemaakt door mijn dyslexie
http://www.last.fm/user/Dr_Jefferson
Mijn verzameling pijpen

Mijn verzameling pijpen
- Huub
Hallo Wowbagger.Wowbagger schreef:Vindt hem zelf met de korte steel ook erg leuk om te zien. Het leuke is dat het ook 2 verschillende materialen zijn. De korte is van acryl, de lange van eboniet.robvoorburg schreef:Mooie pijp en twee stelen erbij lijkt mij handig.
Heb de pijp gisteren voor het eerst gerookt. Een derde vol met voortrekker en de korte steel gebruikt om de temperatuur beter in de gaten te kunnen houden. Het was me al opgevallen hoe zorgvuldig de boring was, en ik werd dan ook niet teleurgesteld. Prima eerste rookbeurt.
Ik had je al eerder gemeld dat ik het een zeer mooie pijp vind.
Ik hoop dat het een fijne rook kompaan wordt.
- Wowbagger
Dankjewel Huub!Huub schreef:Hallo Wowbagger.Wowbagger schreef:Vindt hem zelf met de korte steel ook erg leuk om te zien. Het leuke is dat het ook 2 verschillende materialen zijn. De korte is van acryl, de lange van eboniet.robvoorburg schreef:Mooie pijp en twee stelen erbij lijkt mij handig.
Heb de pijp gisteren voor het eerst gerookt. Een derde vol met voortrekker en de korte steel gebruikt om de temperatuur beter in de gaten te kunnen houden. Het was me al opgevallen hoe zorgvuldig de boring was, en ik werd dan ook niet teleurgesteld. Prima eerste rookbeurt.
Ik had je al eerder gemeld dat ik het een zeer mooie pijp vind.
Ik hoop dat het een fijne rook kompaan wordt.
Ik ben hem nog steeds aan het inroken, mede doordat ik niet zo vaak de kans heb binnen te roken. Meestal wordt er door mij dus een pijp gerookt tijdens het uitlaten van de hond en daar is deze me iets te mooi en kostbaar voor.
Gelukkig komt het mooie weer er aan en kan er dus vaker op het gemak in de tuin een pijp gerookt worden en zal deze zeker zijn uurtjes gaan krijgen deze zomer. Tot nu toe gaat het in ieder geval perfect, en als ik mij niet vergis wordt dit een ideale flake-pijp.
- janneman
- Contacteer:
Ha, er loopt weer fraai werk binnen Heren! Gefeliciteerd!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Berend72
Zekers!! De een nog mooier dan de ander... geniet er maar lekker van!
Nulla Tenaci Invia Est Via
- Dr. Jefferson
En vandaag is dan de Zippo ook gearriveerd. Vanavond ff testen.
Mvg Jeffrey
Mijn verzameling pijpen

Mijn verzameling pijpen
- Molten
Ben hem nu aan het roken en hij rookt geweldig

Een hele mooie aanwinst! Veel plezier met inroken.Molten schreef:
-
Mooie pijp, veel plezier ervan.
- Immler
- Bommel
+ enorm veelImmler schreef:Inderdaad jaloersmakend mooi.
- Oscar Lucite
Yep, dit kan ik bevestigen en een nieuwe tap kost minder dan een tientje. Desondanks: vakwerk van Rudi! (zie foto).Arno schreef:Willem Schimmel weet zijn prijzen wel.. Via Rudi zijn nieuwe stelen bijna de helft goedkoper: http://www.tobaccoshop.nl/tobaccoshop/i ... p/cPath/46JanSt schreef:Ik heb de pijpen terug waar een nieuwe steel is aangezet. Dit is via Wim Schimmel gebeurd.
Een Lorenzo Bent Gallore 733 en een Stanwell Piquet 178? deze pijpen had ik al jaren, maar jaren dus niet gerookt.
De stelen kosten € 32,50 per stuk. Dus zo even 65 euri, da's wel even schrikken. Ik wist niet dat dit zo duur was.
Vraag me nu af of het dit wel waard was. Had ik beter niet een 1 nieuwe pijp kunnen kopen?

Enne @ Ninja: wat een tranentrekkend mooie serie heb je daar weer binnen! Die Magix Box met al die magneten van je (denk je wel aan je pacemaker?) zal onderhand wel uitpuilen, toch?
Laatst gewijzigd door Oscar Lucite op 06 mar 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet van Oscar
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse
- janneman
- Contacteer:
Ik schreef het ook al in je collectie, die Peterson vind ik schitterend!
Groet, Janneman
-
Inderdaad, eentje die aanspreekt. De ketel is iets hoger
dan je normaliter van een bulldog ziet.
dan je normaliter van een bulldog ziet.
- Huub
Hallo Molten,Animalis schreef:Een hele mooie aanwinst! Veel plezier met inroken.Molten schreef:
Een prachtige en elegante Bulldog met die wat hogere kop, Ik hoop dat ze je veel aangename rook momenten brengt.
- lestat
Eindelijk maar eens de buit van Wuustwezel plaatsen

Dank Robb voor die heerlijke BB weg te doen rookt super
Dank WC voor de BiBo
Dank Deadlock voor de Ecool en de extra kop (hij rookt heel koel)
Dank Maarten voor de one finger.
Dank Arno voor de eigen mix
Dank aan Rudi voor de handel
Dank Witte voor de ruil (wat vind ik die tabak net heerlijk!)
Dank Duckdalf voor de reamer.

Dank Robb voor die heerlijke BB weg te doen rookt super
Dank WC voor de BiBo
Dank Deadlock voor de Ecool en de extra kop (hij rookt heel koel)
Dank Maarten voor de one finger.
Dank Arno voor de eigen mix
Dank aan Rudi voor de handel
Dank Witte voor de ruil (wat vind ik die tabak net heerlijk!)
Dank Duckdalf voor de reamer.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Maarten_V
- Contacteer:
Zeer fraai inderdaad. Ik heb ze in WW even in mijn handen gehad. Mille Luci moet een zilverstempeltje gaan regelen en dan start de productie van deze schitterende tampers. Ik kijk er al naar uit.janneman schreef:Gisteravond al een voorproefje in 'wat rook je nu', maar hier zijn mijn nieuwe aanwinsten dan; twee wel heel andere tampers van Mille Luci.
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten - Benjamin Franklin
.
.
- Huub
Hallo,
Mijn dochter was vier dagen in Praag en heeft daar alvast voor mijn verjaardag in april een pijp gekocht van de Tsjechische pijpenmaker Tomas Mahovsky. Volgens haar werd het model Stumpy genoemd.
Hoewel ik wel eens iets gelezen had over enkele pijpenmakers uit Tsjechië was deze naam mij niet bekend.
Het model vind ik mooi. Mogelijk dat ik in de toekomst het zwarte eboniet mondstuk laat vervangen door een van gekleurd Acryl/Lucite. Als ik dat doe een van onderstaande kleuren
Mijn dochter was vier dagen in Praag en heeft daar alvast voor mijn verjaardag in april een pijp gekocht van de Tsjechische pijpenmaker Tomas Mahovsky. Volgens haar werd het model Stumpy genoemd.
Hoewel ik wel eens iets gelezen had over enkele pijpenmakers uit Tsjechië was deze naam mij niet bekend.
Het model vind ik mooi. Mogelijk dat ik in de toekomst het zwarte eboniet mondstuk laat vervangen door een van gekleurd Acryl/Lucite. Als ik dat doe een van onderstaande kleuren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 08 mar 2013 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wowbagger
Lijkt me een zeer comfortable pijpje dat uitstekend in je collectie past Huub.
Gefeliciteerd ermee, en ook met zo'n liefdevolle dochter natuurlijk.
- St Patrick
Heeeel mooi exemplaar Huub... Een mooie bent met zo te zien een erg vraaie nervatuur.
Geniet ervan en idd wat een liefdevolle dochter...

Geniet ervan en idd wat een liefdevolle dochter...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Immler
- Vinnie

Mijn aanschaf als groentje.
Ik rook al jaren kleine sigaartjes. Heb ooit een falcon pijp van een vriend gehad. Deze was van zijn vader geweest. Hiermee ben ik toen gaan experimenteren.
Uiteindelijk voelde ik me niet op mijn gemak met een pijp in mijn mond en ben ik toch weer terug gegaan naar de sigaartjes.
Eigenlijk nadat ik het filmpje van Janneman tegenkwam op YouTube, kreeg ik weer zin om eens een pijpje te proberen. Vooral als ik thuis aan het werken of studeren ben.
Vandaag de (voor mij) grote stad Rotterdam bezocht. Een collega vertelde me dat er een zaakje bij de koopgoot is. Hij herinnerde zich dit nog, want er had eens bij vaderdag een bord buiten gestaan: Pijpen nu 50% korting!
De eigenares bevestigde overigens het bericht. Daarnaast kon ze er bij vermelden dat het bord niet lang buiten heeft gestaan omdat het erg druk werd in de winkel. Deze mensen wilden jammer genoeg niet de aanschaf bij haar doen waar ze op gehoopt had...
Na een lach en wat neuzen ben ik bij deze pijp blijven hangen. Het is een Big-Ben Saturn. Geen idee of het normaal is dat deze zwart is. Ik vond hem lekker licht en goed in de hand liggen.
Die keuze was vrij snel gemaakt. De keuze voor de tabak viel me tegen. Er is even door mijn hoofd gegaan om ze gewoon allemaal te proberen, maar dat vond mijn bankrekening niet zo'n goed idee.
Ik heb, op aanraden van de eigenaresse, Mac Baren original gekocht en een pakje clan tabak. Deze laatste vond ik vroeger zo lekker ruiken.
Op dit moment heerlijk aan het modderen, maar ook aan het genieten! Bedankt allen voor de goede tips! Ik ga hier zeker nog eens neuzen om te kijken of er tips zijn waar ik mijn voordeel kan doen.
- Huub
Hallo Wowbagger.Wowbagger schreef:Lijkt me een zeer comfortable pijpje dat uitstekend in je collectie past Huub.
De pijp is weliswaar kort, maar het is beslist geen kleine pijp. Er zal heel wat tabak ingaan. Ik ben nu met het in roken bezig dus de hoeveelheid kan ik nog niets beoordelen.
- Huub
Hallo Vinnie,Vinnie schreef:
Mijn aanschaf als groentje.
Ik rook al jaren kleine sigaartjes. Heb ooit een falcon pijp van een vriend gehad. Deze was van zijn vader geweest. Hiermee ben ik toen gaan experimenteren.
Uiteindelijk voelde ik me niet op mijn gemak met een pijp in mijn mond en ben ik toch weer terug gegaan naar de sigaartjes.
Eigenlijk nadat ik het filmpje van Janneman tegenkwam op YouTube, kreeg ik weer zin om eens een pijpje te proberen. Vooral als ik thuis aan het werken of studeren ben.
Vandaag de (voor mij) grote stad Rotterdam bezocht. Een collega vertelde me dat er een zaakje bij de koopgoot is. Hij herinnerde zich dit nog, want er had eens bij vaderdag een bord buiten gestaan: Pijpen nu 50% korting!
De eigenares bevestigde overigens het bericht. Daarnaast kon ze er bij vermelden dat het bord niet lang buiten heeft gestaan omdat het erg druk werd in de winkel. Deze mensen wilden jammer genoeg niet de aanschaf bij haar doen waar ze op gehoopt had...
Na een lach en wat neuzen ben ik bij deze pijp blijven hangen. Het is een Big-Ben Saturn. Geen idee of het normaal is dat deze zwart is. Ik vond hem lekker licht en goed in de hand liggen.
Die keuze was vrij snel gemaakt. De keuze voor de tabak viel me tegen. Er is even door mijn hoofd gegaan om ze gewoon allemaal te proberen, maar dat vond mijn bankrekening niet zo'n goed idee.
Ik heb, op aanraden van de eigenaresse, Mac Baren original gekocht en een pakje clan tabak. Deze laatste vond ik vroeger zo lekker ruiken.
Op dit moment heerlijk aan het modderen, maar ook aan het genieten! Bedankt allen voor de goede tips! Ik ga hier zeker nog eens neuzen om te kijken of er tips zijn waar ik mijn voordeel kan doen.
Op de eerste plaats gefeliciteerd met je nieuw aanwinst. Ik hoop dat ze je vele aangename rookmomenten brengt.
Zwart is natuurlik heel chique.
Staat in de pijp echt het woord Saturn gegraveerd?
Ik ken de Saturn van Big Ben alleen met drie ringen om de kop en heb altijd gedacht dat men de pijp daarom zo genoemd heeft. Mogelijk dat andere leden je hier meer over kunnen vertellen.
Zie foto als voorbeeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Huub op 08 mar 2013 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.