Verloting pijp

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gypscoprotheres
Contacteer:

Re: Verloting pijp

Bericht door Gypscoprotheres »

Van mij mag je gewoon meedoen bommel. En win je die pijp ook, dan is het je van harte gegund. ;)

Bommel

Bericht door Bommel »

The_Undertaker schreef:
Bommel schreef:
Eliminator schreef:Van mij mag je gewoon mee doen hoor heer Bommel,......... op één voorwaarde, bij winst een staatslot voor alle andere deelnemers :wink:
:-T [-X

Ik zie 't probleem niet... Wat is nou het verlies van de prijs van een staatslot, ten opzichte van een Meindertpijp? Ik zeg: da's een koopje. Moeten alle andere deelnemers alleen wel hopen dat er op dat ene staatslot een flink bedrag valt, zodat die nog wat te verdelen hebben ;)
Bommel zegt weer. [-X
Afbeelding

Kees Flake

Bericht door Kees Flake »

Bommel schreef:
The_Undertaker schreef:
Bommel schreef:
Eliminator schreef:Van mij mag je gewoon mee doen hoor heer Bommel,......... op één voorwaarde, bij winst een staatslot voor alle andere deelnemers :wink:
:-T [-X

Ik zie 't probleem niet... Wat is nou het verlies van de prijs van een staatslot, ten opzichte van een Meindertpijp? Ik zeg: da's een koopje. Moeten alle andere deelnemers alleen wel hopen dat er op dat ene staatslot een flink bedrag valt, zodat die nog wat te verdelen hebben ;)
Bommel zegt weer. [-X
Gewoon doen Bommel jij hebt de pijp ook niet gezien dus kun je eerst kijken of je prijs hebt en het andere lot geef je door.(geintje)
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Bommel

Bericht door Bommel »

Wat is het toch een fijne thuiskomst van het werk als er een leuk pakketje op je staat te wachten.
Zo ook vandaag, daar stond een mooi doosje op de tafel met mijn naam erop.
Dus deze voorzichtig open gemaakt en ja hoor............de verloting is completed.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste Mr Brog is een feit en ik ben benieuwd naar de rook kwaliteiten.
De vormgeving, zoals jullie kunnen zien, vind ik tussen mijn pijpen bijzonder en de kleur is mooi donker.
Ik ben er blij mee en zal van deze pijp lekker genieten.
Vanavond zal ik ze lekker op mijn gemak laten kennis maken met het nieuwe baasje. :-?

Godfrey hartelijk dank voor deze pijp, ze is in een goed nest terecht gekomen. =D>
Afbeelding

Immler

Bericht door Immler »

Daar lusten de honden wel brood van.
Gefeliciteerd Bommel
Afbeelding

Berend72

Bericht door Berend72 »

Gefeliciteerd Bommel! Mooie pijp! veel plezier ermee!
Nulla Tenaci Invia Est Via

kiske

Bericht door kiske »

Proficiat Bommel!

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Charmante pijp die Mr. Brog, en uiteraard gefeliciteerd heer Bommel, maar uh... Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben zich hier even achter de oren krabt, want volgens vorige berichten zou het een big ben pijp betreffen. Dat was voor mij de doorslaggevende reden dat ik intekende, en kan me zo voorstellen dat ik niet de enige ben. De brogs zullen prima rokers zijn, maar mij bekoren ze niet. Was op voorhand gecommuniceerd dat het merk veranderd was, had ik niet mee gedaan, hadden de winkansen anders gelegen.

Uit het big Ben topic:
Godfrey59 schreef: Onder de deelnemers is toegezegt zal er een heeeeeeeele mooie nieuwe BigBen pijp verloot gaan worden :sherlock:

Uit dit topic:
Godfrey59 schreef:Door de bezichtiging , het geklets en gerook zijn we helemaal vergeten de pijp te verloten op de BigBen
meeting :? Dus wil ik deze op het forum verloten .
[/quote][/quote]
Ik voel me dus zowel een beetje misleid, zowel als schuldig voor het onbedoeld verdraaien van de win kansen. Dus Uhm, mijn vraag is eigenlijk, hoe zit dat?

P. S. Normaal gesproken had ik er verder niet over gerept, en zowel de lichte frustratie alsmede het grotere schuldige 'he klote' gevoel intern gehouden, maar ben bezig met me wat meer te uiten als ik me door (onbedoeld) toe doen van een ander negatief voel. Dit vanwege een therapeut die mij het volgende vertelde: 'je confronteert mensen niet omdat je bang bent ze te kwetsen of denkt dat je gevoel niet relevant is. Maar bekijk het eens van de andere kant; Als je op goede voet staat met die persoon dan kweek je negativiteit ten opzichte van, die persoon, en ontneem je ze de kans je te laten zien hoe het echt zit. Dus je neemt iets weg van de persoon, door deze niet de kans te geven uitleg te geven, en je benadeeld jezelf twee keer door niet te zeggen wat je dwars zit, en jezelf het niet waard te vinden om het te zeggen. ' en mezelf benadelen ben ik al 20 jaar mee bezig geweest, dus word tijd dat ik daar mee ophou.
Groet, Mark

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Goeie Deadl0ck!
Afbeelding

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Ik dacht al dat 't aan mij lag ja :lol: Goed gespot. Naja, een gegeven paard... ;)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Ik ben zo vrij geweest om een in mijn ogen betere en mooiere pijp aan de winnaar op te sturen :)

Godfrey

Calinero

Bericht door Calinero »

The_Undertaker schreef:Naja, een gegeven paard... ;)
Zo is het!!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

The_Undertaker schreef: Naja, een gegeven paard... ;)
Oh begrijp me niet verkeerd, zeker alle hulde aan godfrey voor het uberhaubt doen, dat ten zeerste, het is een bijzonder mooi gebaar. Het is dan ook niet mijn bedoeling geweest om af te doen aan zijn mooie gebaar, of iemand tegen de schenen te schoppen, 'T is gewoon dat ik me niet kon vinden in de informatie, en het me stoorde dat ik me ingeschreven heb op iets waar ik uiteindelijk minder intresse in had, en daardoor de kansberekening beïnvloed heb, en me daar nogal lullig over voelde.

(Ja, ik word geregeld moe van mezelf. Wat kan een mens zich toch druk maken over onzinnige dingen, al zeg ik het zelf.)
Groet, Mark

Bommel

Bericht door Bommel »

Zoals gemeld, een gegeven paard.....of beter een gegeven pijp moet men niet in de steel kijken.
Mij was het ook opgevallen dat in eerste instantie de verloting een BigBen betrof.
Echter is en blijft het een verrassing geschonken door de initiatiefnemer Godfrey en ik ben blij met wat mij toe gezonden is.
Godfrey heeft beslist om een andere pijp toe te zenden, om de reden door hem al opgegeven.
Ik heb er geheel geen moeite mee, de pijp rookt lekker, ze is mooi en anders van vorm dat niet misstaat in mijn collectie.
Godfrey nogmaals dank.
No worry's. :lol:
Afbeelding

Geloof

Bericht door Geloof »

Helaas snap ik deze wending in deze totaal niet.
Bommel, van harte gefeliciteert.
Godfrey, hartelijk dank dat je dit voor het forum doet.

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Hahaha, wat is dit?
Geneuzel over nummertjes?
Ik begrijp er niets van maar ik vind het wel grappig.
Hoe loopt het af en wie wint de pijp.
Ik steek er maar eens eentje aan......

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Tammalone schreef:Hahaha, wat is dit?
Wanneer je goed had opgelet, zag je dat de pijp al vergeven is ;) Maar geniet van je zojuist aangestoken pijp!
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Tammalone schreef:Hahaha, wat is dit?
Tja... Kan best bergrijpen dat iemand niet begrijpt dat ik me over 0.07% winkans verschil per mede deelnemer druk kan maken, want voor iemand zonder mijn problematiek zijn sommige dingen in mijn hoofd die voor mij logisch zijn en zwaar wegen nou eenmaal moeilijk te doorgronden; maar om iets wat je niet begrijpt direct als geneuzel af te doen, komt bij mij nogal ...onsympathiek over. (Zacht uitgedrukt.) Gellukig zijn er meer mensen die het wel snappen, en begrip voor mijn gevoel op kunnen brengen. Dank voor het laten weten, heren.

-edit-

Had gisteravond voor het eerst sinds eer paar weken weer een slechte avond, het zou dus ook maar zo goed kunnen dat ik me dit aantrok terwijl het niet op mij gespitst is, maar op gebeurtenissen eerder in het topic. Mocht dat het geval geweest zijn, mijn excuus. De gedachtengang was eigenlijk dat ik er moe van ben me druk te maken over dit soort dingen, maar het niet kan helpen me zo te voelen. (heeft zeker mee gewogen in mijn slechte avond), dat het het meest recente gesteggel over nummertjes was in het topic, en dat deze reactie daarom op mij gespitst was.

Mocht dat niet het geval zijn, excuus voor bovenstaande reactie die uit mijn hoofd kwam zetten. Ben tegenwoordig wat feller en directer met het laten weten dat ik bepaalde reacties op mijn persoon niet apprecieer, wat, ondanks dat het zoals, nu misschien wat verkeerd uit pakt, een goede ontwikkeling is, want het houd in dat ik ergens in het afgelopen jaar genoeg om mezelf ben gaan geven om dit te gaan doen, in plaats van (al dan niet verzonnen) beledigingen te accepteren.
Groet, Mark

Tammalone

Bericht door Tammalone »

Excuus, maar het is bepaald niet mijn bedoeling geweest iemand met mijn reactie te kwetsen.
Ik kon niet bevroeden dat mijn wat relativerende opmerking zo hard zou kunnen aankomen.

Deadl0ck

Bericht door Deadl0ck »

Tammalone schreef:Excuus, maar het is bepaald niet mijn bedoeling geweest iemand met mijn reactie te kwetsen.
Ik kon niet bevroeden dat mijn wat relativerende opmerking zo hard zou kunnen aankomen.
Het is al prima, ik was die avond niet lekker in mijn vel, nam aan dat het over mij ging, en voelde me nogal geschoffeerd. Maar uiteindelijk was ik gewoon te snel op mijn geslachtsdeel getrapt. Had dan ook al mijn excuus aangeboden.

Overigens, wat ik nog wel even recht wil zetten, want je lijkt serieus verbaasd over mijn reactie; iemands gevoelens of acties nutteloos noemen (neuzelen) is niet bepaald een afzwakking... (relativeren) sterker nog, veel meer absoluut dan dat kun je niet worden.

Je hebt het vast niet zo bedoeld gehad, maar het is wel letterlijk wat je gezegd hebt. En persoonlijk, ook omdat ik zelf zo ben op een slecht moment (zoals gezien), kan ik het prima begrijpen dat iemand aanstoot neemt, als een persoon waar je nog nooit mee gesproken hebt zomaar een gesprek in springt en roept dat je nutteloos (bezig) bent, en er daarna eens goed voor gaat zitten met de spreekwoordelijke popcorn.

Hopelijk is met deze uitleg (voor iedereen) wat duidelijker geworden waarom ik aanstoot nam. Als je leeft in een wereld waar emoties vaak niet te geloven of vertrouwen zijn, sociaal niet sterk bent, je op de autistische schaal staat, of tal van andere dingen, dan kun je vaak niet anders dan dingen letterlijk opvatten.
Groet, Mark

Wallace

Bericht door Wallace »

Huh????..... :roll:
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Immler

Bericht door Immler »

Precies Wallace huuuuuuuuuuuhhhhhh
Oh ik heb zo'n inzage in mijn aandoening en daar reageerde ik zo vel.
Om vervolgens weer van voren af te beginnen.
Kruip eens uit de slachtoffer rol, man
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Wat een verloting niet teweeg kan brengen.
Heren laten we het gezellig houden.
Afbeelding

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Zoals WC al eens kenbaar gemaakt heeft . Je moet een beetje op eieren lopen in wat je zegt of doet op het forum om niet ter verantwoording door deze of diegene geroepen te worden . Wat minder snel kritiek geven lijkt me beter .

Godfrey

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Mij lijkt het beter als je gewoon die beloofde Big Ben weggegeven had. Dan had deadl0ck niks gezegd, Bommel was net zo blij geweest en Immler had zich deze goedbedoelde aansporing kunnen besparen.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Dukdalf schreef:Mij lijkt het beter als je gewoon die beloofde Big Ben weggegeven had. Dan had deadl0ck niks gezegd, Bommel was net zo blij geweest en Immler had zich deze goedbedoelde aansporing kunnen besparen.
Tja dat kan maar ik denk daar toch anders over helaas . meningen verschillen nu eenmaal.

Godfrey

dArtagnan

Bericht door dArtagnan »

Hey deadlock, je vraagt ons begrip, logisch want wij lezen allen mee. Maar zou je wellicht ook enig begrip op kunnen brengen dat we op een hobby-forum wellicht wat minder interesse hebben in mogelijke kansverschillen (en andere pijp-soorten waar de winnaar niet over klaagt). Maar dat we vooral de gelukkige bezitter van een verlote pijp zijn pijpje vredig rokend gunnen zonder mogelijk bezwarende meningen achteraf?

Misschien zou het kunnen dat we de punten die je later in dit toppic inbrengt gewoon wat minder belangrijk vinden? Ook daar mag toch wel wat begrip voor zijn?

Fijne avond,

dA
"Een pijp roken is meer dan wat gedroogde bladeren in een uitgeboord stuk hout proppen en daar de brand in jagen."

Bommel

Bericht door Bommel »

Dukdalf schreef:Mij lijkt het beter als je gewoon die beloofde Big Ben weggegeven had. Dan had deadl0ck niks gezegd, Bommel was net zo blij geweest en Immler had zich deze goedbedoelde aansporing kunnen besparen.
Bommel is blij. :lol:
Al was er een Winslow beloofd en een Corncob verzonden.
Waar het om gaat is de leuke geste en de vrijgevigheid en niet de hebberigheid.
Afbeelding

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Godfrey59 schreef:
Tja dat kan maar ik denk daar toch anders over helaas . meningen verschillen nu eenmaal.

Godfrey
Het gaat niet om wat ik er van vind, het gaat om wat je aanricht bij de deelnemers aan je loterij. De opmerkingen van deadl0ck zijn terecht en dat hij het gevoel heeft zich daar voor te moeten verontschuldigen is, zoals Immler aangeeft, misplaatst. De hoofdprijs van een Big Ben-verloting hoort een Big Ben te zijn. Niks meer, en niks minder.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Aanricht :shock: :shock: :shock: mijn god het moet niet gekker worden. En daar laat ik het bij ( wijs advies via PB opvolgend) :wink:

Godfrey

Plaats reactie